Miele WMG 120 WCS - Reviews

8 kg
A+++
Geluidsniveau
73 dB (centrifugeren)

Beoordeling op basis van 17 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Evert.bruinsma 02-01-2016 Product paar dagen in bezit

9,6
Een Miele wasmachine gaat lang mee. Eéns een Miele, altijd een Miele. Deze machine is de derde Miele wasmachine welke wij naar tevredenheid gekocht hebben. De vorige Miele wasmachine moest deed ongeveer 10-14 wassen per week draaien en was drie jaar geleden eigenlijk al aan technisch op. Nu hebben we gekozen voor deze machine vanwege het TwinDos systeem. Ook de grotere belading van 8 kg en de 1600 toeren in combinatie met het TwinDos systeem maakt de keuze eenvoudig. We hebben er wel de 8 jaar extra garantie bij gekocht. Geeft toch de komende 10 jaar een gerust gevoel.
Uitgestelde start hadden we op de vorige wasmachine ook al zodat hij ook later in de nacht op de nachtstroom zijn "wastruukje" kan uitvoeren. Omdat de machine lekker rustig en stil is hoor je hem niet, ook al staat hij op zolder. Energieverbruik op A+++ leidt er wel toe dat de wasbeurten enkele uren in beslag nemen maar dat hebben alle Wasmachines tegenwoordig.
De machine werd netjes afgeleverd met twee TwinDos patronen, een tegoedbon voor twee extra patronen en twee lege patronen waar je het persoonlijke vloeibare wasmiddel in kunt doen.
Het is even wennen aan de talloze instelmogelijkheden maar met de handleiding op schoot kom je daar prima uit.

Jos 16-12-2015 Product paar dagen in bezit

Perfecte wasmachine, stil, duidelijke bediening, ook bij lage temperaturen een schoon resultaat.Minder strijktijd Thermo-SoftCare-trommel met voorstrijken.
TwinDos systeem is een uitkomst.
Duurzaamheid kan nog niet beoordelen.

G. Koese 30-03-2017 Product half jaar of langer in bezit

Duurzame wasmachine

De wasmachine is duurzaam in gebruik. Na een wasbeurt kun je precies aflezen hoeveel water en energie de machine heeft verbruikt. De wasduur vd programma's kan verkort worden. De machine neemt zelf de nodige hoeveelheid wasmiddel, zodat je niet teveel gebruikt. Ook het geluidsniveau is zodanig dat je af en toe moet luisteren of hij wel aan staat. Hij draait al ruim twee jaar probleemloos. Een absolute aanrader!

Pluspunten

• Verkorten van langdurige programma's.
  • Geluidsniveau
  • Duurzaam in gebruik
  • Het kortste programma duurt 20 minuten.

Minpunten

• Nvt

Tonnie 11-06-2016 Product paar dagen in bezit

Top machine

7,4
I heb de machine nu een week en ben al zeer tevreden omdat de was schoner is en frisser ruikt
Het twindos systeem is ideaal want je kunt nu niet meer overdoseren en het wasmiddel bakje blijft mooi schoon
De caps vind ik wel wat prijzig en zou ik zelf niet zo gauw kopen
De programma's duren wat langer dan mijn vorige automaat (AEG)
Maar ik was meestal 's nachts dus voor mij niet zo'n probleem
De automaat is stil we horen hem niet 's nachts

J.Hezemans 22-05-2017 Product paar dagen in bezit

Super machine, echt een Miele!

Fantastische wasmachine, grote trommel, stil in gebruik en kiest zelf het goede programma voor de was. Was is super schoon. Met het twin-dos systeem is wassen nog meer een fluitje van een cent geworden. Altijd al een Miele gewenst en ik ben super blij met deze.

Pluspunten

• grote trommel
  • duidelijk display
  • makkelijk in gebruik
  • twin-dos systeem
  • stil

J.S.Bouma 04-05-2017 Product half jaar of langer in bezit

Mooie ruime machine en goede centrifuge-snelheid.

Ik ben zeer tevreden over mijn WMG 120 WPS. Ik heb hem nu bijna 3 jaar en werkt nog zoals de
eerste dag.Ik ben 70 jaar en dit mijn 3e Miele wasmachine. De eerste twee zijn door scheiding
bij mijn ex terechtgekomen en werken ook nog steeds. Het twin-dos systeem is perfekt!

Janet 30-04-2017 Product half jaar of langer in bezit

Miele twindos wasmachine

Ontzettend spijt van deze wasmachine. Voor een machine die zoveel veel geld heeft gekost, is het voor mij niet waard. De wasmachine maakt ontzettend veel lawaai en helaas heeft het al een aantal stukken gehad want dan weer wel opgelost werd dor Miele.
Op dit moment heb ik weer wat elektronische storingen. Ik kijk het nog ff aan ......Het probleem is dat je telkens thuis moet blijven om Miele te laten komen!

Officiele reactie van Miele 11-05-2017

Vervelend om te vernemen dat u niet tevreden bent over deze wasmachine. Graag willen wij in contact met u komen om te kijken of wij wat voor u kunnen betekenen.
Wilt u zo vriendelijk zijn om uw adres gegevens per e-mail te sturen aan webcare@miele.nl, dan nemen wij contact met u op.

Joop 17-04-2017 Product half jaar of langer in bezit

Mooie machine, even wennen aan de bediening.

We hebben deze machine gekozen voor het gemak van het TwinDos systeem, wat nu bij ons het zwakke punt blijkt te zijn. Op de meest ongeregelde momenten verschijnt de melding reservoir leeg, terwijl dit niet het geval is. De monteur is hier al voor geweest, maar heeft niets kunnen vinden. Erg verwarrend. Verder prima apparaat, we hebben hem nu 19 maanden.

