Miele WMG120 TDOS

Bekijk alle Wasmachines

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 94 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

8,1

Evert.bruinsma 02-01-2016

9,6
Een Miele wasmachine gaat lang mee. Eéns een Miele, altijd een Miele. Deze machine is de derde Miele wasmachine welke wij naar tevredenheid gekocht hebben. De vorige Miele wasmachine moest deed ongeveer 10-14 wassen per week draaien en was drie jaar geleden eigenlijk al aan technisch op. Nu hebben we gekozen voor deze machine vanwege het TwinDos systeem. Ook de grotere belading van 8 kg en de 1600 toeren in combinatie met het TwinDos systeem maakt de keuze eenvoudig. We hebben er wel de 8 jaar extra garantie bij gekocht. Geeft toch de komende 10 jaar een gerust gevoel.
Uitgestelde start hadden we op de vorige wasmachine ook al zodat hij ook later in de nacht op de nachtstroom zijn "wastruukje" kan uitvoeren. Omdat de machine lekker rustig en stil is hoor je hem niet, ook al staat hij op zolder. Energieverbruik op A+++ leidt er wel toe dat de wasbeurten enkele uren in beslag nemen maar dat hebben alle Wasmachines tegenwoordig.
De machine werd netjes afgeleverd met twee TwinDos patronen, een tegoedbon voor twee extra patronen en twee lege patronen waar je het persoonlijke vloeibare wasmiddel in kunt doen.
Het is even wennen aan de talloze instelmogelijkheden maar met de handleiding op schoot kom je daar prima uit.

Fam. Schonewille 30-08-2017

Geruisloos maar was gaat stinken

Zowel bij twindos als zelfdosering gaat de was naar enige tijd (zuur) stinken. Zo erg dat de geur niet meer uit je kleding gaat. Ik heb hierover contact met Miele opgenomen (overdoseren van waspoeder was hun antwoord). Ik ben altijd tevreden over Miele geweest maar over deze aankoop heb ik spijt. Ik hoop dat Miele toch met een oplossing gaat komen.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Energiezuinig

Minpunten

• Was stinkt
  • Programma's duren lang
  • Deur gaat na wasbeurt niet automatisch open
  • Duur

Officiele reactie van Miele 20-09-2017

Beste meneer/mevrouw Schonewille, wat jammer om te horen dat de was na enige tijd niet lekker meer gaat ruiken. We zouden dit graag verder met u bespreken. Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw gegevens naar webcare@miele.nl te sturen zodat wij contact met u kunnen opnemen?

Alvast bedankt.

met vriendelijke groet,

Miele Webcare

Jos 16-12-2015

Perfecte wasmachine, stil, duidelijke bediening, ook bij lage temperaturen een schoon resultaat.Minder strijktijd Thermo-SoftCare-trommel met voorstrijken.
TwinDos systeem is een uitkomst.
Duurzaamheid kan nog niet beoordelen.

D. Olyerhoek 05-09-2017

Grote trommel, waterbesparend en energie zuinig

Deze miele wasmachine heeft een grote trommel en is energiezuinig en bespaard water. Er zitten veel keuze menu's op die ik veel gebruik. De honingraat trommel zorgt ervoor dat je kleding minder slijt. Ik ben super blij met deze machine.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Energiezuinig
  • Waterbesparend
  • Miele wasmiddel dmv flacons

Minpunten

• herrie als hij gaat opstarten met centrifugeren

Noura 31-08-2017

Duidelijk display. Makkelijk j n gebruik.

Miele apparaten zijn duur, maar ze hebben een langere levensduur en garanties. Wasprogramma's zijn makkelijk instelbaar.

