Siemens WM14B262NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WM14B262NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Anna 09-05-2017

Te weinig water!

Geschreven voor: Siemens WM14B262NL

Goede machine, wast prima en centrifugeert ook goed.
Maar...:

Ik vind het watergebruik extreem laag. Te laag dus, hoewel ik juist voor deze automaat heb gekozen omdat het watergebruik volgens de kenmerken zelfs aan de hoge kant was t.o.v. andere merken. Ik ben voor zuinigheid en denk aan het milieu maar in dit geval : iets té zuinig.
Bij een beetje volle trommel wordt de was niet eens nat!! Ik zie echt droog wasgoed voorbij komen terwijl er geen water meer wordt bijgevuld.
Bij het gebruik van waspods komen die na een aantal bewegingen van de trommel op de rubberen ring te liggen en blijven daar terwijl ze niet worden opgelost dus, tot er bij het spoelen meer water door de trommel gaat, wat betekent dat er bij het spoelen juist wasmiddel wordt toegevoegd, wat niet de bedoeling is.
Ik ben daarom weer over gegaan op 'gewoon' poeder en vloeibaar wasmiddel, en ik vul soms tot wel 12 (!) liter water bij om eindelijk iets van vocht te onderscheiden in de trommel.
Verder wat de wasresultaten aangaat: dik tevreden.

Pluspunten

• goed was- en droog resultaat
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• veel te weinig water

Nick078 01-06-2015
Geschreven voor: Siemens WM14B262NL

Strakke no-nonsense machine. Geen overbodige toeters en bellen of knopjes voor dingen die je nooit gaat gebruiken, gewoon lekker duidelijk en makkelijk in gebruik.

Wast goed schoon, diverse programma's, makkelijk in gebruik, duidelijk display met diverse gegevens (oa gewicht van de was in de trommel). Groot pluspunt is dat de machine ook zeer stil is. Goed doordacht Siemens-product. Waterslang en afvoerslang zitten erbij.

Nadeel: de deurhaak is van plastic en voelt heel fragiel aan. Doe de deur dus met beleid open en dicht want dit gaat gegarandeerd een keer afbreken. Bij de meeste machines is de haak van metaal.

Nadeel 2: Dit is een nadeel voor mensen die geen gereedschap in huis hebben. De transportbeveiliging bij een nieuwe machine zit met 4 bouten vast waar je een steeksleutel 13 voor nodig hebt, deze zit NIET bij de machine. De voetjes zijn verstelbaar maar moeten los en vast gedraaid worden met een steeksleutel 17, een bacho past niet, deze sleutel 17 is ook niet bijgeleverd met de machine. Bij de bouwmarkt zijn steeksleutels te koop voor een paar euro die aan de ene kant 13 hebben en aan de andere kant 17.

Arno-3000 11-04-2015
Geschreven voor: Siemens WM14B262NL

wasresultaat: de was is schoon, ruikt fris en komt bijna droog uit de machine.

Mogelijkheden: voor normaal gebruik voldoende mogelijkheden: katoen, wol, zijde/fijn, sportkleding

Gebruiksgemak: simpel, zonder handleiding te gebruiken. Zo te zien is het zeepbakje makkelijk te reinigen.

Vormgevig: strak, duidelijke bediening

Duurzaamheid: kan ik nog niets over zeggen.