Miele WKG 130 WPS

Joline 11-03-2018

Stinkende en harde was

Ik raad dit toestel zeker niet aan. Wij hebben stinkende en zeer harde was ( we hebben nochtans ontkalkt water). Het is om zot van te worden. We hebben al alles geprobeerd. Verschillende programma's; eigen wasproduct; eigen wasverzachter; om de zoveel wasbeurten een 90° programma; verschillende doseringen wasproduct uitgeprobeerd... we zitten al een jaar en 2 maanden met dit probleem. Er zijn in totaal 4 techniekers langsgekomen. Deze hebben telkens meer water toegevoegd aan de instellingen. ( 84l water per wasbeurtcyclus i.p.v. de standaard 48l) De was stonk telkens minder maar nog steeds enorm en blijft steenhard! De technieker van miele gaf ook toe dat we nu met minder dan een categorie A ++ zitten i.p.v. A +++ omdat er zoveel water werd toegevoedgd aan de standaardinstelling. We zitten vandaag nog steeds met stinkende en harde was. Het laatste wat we van miele ontvangen hebben is (meer dan een maand later) een antwoord op mijn klachtenmail. De mail was niet hulpzaam en onvriendelijk. Er is in hun ogen niets mis met het toestel. Wij moeten maar leren juist wassen. Ik heb al 6 jaar gewassen met een ander toestel, zonder problemen. Wij zij pas samenwonend en hebben op aanraden van mijn ouders en schoonouders miele gekocht. Ze zijn beide al meer dan 30 jaar miele gebruiker en werkelijk ook gechoqueerd. De service is zeker niet om aan te raden. Ik ga naar een wassalon om mijn was te doen! Wat een geld en tijdverspilling!

Minpunten

• Stinkende was
  • Harde was
  • Lange wasprogramma's

Van Ekeren 14-11-2017

Veel instel opties

Een hele fijne machine waarmee het heel eenvoudig is een juist optie te kiezen, Kort en lang alles kan. Wil je er toch nog wat bijdoen .. dan kan het ook als de automaat al gaat.

Pluspunten

• Veel Opties

Maggie 19-04-2017

Eens een Miele altijd een Miele

Een bijzonder fijne wasmachine met goede uitgebreide programmakeuze.
De Twin-Dos is geweldig, geen waspoeder meer kopen in de supermarkt, altijd de juiste dosering, wat mijns insziens uiteindelijk goedkoper is.
Heel wat verschillende wasmachines voorbij zien komen ten gevolge van wonen in het buitenland in huizen met wasmachine! Mijn merk blijft Miele!

Pluspunten

• Programmakeuze
  • Prijs kwaliteit verhouding
  • Twin-Dos systeem
  • Weinig/geen geluidsoverlast
  • Schone was

Minpunten

Jan Bro1 12-12-2015

Enige dagen in gebruik. Wasresultaat prima, wasprogramma duurt wel lang, maar verbruikt weinig energie en dat is belangrijk. Gebruiksgemak is hoog, alhoewel je wel zal moeten wennen aan een nieuwe manier van je wasprogramma instellen. Maar stap voor stap gaat dat goed. Vormgeving is van deze tijd. de automatische wasmiddeldosering werkt prima. Over de duurzaamheid van deze machine valt nog niet veel te zeggen , maar hij vervangt een eerdere Miele die 26 jaar oud is geworden zonder enig bezoek van een servicemonteur.