Miele WMG 120 WCS - Reviews

8 kg
A+++
Geluidsniveau
73 dB (centrifugeren)

Beoordeling op basis van 86 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Evert.bruinsma 02-01-2016 Product paar dagen in bezit

9,6
Een Miele wasmachine gaat lang mee. Eéns een Miele, altijd een Miele. Deze machine is de derde Miele wasmachine welke wij naar tevredenheid gekocht hebben. De vorige Miele wasmachine moest deed ongeveer 10-14 wassen per week draaien en was drie jaar geleden eigenlijk al aan technisch op. Nu hebben we gekozen voor deze machine vanwege het TwinDos systeem. Ook de grotere belading van 8 kg en de 1600 toeren in combinatie met het TwinDos systeem maakt de keuze eenvoudig. We hebben er wel de 8 jaar extra garantie bij gekocht. Geeft toch de komende 10 jaar een gerust gevoel.
Uitgestelde start hadden we op de vorige wasmachine ook al zodat hij ook later in de nacht op de nachtstroom zijn "wastruukje" kan uitvoeren. Omdat de machine lekker rustig en stil is hoor je hem niet, ook al staat hij op zolder. Energieverbruik op A+++ leidt er wel toe dat de wasbeurten enkele uren in beslag nemen maar dat hebben alle Wasmachines tegenwoordig.
De machine werd netjes afgeleverd met twee TwinDos patronen, een tegoedbon voor twee extra patronen en twee lege patronen waar je het persoonlijke vloeibare wasmiddel in kunt doen.
Het is even wennen aan de talloze instelmogelijkheden maar met de handleiding op schoot kom je daar prima uit.

Jos 16-12-2015 Product paar dagen in bezit

Perfecte wasmachine, stil, duidelijke bediening, ook bij lage temperaturen een schoon resultaat.Minder strijktijd Thermo-SoftCare-trommel met voorstrijken.
TwinDos systeem is een uitkomst.
Duurzaamheid kan nog niet beoordelen.

Noura 31-08-2017 Product half jaar of langer in bezit

Duidelijk display. Makkelijk j n gebruik.

Miele apparaten zijn duur, maar ze hebben een langere levensduur en garanties. Wasprogramma's zijn makkelijk instelbaar.

Pluspunten

• Schoon
  • Zuinig

Minpunten

• Duur

Fam. Schonewille 30-08-2017 Product half jaar of langer in bezit

Geruisloos maar was gaat stinken

Zowel bij twindos als zelfdosering gaat de was naar enige tijd (zuur) stinken. Zo erg dat de geur niet meer uit je kleding gaat. Ik heb hierover contact met Miele opgenomen (overdoseren van waspoeder was hun antwoord). Ik ben altijd tevreden over Miele geweest maar over deze aankoop heb ik spijt. Ik hoop dat Miele toch met een oplossing gaat komen.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Energiezuinig

Minpunten

• Was stinkt
  • Programma's duren lang
  • Deur gaat na wasbeurt niet automatisch open
  • Duur

Officiele reactie van Miele 20-09-2017

Beste meneer/mevrouw Schonewille, wat jammer om te horen dat de was na enige tijd niet lekker meer gaat ruiken. We zouden dit graag verder met u bespreken. Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw gegevens naar webcare@miele.nl te sturen zodat wij contact met u kunnen opnemen?

Alvast bedankt.

met vriendelijke groet,

Anja 24-07-2017 Product half jaar of langer in bezit

Stinkende twindos miele wasmachine

Na 30 jaar een miele wasmachine te gebruiken, waren wij toe aan een ander toestel. Wij zijn steeds zeer tevreden geweest over de kwaliteit van miele. Ik wilde mezelf trakteren op het nieuwste van het nieuwste. Heb ik mij dit al beklaagd! De eerst maanden was alles Ok. De was was proper en rook fris. Nadien kreeg ik last van een vieze geur. Deze is het beste te vergelijken met zure melk of zelfs met braaksel. Op het internet circuleren nog van deze klachten. Ik heb met de helpdesk van miele gesproken maar zij konden mij niet helpen. Ook de machine reinigingsmiddelen van miele bieden geen resultaat. De doseringen zijn ook al verhoogd maar nog steeds geen resultaat. Een technieker heb ik nog niet laten komen want volgens de klachten die ik hierover lees, brengt dit enkel kosten mee maar nooit een resultaat.
Ook als je andere producten koopt (persil,...) is er een klein beetje resultaat, maar de zure geur blijft altijd terug komen
Het is een dure miskoop en zal het iedereen af raden, beter een simpele machine kopen waar je zelf je producten toevoegd.