Pluspunten

• Schoon
  • Zuinig

Minpunten

• Duur

Anja 24-07-2017

Stinkende twindos miele wasmachine

Na 30 jaar een miele wasmachine te gebruiken, waren wij toe aan een ander toestel. Wij zijn steeds zeer tevreden geweest over de kwaliteit van miele. Ik wilde mezelf trakteren op het nieuwste van het nieuwste. Heb ik mij dit al beklaagd! De eerst maanden was alles Ok. De was was proper en rook fris. Nadien kreeg ik last van een vieze geur. Deze is het beste te vergelijken met zure melk of zelfs met braaksel. Op het internet circuleren nog van deze klachten. Ik heb met de helpdesk van miele gesproken maar zij konden mij niet helpen. Ook de machine reinigingsmiddelen van miele bieden geen resultaat. De doseringen zijn ook al verhoogd maar nog steeds geen resultaat. Een technieker heb ik nog niet laten komen want volgens de klachten die ik hierover lees, brengt dit enkel kosten mee maar nooit een resultaat.
Ook als je andere producten koopt (persil,...) is er een klein beetje resultaat, maar de zure geur blijft altijd terug komen
Het is een dure miskoop en zal het iedereen af raden, beter een simpele machine kopen waar je zelf je producten toevoegd.

Officiele reactie van Miele 02-08-2017

Beste Anja, wat vervelend om te horen dat dit probleem nog steeds niet is opgelost en dat er verder ook niks aan gedaan is. We zouden dit graag verder met u bespreken. Zou u daarom zo vriendelijk willen zijn uw gegevens naar webare@miele.nl te sturen zodat wij dit telefonisch met u kunnen bespreken? Alvast bedankt.

Miele

G. Koese 30-03-2017

Duurzame wasmachine

De wasmachine is duurzaam in gebruik. Na een wasbeurt kun je precies aflezen hoeveel water en energie de machine heeft verbruikt. De wasduur vd programma's kan verkort worden. De machine neemt zelf de nodige hoeveelheid wasmiddel, zodat je niet teveel gebruikt. Ook het geluidsniveau is zodanig dat je af en toe moet luisteren of hij wel aan staat. Hij draait al ruim twee jaar probleemloos. Een absolute aanrader!

Pluspunten

• Verkorten van langdurige programma's.
  • Geluidsniveau
  • Duurzaam in gebruik
  • Het kortste programma duurt 20 minuten.

Minpunten

• Nvt

Tonnie 11-06-2016

Top machine

7,4
I heb de machine nu een week en ben al zeer tevreden omdat de was schoner is en frisser ruikt
Het twindos systeem is ideaal want je kunt nu niet meer overdoseren en het wasmiddel bakje blijft mooi schoon
De caps vind ik wel wat prijzig en zou ik zelf niet zo gauw kopen
De programma's duren wat langer dan mijn vorige automaat (AEG)
Maar ik was meestal 's nachts dus voor mij niet zo'n probleem
De automaat is stil we horen hem niet 's nachts

marc 10-07-2018

Onze Miele wasmaschiene HYDROMATIC W698 is van de jaren '80

Het enige wat we onlangs voor hebben is af en toe een waterlek waar we van af willen voor rest is er nog nooit een defect geweest , ze word nog altijd 2 tot 3 maal per week gebruikt , vroeger met 3 kinderen iedere dag en dit gedurende jaren .

Anita 02-07-2018

Goede prijs kwaliteit verhouding

Deze machine is een aanbieding omdat dit type uit het assortiment gaat. Bij Media markt nu voor 998 euro te koop. Het is een prachtige machine met Twindos systeem voor juiste dosering van het wasmiddel. Dat werkt perfect en is zuinig in gebruik. Nu toch zeker met een half jaar gratis wasmiddel cadeau bij aankoop. Het wasresultaat is perfect, mooi schoon enredelijk kreukvrij. De machine doet lang over de meeste programma’s Maar het eind resultaat mag er zijn en daar gaat het om.

Pluspunten

• Zuinig in gebruik qua stroom en wasmiddel
  • Makkelijke programma’s
  • Stil ook bij centrifugeren
  • Twindos doseer systeem werkt perfect
  • Degelijke machine

Minpunten

• Relatief duur

Matt Baart 27-06-2018

Wasmachine afstemming wasmiddelen perfect

Erg gebruiksvriendelijk en ideale afstemming wasprogramma en automatisch afstelling c.q. gebruik wasmiddelen en eventuele toevoeging van wasverzachter.
Al met al een geweldige aankoop en zeer klantvriendelijk

Pluspunten

• Instellingen en mogelijkheden
  • Nooit een verkeerde dosering
  • Gebruikers vriendelijke machine
  • Online bestellen wasmiddelen tegen een goede prijs

Janine 01-03-2018

wasmachine miele

Deze wasmachine is perfect. Geen ander wasmiddel meer te kopen, 2 flessen erin en klaar. Ideaal. En perfect schoon.

