Bosch WAS32470NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 122 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch WAS32470NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

kimmiefashion 28-02-2015
Geschreven voor: Bosch WAS32470NL

Wast goed maakt af en toe herrie met centrifugeren voldoende was programmas aanwezig en korte was programma goed het uitstekend

Tharuud 26-02-2015
Geschreven voor: Bosch WAS32470NL

bevalt erg goed, rustig en veel programma opties. Daarnaast is het wasresultaat erg goed. Lijkt een goede aankoop

manon1981 08-02-2015
Geschreven voor: Bosch WAS32470NL

Een goede wasmachine met een grote inhoud. Wast stil, dus kan ook 's nachts wassen. ECO programma duurt lang, maar ideaal voor 's nachts. Moest even wennen aan het apparaat, de verschillende menu's ed, maar ben erg tevreden met de machine!

Toin 20-11-2014
Geschreven voor: Bosch WAS32470NL

Ter vervanging van onze AEG die na 6 jaar al een financieel onherstelbaar (printplaten kapot) defect vertoonde deze keer maar een Bosch gekocht vanwege de goede testresultaten in de consumentengids.

Gelukkig werd die op zolder bezorgd, scheelt een hoop tillen want, ook deze machine maakt een degelijke zware indruk.

Tijdens het wassen hoor je 'm beneden niet alleen als je goed luister dan, hoor je 'm centrifugeren. De AEG was stiller maar, draaide ook 200 toeren minder. Je merkt wel dat in de Bosch de kleding er droger uitkomt en ook nog minder gekreukt is. De wasresultaten zijn uitstekend. Een flinke grote opgedroogde inktvlek in een kussensloop ging er helemaal uit. Het zeepbakje gebruik ik niet. Het vloeibare wasmiddel doe ik in een bolletje die ik op het wasgoed plaats. Gaat goed. De bediening met grote knop is heel eenvoudig. Echter het is moeilijk te zien op welk programma die staat. 8 kg kan die wassen dat lijkt een hoop maar, dan mag je geen verkort programma draaien doe je dat wel mag er veel minder in en moet je weer vaker wassen. Dat schiet dan niet echt op. Verder mis ik trommelverlichting. Pas als je dat niet meer hebt merk je hoe makkelijk dat is. Nu moet je de trommel op gevoel controleren of die wel helemaal leeg is.

De piepgeluiden voor de toetsen en het gereedmeldingssignaal kun je zelf harder of zachter/uit zetten. Helaas staat dat zeer onhandig in de gebruiksaanwijzing beschreven.

conclusie na paar weken wassen: Fijn apparaat, die schoon wast en goed droog centrifugeert zonder kreuken voor een schappelijke prijs. Als die nu ook minimaal 8 jaar meegaat ben ik erg tevreden.

Toin 07-01-2015

Update na 6 weken: Af en toe reageert de tiptoets niet waarschijnlijk door natte vingers. Aan de ontbrekende trommelverlichting stoor ik me steeds weer. Is het nu zoveel moeite om er een lampje in te zetten. De volgende wasmachine wordt er weer een met lamp. Dus Bosch...

Tijdens het centrifugeren zou de machine wel wat stiller mogen zijn. Hij staat wel waterpas.

MateoDelvado 10-11-2014
Geschreven voor: Bosch WAS32470NL

Prima wasmachine, zuinig, gemakkelijk te bedienen, en een verademing wat betreft geluid in vergelijk met de vorige Bosch, die het 20 jaar had uitgehouden. De eco-programma's zijn lang, maar maken deze machine ook zuinig.

Voor vloeibaarwasmiddel is een inzetje beschikbaar voor de waslade, maar dit wordt helaas niet standaard meegeleverd. Zonder dat moet je wassen met een wasbol, en da's minder goed voor je was, en levert ook meer herrie op. Gelukkig was een telefoontje naar het servicecentrum van Bosch (nummer staat in handleiding) voldoende om het gratis nagestuurd te krijgen.