Officiele reactie van Miele 02-08-2017

Beste Anja, wat vervelend om te horen dat dit probleem nog steeds niet is opgelost en dat er verder ook niks aan gedaan is. We zouden dit graag verder met u bespreken. Zou u daarom zo vriendelijk willen zijn uw gegevens naar webare@miele.nl te sturen zodat wij dit telefonisch met u kunnen bespreken? Alvast bedankt.

Miele

G. Koese 30-03-2017 Product half jaar of langer in bezit

Duurzame wasmachine

De wasmachine is duurzaam in gebruik. Na een wasbeurt kun je precies aflezen hoeveel water en energie de machine heeft verbruikt. De wasduur vd programma's kan verkort worden. De machine neemt zelf de nodige hoeveelheid wasmiddel, zodat je niet teveel gebruikt. Ook het geluidsniveau is zodanig dat je af en toe moet luisteren of hij wel aan staat. Hij draait al ruim twee jaar probleemloos. Een absolute aanrader!

Pluspunten

• Verkorten van langdurige programma's.
  • Geluidsniveau
  • Duurzaam in gebruik
  • Het kortste programma duurt 20 minuten.

Minpunten

• Nvt

Tonnie 11-06-2016 Product paar dagen in bezit

Top machine

7,4
I heb de machine nu een week en ben al zeer tevreden omdat de was schoner is en frisser ruikt
Het twindos systeem is ideaal want je kunt nu niet meer overdoseren en het wasmiddel bakje blijft mooi schoon
De caps vind ik wel wat prijzig en zou ik zelf niet zo gauw kopen
De programma's duren wat langer dan mijn vorige automaat (AEG)
Maar ik was meestal 's nachts dus voor mij niet zo'n probleem
De automaat is stil we horen hem niet 's nachts

Toine 16-09-2017 Product paar maanden in bezit

Uitstekend wasresultaat, gemak me het doseringssysteem.

Wast uitstekend. Veel gemak door het automatische doseringssysteem. Erg stil.
In en uitladen gaat zeer gemakkelijk door de grote deur. Veel praktische wasprogramma's.

Pluspunten

• goed wasresultaat
  • geluidsarm

Minpunten

• gebruiksaanwijzing mag duidelijker

Ontevreden gebruiker 13-09-2017

Verwijdert vlekken maar niet de geurtjes

Ik ben niet tevreden over mijn wasmachine. De wasmachine verwijdert de vlekken maar geurtjes blijven aanwezig ondanks dat de machine niet te vol beladen is en schoon is volgens de aanwijzingen van de monteur . Enkel wanneer heel weinig wasgoed erin gaat verdwijnen de geurtjes in bijvoorbeeld sportkleding. Kortom niet wat je verwacht van een miele was automaat.
Officiele reactie van Miele 20-09-2017

Beste meneer/mevrouw, wat vervelend om te horen dat uw wasautomaat niet naar behoren werkt. We zouden daarom graag contact met u opnemen om dit te bespreken. Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw gegevens te sturen naar webcare@miele.nl? Alvast bedankt.

willem-jan 09-09-2017 Product half jaar of langer in bezit

miele kwaliteit zoals je gewend bent

zoals je mag verwachten van een miele! werkt perfect en gaat jaren mee zonder problemen!
twin dos systeem werkt prachtig geen geklooi meer met wasmiddelen!

Pluspunten

• twindos
  • goeie programma's

bEN INTRES 08-09-2017 Product half jaar of langer in bezit

FIJNE MACHINE MAKKELIJKE BEDIENING

IK KIES AL 40 JAAR VOOR MIELE VANWEGE DE DUURZAAMHEID VAN DE MACHINE VOOR MIJ GEEN ANDRE EN
OVER DE SERVICE OOK NIETS DAN LOF

Pluspunten

• WEINIG GELUID
  • SIMPELE BEDIENING
  • KORT WAS PROGRAMMA HANDIG EN SCHOON

Annis 07-09-2017 Product half jaar of langer in bezit

Stil en neemt werk uit handen

Deze wasmachine is zó mooi dat ik er op een krukje voor ben gaan zitten om er naar te kijken in bewondering; echt waar!
In het begin even puzzelen maar dat was de moeite zeker waard. Je kán natuurlijk gewoon zelf wasmiddelen en -verzachters en -versterkers toevoegen maar het is veel makkelijker om met de bijbehorende cassettes met wasmiddel te werken die eenvoudig te bestellen zijn online maar ook in de winkel te koop zijn. Alles wordt dan door de machine gedoseerd en de was is écht schoon en de witte was echt wit. Een wasmachine die werk uit handen neemt en waar je gelukkig van wordt.

