Bosch WOT24285NL - Reviews

Geluidsniveau centrifugeren
76 dB

6,1

Engel58 23-08-2014 Product kwartaal in bezit

Enkele maanden geleden heb ik een review over deze bovenlader van Bosch geschreven. Het grootste probleem dat ik toen had, was het erge schudden van de machine tijdens centrifugeren.

Het schudden is gelukkig verholpen. Ik ben teruggegaan naar de winkel en zij zijn zonder verder moeilijk te doen binnen een paar dagen langs geweest (uitstekende service!). Het bleek dat de machine bij afleveren niet goed was geplaatst. Stond wel waterpas, maar toch nog te veel speling tussen de voetjes en de vloer. Bij het plaatsen was hier helemaal geen aandacht aan besteed. Ben blij dat het nu met uitstekende service van de winkel is verholpen.

Andere minpuntjes blijven wat mij betreft nog wel. Je kunt niet direct alleen centrifugeren en bij openen komt er water uit de vulbak voor zeep die direct onder het deksel is gemonteerd.

Zelf vind ik dat de sommige wasprogramma's veel langer duren dan ik gewend was. Als je op internet de handleiding van deze wasmachine zoekt, kun je de mogelijkheden en meer informatie over deze machine op je gemak doorlezen.

Wasresultaat vind ik lastig te beoordelen. De was komt er gewoon schoon uit en smerige overalls heb ik niet.

Duurzaamheid ook lastig te beoordelen na vier jaar. De vorige Bosch van mij heeft het meer dan 20 jaar goed gedaan. Maar hopen dat deze dit ook doet.

Engel58 26-04-2014 Product paar weken in bezit

5,2
Mijn oude Bosch bovenlader had naar meer dan 20 jaar de geest gegeven. Dus maar een nieuwe bovenlader van Bosch gekocht vanwege de goede ervaringen van de eerste.

Heb er eigenlijk nu wel spijt van dat ik niet meer naar de andere merken heb gekeken. De Bosch WOT24285NL zal echt wel schoon wassen. Maar de minpunten waar ik al snel tegenaan ben zijn:

- Alleen centrifugeren is niet mogelijk. Je moet altijd spoelen + wassen. Best wel lastig al je bijvoorbeeld voor 1000 omwentelingen/minuut had gekozen. De was toch nog natter dan je dacht, dus nog even een keer bij 1200 omw/min? Niet mogelijk.

- Vooral de bovenkant van de wasmachine schudt erg bij het begin van centrifugeren. De wasmachine staat echt wel waterpas en is niet te zwaar beladen. Je zit hem echt zwabberen. Gelukkig blijft hij wel op zijn plaats staan.

- Onder aan het deksel is een wasmiddelendoseerbak gemonteerd. Deze kun je vullen met vloeibaar wasmiddel, wasverzachter en dergelijke. De handleiding noemt het een bakje, maar de afmetingen zijn echt behoorlijk. Het vreemde is dat hier na het wassen nog water in achter blijft (een klein theekopje vol?). Als je het deksel opent, loopt deze leeg over de wastrommel. Het water komt ook op het wasgoed. Dus heb je weer een natte T-shirt. Wel een erg onhandige constructie.
Deze constructie heb ik in de winkel ook bij een ander merk gezien, maar weet niet of deze ook over je pas gecentrifugeerd wasgoed leegloopt.

Een goede of slechte wasmachine? Ik weet het nog niet, maar wel eentje met een paar tegenvallers. Dus goed oriënteren als je een bovenlader zoekt.