Siemens WM16Y841NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 85 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WM16Y841NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

Micchel 24-04-2016

oog- en oogstrelend design

Geschreven voor: Siemens WM16Y841NL

Een rustige, degelijke en helder vormgegeven wasmachine. Geen poespas maar heldere logica. De koolborstelloze motor zal bijdragen aan een onderhoudsvrije lange levensduur.

Marnix 16-04-2016

MesserMaccer

Geschreven voor: Siemens WM16Y841NL

Prima wasmachine. Erg stil en fijne opties voor een korte snelle was. Lekker grote trommel! De was gaat er een stuk sneller doorheen op deze manier.

Mike Dahrs 14-04-2016

Was machine

Geschreven voor: Siemens WM16Y841NL

Zeer mooie wasmachine met goed was resultaten en makkelijk te programmeren.
Wij zijn er zeer tevreden mee!

Renske 30-03-2016
Geschreven voor: Siemens WM16Y841NL

Sinds een week hebben wij onze nieuwe wasmachine. Gelijk in gebruik genomen en zeer tevreden. Siemens heeft al zijn beloftes waar gemaakt, de was kreukt niet, is goed droog en zeer zuinig. Hartstikke bedankt Siemens!

ys 28-03-2016

Goede aanschaf

Geschreven voor: Siemens WM16Y841NL

Na diverse wasmachines te hebben vergeleken kwam deze voor ons als beste uit onze wensenlijst. Mede door het i-dos systeem en het vulgewicht van 9kg hopen we heel lang plezier te hebben van de wasmachine.
De machine is nu een paar dagen in ons bezit en er komen nu al verbluffende resultaten uit. De bediening is super vriendelijk en duidelijk weergegeven.
Al met al een top machine

W Verberk 25-03-2016

mooi design en makkelijk

Geschreven voor: Siemens WM16Y841NL

Het is een zeer gebruiksvriendelijke machine die stap voor stap zijn programma afwerkt, bv met aanzetten daarna laden op gewicht en keuze programma, hoe vies is de was hoeveel wasmiddel. Overzichtelijk uitgevoerde bediening, ontzettend mooi afgewerkt(vooral al die lampjes)

Marloes van den Berg Beelen 12-03-2016

Wederom een Siemens omdat ie zo goed is!

Geschreven voor: Siemens WM16Y841NL

Na 17 jaar trouwe dienst van de eerste Siemens wasmachine nu alweer een topper uit de serie van wasmachines van Siemens. Waarom zou ik een ander merk kiezen? Dit is gewoon Superrrrr

BoenderBreda 26-02-2016
Geschreven voor: Siemens WM16Y841NL

Het is een supermooie machine die goed wast, maar met zoveel mogelijkheden dat je er even aan moet wennen. Maar nooit meer een ander!!!! :)

E S 09-11-2015
Geschreven voor: Siemens WM16Y841NL

We zijn heel erg blij met iDos en hopen dat dit ook in de toekomst goed blijft werken. We hebben een waterontharder en de dosering luistert hierdoor erg nauw en dat is prima in te stellen.

De eerste indruk na 10 wassen op een aantal verschillende programma's is goed. Het vlekkenprogramma voor tomaat heeft gewerkt. Alleen het overhemden programma met anti-kreuk vinden we iets minder dan bij AEG ( 600 toeren is iets teveel kreuk en 400 wel erg nat), maar daarentegen duurt het programma maar de helft van de tijd.

