Siemens WM16Y741NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 36 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WM16Y741NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Etienne Van Lent 01-03-2016
Geschreven voor: Siemens WM16Y741NL

mooie zeer stille machine, onze vorige Siemens was een Siemens Extraklasse 4493 die onze was 25 jaar heeft schoongehouden.
Hopelijk gaat deze ook zo lang mee!!!

Polderboy1972 27-03-2015
Geschreven voor: Siemens WM16Y741NL

Heb lang naar alle modellen zitten te kijken maar uiteindelijk gaf 9kg in combinatie met de vlekkenautomaat en 1600 toeren de doorslag. Ben er tot nu toe heel tevreden over.

A. A. H. K. 20-03-2015

Wow.

Vanmorgen een nieuw apparaat ontvangen, tegenwoordig is vrijwel al ons apparatuur van Siemens (studioLine of ander hoog segment).

Direct aan de slag gegaan met het speciale vlekkenprogramma: grasvlekken die ik nooit écht uit witte shirts krijg en toevallig een bloedvlek in een spijkerbroek.

Resultaat: wég! En dat terwijl ik nog enigszins vanuit sceptisme de vlekken niet voorbehandeld had - iets dat ik doorgaans altijd doe.

Ik ben zeer tevreden. Wederom!

Robert1967 18-03-2015
Geschreven voor: Siemens WM16Y741NL

Deze Siemens gekocht ter vervanging van een oude AEG. Gekozen voor deze vanwege het feit dat die beste koop was bij Consumentenbond, de 1600 toeren, de grote trommel (9kg) en de vlekkenautomaat. Ook getwijfeld tussen deze en een Miele. Hopelijk blijkt deze ook heel duurzaam.

Felix Gubler 18-03-2015
Geschreven voor: Siemens WM16Y741NL

Erg makkelijk en intuïtief in de bediening. Veel was functies, veel was in een keer (9kg) met een goed resultaat (in vergelijking met onze vorige). Mooi design en tevens erg stil. Duurzaamheid komen we vanzelf achter, maar de verwachting is goed. Zo ja dan is deze machine zeker zijn geld waard.

Fam. Roest 16-03-2015
Geschreven voor: Siemens WM16Y741NL

Het is een fijne machine. Speed perfect is ideaal, zeker als je op veel wassen op een dag weg wilt werken. De machine is stil en wasresultaat is goed.

Joep Tobias 15-03-2015
Geschreven voor: Siemens WM16Y741NL

Op het moment dat ik hem thuis geleverd kreeg was ik meteen verkocht. het super te makkelijk te bedienen display en alle vele functies maken het wassen tot een zeer gemakkelijk proces. ook de wasresultaten liegen er niet om Al mijn was is er op tot op dit moment echt waanzinnig schoon uitgekomen en dat is natuurlijk waar je een wasmachine ook voor koopt.
Tevens is hij super stil waardoor wassen in de nacht geen probleem meer is voor mijn buren. En met onder het mom het oog wil ook wat. ziet de machine er ook nog een fantastisch uit. Samen met alle mogelijkheden die de machine bezit en een mooie uitstraling maakt dit voor mij het ideale was apparaat

S Steenhoven 01-03-2015
Geschreven voor: Siemens WM16Y741NL

De Siemens IQ800 nu enkele weken in bezit en apparaat is fantastisch! Hij is stil,zelfs de centrifuge met 1600 toeren hoor je nauwelijks. Menu is uitgebreid,heel veel keuze voor vlekken. Onze vorige Siemens hebben we ook van genoten en van deze gaan we dat ook doen! Aanrader hoor de Siemens ISensoric

W.v.d.B 23-02-2015
Geschreven voor: Siemens WM16Y741NL

Apparaat is makkelijk in gebruik, erg stil, zuinig in gebruik (wasmiddel) en wast perfect schoon. Enige minpuntje is de tijdsduur van het zuinige programma, deze is erg lang. Wel een perfecte combi met het nachttarief. 's nachts maakt het niet uit hoelang het wasprogramma duurt. De was wat uit de machine komt ruikt heerlijk.

Nico de Jong12 17-02-2015
Geschreven voor: Siemens WM16Y741NL

Prima apparaat, wij hebben een langdurige ervaring met siemens wasautomaten en zien een doorontwikkeling van degelijkheid en was resultaat

bvboxtel 14-02-2015
Geschreven voor: Siemens WM16Y741NL

Prima wasmachine werkt zeer makkelijk en bijzonder stil, prima resultaten
Was komt er goed droog eruit
aantbevelen voor mensen die vaak wassen en uitstekende resultaten willen bereiken

Mecano45 28-01-2015
Geschreven voor: Siemens WM16Y741NL

Vorige wasmachine was ook een Siemens, de Siemens IQ1432. Ook een toestel datal duidelijk z'n tijd vooruit was èn hij doet het nog steeds prima na al die jaren. Zeer weinig kosten aan gehad, ook niet goedkoop geweest maar degelijk.
Deze nieuwe Siemens IQ800 heeft veel dingen gemeen, alleen is het centrifugeren nog veel geluidsarmer, ook de motor is nog stiller !
De bediening is ook zeer eenvoudig en toch heel veel mogelijkheden (als je dat wil).
Ecoperfect en speedperfect lijken misschien voor diegene die het toestel niet kennen weer z'n item wat je nooit zou gebruiken.... maar dat is absoluut niet zo. Als er geen haast bijzit 'lekker eco' , moet het snel 'effe' de 'speed'-knop
Mooi grote deuropenening, eenvoudige sluiting maar toch stevig. Wat mij betreft kunnen ze weer de slogan uit de kast halen 'er is een betere'.. zoals destijds bij IQ-serie.
Vandaag sluiten we ook nog de Siemens servicebox erbij af dus 8 jaar garantie ;-)
Zelf installeren van het toestel is simpel, wel waterpas zetten natuurlijk èn de bouten verwijderen.

