Bosch WAB28160NL - Reviews

tile-Geluidsniveau
77 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
6 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 22 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Alex 23-10-2016

Bosch wasmachine: Goed en toch goedkoop

Uitstekende machine voor een superscherpe prijs! Doet het goed en is eenvoudig te bedienen. Daarom ook voor ouderen (mijn ouders in dit geval) goed bruikbaar. Niet superstil maar ook niet storend. Kortom een prima koop en goedkoper dan een oude machine laten oplappen.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Eenvoudige bediening

Minpunten

• Niet superstil

L 12-06-2018

topmachine voor deze prijs

De machine nu een half jaar in bezit en nog steeds tevreden. De was is altijd schoon. Wat mij wel opvalt is dat de machine maar 2x naspoeld (vorige 3x) . Tevens krijg ik mijn dekbed van 200x200 er maar net in terwijl die in mijn vorige 6 kilo zanussi makkelijk paste. Er gaat dus ook minder was in als de vorige. Ik zou hem als 5 kilo aanraden.

Rineke de Boer 03-06-2018

fijne stille wasmachine!

Fijne wasmachine, is heerlijk stil, beter dan verwacht. Bij centrifugeren hoor je wat, beetje hoge toon, maar wat maakten mijn vorige wasmachines hiermee vergeleken een kabaal. Programma duurt wat lang, ruim 2 uur bij standaard programma 40 en 60 graden, maar wanneer het niet enorm vuil is kan je de "speed perfect' knop indrukken, die een uur van de wastijd afhaalt. Ik ben happy!

Pluspunten

• heerlijk stil, beter dan verwacht
  • de "speed perfect' knop

Minpunten

• wasprogramma duurt ruim 2 uur

edward 24-02-2018

hele goede wasmachine voor zijn prijs

zat eerst te kijken voor een ander merk wasmachine, maar zag weinig er over. Deze werd goed beoordeeld en heb zelf ook meer producten van Bosch (gehad die prima bevielen) en dit is gewoon een uitstekende keuze. Mijn vorige wasmachine was stuk duurder maar qua centrifuge stuk minder onbalans correctie werkte niet perfect en deze Bosch gaat veel geleidelijker naar zijn toeren wat een rustiger verloop geeft

Pluspunten

• prima prijs/kwaliteit verhouding
  • mooi geleidelijk naar toeren bij centrifuge

Sebastiana 24-02-2018

Stille motor makkelijke bediening

De machine is Eenvoudig te bedienen. Wast goed schoon en heeft voldoende programma’s de motor is stil. Prima machine voor een of 2 persoons huishoudens.

Pluspunten

• Stille motor
  • Eenvoudige bediening
  • Voldoende programma’s

Minpunten

• Centrifugeert iets minder was is natter

Evelien 11-05-2016

Stil, praktisch, makkelijk in gebruik

Fantastische prijs kwaliteitverhouding. Scherm is basic, maar geeft duidelijk de tijd aan. Overall erg stil. De eco programma's duren wel lang (4 uur). Qua grootte precies goed voor een een of tweepersoonshuishouden.

DianaP 14-12-2015

Prima wasmachine!

Bevalt tot nu toe erg goed, eenvoudig in gebruik, zuinig, wast goed schoon. Beter dan de vorige, ook een Bosch overigens :-)

ski59beer 02-12-2015

Prima machine

Doet wat het doen moet zonder zonder allerlei toeters en bellen er omheen. Is een stuk stiller dan de vorige Bosch van ca.7 jaar oud.

tiësto 08-11-2018

Prima prijs/kwaliteit model

Weinig lawaai, staat stil bij centrifugeren en heeft ook verkorte programma's bij niet erg vuile was

nikky13 09-09-2018

Super stil en wast alles schoon!

Het is een stille wasmachine. Hij geeft de tijd aflopend aan in een display. De was kwam er wit en schoon uit.

esther78 09-07-2018

Makkelijk in gebruik en goede kwaliteit.

De wasmachine maakt weinig geluid, is makkelijk in het gebruik en wat ook erg handig is, is dat hij middels een signaal geluidje aangeeft wanneer hij gereed is.

henko 21-03-2018

Prima product.

Pas 5 wasjes gedraaid maar met een prima resultaat.
Uitermate geschikt voor een één persoons-huishouden.

Roelof 30-01-2018

Fijne en gebruiksvriendelijke wasmachine

De wasmachine is erg fijn, maakt weinig lawaai en is zeer gebruiksvriendelijk. Het bedieningspaneel is erg overzichtelijk en daardoor makkelijk te bedienen.
Daarnaast is het mooi vormgegeven waardoor het prima bij mij in de keuken staat.

Pluspunten

• Bediening
  • Vormgeving
  • Weinig lawaai

Sjaak 24-01-2018

Super rustige wasmachine

Wast super goed fijne centrifuge en voor deze prijs een Bosch is een koopje.
Zou geen nadeel weten zijn gewoon super tevreden

Joop 27-12-2017

Stil en goed.

Prima wasmachine,een stuk stiller dan de Bosch wasmachine die ik 16 jaar gebruikt hebt.
Werkt goed,al hoop ik dat die niet weer na 16 jaar alleen het kuiplager kapot gaat.De elektronica van de vorige werkte nog prima.
Mis alleen een signaal dat hij klaar is,dat is het nadeel als hij zo stil is.En de centrifuge werkt echt goed,na het er uit halen en aan de lijn hangen binnen al vaak na 1 dag weer redelijk droog.

Pluspunten

Minpunten

• Geen signaal dat hij klaar is.Via Wifi of zo.

Lilia 16-12-2017

Goede machine voor een scherpe prijs

Heb de machine 1 week in huis en ben dik tevreden. Gekozen voor dit model daar de progamma's te verkorten zijn van 2. 15 uur naar 1.15 uur. Verder zit erop wat je nodig hebt , lekker simpel in bediening. Hij is een stuk stiller en kleiner als mijn vorige (zanussi) die ook 6 kilo was. Duurt wel even voor hij op temp is (20/25 min) maar de was is schoon , ook op het verkorte progamma.

Pluspunten

• prijs
  • simpele bediening
  • speedknop (kort)

Yve1980 01-12-2017

Uitstekende wasmachine

Voor een éénpersoonshuishouden wast deze machine ruim voldoende. Hiervoor een was/droogcombinatie gehad (ander merk); voldeed niet en heel snel defect. Goed centrifugeer programma, zelfs nu met vochtig weer, is de grote was (lakens, handdoeken) binnen twee dagen helemaal droog. de diverse wasprogramma's gaan prima op de 'speed perfect' functie: de was is aanzienlijk sneller klaar.

dres1 24-07-2017

Wasmachine, je kan niet zonder.

Een prima wasmachine, makkelijk te bedienen. Wast schoon.
Lawaai bij centrifugeren iets minder geworden doordat hij niet waterpas stond en nu hij wel waterpas staat, minder geluid.

pavanobe 05-04-2017

Functionele bediening met uitstekend resutaat

Wasmachine heeft een simpele en functionele bediening. Wasresultaten zijn uitstekend. Goede prijs-prestatie verhouding.

louise 02-11-2016

wast goed, werking wasmachine uitstekend

jammer dat niet bij elk programma ook de snel-knop zit, zodat je ook op hogere temperatuur kort kunt wassen
De kwaliteit van het gewassen goed is prima.