F. Frese 23-10-2015
Geschreven voor: Siemens WM16Y841NL

Tot nu toe erg tevreden over mijn Siemens vaatwasser en warmtepompdroger. Daarom voor deze Siemens wasmachine gekozen. De bediening is erg eenvoudig. Het I-dos systeem vindt ik erg handig. De machine bepaalt nu zelf hoeveel wasmiddel hij moet doseren. Ook de beladingssensor is prettig. Nu doe ik nooit meer teveel wasgoed in de trommel. Het was resultaat is dan ook goed. Alleen had ik verwacht dat je 9 kilo wasgoed kon wassen. Dit kan alleen maar bij het programma voor katoen. Bij het programma wat wij meestal gebruiken mag de trommel maar met 6 kg worden gevuld.

hans k 12-10-2015
Geschreven voor: Siemens WM16Y841NL

Onze vorige wasmachine was 22 jaar oud en we hadden al de nodige vraagtekens bij de kwaliteit van de wasbeurten.. we zijn na aanschaf en gebruik van onze nieuwe Siemens wasmachine nu volledig overtuigt.De was komt beter schoon, ruikt frisser en de textiel stoffen voelen beter en fijner aan....Een voortreffelijke machine met ongekende mogelijkheden ... Voor elk en alles wat wil wils met deze machine...
Als techneut zet ik wel vraagtekens bij deze slimme machine... al die sensoren??? Als deze betrouwbaar zijn zal de machine het zeker ook zijn...

jolcar1 12-09-2015
Geschreven voor: Siemens WM16Y841NL

De duurzaamheid moet de tijd nog leren. Tot nu toe heel positief over deze wasmachine. Heel stil met centrifugeren , ook op de hoogste stand 1600 toeren. Veel mogelijkheden in de wasprogramma's. Zuinig in gebruik door de grote trommel. Heel blij met deze wasmachine.

dvdw 09-09-2015
Geschreven voor: Siemens WM16Y841NL

Super apparaat met heel veel mogelijkheden.
TOP AANKOOP!! Wast super stil, en mooi schoon!!

Ben er echt super blij mee!!

Yvonne 05-09-2015
Geschreven voor: Siemens WM16Y841NL

Het is een mooi en veelzijdig apparaat en als je de programma-menu's en de vele opties en mogelijkheden even hebt uitgeprobeerd is het een hele prettige wasmachine met uitstekende wasresultaten.

jaccoswart 14-07-2015
Geschreven voor: Siemens WM16Y841NL

mooi apparaat maar ik ben er nog niet kapot van.
moet wennen aan `dos functionaliteit.
optimale programma heb ik nog niet gevonden.

Babu21 30-06-2015
Geschreven voor: Siemens WM16Y841NL

Geweldige wasmachine. Super stil en makkelijk in het gebruik. De trommel kan lekker vol, waardoor ik het gevoel hebt dat ik minder was te doen heb. Ik vind het heel handig dat er een weegsysteem in zit, waardoor hij hoeveelheid water en wasmiddel zelf doseert en dus geen sprake van verspilling. top.

Hudsonstijgers 16-06-2015
Geschreven voor: Siemens WM16Y841NL

Een perfecte wasmachine voor een gezin met 3 kinderen. De wasmachine is degelijk en erg stil. De bediening is heel erg logisch en werkt perfect.

Idos gebruiken wij voor gekleurde was en de witte was waarbij je vooraf eenvoudig kunt aangeven welke gebruikt moet worden.

Erg handig ook dat je kunt aangeven wanneer de was klaar moet zijn: in de avond vullen en de volgende ochtend klaar om buiten gehangen te worden.

kortom een aanrader deze wasmachine!

ten pas 15-5-2015 26-05-2015
Geschreven voor: Siemens WM16Y841NL

dit is een goede en duidelijke machine waar we hopelijk nog jaren plezier van hebben
het programma is zeer duidelijk evenals het gemak van het automatische doseersysteem

kjz9-1 22-05-2015
Geschreven voor: Siemens WM16Y841NL

Een nieuwe woning dus ook een nieuwe wasmachine. En aangezien ik van mooie kleding hou en ik die kleding graag mooi wil houden bedacht dat ik gewoon een echt goede machine wilde. Na alle reviews gelezen te hebben en me verder nog verdiept heb in de wereld van de wasmachines voor dit apparaat gekozen. En hij maakt echt alles waar! Stil en zuinig zeker. Maar vooral ook schoon en voorzichtig met kwetsbare kleding als wol en linnen. Blijft gewoon als nieuw. En werkelijk mooi design, overzichtelijk display (het oog wil ook wat). Een aanrader voor iemand die net zo zuinig is op zijn kleding als ik. Heb nog niet helemaal uitgevonden wat hij allemaal kan, want het is gewoon veel. Maar ben gewoon heel blij.En bediening is intuitief gemakkelijk. Duurzaamheid geloof ik wel maar is feitelijk nog te vroeg om daar iets over te zeggen. Mijn vorige Siemens deed het na 6 jaar nog probleemloos....

