AEG L99696HWD

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 27 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG L99696HWD op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

ervarengebruiker 02-01-2023

Bevalt maar afhankelijk van je verwachtingen

Geschreven voor: AEG L99696HWD

Gekocht in 2015 vanwege combi was en droger in 1.
Wassen goed, drogen duurt lang en dat betekent max 1 was per dag ipv alle wassen op 1 dag, wennen of andere keuze maken vooraf.
pluizenfilter geeft tijdens drogen aan dat ie vol is en gaat pas verder als ie schoongemaakt is, da's wel irritant. Geen weging van was of te drogen was.
Mijn partner zou dit soort niet meer kopen ivm doorlopend wassen en apart drogen keuze, ikzelf zou dat wel doen als droogduur en pluizenverhaal is opgelost.

Pluspunten

• korte wasje 30 min, veel gebruikt bij sportwas
  • redelijk stil

Minpunten

• pluizenfilter
  • geen weging indicatie (vooral bij drogen)

Bonne 19-07-2020

Waardeloze machine

Geschreven voor: AEG L99696HWD

De machine in 2016 gekocht. Omdat de vorige AEG machines me redelijk goed zijn bevallen maar weer voor een AEG gekozen.
Omdat de levenrduur van de vorige machines een beetje tegen vielen (±4-5jaar) maar voor een duurder model gekozen.
Na een maand deed het waarschuwings-signaal als ie klaar is het al niet meer.
Na 2 jaar staat ie soms stil midden in het programma, hij gaat op pauze staan en gaat na ±5 minuten uit.
Hij staat uren te drogen, als het programma is afgelopen is de was niet droog. Waardoor je nog langer moet drogen.
De tiptoetsen doen het regelmatig niet,

Al met al niet tevreden met deze machine. I denk niet dat ik nog een AEG zal kopen.

Officiele reactie van AEG-Electrolux 21-07-2020

Hi, wat vervelend dat er problemen zijn met de wasmachine. Neem gerust contact op met onze servicedienst om de mogelijkheden te bespreken voor een oplossing. ^Anjuli

noor 30-03-2018

Niet echt functioneel!

Geschreven voor: AEG L99696HWD

Ik heb deze machine gekocht omdat de machine ruimte bespaart . Erg tevreden ben ik er niet over en ik zal ook nooit meer een was - droog combinatie aanschaffen. De programma's duren echt te lang. 8 uur voor een witte was om te wassen en te drogen. En de was komt er erg gekreukt uit. Mijn was slijt nu ook twee keer zo snel. Het pluizenfilter is ook erg ingewikkeld om schoon te maken.

Pluspunten

• bespaart ruimte

Minpunten

• pluizenfilter
  • programma duurt te lang

Willem 26-03-2018

Mooie was- droogcombi, lang programma

Geschreven voor: AEG L99696HWD

Mooie wasmachine waar veel in kan! Wast ook op verschillende programma's erg goed. Nadeel is dat een programma erg lang duurt, maar dan komt het er wel droog uit. De machine heeft geen gewichtsindicatie waardoor je geen idee hebt hoeveel er precies in kan als je ook wil drogen.

Pluspunten

• Verschillende programma's
  • Stomen

Minpunten

• Programma wassen + drogen duurt erg lang
  • Geen gewichtsindicatie

Niels 24-03-2018

Goede wasprestaties

Geschreven voor: AEG L99696HWD

Wast goed schoon en beschikt over verschillende extra mogelijkheden. Het stoomprogramma is ideaal voor overhemden. De droogfunctie vind ik iets minder goed. Bij kastdroog blijft de was nog vochtig aanvoelen. Maar aangezien het een ideale was/droogcombinatie is, ben ik erg tevreden met de machine.

Pluspunten

• Veelzijdigheid aan programma's
  • Wasprestaties

Minpunten

• Droogfunctie niet optimaal

dirk van oostveen 23-03-2018

was droogmachine

Geschreven voor: AEG L99696HWD

ivm ruimte tekort is deze machine aangeschaft de was en droog resultaten zijn erg goed en dat voor die prijs .Ook is deze machine erg stil tijdens het wassen en drogen. EEN AANRADER.

