Indesit XWE 71683X W EU

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 26 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Indesit XWE 71683X W EU op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Robak 29-01-2019

Na 3 jaar overleden na veel problemen van water lekkage

Geschreven voor: Indesit XWE 71683X W EU

In het begin veel problemen gehad met lekkage uit het zeepbakje waterdruk was te hoog
Reducerrubber gemonteerd
Na een antal weken nog steeds lekkage toen een omhulsel voor machine want deze begon te roesten en weer een ander reduserrubbertje
Dit binnen een 1;5 jaar
Nu 3 jaar oud lagers van de trommel maken erg geluid en nog steeds iets lekkage waardoor er roestvorming ontstaat om de randen van omhulsel van de machine
Lagers zijn niet los te koop maar alleen een complete trommel kosten €200 en dan moet de machine nog uit elkaar.
Kort om voor geen intensiteit meer was ook niet al te duur maar sonde van het geld.

Minpunten

• Zeer korte levensduur
  • Lekkage waspoederbak

ruud2510 25-06-2022

Ik heb precies dezelfde problemen. Ik heb me een ongeluk gezocht naar de oorzaak. N.a.v. uw review heb ik de sproeikoppen boven het zeepbakje met antikalk vloeistof ingespoten en de waterkraan half dicht gedraaid. Het lijkt nu opgelost te zijn maar ik ben bang dat het probleem van lekkage weer terug keert. Ook heb ik de 3 gaatjes onderin het manchet schoongemaakt. Bij mij roest de machine rechtsonder (boven de waterpomp) en linksboven onder het zeepbakje. In ieder geval dank voor uw review en de tips.

KW 09-04-2018

Good value for money

Geschreven voor: Indesit XWE 71683X W EU

After a good experience with an Indesit washer (did it for more than 10 years until the electronic gave up - not the mechanics!), we went for the same brand again.
The XWE 71683X offers all the gimmicks you nowadays get with a washer - water & energy saving; programs for this and that; timer etc. - at a reasonable price. So far it worked well; the laundry comes out clean and dry once at high spin. It is also surprisingly quiet.
2 flaws:
- The opening is positioned so low that, if you put a laundry basket in front of it, you cannot open or close the door.
- You always have a lot of washing powder residue left in the powder compartment.

Pluspunten

• good value for money
  • all programs you need (and more)
  • you can regulate temperature & spin
  • built in timer

Minpunten

• door opening to low
  • washing powder residue in powder compartment

A.G.P Brandenburg 01-11-2017

Super machine

Geschreven voor: Indesit XWE 71683X W EU

Geluid = super zacht je hoort hem amper zelfs als hij aan het drogen is is de geluid minimaal.
Gemak = Eenvoudig te bedienen machine, met veel mogelijkheden die je eenvoudig kunt in en
uitschakelen.
Klok = Tijd klok er handig om te weten hoelang het nog duurt voor hij klaar is met wassen.
daarnaast kan je ook de uitstel tijd instellen zeer handig zodat de was niet te lang in de trommel blijft liggen zodat deze dan muf kan ruiken. dus 2 uur voor dat je thuis komt gaat de wasmaschine aan en als je dan thuis komt, is de was machine ook klaar en kunnen de kleren dan meteen opgehangen worden of in de droger.
Grote deur = die grote deur is zeer handig zeker met lakens en dekbed overtrek en grote handoeken ze denken ook overal aan :)
De was komt er droog uit de machine waardoor er minder tijd in de droger hoeft en dat scheeld weer in de portomonee , dus eigelijk verdient deze machine zich zelf weer terug .

Kortom een super wasmaschine voor een zacht prijsje

Pluspunten

• droogt goed
  • Stil
  • Eenvoudig te bedienen
  • Timer uitstellen van de was 24 uur
  • tijd holang het duurt

PatH70 29-10-2017

Matige levensduur

Geschreven voor: Indesit XWE 71683X W EU

Nu 4 jaar in bezit. Gekocht vanwege lage prijs en goede specificaties. In gebruik een prima machine.

Na ca. 2 jaar af en toe problemen met foutcode na afloop programma en deur die niet meer open wil. Lost zich vanzelf op na paar uur stroomloos laten. Nu daarbij een foutcode f08 en niet meer te gebruiken. Zal een monteur bij moeten komen.

Levensduur valt behoorlijk tegen.

Pluspunten

• grote deur
  • wasresultaat

Minpunten

• snel mankementen
  • levensduur

Muffin 09-08-2017

Tjah

Geschreven voor: Indesit XWE 71683X W EU

Een prima ding. De was kwam er goed uit. Veel opties. Alleen helaas zojuist na 2,5 jaar dienst overleden...