Pluspunten

• geen wasmiddel tevoegen
  • machine doseert hoeveelheid
  • stil
  • prachtige vormgeving
  • geweldige (telefonische en online) ondersteuning

Minpunten

• Even puzzelen hoe het werkt

D. Olyerhoek 05-09-2017 Product half jaar of langer in bezit

Grote trommel, waterbesparend en energie zuinig

Deze miele wasmachine heeft een grote trommel en is energiezuinig en bespaard water. Er zitten veel keuze menu's op die ik veel gebruik. De honingraat trommel zorgt ervoor dat je kleding minder slijt. Ik ben super blij met deze machine.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Energiezuinig
  • Waterbesparend
  • Miele wasmiddel dmv flacons

Minpunten

• herrie als hij gaat opstarten met centrifugeren

Bolaj 05-09-2017 Product half jaar of langer in bezit

fijne wasmachine

Goede wasmachine, doet waar hij voor gemaakt is. Geen kunststof onderdelen die snel aan vervanging toe zijn. Idos werkt heel fijn en het is ook erg handig dat je je eigen wasmiddel kan gebruiken via het idos systeem met de bijgeleverde containers.
Duidelijke programmas.

Pluspunten

• idos ook met eigen wasmiddel te gebruiken
  • duidelijke rpogrammas

Minpunten

• prijs

Anna 03-09-2017 Product half jaar of langer in bezit

Superschone was en eenvoudig te bedienen

Ideale wasmachine. Doseert zichzelf in tijd en de hoeveelheid wasmiddelen afhankelijk van het laadgewicht. . Geen gesmeer met een vies wasmiddelenbakje. Geeft zelf aan wanneer de machine aan reiniging toe is. Grote vulopening iserg makkelijk en 8 kg laadvermogen! Is beter dan ik verwacht had. Zelfs een litsjumeaux dekbed wast hij moeiteloos. Het display is eenvoudig te bedienen en wijst zichzelf. Gebruiksaanwijzing zit erbij maar heb je niet eens nodig. De was is altijd perfect schoon!

Pluspunten

• Snelle levering van bestelde wasmiddelen
  • Grote vulopening
  • Groot laadvermogen

Tineke Plug 03-09-2017 Product half jaar of langer in bezit

Het is heerlijk met de dispensers, makkelijk aan te zetten .

Het was niet de bedoeling deze te kopen. Maar zag er mooi uit en de uitdaging daar ging ik voor.
En als extra, nooit meer een vies zeepbakje

Pluspunten

• de dispensers
  • Geen onmkijken meer naar.

Uitstekende Wasmachine! 02-09-2017 Product half jaar of langer in bezit

Uitstekende Wasmachine!

Deze machine is gewoon erg goed. Hij is erg stil, het wasresultaat is uitstekend, handig met het ingebouwde wasmiddel, etc. Nog geen moment spijt van deze aankoop. Kan deze machine iedereen aanbevelen.

• Handige programma's
  • Ingebouwd wasmiddel
  • Borstelloze motor
  • Energieverbruik

m.den ruijter 02-09-2017 Product half jaar of langer in bezit

moeilijke wasmachine

weinig mogelijkheden wat betreft instellingen/ maak je een fout in programmering is deze nauwelijks te herstellen/deurvergrendeling zeer irritant

Officiele reactie van Miele 20-09-2017

Beste meneer/mevrouw Den Ruijter, jammer dat u niet tevreden bent met de programmering van uw wasautomaat en dat de deurvergrendeling niet naar behoren werkt. We zouden daarom graag contact met u opnemen om dit te bespreken. Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw gegevens te sturen naar webcare@miele.nl? Alvast bedankt.

Miranda 02-09-2017 Product half jaar of langer in bezit

Stil, makkelijk te bedienen, zuinig

Nog nooit zo'n fijne machine gehad. Door kleine gaatjes in de trommel lijkt de was mooier te blijven. Het systeem om automatisch wasmiddel toe te voegen werkt super en is zeer zuinig.
De speciale programma's doen prima waarvoor ze bedoeld zijn.

Pluspunten

• zuinig
  • makkelijk te bedienen
  • wasmiddel toevoeg systeem

miedema 02-09-2017 Product half jaar of langer in bezit

wasmachine

De wasmachine werk niet naar behoren. Je moet nogal wat toetsen in drukken voor dat je het aan hebt. En wast niet schoon. Zwarte vlekken in de witte was.

Officiele reactie van Miele 20-09-2017

Beste meneer/mevrouw Miedema, wat vervelend om te horen dat uw wasautomaat niet naar behoren werkt. We zouden daarom graag contact met u opnemen om dit te bespreken. Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw gegevens te sturen naar webcare@miele.nl? Alvast bedankt.