LG F4WV708S0E - Reviews

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
  • Test panel 8.9 okt 2021
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

GerritV 29-03-2024

LG laat klant in de kou staan bij duidelijke fouten.

Geschreven voor: LG F4WV708S0E

Wasmachine geleverd en geinstalleerd. Binnen 2 maanden veel herrie bij centrifugeren en zwart stof onder de machine. Door LG is een monteur gestuurd, die direct wist wat er aan de hand was: Losse bouten in de betonelementen. Mijn dochter had vrijwel dezelfde machine en zelfde probleem. Door de reactie van de reparateur was duidelijk dat dit vaker voorkomt (anders weet je niet direct wat er aan de hand is). Daarna is de machine nooit echt stil geweest en na 2 jaar begint de ellende opnieuw (herrie bij centrifugeren). LG gebeld: tja machine is meer dan twee jaar oud dus hooguit als coulance korting op de reparatie. Laat maar zitten, ik koop wel een andere maar nooit meer LG!!!

Pluspunten

• wast goed

Minpunten

• Fabrieksfouten
  • Slechte service LG

L*********@o********** 12-01-2022

Goede machine voor een goed prijs

Geschreven voor: LG F4WV708S0E

Een mooie wasmachine voor een mooie prijs. Bij LG denk je in eerste instantie aan Tv's. Echter wasmachines zijn ook zeker een mooi product. Het product design is prachtig. Mooie ledverlichting met een duidelijk en helder paneel om de programma's te kiezen gecompleteerd met een leuk geluid bij aan en uitzetten van de machine.
Hij is gemakkelijk te bedienen en de grote opening om je was in en uit te doen is fijn voor het gebruikers gemak.
De machine is redelijk stil en de resultaten zijn een heerlijke schone en droge was. Dit door de Slimme AI DD™ motor die je kleding herkent.
Al met al een mooie machine voor een goed prijs.

• Makkelijk in gebruik
  • Schone was in niet al te lange tijd
  • Goede prijs kwaliteit verhouding

h***************@m****** 11-01-2022

super wasmachine

Geschreven voor: LG F4WV708S0E

Ik heb de wasmachine na het testen gekocht. Ik ben nog steeds zeer tevreden met het product. Het was is nog steeds goed schoon en ruikt lekker fris. Ook het stroom verbruik is zeer laag het scheelt mij per was beurt 60 % minder energie.

Pluspunten

• schone was
  • goede temperatuur
  • energie zuinig
  • smart functie

c**********@g******** 19-11-2021

Slechtste wasmachine ooit gekocht..!!

Geschreven voor: LG F4WV708S0E

Echt, nooit meer een lg wasmachine...10 jaar garantie op de motor, maar de probleem ligt aan de electronica , en dat gaat snel, net na de garantie, stuk. En dat is erg duur in verhouding...!!

Pluspunten

• Welke..?

Minpunten

• Electronica

Evelien 08-10-2021

Super veel keuzes

Geschreven voor: LG F4WV708S0E

Behoorlijk grote trommel. Handig dat hij bij bepaalde programma's eerst weegt hoeveel was er in zit en daar het programma op aan past. Zo kun je gelukkig ook kleinere wasjes efficient draaien! Het programma aanbod is zeer uitgebreid, misschien wel iets té. Het juiste programma kiezen is hierdoor best lastig. Zelf heb ik nu maar gewoon een aantal keer 'mix' en 'eco' gedraaid. Handig dat je per programma nog appart de temperatuur en toerental kan aanpassen. Het is even opletten bij het in de juiste stand zetten (programma kiezen) van de draaischijf. Als je er recht voor gaat staan dan brand het lampje precies tussen twee keuzes in. Ga je iets meer van bovenaf kijken dan is het juiste programma wel zichtbaar. De donkere deur maakt dat je de trommel inhoud niet goed ziet draaien en maakt de deur optisch wel heel groot. Persoonlijk had ik achteraf toch liever een witte deur met normaal glas gehad.

Pluspunten

• veel programmas
  • was wegen
  • nachtprogramma (extra stil)

Minpunten

• donkere deur
  • keuzelampje draaischijf
  • geen standby draaien bij einde programma

Dominoek 05-10-2021

Grote wasjes maar ook kleine wasjes ;)