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Goede inhoud

Minpunten

• Korte levensduur

Liset 16-01-2017

Prima wasmachine!

Geschreven voor: Indesit XWE 71683X W EU

Nog maar 2 weken in gebruik maar zeer tevreden.
Alles komt er schoon en relatief droog uit.
Maakt weinig geluid, trilt niet.

Pluspunten

• 1600 Touren
  • Stil
  • Ruime trommel en opening

Ed van Dort 28-12-2016

Prima machine voor een zeer redelijke prijs

Geschreven voor: Indesit XWE 71683X W EU

Deze machine inmiddels twee jaar in gebruik en tot volle tevredenheid. Hij doet wat hij moet doen en dat ook nog voor een prima prijs. Vrij geruisloos, lekker grote vulopening, veel programma's en energiezuinig. Kortom; een aanrader.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Grote vulopening
  • 1600 toeren centrifugeren

Minpunten

• Je moet wel de gebruiksaanwijzing grondig lezen

Ronald 10-10-2016

Indesit xwe 71683 X W EU 1600 toeren

Geschreven voor: Indesit XWE 71683X W EU

Deze uitgekozen omdat hij 1600 toeren heeft in deze prijsklasse kom je dan al gauw op deze uit. Was komt er prima uit en maakt weinig geluid. Grote trommel en makkelijk in gebruik. Wattmeter gebruikt en verbruikt inderdaad weinig zoals beloofd.

• eenvoudige knoppen
  • prijs kwaliteit
  • stil
  • zuinig

Carla 06-08-2016

Wasmachine

Geweldige wasmachine, goede prijs/kwaliteitsverhouding
Verder nog weinig over te zeggen, bezit hem pas een.paar dagen

Bartha 18-07-2016

Een goed product

Geschreven voor: Indesit XWE 71683X W EU

was zeer schoon geruisloos ook met fijne was voordeel vind ik dat je ook apart de centrifuge kan gebruiken.

Chris 08-03-2016
Geschreven voor: Indesit XWE 71683X W EU

Indesit XWE 71683X W EU. is een wasmachine uit het goedkopere segment. Ziet er verder wel aardig uit. Heeft een mooie grote deur. Wassen gaat prima en is dan aardig stil maar met centrifugeren is het geen schoonheid. Mijn eerste machine met 5 dagen retour leverancier omdat machine liep te bonken met de trommel en over de vloer ging wandelen.De tweede machine is wel beter en rustiger maar ook geen wonder met centrifugeren. Maakt best wel veel geluid maar blijft nu wel op zijn plaats staan.

AlbertEM 04-08-2015
Geschreven voor: Indesit XWE 71683X W EU

Heerlijk zo'n grote vulopening.
Veel keuze in de programma's.
Handige timer om 'snachts te wassen.
En hij wast ook nog goed.

daviss66 20-11-2014
Geschreven voor: Indesit XWE 71683X W EU

Goede wasmachine die moet doen wat er gedaan moet worden, de was schoonmaken zonder al teveel poespas. Gewoon laden, 2 seconden de Push & Wash-knop indrukken. Kind kan de was doen ;-)
Jammer dat de 1600 toeren niet bij alle programma's ingesteld kan worden waarbij dat geen schade aan kleding zou veroorzaken. Vandaar een lager cijfer bij mogelijkheden. Vormgeving vindt ik niet belangrijk, machine staat op zolder dus hoeft niet mooi te zijn. Lelijk is hij zeker niet, maar duurdere merken geven de term wasmachine ontwerp een nieuwe dimensie. Betaal je uiteraard wel voor. Duurzaamheid moet de tijd ons leren.
Kort maar krachtig: BANG voor Bucks!

FRANCOIS 30-10-2017

Hallo,

wat het zwieren betreft , dus de 1600 toeren .Denkelijk zoals bij onze zanussi zijn er programma's die geen 1600 toeren zwieren ,maar bv 1200 en zelfs 900 .Maar op het einde van de cyclus kunnen we wel zwieren kieren op 1600 toeren ....kan dat ook bij deze indesit ?

grt

dennissie90 17-11-2014
Geschreven voor: Indesit XWE 71683X W EU

Nu enkele weken in gebruik. Mooie wasmachine om te zien. Bij het hoog centrifugeren maakt hij wel wat geluid maar is niet storend. Voor de rest zijn de programma's makkelijk in te stellen met behulp van de eenvoudige handleiding. Fijne grote laadruimte. Enigste minpuntje lijkt het doseerbakje wat vrij los zit, maar tot nu toe nog geen problemen mee gehad. Aanrader!

