Hoover VHD 8143

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Hoover VHD 8143 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

jaapsabine 17-07-2012
Geschreven voor: Hoover VHD 8143

Wasmachine is lekker groot, kan ook heelkorte wasjes. Heb niet het idee dat de was altijd even schoon is, ook lijkt de was erg te slijten in deze machine. Van begin af aan moest hij regelmatig open omdat er heel snel van alles vast kwam te zitten in de pomp. Spetjes, elastiekjes, draadjes etc. Nooit eerder last van gehad bij eerdere machines.

marc1234566789 16-03-2012
Geschreven voor: Hoover VHD 8143

Na amper 3 jaar heeft de wasmachine het begeven en springt steeds de groep eruit en maakt hij kortsluiting.

De betrouwbaarheid is dus ver te zoeken in mijn geval.

RonnieF 07-04-2011
Geschreven voor: Hoover VHD 8143

Ik ken bovenstaande negatieve punten niet. Mijn machine wast prima, er past een 2-persoons dekbed in (ja, het is even proppen!), hij centrifugeert goed, spoelt goed. Nou ja, het is gewoon een superding!

wasberry11 06-04-2011
Geschreven voor: Hoover VHD 8143

Deze machine een tijdje mogen gebruiken.

De machine heeft redelijk wat opties en spoelt met de optie extra spoelen zeer grondig uit.
Echter is het wasresultaat niet echt super.

Machine maakt erg veel kabaal, en klinkt erg goedkoop. De motor heeft moeite met ronddraaien, ook met halve balading.

In de machine kan nooit 8kilo, er past minder in dan in mijn 6 kilo miele wasmachine. De trommel is redelijk hoog maar erg smal. Een dekbed ofzo gaat er niet in passen. (Best vreemd eigenlijk dat leveranciers een machine dan 8 kilo mogen noemen als dat nooit past).

Verder blijft er water in het wasverzachterbakje staan. Waardoor de wasverzachter die je toevoegt gelijk wegloopt aan het begin van het progeamma.

huijbers 11-02-2011

hoover vhd 8143 zd 14
fijne wasmachine alleen vaak storing dat het deurtje niet open gaat en hij is net 2 jaar oud en dus uit de garantie en is nu al defect (error 09 printplaat van 200 a 300 euro)

Mijn vorige wasmachine deed met centrifugeren eerst de was stabilizeren voor hij op volle snelheid ging draaien dat deet die net zo lang tot dat de was goed lag , deze gaat gewoon centrifugeren met als gevolg dat de wasmachine enorm veel kabaal maakt en van zijn plek komt.

Karin010 29-01-2011
Geschreven voor: Hoover VHD 8143

Heb deze machine anderhalf jaar in mijn bezit. Wast uitstekend en is ook heel stil.

Helaas een stuk minder te spreken over de kwaliteit. De monteur is inmiddels 3 keer langs geweest. De eerste keer vlak na aanschaf waarbij een knop niet reageerde. Vervolgens werd het paneel niet goed teruggezet, waardoor de knoppen bleven hangen.

Daarna begon de machine te piepen, maar bij de monteur gebeurde het niet, dus onverricht ter zake weer terug, de piep is er nog steeds.

Het laatste euvel is dat twee van de grijze plastic sproeikoppen die in de trommel vast horen te zitten tijdens het wassen zijn afgebroken, waardoor de was, waaronder een nieuwe kinderjas, beschadigd is. Er zitten nu allemaal kleine scheurtjes in de jas.
Ook reageert de electronica niet meer goed. Kan het witte wasprogramma niet meer op een lagere temperatuur instellen en bij het draaien aan de programmaknop blijft de machine op het vorige programma staan en reageert niet.
Maandag maar weer de reparatieafdeling bellen. Ben benieuwd wat ze qua vergoeding van de jas gaan doen.

Kortom prima machine, maar ik heb erg pech met de kwaliteit van mijn exemplaar. Zou de volgende keer daarom dan ook geen Hoover meer kopen. Daarom ook een lager oordeel over het gebruikersgemak, de euvels beïnvloeden dat cijfer.

vliegendestoeptegel 24-05-2010
Geschreven voor: Hoover VHD 8143

Deze wasmachine hebben wij sinds een jaar in gebruik. De wasmachine wast schoon en heeft geen storingen gehad. Wel is het zo dat de keuze voor witte was automatisch op 95C staat en bonte was op 60C. Dit is eenvoudig in te stellen op een lagere temperatuur als de was niet zo vuil is. Volgens mij gebruikt de wasmachine weinig stroom, zo aan mijn energierekening te zien.

mrbondt001 29-06-2009
Geschreven voor: Hoover VHD 8143

De prijs/kwaliteit verhouding is zeer goed. Al moet de duurzaamheid nog bewezen worden.
Het is één van de weinige machines die met 1400 toeren een A-label heeft voor het droogresultaat. Wat weer energie bespaart bij een eventuele wasdroger.
De Hoover is zeer stil. Het enige wat je hoort is de was(bol) wat tikt tegen het raam.
De inhoud van 8kg is super. En gooi je er minder was in dan past hij zelf het water en de tijdsduur aan. Wat ook weer energie bespaart. En de was komt er altijd schoon uit.
De bediening is kindereenvoudig, en er zijn vele mogelijkheden. Ben tot nu toe zeer tevreden.

