Miele WMG120 TDOS

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 107 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele WMG120 TDOS op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

veraatjeeuh 13-09-2021

Einde Miele tijdperk na miskoop Twindos machine

Geschreven voor: Miele WMG120 TDOS

Na dik 25 jaar Miele een tweede gekocht omdat we de oude voor werkkleding zouden gebruiken. De nieuwe Twindos had een grotere trommel; dat was een wens. Wassen echter gaat niet beter; de was slijt, wordt niet schoner en de sensoren van de flacons zijn erg gevoelig. Kortom spijt van deze aankoop. Omdat we voorheen nooit problemen kende geen garantie bijgekocht. Het derde jaar heb ik veel problemen met de sensoren. Even op internet google en het blijkt vaak voor te komen. Eigenlijk schandalig dat ze niets doen hieraan. Einde Miele tijdperk wat mij betreft

Pluspunten

• doseersysteem; geen omkijken aan
  • grote trommel

Minpunten

• was slijt
  • was wordt niet goed schoon

Judith 26-06-2021

Fijne, makkelijke wasmachine met veel mogelijkheden.

Geschreven voor: Miele WMG120 TDOS

We hebben de machine een aantal jaar. Het is heel makkelijk in gebruik. Dosering is aan te passen aan de persoonlijk voorkeur.

We hebben het bijhorende wasmiddel korte tijd niet gebruikt. Dan wordt het wasmiddel in de leidingen hard. Altijd leidingen doorspoelen met water of twindos care wanneer je (tijdelijk) overstapt op ander wasmiddel.

Het bijhorende wasmiddel is erg fijn. Ik heb een gevoelige huid en krijg snel uitslag, maar niet van dit wasmiddel.

Caps zijn een fijne toevoeging.

Pluspunten

• Wasmachine is makkelijk in gebruik
  • Doseert zelf, hoeveelheid is aanpasbaar
  • Goede service van Miele
  • Programma's zijn aanpasbaar
  • Fijn huidvriendelijk wasmiddel

Minpunten

• Wasmiddel niet in de supermarkt verkrijgbaar

Monique 23-02-2021

Spijt!!

Geschreven voor: Miele WMG120 TDOS

Ik heb nu al een paar jaar de miele WCE670 met twindos en wificonnect. Nou wificonnect dat lukt al helemaal niet maar goed dat kan aan mij liggen.
De wasmachine wast goed, maar dat deed mijn vorige miele ook. Maar ik kan niets meer zelf instellen, word er gek van. Ik wil weer een gewone miele zonder poespas. Heb spijt ja!

Sjanne 28-12-2020

,ik erger mij dagelijks aan stinkende was Miele doet niets!

Geschreven voor: Miele WMG120 TDOS

Ik erger mij echt iedere dag aan die Miele wasmachine,hij was hartstikke duur.
Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen,alles al geprobeerd.
Het ergste vind ik nog wel dat Miele zelf niet met een goede oplossing komt.

Pluspunten

Minpunten

• Stinkende was
  • Ergernis
  • Stinkende was
  • Duur voor slechte machine
  • Miele komt niet met een oplossing

Joke 28-01-2020

Miskoop ondanks miele hun goede naam

Geschreven voor: Miele WMG120 TDOS

Na slechts 5,5jaar defect en onrendabel om te maken. Slechte prijs/kwaliteit verhouding. Niet gewend van een miele. (er is een betere). Trommel en schokdempers moeten al snel worden vernieuwd. Reparatie kosten komen al snel boven de €700 uit.

Pluspunten

• Waste goed schoon
  • Droogde goed
  • Twin dos

Minpunten

• Lawaaimaker bij centrifugeren
  • Niet duurzaam maar duur

Ing 03-06-2019

Wasgoed slijt snel. Spijt van aankoop

Geschreven voor: Miele WMG120 TDOS

Al meer dan 40 jaar heb ik Miele wasmachines gehad en 'eens een Miele, altijd een Miele' was de slogan. Niet meer! Deze dure Miele met twin-dos en bijbehorende droger nu ruim een jaar in gebruik.
Echt ongelofelijk dat nu mijn beddengoed, ondergoed, shirts etc zo snel slijten. Dit heb ik nooit eerder gehad! Vermoedelijk door het lange wasprogramna van tegenwoordig 30 en 40 graden bijna 2,5 uur).

Het wasmiddel van Miele ruikt niet lekker en ben ik overgestapt naar waspoeder via het vulvakje.

Tevens hoopt het vuil in de rand van de trommel op en heb ik vaak grijze strepen op het wasgoed en kan ik opnieuw wassen
Nimmer gehad bij mijn vorige machines!