MKonings 12-08-2014
Geschreven voor: Bosch WAS32470NL

Prima wasmachine! En lekker stil en dat is fijn omdat dit apparaat op mijn werkkamer staat. ( vorige machine was AEG en die leek wel op te stijgen als die ging centrifugeren)
Daarnaast ook zeer verheugd op de snelle service van bosch. Was niet nodig voor de wasmachine, wel voor een actiedeelname. Zeer fijn!

Maaskant03 30-07-2014
Geschreven voor: Bosch WAS32470NL

Prima wasmachine. Ik mis alleen een programma voor impregnatie van (winter)kleding. Gebruikersgemak scoort bij mij wat lager omdat de tiptoetsen niet altijd direct reageren (vochtige vingers / vette vingers) en om in sommige programma's de toeren naar maximaal te krijgen (1600) moet je eerst helemaal terug naar 0 om vervolgens op 1600 te komen. En dat terwijl je al op 1200 automatisch staat.

Jan de Vries de derde 28-07-2014
Geschreven voor: Bosch WAS32470NL

Alles naar verwachting. Wast prima. Voldoende mogelijkheden. Lekker stil. Gemakkelijk in het gebruik. Ziet er goed uit en ik koop altijd Bosch want degelijk spul.

Claire_S 24-07-2014
Geschreven voor: Bosch WAS32470NL

Tot nu toe niets dan plezier van deze Beste Koop van de Consumentenbond. Degelijk, prima wasresultaat en eenvoudig te bedienen. En niet te vergeten zuinig!

wastschoon 21-07-2014
Geschreven voor: Bosch WAS32470NL

Zie de scores, die spreken voor zich.
Een zuinige machine A+++ met heel veel mogelijkheden.
Hij is heel rustig, weinig geluid.
Veel programma's!

Freek de Vogel 20-07-2014
Geschreven voor: Bosch WAS32470NL

Een fijne wasmachine. Sommige wasprogramma's duren wel lang, maar het resultaat is wel erg goed. De wasmachine is eenvoudig in gebruik.

Twan71 15-07-2014
Geschreven voor: Bosch WAS32470NL

Het is een geruisloze wasmachine,behalve tijdens het centrifugeren. Dan is de machine te vergelijken met een machine met koolstofborstels. De wasmachine heeft veel mogelijkheden. Ik ben gecharmeerd van het "eco perfect" programma. De was is in dat geval dan goed schoon. Duurt wel langer dan een normale wasbeurt, maar dat vindt ik niet erg. In het geval dat een was wel snel klaar moet zijn gebruik ik het "speed perfect" programma. Verder ben ik gecharmeerd dat je de machine met een timer kunt instellen wanneer de was klaar moet zijn. Zo kan ik in de avond de machine instellen dat de was bijvoorbeeld om 8 uur s-morgens klaar moet zijn. Kortom: al met al een goede aankoop geweest.

Marike de Gier 14-07-2014
Geschreven voor: Bosch WAS32470NL

Dit is onze tweede Bosch wasmachine. Aangezien wij zeer tevreden waren over de vorige wasmachine wederom voor Bosch gekozen. De machine is zeer gebruiksvriendelijk. Een kind kan letterlijk en figuurlijk de was doen. De machine wast erg stil en geeft een prima resultaat. Zeer handig ook om te zien hoe lang het programma nog duurt en het "zelfdenkende" vermogen van de machine om het programma aan te passen aan de belading. Geweldig ook de grote opening waardoor het ook mogelijk is om zelf een dekbed te wassen. Wij zijn zeer blij met de machine. De duurzaamheid kunnen we nog niet beoordelen, maar wanneer hij net zo lang mee gaat als de vorige zijn wij niet ontevreden! Kortom een goede keus om wederom voor een betrouwbare Bosch te gaan...

Daan 1974 13-07-2014
Geschreven voor: Bosch WAS32470NL

Fijne wasmachine. Ik ben er blij mee. Maakt weinig geluid. Veel mogelijkheden, zoals een sportwas. Er zit ook een miniwas van 15 min. op. Altijd handig.