Dennis v N 16-11-2014
Geschreven voor: Indesit XWE 71683X W EU

Voor het eerst een indesit wasmachine aangeschafd en de eerste indrukken zijn veelbelovend.
De machine doet zijn werk zeer stil en is ook makkelijk in gebruik.
Er zitten voor ons meer dan genoeg wasprogramma's op en de was komt er schoon uit.Door de 1600 toeren komt alles behoorlijk droog uit de trommel wat ook weer minder tijd kost voor de droger.
Jammer is dat er geen elektronisch waterslot op de waterslang zit.
Ook heb ik niet kunnen ontdekken hoe je het geluidsignaal uitschakeld(is niet erg storend).

hansverhoeven 14-11-2014
Geschreven voor: Indesit XWE 71683X W EU

supermakkelijk in gebruik. veel programmas om uit te kiezen. fijne grote trommel en zo goed als stil!

LiesbethD 12-11-2014

+ grote deuropening
+ schone was
+ maakt weinig lawaai,zowel bij wassen als bij centrifugeren
+ veel keuze mogelijkheden

- voor gebruik is het lezen van de handleiding nodig

Facilitas 05-11-2014
Geschreven voor: Indesit XWE 71683X W EU

Nu een paar weken in gebruik. Zeer stille machine zelf bij centrifugeren op 1600 toeren. Wasresultaat tot nu toe zeer tevreden, aantal programma's meer dan voldoende en zeer gebruiksvriendelijk. Een aanrader!

verhoeven-lakie 30-10-2014
Geschreven voor: Indesit XWE 71683X W EU

Super stil, zuinig in gebruik a+++, schone was, makkelijk bedienbaar, grote deur.Heel erg fijn in gebruik!

janidh 26-10-2014
Geschreven voor: Indesit XWE 71683X W EU

Een vrijwel stille wasmachine met duidelijke display/handleiding, heeft een nette behuizing en genoeg keuze mogelijkheden van het aantal wasprogrammas/instellingen zoals toeren, aantal graden, type kleding ect... Hij is ook vooral energiezuinig plus 2jaar garantie! Wij zijn zeer tevreden met deze machine, en ons huisdieren ook!
Groetjes, jani en samantha

Henkenator68NL 15-10-2014
Geschreven voor: Indesit XWE 71683X W EU

Onze oude wasmachine hield er na 10 jaar trouwe dienst mee op. Nieuwe machine gezocht en gekozen voor de Indesit.

Reden:
- Zuinig: energielabel a+++ (uitgerekend betekend deze machine een besparing van 30% in het aantal kWH stroom en 40% op de hoeveelheid verbruikt water. Goed voor portemonnee en milieu.
- Laadvermogen: 7 KG (oude machine 4,5 kg), met een groot gezin is er veel was. Door veel grotere laadvermogen hoeven we minder vaak te wassen.
- Toerental Centrifuge, 1600 RPM (oude 1000 RPM), dit betekend een veel drogere was als t uit de machine komt, daardoor is de duur dat de wasdroger draait ook nog flink verkort.
- Display / bediening: geen poespas, geen overbodige dingen die niemand gebruikt, overzichtelijk duidelijk en direct te snappen zonder urenlange studie op de gebruiksaanwijzing.
- Geluidsniveau: deze indesit is veel stiller dan onze oude machine, zowel tijdens wassen als ook tijdens centrifugeren.
- Laaddeur: deze is mooi groot en daardoor is de was er makkelijker in en uit te halen.
- Prijs: lage prijs voor een machine met genoemde specificaties zeker in vergelijking met veel andere aanbieders.
- de machine is goed afgewerkt en de vormgeving is goed.

Al met al een uitstekende keuze die we achteraf veel eerder hadden moeten maken.. Een oude machine die het nog doet of een nieuwe die binnen paar jaar door de besparing zichzelf heeft terugverdiend.. Reken maar uit!

Daphnex 14-10-2014
Geschreven voor: Indesit XWE 71683X W EU

Hij is onwijs stil en de was komt er schoon uit. Ook is hij makkelijk in gebruik, wat erg handig is!

Daphnex 14-10-2014
Geschreven voor: Indesit XWE 71683X W EU

Mooi apparaat, kleding komt er schoon uit en hij is erg stil! Erg makkelijk in gebruik, wat fijn is voor alle gebruikers!

kim.schollema 15-09-2014
Geschreven voor: Indesit XWE 71683X W EU

Mooie wasmachine, eenvoudig in gebruik. Mijn eerste wasjes kwamen er mooi schoon uit. De was machine is ook lekker stil.

ottovk 14-09-2014
Geschreven voor: Indesit XWE 71683X W EU

Fijne machine met veel gebruikersgemak, stil en door de snelle korte programma's die toch schoon wassen zeer plezierig in gebruik. Minpuntje vind ik het korte zeepbakje wat daardoor wat lastig te vullen is, maar in totaal ben ik uiterst tevreden!