De droger heeft een onhandig stoffilter bij de opening (dus niet de deur). Nimmer kan ik stof weghalen zonder dat er iets op de grond valt. Dus moet ik ook weer stofzuigen.

Kortom..., ik ben ontevreden en heb spijt, spijt, spijt met deze aankoop van bijna 5.000 euro!

Minpunten

• Vele, zie tekst

Sylvia 16-04-2019

Miele wasmachine rwin dos

Geschreven voor: Miele WMG120 TDOS

Ik baal enorm is mijn eerste nieuwe dure wasmachine maar mijn was stinkt gewoon naar verbrand eten muf zuur heb van alles geprobeerd wasmiddel van miele was poeder pod s maar niks ruikt lekker

Pluspunten

• WiFi

Minpunten

• Was stinkt
  • Duurd lang

Anne-Sophie 19-01-2019

3e Miele in 30 jaar is enorme miskoop!

Geschreven voor: Miele WMG120 TDOS

Na twee eerdere Miele wasmachines en drogers, nu ruim een jaar deze wasmachine en de bijpassende droger. Wat een ramp! Het wasgoed stinkt ondanks dat ik binnen drie weken het waterverbruik op maximaal ingesteld heb én bij iedere wasbeurt 'extra water' intoets. Nu gaat het redelijk. Het wasgoed slijt veel sneller dan in mijn vorige Mieles, wat vooral bij dure overhemden en blouses irritant is, want juist dáárvoor kocht ik Miele met een softtrommel. Onvoorstelbaar maar waar dat het bij een machine van 30 jaar geleden en 15 jaar geleden wél goed werkte en nu niet meer......
Was nu alles twee keer achter elkaar op het zijde programma. Twee keer is nodig omdat de overhemden anders a) niet schoon worden en b) blijven stinken. Ook de was van beddengoed en handdoeken is een ramp. Beddengoed moet minstens op 60 of 75 graden om schoon te worden én bij iedere wasbeurt moet er Vanish bij. De programma's duren ontzettend lang, kan daardoor onze bedden niet in één dag gewassen en gedroogd krijgen. Mijn nieuwe dekbedden en handdoeken slijten erg snel. Het 40 graden programma gebruik ik nooit meer want alles blijft stinken, wat je ook aan extra water instelt en aan extra wasmiddel toevoegt. Ik ben erg allergisch voor huisstofmijt en het hele huis is zo stofvrij mogelijk. We hebben anti-allergie hoezen om de matrassen maar ik moet van de internist/allergoloog ook het beddengoed 1x per week wassen. Zoals gezegd doe ik over het beddengoed van twee bedden, nu ook twee dagen. Ontzettend zonde van mijn tijd. Dit ook omdat we helaas tegelijkertijd met deze nieuwe wasmachine de Miele droger TMG 840 WP T1 hebben gekocht. Toen was de ramp compleet. Kom hier op terug bij de review over de droger. Laat ik alleen zeggen dat de Miele droger sowieso op de schroothoop kan en we nu druk bezig zijn om nog een van de laatste luchtafvoerdrogers te kunnen kopen. Wat een kapitaalvernietiging!
Oké, terug naar de wasmachine. Om huisstofmijt te doden moet je minstens op 60 graden wassen. Ik deed dat dus met twee hele bedden 1x per week. Ging altijd goed. Sinds ik deze machine heb, werd ik langzaam steeds weer benauwder en vermoeid en met hoofdpijn wakker. Op een gegeven moment het beddengoed dan maar op 75 graden gaan wassen, zelfs mijn satijnen dekbedhoezen. Het slijt enorm snel en kleur zit er ook niet meer op maar het hielp uiteindelijk wel. Ik ben niet meer benauwd. Maar dit betekent dus dat bij deze machine 60 graden geen 60 graden meer is! Ik heb altijd hetzelfde wasmiddel en wasverzachter dus daar kan het niet aan liggen. Toen ik Miele belde, kreeg ik een wollig verhaal over Europese regelgeving en milieunormen. Dat een machine wel A+++ moet zijn omdat het anders niet verkoopt. Ik antwoordde dat het nu uiteindelijk óók niet meer verkoopt omdat je na één keer miskleunen bij een nieuwe Miele, nu echt wel naar een ander merk overstapt!
En bovendien, hoe milieubewust ik ook ben, ik wil toch wél gewoon met een schone blouse naar mijn werk! Ik vind het een slechte zaak dat de consument veel geld uitgeeft voor een merk waar hij/zij op vertrouwde en nu dus zó bij de neus wordt genomen. Ook is het onbegrijpelijk dat een merk als Miele, met een grote reputatie en voorheen uitstekende machines, een product maakt dat gewoon niet meer doet wat het moet doen: je was schoon en fris wassen.