Pluspunten

• geluid nivo
  • zeer goede was en droog resultaten
  • erg duidelijke display

Minpunten

• geen

Mw Honing 23-03-2018

Fijn apparaat met duidelijke bediening

Geschreven voor: AEG L99696HWD

Fijne wasdroogcombinatie met duidelijk bedieningsscherm. De startuitsteloptie is ideaal. Daarnaast zijn er veel opties om was op lagere temperatuur of lager toerental te wassen. Minpuntje is de duur van de programma's, hij is vaak erg lang bezig. Maar dit is met het startuitstel na een werkdag helemaal niet erg!

Pluspunten

• Duidelijke bediening
  • Veel opties

Minpunten

• Lange programma's

Noor 01-10-2017

Niet tevreden!

Geschreven voor: AEG L99696HWD

Deze AEG heb ik inmiddels een half jaar. degene die nu van plan zijn een AEG was droog combinatie te kopen raad ik aan dit apparaat eerst goed uit te proberen. Mijn bevindingen van afgelopen half jaar zijn niet goed. Programma's zijn veel te lang! 6 uur is geen uitzondering. Wassen en drogen achter elkaar in een sessie is absoluut niet aan te raden. Na de laatste centrifuge gang van 60 graden plakt je was zodanig aan de binnenkant van de trommel dat drogen niet meer mogelijk is. Mijn was slijt 3 keer zo snel met deze AEG. Handdoeken (nieuw gekocht) vertoont nu al slijtage aan de randen. De tranen sprongen in mijn ogen toen ik mijn overhemden uit de was-droogcombinatie haalde. Het zag er niet uit een gekreukte bol stof. Niet meer te strijken! Ik heb alles opnieuw moeten wassen, om de kreuk eruit te krijgen. Inmiddels doe ik mijn was weer in twee sessies. eerst wassen en dan drogen.
Onderhoud na elke droogbeurt is ook belachelijk. Het droogfilter is niet eens goed schoon te krijgen. Het is een heel onhandig schuiflaatje. Het is echt niet de goedkoopste wasmachine die we aangeschaft hebben. Maar hier zitten echt teveel haken en ogen aan. Informeer dus goed voor je deze aankoop doet.

Pluspunten

• wast schoon

Minpunten

• Lange wasbeurten
  • gekreukte was
  • schoonmaken van droogfilter
  • Wassen en drogen in één wasbeurt is niet mogelijk.
  • slijtage van kleding en handdoeken

Robert en Hendrien 22-05-2017

2 in 1; veel was- en droogplezier :)

Geschreven voor: AEG L99696HWD

De 1e was- droog combinatie met warmtepomp!
Veel wasinhoud en voor ons ruim voldoende droogcapaciteit. Was erin, kastdroog komt de schone was eruit; het meeste hoeven we alleen maar op te vouwen, kan dan zo de kast weer in.
Wassen en drogen, wij zetten hem s'avonds aan, s'morgens is alles klaar. Minder was, je ziet de eindtijd teruglopen op het display.
Gaat erg gunstig met energie om, stil en weinig trillingen. Onze vaatwasser staat op dit apparaat (wel vastgezet! Kan er zo niet "af lopen". Er is geen opstaand randje aanwezig bovenop de wasdroog combinatie).
De combinatie staat op de plek van onze oude wachmachine, we hoefden niets aan te passen, alleen maar goed waterpas zetten.

Pluspunten

• Kan veel was aan
  • Warmtepomp
  • Stil
  • Eenvoudige bediening

Schenk 19-05-2017

Prettig twee in een app. Grote deur. Duidelijk in gebruik.

Geschreven voor: AEG L99696HWD

Twee in een. Handig neemt minder ruimte. Energie zuinig. Grote trommel. Prettig dat er kleine wasjes gewassen kunnen worden.

Pluspunten

• Duidelijk afleesbaar display

JvN 19-05-2017

Prima was/droog combinatie met dito was- en droogresultaten

Geschreven voor: AEG L99696HWD

Plaatsbesparende oplossing met prima was-en droogresultaten; ruime keuze uit wasprogramma's, temperaturen en centrifuge toerentallen. Was- en droogprogramma's duren wel tamelijk lang

Pluspunten

• plaatsbesparende oplossing zonder compromis
  • uitgebreid aantal programma's

Minpunten

• vooral droogprogramma duurt erg lang

Wendy 19-05-2017

Perfect!

Geschreven voor: AEG L99696HWD

Wat een perfecte was/droogcombinatie! Ideaal voor dagelijks gebruik. Hij is erg stil, en wast alles super schoon.