Pluspunten

• doseert zelf wasmiddel
  • extra snel programma
  • veel keuzemogelijkheden

Toine 21-02-2018

Mooie stille en vooral praktsche machine

Altijd een Miele wasmachine gehad, en dus nu weer.
Ik heb er het volste vertrouwen in dat deze het weer uitstekend zal volhouden.
Wassen doe hij uitstekend ,met een laag geluidsniveau.
Het DDOS system vinden wij zeer praktisch.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • geluidsarm

Minpunten

• restindicatie van de wasmiddel flessen kon beter.

Karin 16-01-2018

Te lange wastijd, te weinig water tijdens spoelen.

Ook ik heb mij al beklaagd voor de Miele Twindos gekozen te hebben.
1. Was duurt dubbel zo lang als bij mijn vorige wasmachine waardoor ik nu 2 dagen moet wassen
ipv 1 dag.
2. Het linnengoed dat op katoen 60°C gewassen wordt is versleten binnen het jaar. Ik kocht in
de lente 2017 badhanddoeken van een topmerk dus duurzame kwaliteit. Maar we zitten nu al
door de washandjes heen. De randen van de handdoeken vertonen ook slijtage. Ook een
nieuw laken in de beste kwaliteit is versleten na 1 jaar.
Nochtans was ik steeds op het verkort programma duurtijd 2u10 ipv 3u00.
3. Vroeger nooit een vieze geur aan de was, ik was gewoon om weinig wasproduct te gebruiken.
Nu weet ik het niet meer wat te doen. De was ruikt soms naar een vuile natte vod. Daarom
gebruik ik nu veel product. Ik krijg af en toe de melding controleer dosis. Is het nu teveel of te
weinig product.
4. Regelmatig loopt er water uit het zeepbakje tijdens de spoelbeurt. Volgens technicus stond
de wasmachine niet waterpas. Maar na korte tijd kwam het probleem terug.
Ik beveel deze wasmachine aan niemand aan, omdat ikzelf heel veel spijt heb.
Heimwee naar mijn vorige wasmachine waar ik heel tevreden over was.
Ik koos voor een Miele wasmachine omdat het nog de enige wasmachine met inox trommel was. En omdat de deur steviger was dan bij de andere merken.
Misschien het verkeerde type machine gekozen, of misschien een algemeen probleem met de energiezuinige toestellen wie zal het zeggen.
Als ik kon ruilen had ik graag mijn vorige machine terug.

Pluspunten

• Wolwas kort programma werkt behoedzaam
  • Zijdeprogramma werkt behoedzaam

Minpunten

• Kookwas duurt te lang is sletig
  • Kookwas ruikt vies na wasbeurt

simon 19-12-2017

solide kwaliteit

Ik vind de Miele een prachtproduct: stevig qua constructie, zuinig in watergebruik en door een uitgebreid programma aan je wensen aan te passen. Dit specifieke apparaat bied je veel kwaliteit voor een relatief lage prijs.