Pluspunten

• geen

Minpunten

• was wordt niet schoon
  • was stinkt
  • wassen op 60 graden doodt huisstofmijt niet
  • wassen duurt te lang; kost enorm veel tijd
  • door lange wastijd veel en snelle slijtage

Siemboer 16-11-2019

Bovengenoemde klachten heb/had ik ook. Ik heb een monteur de machine opnieuw laten doormeten en toen bleek dat het verwarmingselement kapot was, vanaf dag één! Ook heb ik het waterverbruik op maximaal in laten stellen.
Mij was ruikt nu weer oké, alleen nu heb ik het probleem dat mijn trommel uit balans is na 2,5 jaar.... Ik ben benieuwd of dit onder service opgelost gaat worden of dat we de eerste dure reparatie kunnen betalen.

Siemboer 16-11-2019

veraatjeeuh 13-09-2021

Ik heb helaas dezelfde ervaring met de Twindos machine. De was slijt veel harder en wordt niet zo schoon. Daarnaast is de sensor heel gevoelig van de flacons. Al met al een dure miskoop

Sybrenne 31-12-2018

Miele twindos

Geschreven voor: Miele WMG120 TDOS

Helaas ook niet tevreden met mijn Miele met TwinDos systeem.
Nu een half jaar in gebruik maar zeker niet tevreden.
Grootste probleem is dat de was ontzettend stinkt. Truien ruiken zuur. Was moet vaak 2 keer gewassen worden. Nu weer normaal wasmiddel aan het gebruiken en krijg langzaam aan weer wat frisse geur aan de was. Maar zelfs met normaal wasmiddel van A kwaliteit moet ik overdoseren om een frisse geur aan de was te krijgen .

Pluspunten

• Grote trommel

Minpunten

• Stinkende was
  • Vlekken worden niet of slecht verwijderd

D van driesten 14-08-2018

Twindos miele wasmachine

Geschreven voor: Miele WMG120 TDOS

Sinds een paar maanden Twindos wasmachine. Hadden ons niet vertelt dat het allergie kon veroorzaken door het vloeibare wasmiddel. . Verschrikkelijk onder het eczeem. Dit was het begin van een verschrikkelijke allergie. Vind de was stinken als het uit de wasmachine komt. Niet fris. Heb Miele gebeld en zouden ander vloeibaar wasmiddel geven. . Vind ook dat er teveel schuim achter laat. Hebben het al minder in gesteld. Heb echt spijt van deze wasmachine. Heb altijd miele gehad. Wil de twindos liefs ruilen voor een gewone wasmachine. Verder wast hij goed. Beste prijs verwacht je toch wat van?

Cath 27-07-2018

Wast niet zo schoon als verwacht

Geschreven voor: Miele WMG120 TDOS

Ik heb deze wasmachine ruim een half jaar ingebruik en allelei standen en instellingen geprobeerd om tot het beste wastesultaat te komen.
Ik ben niet geheel tevreden over het apparaat en wel om het volgende.

-Ten eerste de twindos... het bijgeleverde wasmiddel ruikt niet lekker.Met mijn eigen wasmiddel valt de geur ook tegen.
Met poeder en een royale dosering gaat het het best.
-Mijn was slijt erg hard in deze machine. Kleding met lettter print van fluweel kan er bijv niet goed in (40•) terwijl dit bij mijn vorige miele geen probleem opleverde.

-De was slijt hard en is vaak niet schoon. Vlekken zijn echt nog zichtbaar, wit blijft grauw, geur is niet fris. Echt balen!

Het was programma duurt ook heel lang maar dat wist ik van tevoren. Ondanks de lange wastijd is de ( wiite) was niet schoon bij volle belading.
Als ik een was draai met een halve trommel en meer water gaat het vlgs mij iets beter maar Ik koos juist voor deze vanwege de grote trommel zodat ik veel was tegelijk kon verwerken.

Minpunten: Was slijt harder; Was is niet schoon; Was ruikt vaak niet frisgenoeg; Twindos is prettig in het gebruik omdat het meer goedoe is dan dat het gemak geeft.

