Bosch WOT24285NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch WOT24285NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jamie1991 26-04-2018

Gemakkelijk in gebruik

Geschreven voor: Bosch WOT24285NL

Hij werkt erg goed voor hardnekkige vlekken, ik vind het ook gemakkelijk in gebruik. Ik moest voor een bovenlader gaan ivm indeling. Het nadeel is wel dat hij iets meer geluid maakt.

Pluspunten

• gemakkelijk
  • neemt niet veel ruimte in
  • goed tegen vlekken

Minpunten

• geluid

Syl 08-02-2017

Bosch Bovenlader

Geschreven voor: Bosch WOT24285NL

Oh altijd een Bosch bovenlader gehad en altijd tevreden maar van deze heb ik zo'n spijt. Haal hem weg!!!
Een witte was duurt met de snelkop 2,5 uur.
Korte was bijna een uur.
Je kan niet alleen centrifugeren.
Bij het openmaken valt er zoveel water uit de zeepbakje.
Hij staat waterpas maar maakt zoveel herrie.
Ik was altijd zo vol van Bosch maar nu.........

Officiële reactie van Bosch 13-02-2017

Is er al een monteur geweest? Onze servicedienst is 24/7 bereikbaar voor het maken van een afspraak via 088 - 424.40.10 (keuze 1).

Engel58 23-08-2014
Geschreven voor: Bosch WOT24285NL

Enkele maanden geleden heb ik een review over deze bovenlader van Bosch geschreven. Het grootste probleem dat ik toen had, was het erge schudden van de machine tijdens centrifugeren.

Het schudden is gelukkig verholpen. Ik ben teruggegaan naar de winkel en zij zijn zonder verder moeilijk te doen binnen een paar dagen langs geweest (uitstekende service!). Het bleek dat de machine bij afleveren niet goed was geplaatst. Stond wel waterpas, maar toch nog te veel speling tussen de voetjes en de vloer. Bij het plaatsen was hier helemaal geen aandacht aan besteed. Ben blij dat het nu met uitstekende service van de winkel is verholpen.

Andere minpuntjes blijven wat mij betreft nog wel. Je kunt niet direct alleen centrifugeren en bij openen komt er water uit de vulbak voor zeep die direct onder het deksel is gemonteerd.

Zelf vind ik dat de sommige wasprogramma's veel langer duren dan ik gewend was. Als je op internet de handleiding van deze wasmachine zoekt, kun je de mogelijkheden en meer informatie over deze machine op je gemak doorlezen.

Wasresultaat vind ik lastig te beoordelen. De was komt er gewoon schoon uit en smerige overalls heb ik niet.

Duurzaamheid ook lastig te beoordelen na vier jaar. De vorige Bosch van mij heeft het meer dan 20 jaar goed gedaan. Maar hopen dat deze dit ook doet.

Engel58 26-04-2014
Geschreven voor: Bosch WOT24285NL

Mijn oude Bosch bovenlader had naar meer dan 20 jaar de geest gegeven. Dus maar een nieuwe bovenlader van Bosch gekocht vanwege de goede ervaringen van de eerste.

Heb er eigenlijk nu wel spijt van dat ik niet meer naar de andere merken heb gekeken. De Bosch WOT24285NL zal echt wel schoon wassen. Maar de minpunten waar ik al snel tegenaan ben zijn:

- Alleen centrifugeren is niet mogelijk. Je moet altijd spoelen + wassen. Best wel lastig al je bijvoorbeeld voor 1000 omwentelingen/minuut had gekozen. De was toch nog natter dan je dacht, dus nog even een keer bij 1200 omw/min? Niet mogelijk.

- Vooral de bovenkant van de wasmachine schudt erg bij het begin van centrifugeren. De wasmachine staat echt wel waterpas en is niet te zwaar beladen. Je zit hem echt zwabberen. Gelukkig blijft hij wel op zijn plaats staan.

- Onder aan het deksel is een wasmiddelendoseerbak gemonteerd. Deze kun je vullen met vloeibaar wasmiddel, wasverzachter en dergelijke. De handleiding noemt het een bakje, maar de afmetingen zijn echt behoorlijk. Het vreemde is dat hier na het wassen nog water in achter blijft (een klein theekopje vol?). Als je het deksel opent, loopt deze leeg over de wastrommel. Het water komt ook op het wasgoed. Dus heb je weer een natte T-shirt. Wel een erg onhandige constructie.
Deze constructie heb ik in de winkel ook bij een ander merk gezien, maar weet niet of deze ook over je pas gecentrifugeerd wasgoed leegloopt.

Een goede of slechte wasmachine? Ik weet het nog niet, maar wel eentje met een paar tegenvallers. Dus goed oriënteren als je een bovenlader zoekt.

Engel58 17-09-2014

Hallo,

Nog een aanvulling op mijn update van augustus 2014. Zoals ik al schreef staat de machine nu wel stabiel. Dat was toen een hele opluchting. Na flink wat wasbeurten moet ik toch toegeven spijt te hebben van deze aankoop.
Bij het centrifugeren (ook bij 800 toeren) maakt de machine een luid en hoog gierend geluid en staat de behuizing iets te klapperen. Vooral dat hoog gierend geluid vind ik erg irritant. Voor mij voelt het als geluidsoverlast in de keuken. Dat was ik bij lange na niet gewend van mijn vorige Bosch.

Ik hoop maar dat er meer reviews over deze wasmachine komen, zodat ik (en anderen) beter kunnen inschatten wat wel en niet normaal is. Nee, ik ben helaas niet tevreden. Jammer.