Pluspunten

• stevig
  • miele wasgel als optie
  • meer wateroptie tegen pluis

Minpunten

• zwaar apparaat
  • pluis kan voorkomen

Fam. Peeters 27-11-2017

Erger mij dagelijks aan de machine en stinkend wasgoed

Was aan een nieuwe wasmachine toe, vorige Miele was 16 jaar oud eenvoudig te bedienen model en heel veel gebruikt, nooit problemen gehad.
Kocht een nieuwe Miele wasmachine Powerwash & twin dos... W1 zogezegd zuinig samen met een nieuwe droogkast type T1 warmtepomp, Ik beklaag het me dagelijks gekozen te hebben voor deze te dure apparatuur. Heb nog nooit in 35 jaar zoveel last gehad en dubbel werk met mijn wasgoed.
Ik was vaak het wasgoed 2 x omdat het gewassen goed niet fris ruikt, ruikt muf.
het ligt aan de machine, in de loods hebben wij ook een wasmachine voor werkkledij, zelfde water wasmiddel en wasgoed ruikt fris. Wasgoed komt daar ook droger uit de trommel na een wasbeurt.
Technieker is al langs geweest en heeft het waterverbruik al hoger ingesteld. Gebruik intussen gewoon wasmiddel via het bakje met een schep Vanish en zeker wekelijks een 90°C was om de geur voor te blijven. Laat de deur van de wasmachine openstaan na gebruik. Wasgoed extra zwieren doe ik nog 2 x op 12 minuten na een wasbeurt, geloof nooit dat de machine 1600 toeren zwiert, is echt nog nat. Gewoonweg tijdrovend lastig en heel vervelend en zeker niet milieuvriendelijk.
Een dure investering die je niet zomaar vervangt omdat je niet tevreden bent, Jammer.

Minpunten

• duur (aankoopprijs) dat niet werkt zoals verwacht
  • lange wasbeurten tijdrovend

Angel 06-11-2017

Super apparaat

Dit product voldoet aan mijn verwachtingen, de twindosfunctie is handig, je krijgt extra lege flacons bij het apparaat waarin je je eigen wasmiddel kunt doen. De caps die je ook kunt gebruiken vind ik erg duur, al kan het handig zijn om een speciaal setje "outdoor" aan te schaffen voor de jassen. Wasverzachter wordt niet goed opgepakt, ondanks weinig doseren blijft er altijd een laagje wasverzachter in het vakje staan en omdat ik dat een minpunt vind geef ik deze machine geen 10. Het lijkt wel of je gedwongen wordt om de caps wasverzachter te gebruiken. Ook vind ik het zelf prettiger om gewoon met een knop de deur te kunnen openen, nu moet je na het eind van het programma meerdere malen op start/stop drukken alvorens de deur open gaat. Ik heb deze machine al vier jaar in gebruik. De hygiënefunctie is ook erg prettig, die werkt op een temperatuur van 75 graden wat heet genoeg is.

Pluspunten

• degelijk.
  • geruisloos

Minpunten

• wasverzachtervakje , zie boven
  • de dosering aanpassen is lastig in te stellen

Ontevreden gebruiker 13-09-2017

Verwijdert vlekken maar niet de geurtjes

Ik ben niet tevreden over mijn wasmachine. De wasmachine verwijdert de vlekken maar geurtjes blijven aanwezig ondanks dat de machine niet te vol beladen is en schoon is volgens de aanwijzingen van de monteur . Enkel wanneer heel weinig wasgoed erin gaat verdwijnen de geurtjes in bijvoorbeeld sportkleding. Kortom niet wat je verwacht van een miele was automaat.
Officiele reactie van Miele 20-09-2017

Beste meneer/mevrouw, wat vervelend om te horen dat uw wasautomaat niet naar behoren werkt. We zouden daarom graag contact met u opnemen om dit te bespreken. Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw gegevens te sturen naar webcare@miele.nl? Alvast bedankt.

Miele Webcare

willem-jan 09-09-2017

miele kwaliteit zoals je gewend bent

zoals je mag verwachten van een miele! werkt perfect en gaat jaren mee zonder problemen!
twin dos systeem werkt prachtig geen geklooi meer met wasmiddelen!

Pluspunten

• twindos
  • goeie programma's

bEN INTRES 08-09-2017

FIJNE MACHINE MAKKELIJKE BEDIENING

IK KIES AL 40 JAAR VOOR MIELE VANWEGE DE DUURZAAMHEID VAN DE MACHINE VOOR MIJ GEEN ANDRE EN
OVER DE SERVICE OOK NIETS DAN LOF

Pluspunten

• WEINIG GELUID
  • SIMPELE BEDIENING
  • KORT WAS PROGRAMMA HANDIG EN SCHOON