Pluspunten

• Quick powerwas is handig en snel

Minpunten

• Wasgoed slijt sneller
  • Vaak niet goed schoon

Anita 02-07-2018

Goede prijs kwaliteit verhouding

Geschreven voor: Miele WMG120 TDOS

Deze machine is een aanbieding omdat dit type uit het assortiment gaat. Bij Media markt nu voor 998 euro te koop. Het is een prachtige machine met Twindos systeem voor juiste dosering van het wasmiddel. Dat werkt perfect en is zuinig in gebruik. Nu toch zeker met een half jaar gratis wasmiddel cadeau bij aankoop. Het wasresultaat is perfect, mooi schoon enredelijk kreukvrij. De machine doet lang over de meeste programma’s Maar het eind resultaat mag er zijn en daar gaat het om.

Pluspunten

• Zuinig in gebruik qua stroom en wasmiddel
  • Makkelijke programma’s
  • Stil ook bij centrifugeren
  • Twindos doseer systeem werkt perfect
  • Degelijke machine

Minpunten

• Relatief duur

Matt Baart 27-06-2018

Wasmachine afstemming wasmiddelen perfect

Geschreven voor: Miele WMG120 TDOS

Erg gebruiksvriendelijk en ideale afstemming wasprogramma en automatisch afstelling c.q. gebruik wasmiddelen en eventuele toevoeging van wasverzachter.
Al met al een geweldige aankoop en zeer klantvriendelijk

Pluspunten

• Instellingen en mogelijkheden
  • Nooit een verkeerde dosering
  • Gebruikers vriendelijke machine
  • Online bestellen wasmiddelen tegen een goede prijs

Janine 01-03-2018

wasmachine miele

Geschreven voor: Miele WMG120 TDOS

Deze wasmachine is perfect. Geen ander wasmiddel meer te kopen, 2 flessen erin en klaar. Ideaal. En perfect schoon.

Pluspunten

• doseert zelf wasmiddel
  • extra snel programma
  • veel keuzemogelijkheden

Toine 21-02-2018

Mooie stille en vooral praktsche machine

Geschreven voor: Miele WMG120 TDOS

Altijd een Miele wasmachine gehad, en dus nu weer.
Ik heb er het volste vertrouwen in dat deze het weer uitstekend zal volhouden.
Wassen doe hij uitstekend ,met een laag geluidsniveau.
Het DDOS system vinden wij zeer praktisch.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • geluidsarm

Minpunten

• restindicatie van de wasmiddel flessen kon beter.

simon 19-12-2017

solide kwaliteit

Geschreven voor: Miele WMG120 TDOS

Ik vind de Miele een prachtproduct: stevig qua constructie, zuinig in watergebruik en door een uitgebreid programma aan je wensen aan te passen. Dit specifieke apparaat bied je veel kwaliteit voor een relatief lage prijs.

Pluspunten

• stevig
  • miele wasgel als optie
  • meer wateroptie tegen pluis

Minpunten

• zwaar apparaat
  • pluis kan voorkomen

Angel 06-11-2017

Super apparaat

Geschreven voor: Miele WMG120 TDOS

Dit product voldoet aan mijn verwachtingen, de twindosfunctie is handig, je krijgt extra lege flacons bij het apparaat waarin je je eigen wasmiddel kunt doen. De caps die je ook kunt gebruiken vind ik erg duur, al kan het handig zijn om een speciaal setje "outdoor" aan te schaffen voor de jassen. Wasverzachter wordt niet goed opgepakt, ondanks weinig doseren blijft er altijd een laagje wasverzachter in het vakje staan en omdat ik dat een minpunt vind geef ik deze machine geen 10. Het lijkt wel of je gedwongen wordt om de caps wasverzachter te gebruiken. Ook vind ik het zelf prettiger om gewoon met een knop de deur te kunnen openen, nu moet je na het eind van het programma meerdere malen op start/stop drukken alvorens de deur open gaat. Ik heb deze machine al vier jaar in gebruik. De hygiënefunctie is ook erg prettig, die werkt op een temperatuur van 75 graden wat heet genoeg is.

Pluspunten

• degelijk.
  • geruisloos

Minpunten

• wasverzachtervakje , zie boven
  • de dosering aanpassen is lastig in te stellen

Ontevreden gebruiker 13-09-2017

Verwijdert vlekken maar niet de geurtjes

Geschreven voor: Miele WMG120 TDOS

Ik ben niet tevreden over mijn wasmachine. De wasmachine verwijdert de vlekken maar geurtjes blijven aanwezig ondanks dat de machine niet te vol beladen is en schoon is volgens de aanwijzingen van de monteur . Enkel wanneer heel weinig wasgoed erin gaat verdwijnen de geurtjes in bijvoorbeeld sportkleding. Kortom niet wat je verwacht van een miele was automaat.
Officiele reactie van Miele 20-09-2017

Beste meneer/mevrouw, wat vervelend om te horen dat uw wasautomaat niet naar behoren werkt. We zouden daarom graag contact met u opnemen om dit te bespreken. Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw gegevens te sturen naar webcare@miele.nl? Alvast bedankt.

