Bosch WAB28160NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch WAB28160NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

v d bos 11-11-2020

trommel wiebelt, veel herrie, gebruiksOnvriendelijk,

Geschreven voor: Bosch WAB28160NL

Ik verwachtte dat deze mach. meer kan dan de mach. die ik 25 jaar geleden kocht. Mis! Je kunt een programma niet tijdens het wassen stoppen om iets erbij te doen. Hij begint opnieuw, voegt water bij de al gevulde machine. Wonderlijk!
Afvoerdop is alleen door iemand met kracht van bouwvakker los te krijgen, lukt het je niet, kun je 100 euro cashen voor de monteur. De machine mankeert niets, maar mij volgens Bosch-normen dus wel?!
Trommel draait niet in balans, schudt heen en weer. Schijnt zo te moeten, maar het voelt niet geruststellend.

Pluspunten

• hij wast
  • hij spoelt

Minpunten

• knop afvoerpomp zit muurvast, kost 100 euro.
  • veel meer herrie dan mijn goedkope oude wasm.
  • gebruiksaanwijzing met loep lezen + summier
  • gebruiksaanwijzing is vodje papier
  • simpele vraag aan klantenservice komt niet over.

lois 27-08-2019

tja

Geschreven voor: Bosch WAB28160NL

machine valt tegen, zelfde wasmiddel en wasgangen als met de oude machine, maar de was wordt minder schoon, normale vlekken, van knoeien bij het eten, gaan er niet meer zonder extra behandeling uit. donkere goederen komen er onder de kleine stofvezeltjes uit.

Pluspunten

• prijs

Minpunten

• een dek bed past er niet meer in
  • was wordt niet schoon

Anna 04-03-2019

Was komt niet fris uit de machine

Geschreven voor: Bosch WAB28160NL

Machine werkende eerste 2 maanden prima! Maar hierna rook mijn was niet meer fris als het uit de machine kwam. Ook niet op 60 of 90 graden! Terwijl ik wel goede wasproducten gebruik. Ik was veel op 40graden maar ook 1 x per week op 60 of dus 90 graden. Bosch reparatieservice is tot 3 keer langs geweest en de machine geeft geen foutmelding. Alle tips van Bosch geprobeerd, ook het speciale onderhoudsmiddel van Bosch, maar niets helpt! Ze vinden ook dat de was stinkt maar weten niet wat het probleem is.
Machine gekocht bij Mediamarkt en zij komen hem nu ophalen en krijg mijn geld terug.
Koop meteen weer een Miele, ook bij Mediamarkt, hier was geweldige service.

Pluspunten

• Vlekken zijn wel weg

Minpunten

• Was komt niet fris uit de machine

Elke 23-11-2018

Eenvoudig te bedienen wasmachine

Geschreven voor: Bosch WAB28160NL

Mijn hoogbejaarde vader was op zoek naar een eenvoudige, goede wasmachine en dit model "ticked all the boxes". Super eenvoudig met een programma knop en een start knop.

Pluspunten

• Goede prijs
  • Makkelijk te bedienen met goed resultaat

L 12-06-2018

topmachine voor deze prijs

Geschreven voor: Bosch WAB28160NL

De machine nu een half jaar in bezit en nog steeds tevreden. De was is altijd schoon. Wat mij wel opvalt is dat de machine maar 2x naspoeld (vorige 3x) . Tevens krijg ik mijn dekbed van 200x200 er maar net in terwijl die in mijn vorige 6 kilo zanussi makkelijk paste. Er gaat dus ook minder was in als de vorige. Ik zou hem als 5 kilo aanraden.

Rineke de Boer 03-06-2018

fijne stille wasmachine!

Geschreven voor: Bosch WAB28160NL

Fijne wasmachine, is heerlijk stil, beter dan verwacht. Bij centrifugeren hoor je wat, beetje hoge toon, maar wat maakten mijn vorige wasmachines hiermee vergeleken een kabaal. Programma duurt wat lang, ruim 2 uur bij standaard programma 40 en 60 graden, maar wanneer het niet enorm vuil is kan je de "speed perfect' knop indrukken, die een uur van de wastijd afhaalt. Ik ben happy!

