Bosch WAS28495NL - Reviews

Geluidsniveau centrifugeren
73 dB

8,9

Sofie saartje 18-12-2014 Product maand in bezit

Deze wasmachine heeft meerdere programma's-mogelijkheden
Makkelijk in gebruik
Levert schone was
Is stil!

Ronnyboy66 11-12-2014 Product paar dagen in bezit

De eerste ervaring met de machine is positief.
9 kilo, het snelle programma, echt fijn.
Een man kan de was doen !!

mevr tevreden 08-12-2014 Product paar dagen in bezit

Gekozen door een zeer overzichtelijk bedienings paneel
Grote trommel en zuinig tevens geschikt voor kleine wasjes
Gisteren gedraait zeer opvallend stil

umberttoe 07-12-2014 Product jaar of meer in bezit

Geweldig stil en prettig in gebruik. Deursluiting kan beter want het is niet altijd duidelijk of de deur dicht is of niet. Verder niets op aan te merken. Degelijk, stil en zuinig. Lampje aan de binnenzijde is werkelijk vernieuwend!

Joeyben 06-12-2014 Product paar dagen in bezit

Leuke wasmachine, erg stil en heel robuust, 9kg kan er echt in, en vooral de snelle afhandeling die de helft minder tijd kost is echt ideaal.

ZORA 2010 02-12-2014 Product kwartaal in bezit

De machine werkt uitstekend ,maakt heel weinig geluid,was is prima schoon en fris.WAs instellingen zijn ruim voldoende en begrijpelijk.Geen onnodige poespas.
Machines heeft prima uiterlijk.

miranda0102 29-11-2014 Product paar dagen in bezit

we hebben voor deze wasmachine gekozen, omdat het een kwalitatief goede machine is en dat er ondanks de vele opties erg gebruiksvriendelijk is. ook een bijkomend voordeel is dat de machine een 9 kg trommel heeft en dat hij energie zuinig is A+++.

mary wasser 25-11-2014 Product paar dagen in bezit

Ziet er mooi uit. wast bijna geluidloos en schoon. tot nu toe erg tevreden. is nog maar een week in mijn bezit, maar toch erg tevreden

A. Verbrugge 17-11-2014 Product paar dagen in bezit

Tegenwoordig lijken alle wasmachines op elkaar. Zo ook deze, qua design springt hij er niet echt uit. Toch is de machine zeer netjes afgewerkt, duidelijk display, geen scherpe randen, etc.

Het wasresultaat is zonder meer goed. Na het wassen is de was duidelijk door elkaar geschud, ook opgevouwen kleding is los van elkaar gekomen.

De constructie is degelijk en berekend op 9 kg belading en 1600 toeren centrifugeren, de machine staat niet te stampen en wandelt niet door de bijkeuken. Het geluidsniveau is zeer acceptabel (machine staat wel in een aparte ruimte).

Verder heeft de machine een aantal handige gadgets, zoals verlichting in de trommel, keus tussen snelle of juist zuinige programma's en onafhankelijk kunnen instellen van temperatuur en toerental.

De prijs-kwaliteit verhouding is zeer goed, zeker met de tijdelijke actie voor 8 jaar gratis garantie, dat wekt vertrouwen.

Het enige nadeel dat we tot nu toe hebben ondervonden is dat de tiptoetsen niet altijd meteen reageren op aanraking met vochtige vingers.

Mevr.57 17-11-2014 Product paar dagen in bezit

Duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen.Heb t apparaat pas enkele dagen.Zeer gebruiksvriendelijk.Machine ziet er mooi uit.De eerste wasresultaten zijn zeer bevredigend.

M.A. Chientje 13-11-2014 Product paar dagen in bezit

Prima apparaat voor een schone en frisse was.
Wast goed en maakt weinig geluid.
Zeker aan te bevelen.

saed 09-11-2014 Product paar weken in bezit

Door de grote trommel kan ik heel veel was in 1x wassen. maar ook een kleine was, deze wordt naar gewicht beoordeeld door de machine en past zijn water daarop aan. je bent dus niet onnodig veel water kwijt :)Verder valt het ons erg op dat het geluid enorm mee valt, wij vinden hem zelfs vrij stil qua geluid.
Door de keuzes die je hebt qua programma's kan je dus zelf kiezen of je je was extra snel ( wel duurder in gebruik) of juist extra lang (dus veel goedkoper per wasbeurt) wilt wachten tot je was klaar is. ook zit er een anti allergie stand op ideaal voor handdoeken en beddengoed :)
Ik ben zeer tevreden, ben blij dat we deze machine gekocht hebben en ben door de grote trommel extra snel klaar met mijn stapel was.

een echte aanrader dus !