Miele Webcare

willem-jan 09-09-2017

miele kwaliteit zoals je gewend bent

Geschreven voor: Miele WMG120 TDOS

zoals je mag verwachten van een miele! werkt perfect en gaat jaren mee zonder problemen!
twin dos systeem werkt prachtig geen geklooi meer met wasmiddelen!

Pluspunten

• twindos
  • goeie programma's

bEN INTRES 08-09-2017

FIJNE MACHINE MAKKELIJKE BEDIENING

Geschreven voor: Miele WMG120 TDOS

IK KIES AL 40 JAAR VOOR MIELE VANWEGE DE DUURZAAMHEID VAN DE MACHINE VOOR MIJ GEEN ANDRE EN
OVER DE SERVICE OOK NIETS DAN LOF

Pluspunten

• WEINIG GELUID
  • SIMPELE BEDIENING
  • KORT WAS PROGRAMMA HANDIG EN SCHOON

Annis 07-09-2017

Stil en neemt werk uit handen

Geschreven voor: Miele WMG120 TDOS

Deze wasmachine is zó mooi dat ik er op een krukje voor ben gaan zitten om er naar te kijken in bewondering; echt waar!
In het begin even puzzelen maar dat was de moeite zeker waard. Je kán natuurlijk gewoon zelf wasmiddelen en -verzachters en -versterkers toevoegen maar het is veel makkelijker om met de bijbehorende cassettes met wasmiddel te werken die eenvoudig te bestellen zijn online maar ook in de winkel te koop zijn. Alles wordt dan door de machine gedoseerd en de was is écht schoon en de witte was echt wit. Een wasmachine die werk uit handen neemt en waar je gelukkig van wordt.

Pluspunten

• geen wasmiddel tevoegen
  • machine doseert hoeveelheid
  • stil
  • prachtige vormgeving
  • geweldige (telefonische en online) ondersteuning

Minpunten

• Even puzzelen hoe het werkt

D. Olyerhoek 05-09-2017

Grote trommel, waterbesparend en energie zuinig

Geschreven voor: Miele WMG120 TDOS

Deze miele wasmachine heeft een grote trommel en is energiezuinig en bespaard water. Er zitten veel keuze menu's op die ik veel gebruik. De honingraat trommel zorgt ervoor dat je kleding minder slijt. Ik ben super blij met deze machine.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Stil
  • Energiezuinig
  • Waterbesparend
  • Miele wasmiddel dmv flacons

Minpunten

• herrie als hij gaat opstarten met centrifugeren

Bolaj 05-09-2017

fijne wasmachine

Geschreven voor: Miele WMG120 TDOS

Goede wasmachine, doet waar hij voor gemaakt is. Geen kunststof onderdelen die snel aan vervanging toe zijn. Idos werkt heel fijn en het is ook erg handig dat je je eigen wasmiddel kan gebruiken via het idos systeem met de bijgeleverde containers.
Duidelijke programmas.

Pluspunten

• idos ook met eigen wasmiddel te gebruiken
  • duidelijke rpogrammas

Minpunten

• prijs

Anna 03-09-2017

Superschone was en eenvoudig te bedienen

Geschreven voor: Miele WMG120 TDOS

Ideale wasmachine. Doseert zichzelf in tijd en de hoeveelheid wasmiddelen afhankelijk van het laadgewicht. . Geen gesmeer met een vies wasmiddelenbakje. Geeft zelf aan wanneer de machine aan reiniging toe is. Grote vulopening iserg makkelijk en 8 kg laadvermogen! Is beter dan ik verwacht had. Zelfs een litsjumeaux dekbed wast hij moeiteloos. Het display is eenvoudig te bedienen en wijst zichzelf. Gebruiksaanwijzing zit erbij maar heb je niet eens nodig. De was is altijd perfect schoon!

Pluspunten

• Stil
  • Snelle levering van bestelde wasmiddelen
  • Grote vulopening
  • Groot laadvermogen

Tineke Plug 03-09-2017

Het is heerlijk met de dispensers, makkelijk aan te zetten .

Geschreven voor: Miele WMG120 TDOS

Het was niet de bedoeling deze te kopen. Maar zag er mooi uit en de uitdaging daar ging ik voor.
En als extra, nooit meer een vies zeepbakje

Pluspunten

• de dispensers
  • Geen onmkijken meer naar.