P.Faas 26-01-2015
Geschreven voor: Siemens WM16Y741NL

Prima machine, mooi design! Doet wat beloofd wordt. Erg stille machine.
Makkelijk te instaleren. Met waterslot.

JustH 29-12-2014
Geschreven voor: Siemens WM16Y741NL

Het wasresultaat is niet minder dan de vorige Siemens
Er zijn ruim voldoende mogelijkheden
De machine is makkelijk te bedienen

TS. 19-12-2014
Geschreven voor: Siemens WM16Y741NL

Wasmachine in bezit sinds 2 maanden. Vorige Siemens wasmachine is 13 jaar meegegaan. Vandaar nu weer de keuze voor een Siemens. De was komt er in verhouding met de oude wasmachine veel minder nat uit. En dat terwijl hij op minder toeren staat ingesteld. Ik was nu ook de meeste wassen op 30 en 40 graden. Meer is niet nodig voor een goed resultaat. Ik vind het jammer dat er geen lampje inzit, zoals bij de droger. Het wegen van de was, was wel even wennen, maar inmiddels weet ik niet beter. Voor kleine wassen kies ik altijd voor de snelle optie. Hij maakt ook veel minder geluid. We zijn zeer tevreden met onze aankoop.

f1964hendriks 07-12-2014
Geschreven voor: Siemens WM16Y741NL

gemakkelijk te bedienen wasmachine met veel verschillende programmas
maakt weinig geluid tijdens gebruik.
ziet er strak uit

Haras de Herder 27-11-2014
Geschreven voor: Siemens WM16Y741NL

Wij wassen sinds enkele weken met de Siemens WM16Y741NL en heel eerlijk gezegd hij wast zeer goed, vele mogelijkheden maar wat het meeste opvalt dat hij op lage temperatuur met een minimale hoeveel wasmiddel het ook goed doet. Een aanrader.

Bart_75 04-11-2014
Geschreven voor: Siemens WM16Y741NL

Het is een prachtig apparaat, doet de was snel en schoon en maakt in verhouding tot onze vorige wasmachine bijna geen geluid.
Display vinden we erg duidelijk.
enige minpuntje is dat de machine zodra ze klaar is dit regelmatig aangeeft en we ons daar wat opgejaagd door voelen.
Was even twijfelen of we en monteur zouden laten komen of een nieuwe, maar inmiddels erg blij met de nieuwe wasmachine!

Rom600 27-10-2014
Geschreven voor: Siemens WM16Y741NL

de machine is stil maak weinig geluid en mooi van vormgeving.de bediening is goed, de machine is goed te snappen en makkelijk om te begrijpen.

Adrie vH 24-10-2014
Geschreven voor: Siemens WM16Y741NL

We zijn heel blij met de nieuwe machine, hij is fluisterstil, wast superschoon, heeft oneindig veel mogelijkheden en hij ziet er mooi uit.

MrvdS 27-06-2014
Geschreven voor: Siemens WM16Y741NL

Wasmachine is superstil ook bij centrifugeren, kan de wasmachine nu ook 's nachts aanzetten. Fijn is dat je kan kiezen voor speedperfect, wanneer je weinig tijd hebt en de was draaien sneller klaar. Vlekkenautomaat werkt ook goed, een vruchtvlek ging in ieder geval uit de kleding.

Vespertilio 07-06-2014
Geschreven voor: Siemens WM16Y741NL

De eerste wassen waren goed, de weegfunctie is ideaal om te gebruiken. De wasmachine geeft met piepjes aan dat het klaar is. Dat is ook erg fijn.

Fam. van der Veer 03-06-2014
Geschreven voor: Siemens WM16Y741NL

We hebben deze wasmachine nu net een paar dagen in huis. Het is een fijn apparaat, qua design, maar ook zeker qua energieprestaties (duurzaam), wat hopelijk aan het einde van het jaar te merken valt bij de energie afrekeningen.

Wat ons vooral opvalt, is het geluidsniveau wat de machine produceert. In vergelijking met onze vorige Miele, is dit een uitkomst!

De knoppen zijn helder en overzichtelijk, de display (in het Nederlands!) is duidelijk en mooi. Kortom, na enkele dagen gebruik al heel erg tevreden!

jiebie 02-06-2014
Geschreven voor: Siemens WM16Y741NL

Onze vorige wasmachine was inmiddels zo´n 10 jaar oud. Indertijd een moderne, maar wat is er veel veranderd! Deze is uitermate stil en zuinig, dus meer gemak en lagere energierekening, want een wasmachine gebruik je vaak. Als ik me dit eerder had gerealiseerd, had ik de machine eerder aangeschaft.
Bij orientatie blijkt Duitse kwaliteit belangrijker voor mij dan de vele lampjes op Asiatische modellen.
Instellen is even wennen ivm de vele mogelijkheden, maar daarna makkelijk. Tiptoetsbedining, dus aanraken is voldoende en werkt perfect.

Danson 31-05-2014

En super wasmachine..!
Heel makkelijk in het gebruik.
Voldoende keuze uit wasprogramma's, toerental van de centrifuge en snel of eco modus.
Duidelijke display, knoppen en toetsen.
Erg stil,en een mooi design.
eigenlijk geen min punten