Tips: De helft van de aanbevolen hoeveelheid wasmiddel is voldoende (bij een volle machine). Pas deze dosering aan wanneer je minder wast omdat de machine ook de hoeveelheid water hierop (automatisch) aanpast. Was één maal in de maand een kookwas. Dan blijft je wasmachine vrij van vieze luchtjes en zwarte drab (microben). Dit komt vanwege de biologische bestanddelen in wasmiddelen. Deze blijven achter in de wasmachine als er 60 graden of lager wordt gewassen.

Hetty23 29-04-2009
Geschreven voor: Hoover VHD 8143

Altijd gedacht dat Hoover alleen maar stofzuigers maakten(die ik overgens al 4 jaar met veel plezier gebruik).De wasmachine voldoet aan al mijn verwachtingen.
Hij staat bij mij boven naast onze slaapkamer.Een van de redenen om voor de Hoover te kiezen was het argument dat hij fluister stil zou zijn.
Nou dat klopt,ook bij het centrifugeren is hij zo stil dat het snurken van mijn man er helaas boven uit komt.Op de moter zit 10 jaar garantie dus voorlopig zit ik onder de pannen.

silvia 22-04-2009
Geschreven voor: Hoover VHD 8143

Twee maanden geleden een VHD8143 gekocht.Wat een dijk van een machine.Hij heeft 8kg.inhoud,is superstil door z'n koolborstelloze motor en wast bovendien veel schoner dan mijn vorige machine.Ook zitten er meerdere korte programma's op,wat erg handig is.Tot zover erg tevreden,ik denk dat ik er ook nog een Hoover wasdroger bij ga kopen.

naam 87 15-04-2009

Nieuwe VHD 8143 gekocht.
fantastische machine.
ideaal is de grote opening.Deur zit inderdaad ook hoger ten opzichte van mijn vorige machine.machien is erg stil met name bij cenrifugeren.
ook ideaal is dat je de wastijd kunt verkorten met name als het licht vervuild was goed is.
Bovendien blijft de machine ook om te zien erg mooi.
Binnenkort de bijpassende droger er bij en dan heb ik een mooie set staan.
Extra zekerheid is de 10 jaar garantie op de motor.

ervin 07-04-2009
Geschreven voor: Hoover VHD 8143

Nu haast een half jaar in bezit. Zie mijn eerste review.

Nog steeds ontzettend tevreden met de machine.
kleine wasjes, grote wasjes geen moeite ermee.

Nog steeds fluisterstil.
Centrifugeren is echter wel hoorbaar maar lang niet zo als mijn oude ecoline.
Bij centrifugeren hoor je niet de motor maar de trillingen van de trommel.

Één algeheel probleem heb ik wel meegemaakt, MAAR dit is geen probleem zoals de meeste beweren. Het is de programering. Ik zal het uitleggen.

Probleem/gebeurtenis:
wasje klaar en ik haal het eruit. KLETS en KLETS NAT. (&^%%^&^%*^%(&(*) u begrijpt wat ik zei.
hup terug in de machine centrifugeren. 2x geprobeerd maar nee hoor. opnieuw wasprogramma gestart. wasje klaar en ik haal het eruit. *&^$&)*&^^&$^$^%(. Ja dat zei ik weer.
Opnieuw losse centrifuge aanzetten en als een kat voor de trommel zitten wachten en kijken en tot mijn verbazing kom ik erachter wat er aan de hand is.
Ik zie de trommel heen en weer draaien en iedere keer proberen om te gaan centrifugeren en na 2 rondjes stopt deze met veel geschud van de trommel.

Oorzaak:
Wat blijkt. In de trommel had mijn vriendin een middelgrote boxkleed gedaan. Deze is dik en luchtig en neemt veel ruimte in terwijl het niet zwaar is. dat ding nam +/- 50 procent van de trommel in beslag. Dus de ene helft van de trommel was zwaar beladen de andere was heel licht. en omdat de boxkleed groot was kreeg de machine de was niet evenredig verdeeld.
Ditzelfde heb ik geprobeerd met andere soorten was waarbij ik de nadruk legde op onevenredig verdelen van het gewicht.

Analyse/oplossing:
Deze machine is uitgerust met een stabiliteitsprogramma. Als de trommel onevenredig is gevuld en de trommel te veel gaat schudden dan stopt de machine met het centrifugeren en probeert de was te verdelen over de trommel. Dan begint hij weer te centrifugeren en als het weer niet goed is dan opnieuw proberen verdelen. Vandaar dat lipje in de opening van de trommel. daar blijft was aan hangen waardoor het gaat draaien in de trommel om in goede positie te komen.
als de machine het niet voor elkaar krijgt om de was netjes te verdelen dan stopt deze om te veel trillen van de machine te voorkomen.
Met andere woorden een slim apparatje.

wat dat andere verhaal betreft in mijn eerste review gewoon wat minder wasmiddel gebruiken. Deze machine gebruiken aanzienlijk minder water en dan heb je ook minder wasmiddel nodig met een even goed wasresultaat.

prima wasmachine voor een mooi bedrag. heb hem trouwens gekocht bij een gewone bekende superstore voor minder dan wat op deze site wordt aangegeven. gewoon afdingen.

Over duurzaamheid kan ik nog niks zeggen maar tot op heden geen technische kwaaltjes.

Helen 22 06-04-2009
Geschreven voor: Hoover VHD 8143

Ik heb de Hoover wasmachine VHD 8143 gekocht een half jaar geleden.
Tot op heden geen spijt van mijn aankoop.
Deze wasmachine is heel erg stil.
De was komt er schoon uit.
De machine is erg zuinig.
8 Kg is voor ons een groot gemak.
Bediening van de machine is een kinderspel.