Zurga 24-03-2015
Geschreven voor: Siemens WM16Y841NL

We zochten na onze AEG Lavamat, die het na 7 jaar heeft opgegeven, en naar ons idee heel veel herrie gaf bij het cetrifugeren, een stille machine, Dit is duidelijk tot zijn recht gekomen bij deze wasmachine van Siemens, wat een stille machine zelfs bij het centrifugeren bij 1600 toeren.
Geen extra trillingen waardoor de wasmachine mooi op zijn plaats blijft staan( wat bij de AEG nog geen enkele wasbeurt was gelukt,terwijl hij toch waterpas stond).
De machine is makkelijk te bedienen en heeft vele wasprogramma's om uit te kiezen.
Wat ook heel handig is, is het lampje in de trommel, dan kun je ook de laatste achtergebleven sok terugvinden.
In alle opzichten voor nu een aanrader.

PetaK 13-03-2015
Geschreven voor: Siemens WM16Y841NL

Wat een heerlijke wasmachine, met een 5persoons gezin waren we echt toe aan een grotere wasmachine, en deze siemens helpt me enorm in ons drukke huishouden. Zo kan ik hem op timer zetten en hoef ik hem niet meer te doseren, want dat doet dit geweldige apparaat uitzich zelf.. Wat ons ook nog eens geld bespaard op wasmiddel, want ik gebruikte altijd teveel. Ook alle keuzes uit vlekken is ideaal.. Met kinderen heb je altijd onmogelijke vlekken, maar deze wasmachine verwijdert ze echt! En wat ook heel fijn is,is dat hij niet zoveel lawaai maakt,je hoort hem echt bijna niet.. Dank je wel siemens voor het vergemakkelijken van ons huishouden!

Ton lansdaal 13-03-2015
Geschreven voor: Siemens WM16Y841NL

Wasresultaat: door de diverse mogelijkheden en het idoseren wast deze machine goed schoon
Gebruiksgemak: een kind kan de was doen is een uitspraak. De handleiding is duidelijk en het grote scherm geeft duidelijk aan wat er aan mogelijkheden zijn. Super dus.
Mogelijkheden: een nieuwe machine na 10 jaar en dan merk je pas hoeveel extra mogelijkheden deze machine heeft. In combinatie met het grote scherm een super vooruitgang.
Duurzaamheid: een machine als deze in zijn klasse en het stroomverbruik toont aan dat siemens voor duurzaamheid gaat. Ook het idoseren levert daar een grote bijdrage aan.
Kortom een goede machine en een mooie prijs (na goed zoeken op het internet)

Superwasmoeder 10-03-2015
Geschreven voor: Siemens WM16Y841NL

Geweldige machine! Geruisloos, makkelijk te bedienen en wast fantastisch schoon. Dikke pluim voor Siemens.

Victorine1 06-03-2015
Geschreven voor: Siemens WM16Y841NL

Machine met heel veel mogelijkheden, IDOS systeem bevalt fantastisch. Centrifugeren werkt prima. De was komt bij 1600 toeren er zeer droog uit. De machine maakt weinig geluid bij het wassen.
Ook handig dat bij het in- en uitruimen van de was een lampje in de trommel brandt.

gertiegard 04-03-2015
Geschreven voor: Siemens WM16Y841NL

Tot nu toe ben ik er erg blij mee en erg gebruiksvriendelijk . Was ziet er toppie uit ! zeker een aanrader ...