Pluspunten

• Stil
  • Grote trommel inhoud

P. Wolthers 05-12-2016

Handig twee machines in een

Geschreven voor: AEG L99696HWD

De wasmachine bevalt uitstekend. Je moet je wel instellen op een lange was- en droogtijd, maar als je hiermee rekening houdt, is dit geen probleem. Het enige nadeel vind ik dat de machine lekt indien hij in een koude ruimte staat of in de winter. Het condenswater die zich vormt op de leidingen lekt dan weg en loopt over de vloer weg. Wij hebben er een monteur van de fabrikant bij gehad, maar deze had hiervoor geen oplossing. Dus let goed op waar je deze machine plaatst.

c. 25-08-2016

Was en droog combinatie

Geschreven voor: AEG L99696HWD

Heel makkelijk in het gebruik, veel mogelijkheden en toch eenvoudig te bedienen.
ik ben er heel erg tevreden mee en blij met dat ik deze machine heb aangeschaft.
Centrifugeren voor evt. een handwas duurt 15 min. dat vind ik vrij lang.

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • 3 kilo was in 20 minuten.

T.J. 02-08-2016

was,droogcombinatie

Geschreven voor: AEG L99696HWD

uitstekende was,droogcombinatie waarvan het gebruiksgemak
opvalt.Door middel van een zeer duidelijk display is het instellen van een was of droogprogramma eenvoudig te doen.Wat verder opvalt is de grote deuropening.Machine is daardoor makkelijk te vullen.Van de vele was en droogprogramma,s is het opfrisprogramma een aanrader.
Nare luchtjes,eventjes opfrissen en alles ruikt weer heerlijk.

Severine 22-07-2016

Ideaale was/droog machine

Geschreven voor: AEG L99696HWD

Deze was/droog machine is ideaal voor als je weinig plek in huis hebt. En ook voor het gemak is deze fijn. Je hoeft geen was uit de wasmachine te halen en dan in de droger te leggen. Deze droogt meteen na het wassen. Scheelt veel.
Ook het gebruik van het apparaat is heel handig en duidelijk. Ik wil geen andere!

Ria 22-07-2016

Prima apparaat

Geschreven voor: AEG L99696HWD

Voordeel van het apparaat is dat je na het wassen direct door kan gaan met het droogprogramma of je kunt nog spulletjes er uithalen en het droogprogramma apart instellen (handig voor eventuele wasbolletjes/wasnetjes en kleding die je liever niet droogt met de machine).
De programma's duren wel lang, maar kunnen worden ingekort met de knop extra kort. Er zitten sowieso veel programmamogelijkheden op de machine.
Met veel was kreukt de was wel behoorlijk na het drogen, maar dat kan met het speciale stoomprogramma (deels) worden verholpen. Dit heb ik alleen nog niet uitgeprobeerd.
De was wordt prima schoon en is na het drogen goed droog met de kastdroog keuze. Alleen bij stoffen die nogal verschillen in dikte, blijft er soms wat nat. Die spullen even ergens neerleggen/ophangen en dan zijn ze ook zo droog.
Al met al een goede keus was/droogcombinatie.

Monica 22-07-2016

Zeer tevreden over de combi wasmachine / droger!

Geschreven voor: AEG L99696HWD

Droger en wasmachine in één! Scheelt echt veel ruimte in de badkamer. Fijn is dat deze wasmachine/ droger een hele grote trommel heeft. Verschillende standen zoals opfrissen is ook super. Kunt zelf makkelijk instellen wat je wilt dus heel gebruiksvriendelijk. De droger doet het perfect; de kleren komen kreukvrij en droog uit de droger. Drogen met verschillende programma's dus als je een kreukje hebt dan kun je nog nastomen of opfrissen. Waar ik erg over te spreken over ben is dat er een filter in zit die de pluisjes van de droger opvangt en met zwarte kleding zie je dit altijd. Maar met dit filter niet. Wel het filter na gebruik even goed afspoelen onder de kraan. Prettig is dat deze wasmachine in te stellen is met het wasprogramma en droog programma zodat je de volgende ochtend de wasmachine leeg kunt halen. Mijn slaapkamer is naast de badkamer maar het apparaat is heel stil. Dus voor mij de perfecte aankoop. Iets wat ik veel eerder had moeten doen.