Roy Wasotomaat 30-10-2014 Product paar dagen in bezit

Wasresultaat
Op dit punt scoort de Bosch WAS28495NL zoals verwacht uitstekend. Het wasresultaat is voor mij overigens het enige waar een wasmachine op afgerekend zou hoeven worden. Het gaat uiteindelijk erom je was lekker zuiver te krijgen toch? Het is niet voor niets dat Bosch al jarenlang meedraait aan de top in wasmachineland. De was komt lekker zuiver en fris ruikend uit het apparaat. Je zou bijna een paralel trekken met hoe ik 's ochtends uit de douche stap.

Mogelijkheden
Deze zijn meer dan voldoende. Aan mijn minimumeisen van instelbaar centrifuge toerental en een Speed en Eco functie wordt ruimschoots voldaan. De Speed instelling zou overigens wel meer stroom verbruiken. Maar ja wil ik echt veel energie besparen, dan kan ik beter de electrische barbeque verkopen.

Gebruiksgemak
Na het doorgronden van de verschillende wasprogramma's, kan een kind de was doen :o) De programma's zijn door middel van de roterende knop gemakkelijk te selecteren en verder aan te passen door de 4 tipoetsen Speed, Eco, meer water en licht strijken. De laadopening wordt verlicht door een felle ledverlichting. Dit in combinatie met de grote vulopening en de zachte tiptoets bediening laat zelfs de man des huizes de was doen.

Vormgeving
Wit en lekker strak met grijsaccenten in de deur. De metalen tiptoetsen geven het geheel een luxe uiterlijk. Ik heb nog nooit eerder zo lang naar een wasautomaat staan kijke. Zo mooi is hij, of.. is het een zij?

Duurzaamheid
De vorige Bosch ging 15 jaar mee. Ik zie met vertrouwen de toekomst tegemoet.

Zoekt u een degelijke machine van Duitse makelijk, dan is deze Bosch een aanrader. Bent u er snel bij, dan kunt u wellicht nog profiteren van de 8 jaar extra garantie.

10us71 30-10-2014 Product paar weken in bezit

Machine wast goed schoon en is erg stil. Bediening gaat heel instinctief en er is heel veel mogelijk.

dametje1981 28-10-2014 Product paar weken in bezit

wat een fantastische machine. Zeer stil. Het meeste lawaai maakt het afpompen, maar tijdens de draai hoor je de machine niet. Extraatje op de machine is dat er een lampje aan gaat, wanneer de je deur opent.
Zeer tevreden

Jannie Meijer 26-10-2014 Product paar dagen in bezit

9,6
We hebben 25 jaar een goedwerkende Miele Droger en Wasmachine gehad. Beide machines deden het 25 jaar!!
Nu hebben we op goed advies van de dealer deze twee Bosch machines gekocht. Eerlijk is eerlijk: het resultaat is echt geweldig. Op bepaalde punten zelfs beter dan onze Miele, maar die machines waren ook erg gedateerd. De huidige Mieles waren ons te duur. De beide Bosch-machines zien er prachtig uit, de bediening is er klantvriendelijk, duidelijk en gemakkelijk. Bovendien zijn ze behoorlijk stil in gebruik. Het stroomverbruik weten we nog niet, maar dat zal ongetwijfeld ook beter zijn dan onze oude machines. In ieder geval hebben we geen spijt van onze overstap naar Bosch. Het merk is ons niet vreemd. We hebben ook veel elektrische gereedschap van Bosch en dat voldoet prima!

TamaraT 23-10-2014 Product paar weken in bezit

9,4
Het wasresultaat is waanzinnig, daarnaast erg gebruiksvriendelijk. Door de ledverlichting en de strakke vormgeving tevens een mooi apparaat om in je huis te hebben. Het apparaat biedt de optie om in 'speed perfect' of 'eco perfect' stand te wassen en hierdoor lever je ook nog een mooie bijdrage aan het milieu.

jwillem10 22-10-2014 Product paar dagen in bezit

Fijne wasmachine, geeft minimaal geluidsoverlast.
Hij is energie- en water zuinig.
Heeft veel mogelijkheden wat betreft de wasprogramma's.

Lilly1969 22-10-2014 Product paar dagen in bezit

Eerste indruk is zeer positief. Stabiele, stille wasautomaat met meer dan voldoende functies, in vergelijking met onze 10-jaar oude AEG. De grote vulopening, de mogelijkheid om tijdens een programma bij te vullen en de lamp aan de binnenzijde van de trommel zijn handig. Prima start!

bordewolf2014 18-10-2014 Product paar dagen in bezit

Hele mooie en degelijke wasmachine met perfecte resultaten, heeft veel mogelijkheden en is eenvoudig in gebruik.