Pluspunten

• geruisloos

Minpunten

• Toch wel ingewikkeld

Lucy 09-04-2017 Product half jaar of langer in bezit

Kind kan de was doen!

Zeer tevreden. Gebrruik de Miele Twindose nu 1 jaar, absoluut geen spijt van! Groot scala aan was programma's. Voor elk kledingstuk wat wils! Zo behoud ik ook de kwaliteit van mijn kleding. En super makkelijk in gebruik, twee klikken op de knop en je de wasmachine doseert de perfecte dosering bijbehorende het wasprogramma en de mate waarin het wasgoed is bevuild.

Pluspunten

• Veel was programma's
  • Makkelijk automatische dosering
  • Ik kreeg 1 jaar gratis Miele wasmiddel
  • Vul de 2 bijgevoegde flessen met eigen wasmiddel
  • Ook een optie om fles met wasverzachter te vullen

Minpunten

• Touchscreen kan even wennen zijn
  • Vele opties, handleiding pak ik er vaak even bij

Sophie 03-04-2017 Product half jaar of langer in bezit

Gemakkelijk met dispensers en duidelijke programma's

De wasmachine had eerst een update nodig aangezien deze nieuwe trommels maar 1 kant opdraaien gaan de lakens in de knoop en draaien als een dikke prop rond. Na de update gaat het oké, niet perfect. Wat lakens betreft vind ik het nog steeds niet ideaal maar de dispensers zijn heerlijk gemakkelijk

Pluspunten

• dispensers

Minpunten

• lakens wassen

G. S. 03-04-2017 Product half jaar of langer in bezit

Miele WMG 120 WCS

Omdat ik tevreden was over mijn oude Miele, koos ik weer voor een Miele wasmachine. De automatische wasmiddelen doseerder leek me heel erg handig. Helaas heb ik veel problemen met deze machine. Met het wasmiddel van Miele werd de was niet schoon. De machine gaf niet goed aan dat er te weinig of te veel wasmiddel werd gedoseerd. Ik had (en heb) veel vieze aanslag tussen de rubbers. Nu ik gewoon wasmiddel in de lade gebruik word het wasmiddel niet allemaal weggespoeld. Als ik de wasmachine na 3 - 5 minuten onderbreek om er nog een vergeten sok in te doen, wordt het wasmiddel helemaal niet meegenomen. Ook het energiezuinige programma van 60 graden is misleidend, want de was wordt niet op 60 graden gewassen, maar op 40.

Officiele reactie van Miele 04-04-2017

Bedankt voor uw review. Graag willen wij met u in contact komen om een en ander te bespreken in de hoop dat u weer tevreden kunt zijn over uw aankoop. Wilt u zo vriendelijk zijn om uw adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar webcare@miele.nl dan nemen wij contact met u op.

riky 30-03-2017 Product half jaar of langer in bezit

grote duuropening. handige bediening

dit is mijn 2 e miele wasmachine ,had andere 17 jaar gehad en erg veel gewassen met deze machine .de keuze was dus niet moeilijk .weer een miele de aanschaf is duur maar de jaren dat je er veel wasplezier van hebt maakt de wasmachine uiteindelijk toch goedkoop ! zuinig in waterverbruik ,en met het juiste programma nooit geen verwassen of gekrompen of vervilte was !! tel dat eens bij elkaar !zijn ook kosten , dus met een miele ben je toch voordeliger uit ! ik ben erg tevreden over het twin doss ,gebruik dus weinig wasmiddel ,en is ook nog minder belastend voor het milleu .ook zeker een aandachtspunt ! dus gewoon ; miele er is geen betere ik ben dus een zeer tevreden gebruiker !

Dropveter 30-03-2017 Product half jaar of langer in bezit

Grote trommel

Goede wasmachine, zuinig met een maximale hoeveelheid was( huishouden van 7 personen)
Minder is dat de programma's lang duren , ook de inwendige wasmiddellen zou ik nooit meer doen( niet goed schoon en redelijk duur in gebruik)

Pluspunten

• grote trommel
  • zuinig

Minpunten

• lange wasprogramma's
  • de inwendige wasmiddellen niet schoon genoeg

Lusine 30-03-2017 Product half jaar of langer in bezit

Groot scherm

Ik vind de twindos systeem waardeloos me was ruikt niet lekker na het wassen en wordt ook niet mooi schoon

Pluspunten

• Grote display

Minpunten

• Was stinkt
  • Niet goed schoon
  • Wasmiddel duur

Willy van Dijk 30-03-2017 Product half jaar of langer in bezit

zuinige wasmachine

het is een heel goede wasmachine en makkelijk in gebruik de 2 flessen erin en klaar is kees ,
de flessen zijn zuinig in gebruik en hij geef zelf aan wanneer de wasmachine moet reinige en hij wast heel schoon

Pluspunten

• de flessen
  • makkelijk in gebruik

G Bosma 30-03-2017 Product half jaar of langer in bezit

Miele WMG 120 WCS

Ben zeer tevreden met onze nieuwe Miele Wasmachine die we inmiddels al 2 jaar hebben.
het was resultaat is goed en kan eigenlijk geen minpunten opnoemen

Karin 30-03-2017 Product half jaar of langer in bezit

Top Machine

Super machine, wast goed schoon en heel handig in gebruik.
Wasmiddel van Miele is zeer goed en super handig dat de hoeveelheid wasmiddel door machine wordt bepaald

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Wasmiddel verdeler