Frank 15-06-2016

supermachine

Geschreven voor: AEG L99696HWD

Ben zeer tevreden met de machine. Relatief geruisloos, groot wasvermogen, maar het droogvermogen van 6 kilo mag er ook zijn. Was-droog cyclus in één (ideaal) is echter wel een langdurig proces, maar daar hoef je niet bij te blijven.
De pluizenfilters zijn eenvoudig te reinigen.
Kortom, een aanrader!

martin 01-06-2016

Uitstekende combi machine

Geschreven voor: AEG L99696HWD

Mooie vormgeving; uitstekend was resultaat. Droogresultaat is goed. Zeer weinig geluid. Houd wel rekening met de totaaltijd

jansen 04-05-2016

BESTE WAS DROOG COMBINATIE TOT NU TOE

Geschreven voor: AEG L99696HWD

Eindelijk een wasdroogcombinatie die doet wat die moet doen nl. wassen en drogen. Mooie grote trommel waar behoorlijk wat was in kan en de was komt er keurig gewassen uit. Drogen doet deze machine perfect en het pluizenfilter boven in werkt ook perfect. 1 minpunt is het filter onder in de machine. Dat is wat lastiger te legen omdat daar eerst een behoorlijke hoeveelheid water uit moet alvorens je het filter los kan maken. De ruimte om dat water op te vangen is erg beperkt omdat deze nogal kort op de vloer zit.

M. Jansen 01-05-2016

Prima apparaat!

Geschreven voor: AEG L99696HWD

Deze machine doet fluisterend zijn werk. Wasresultaat is uitstekend. Aan het einden van het programma, wassen en drogen, kan het wasgoed zo de kast in. Een echte aarader. Het echte voordeel van deze machine is dat het een droogcapaciteit heeft van 6 kilo. De meeste concurerende apparaten kunnen dit niet, dus dat betekent dat voor het droogprogramme een deel van de was uit de trommel gehaald moet worden. Echt een top apparaat.

Jolanda 10-06-2016

Ik vind hem toch niet echt stil, mijn miele wasmachine en droger waren stiller.

Ingrid 30-04-2016

Kamer terug door was/droog combinatie

Geschreven voor: AEG L99696HWD

Door onze wasmachine te vervangen door deze fijne was/droog combinatie hebben we een kamer terug. Veel meer tijd duurt wassen en drogen zeker niet. Drogen duurde toch eerder een hele nacht nu een paar uur.

Marjon Deuling 29-04-2016

Prima produkt

Geschreven voor: AEG L99696HWD

Prima wasresultaten. Droogprogrammas duren lang maar dat zal bij elke droger van toepassing zijn. De bediening is eenvoudig. Degelijke machine, alle materialen zijn van uitstekende kwaliteit.

Elma 29-04-2016

Fijne was/droog combinatie

Geschreven voor: AEG L99696HWD

Deze was/droog combinatie heb ik nu vier maanden. Hij wast en droogt goed. Wel vind ik de meeste programma's erg lang duren. De (60 graden katoen) was op extra kort, duurt nog ruim twee uur. En met drogen erbij, draait hij dus een halve dag. Daarnaast kun je wel voor kleine wasjes van 30/40 graden een programma kiezen van 30 min. Erg fijn zo'n grote trommel en erg prettig dat het geen extra ruimte inneemt. Aangezien ik maar af en toe de droger gebruikt. Het viel me op dat de handdoeken veel harder slijten in de droger. (ik heb niet eerder een droger gehad, dus weet niet of dat met alle drogers zo is). Ideaal vind ik het stoomprogramma, voor bijvoorbeeld het opfrissen van blazers/jasjes.
Er kan gekozen worden voor vloeibaar of poeder was, hiervoor moet je een klepje naar boven of beneden doen. Dit is niet handig als je met beide wast, binnen een paar weken was het klepje 'lam'. Ook is de wasmachine groter van formaat dan het standaard type.
De wasmachine wast erg stil en als hij klaar is, gaat hij vanzelf uit. Al met als ben ik erg blij met deze was/droog combinatie.

Ingrid 30-04-2016

Elma, ik weet niet of je al eens geprobeerd heb de was een uur eerder eruit te halen dan het droogprogramma klaar is. Mijn bevinding is dat het dan al droog is. UItschudden tussen wassen en drogen helpt natuurlijk ook een beetje. Mijn was en droogtijd is zo'n 4 uur totaal. mvg Ingrid