Moedertje76 09-07-2014
Geschreven voor: Bosch WAS32470NL

Het is een heerlijk apparaat, dit is mijn 3e Bosch, ik wil niet anders!
Het is superfijn dat hij heerlijk stil is! Ineens is hij klaar..
Het kinderslot is ook ideaal voor de snelle vingertjes van mijn zoontje!!

Jolent 09-07-2014
Geschreven voor: Bosch WAS32470NL

Dit is onze 2e Bosch wasmachine, de oude is 11 jaar zeer intensief gebruikt naar volle tevredenheid. Deze nieuwe wasmachine is toch weer moderner en heeft het voordeel dat ik er was bij kan doen zonder dat het programma weer opnieuw start. Ook de variabele temperatuurinstelling vindt ik erg handig en is de machine erg stil en de was komt er goed droog uit.

A.L.P 09-07-2014
Geschreven voor: Bosch WAS32470NL

prima wasmaschine hij werkt naar behoren en is lekker stil de was komt er vanzelfsprekend zou ik zeggen schoon uit

W. machine 08-07-2014
Geschreven voor: Bosch WAS32470NL

Het is een plezierig apparaat, echt heel fijn. Simpel, snel mee te werken en goed wasresultaat. Kookwas is echt kookwas, en zuinige programma's werken echt zuinig. Een goede aankoop!

KingAbcoude 08-07-2014
Geschreven voor: Bosch WAS32470NL

Kon zonder de gebruiksaanwijzing te lezen direct aan de was. Zo eenvoudig is de Bosch WAS32470. Is behoorlijk stil. Zowel tijdens het wassen als centrifugeren.

frederick1939 08-07-2014
Geschreven voor: Bosch WAS32470NL

Ik heb de machine nu een paar dagen. En de eerste indruk is zeer goed. Makkelijk te bedienen, lekker stil en goed wasresultaat.

Piet Pietersen 07-07-2014
Geschreven voor: Bosch WAS32470NL

Prima wasmachine, voor een redelijk prijs. Nog maar net in bezit, maar vooral een goed wasresultaat. Vormgeving niet spectaculair, maar wat wil je van een wasmachine.

m.d.h. 07-07-2014
Geschreven voor: Bosch WAS32470NL

Fijn dat je er nog was bij kunt doen, indien je iets vergeten bent. Heeft een grote trommel, zodat je goed kunt vullen. Ook is het fijn dat je de temperatuur zelf kunt instellen

Esther uit Den Haag 07-07-2014
Geschreven voor: Bosch WAS32470NL

Heb het apparaat nu ruim een week in huis en bedienen is altijd even wennen. Maar hij wast super, droogt erg netjes met weinig kreukels (ondanks 1600 toeren!) en wat ik echt ideaal vind is dat de was vulmiddel bakjes goed schoon spoelen. Zelfs wasverzachter gaat volgens mij voorlopig geen problemen geven!!! Heerlijk......een absolute aanrader. Ik hoop dat we er lang plezier van mogen hebben.

WimDekkers 07-07-2014
Geschreven voor: Bosch WAS32470NL

We hadden al een bosch maar deze was echt versleten.
Super wasmachine, mooie prijs kwaliteit verhouding. We zijn er erg blij mee. Vergelijkbare bediening dan de oude, maar toch weer net even kleine vernieuwingen toegevoegd. Ook echt verbeteringen zoals de grotere trommel, stiller, weegt en checkt hoeveelheid was enz.. Topper!

flitseflats 06-07-2014
Geschreven voor: Bosch WAS32470NL

Ondanks de korte tijd dar we deze machine hebben kunnen we nu al zeggen dat het een hele vooruitgang is t.o.v. onze oude machine. Allen al het feit dat de nieuwe veel stiller is. Duurzaamheid is op zo'n korte periode niet te beoordelen.