Pluspunten

• heerlijk stil, beter dan verwacht
  • de "speed perfect' knop

Minpunten

• wasprogramma duurt ruim 2 uur

edward 24-02-2018

hele goede wasmachine voor zijn prijs

Geschreven voor: Bosch WAB28160NL

zat eerst te kijken voor een ander merk wasmachine, maar zag weinig er over. Deze werd goed beoordeeld en heb zelf ook meer producten van Bosch (gehad die prima bevielen) en dit is gewoon een uitstekende keuze. Mijn vorige wasmachine was stuk duurder maar qua centrifuge stuk minder onbalans correctie werkte niet perfect en deze Bosch gaat veel geleidelijker naar zijn toeren wat een rustiger verloop geeft

Pluspunten

• prima prijs/kwaliteit verhouding
  • mooi geleidelijk naar toeren bij centrifuge

Sebastiana 24-02-2018

Stille motor makkelijke bediening

Geschreven voor: Bosch WAB28160NL

De machine is Eenvoudig te bedienen. Wast goed schoon en heeft voldoende programma’s de motor is stil. Prima machine voor een of 2 persoons huishoudens.

Pluspunten

• Stille motor
  • Eenvoudige bediening
  • Voldoende programma’s

Minpunten

• Centrifugeert iets minder was is natter

Roelof 30-01-2018

Fijne en gebruiksvriendelijke wasmachine

Geschreven voor: Bosch WAB28160NL

De wasmachine is erg fijn, maakt weinig lawaai en is zeer gebruiksvriendelijk. Het bedieningspaneel is erg overzichtelijk en daardoor makkelijk te bedienen.
Daarnaast is het mooi vormgegeven waardoor het prima bij mij in de keuken staat.

Pluspunten

• Bediening
  • Vormgeving
  • Weinig lawaai

Joop 27-12-2017

Stil en goed.

Geschreven voor: Bosch WAB28160NL

Prima wasmachine,een stuk stiller dan de Bosch wasmachine die ik 16 jaar gebruikt hebt.
Werkt goed,al hoop ik dat die niet weer na 16 jaar alleen het kuiplager kapot gaat.De elektronica van de vorige werkte nog prima.
Mis alleen een signaal dat hij klaar is,dat is het nadeel als hij zo stil is.En de centrifuge werkt echt goed,na het er uit halen en aan de lijn hangen binnen al vaak na 1 dag weer redelijk droog.

Pluspunten

• Stil

Minpunten

• Geen signaal dat hij klaar is.Via Wifi of zo.

Lilia 16-12-2017

Goede machine voor een scherpe prijs

Geschreven voor: Bosch WAB28160NL

Heb de machine 1 week in huis en ben dik tevreden. Gekozen voor dit model daar de progamma's te verkorten zijn van 2. 15 uur naar 1.15 uur. Verder zit erop wat je nodig hebt , lekker simpel in bediening. Hij is een stuk stiller en kleiner als mijn vorige (zanussi) die ook 6 kilo was. Duurt wel even voor hij op temp is (20/25 min) maar de was is schoon , ook op het verkorte progamma.

Pluspunten

• prijs
  • simpele bediening
  • speedknop (kort)

Alex 23-10-2016

Bosch wasmachine: Goed en toch goedkoop

Geschreven voor: Bosch WAB28160NL

Uitstekende machine voor een superscherpe prijs! Doet het goed en is eenvoudig te bedienen. Daarom ook voor ouderen (mijn ouders in dit geval) goed bruikbaar. Niet superstil maar ook niet storend. Kortom een prima koop en goedkoper dan een oude machine laten oplappen.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Eenvoudige bediening

Minpunten

• Niet superstil