Geschreven voor: LG F4WV708S0E

Ik heb deze wasmachine getest voor kieskeurig.nl en ik vind het een fijne wasmachine die erg zuinig is en fijn in het gebruik. Er zijn verschillende programma's die je kan gebruiken die afgestemd zijn ook op de hoeveelheid van het wasgoed. Er kan heel veel kleding in, 8 kilo. Dus ideaal voor grote gezinnen maar ik als enige persoon kan met minder wasgoed een programma kiezen dat ook is afgestemd op de juiste hoeveelheid. Er is zelfs een programma dat maar 14 minuten duurt en zelfs dat werkt ook prima. Heb die geprobeerd en mijn was kwam er schoon en fris uit. Mooie machine is het ook, heel geavanceerd. Zelfs met je smartphone schijn je em aan te kunnen zetten, al heb ik dat niet geprobeerd. Een goede koop heeft men er aan en de prijs is ook zeker niet te hoog. Ik zou deze best willen kopen. Verschillende programma's die aansluiten op de wensen van de consument. Ideaal voor grote wasjes maar ook zeker voor kleine wasjes. ;)

Pluspunten

• Energiezuinig, label A
  • Kort programma
  • Eco stand

Bertram 03-10-2021

voor een schone droge was

Geschreven voor: LG F4WV708S0E

De wasmachine heeft een mooie strakke vorm, heel duidelijk qua was functies en zeer goed te begrijpen. Ook als je een wasprogramma wilt maar met andere was functies is dit voor deze wasmachine goed in te vullen door op functies van de knoppen te drukken en je krijgt jou gewenste was programma.

Ik was het liefst op 40 graden of lager, met mijn vorige machine kwam mijn was er niet stralend uit wat voor wasmiddel ik ook gebruikte. Met deze wasmachine zelfs op 30 graden komt mijn was er schoon en echt schoon uit. Niet alleen schoon maar ook goed droog. Ik heb zelf geen droger maar die heb ik met deze machine absoluut niet nodig. Mijn was is nu zo droog.

De LG app voor mijn wasmachine was goed te instaleren en wat een topuitvinding. Wanneer ik uit mijn werk kom schakel ik mijn wasmachine in en wanneer ik thuis kom kan ik mijn was gelijk ophangen….. topuitvinding

Ik heb 2 pubers op de zolder slapen die mijn vorige wasmachine echt niet konden waarderen. Deze wasmachine geloofde ze niet dat ik al 2 wassen gedraaid had, zo stil is deze. Ook ik moest af en toe kijken of hij wel klaar was, achteraf had ik dit ook op de app kunnen controleren maar dat had ik niet zo snel door.

Zuinig in gebruik met water en elektriciteit……een dikke aanrader en dat zeg ik niet zomaar.

De inhoud van de trommel is en uitkomst voor een groot gezin met oa pubers. Daar heb je veel was van. Ik waste 5x in de week en nu maak 2x in de week omdat de trommel voor 8kg is. Echt een wereld uitvinding.

Pluspunten

• stil
  • opties
  • wi-fi
  • makelijk

d*******@h********** 30-09-2021
Geschreven voor: LG F4WV708S0E

Gebruiksgemak: Er kan ontzettend veel was in deze machine. Eigenlijk is deze machine te groot voor ons. Ik gebruik maar een deel van de trommel.
Op de machine zitten veel wasprogramma's. Dat is fijn. In het begin is het even zoeken hoe je de tiptoets moet bedienen, maar als het eenmaal duidelijk is, dan is het erg gebruiksvriendelijk.
Fijn dat er een uitgebreide keuze is aan heel korte maar ook uitgebreide programma's. Ik heb nog niet alle programma's kunnen testen helaas, daarvoor is de testperiode te kort. Ik was vooral nog benieuwd naar de steamfunctie en het programma dat zelf je kleding detecteert en het wasprogramma daarop aanpast.

Het is een zuinig apparaat volgens het boekje. Dat vind ik belangrijk in deze tijd van duurzaamheid.
Ik moet wel wennen aan het uiterlijk van de machine. Het is erg modern, maar dat zegt meer iets over mijn leeftijd.
Ik vind het jammer dat de machine relatief veel herrie maakt. Ik doe m dan ook niet meer snachts aan want ik werd er echt wakker van als het ging centrifugeren.

Pluspunten

• zuinig apparaat
  • veel wasprogramma's

Minpunten

• maakt best veel lawaai

Pebbel 29-09-2021

Zeer Stille Wasmachine

Zeer Stille Wasmachine.

Het is een mooie wasmachine met vele mogelijkheden.
Nachtstand voor in de badkamer is zeer praktisch.
Het apparaat is zeer gebruiksvriendelijk.
Zonder de gebruiksaanwijzing te lezen kun je de machine al voor 2/3 bedienen op het apparaat.
De vele wasprogramma’s maakt het wassen gemakkelijk.
Voor het instellen en koppelen van de Wifi heb je wel de gebruiksaanwijzing nodig.
Dat ging niet soepel voor ons oudere personen.
Via de app kun je het aantal wasprogramma’s uitbreiden.
De grote inhoud (8 k) is handig en prettig.
Het is prettig met deze grote trommel om ons dekbed (2,2 x 2,4 m) zelf te kunnen wassen.
Het eco programma duurt lang waardoor wij niet overdag 2 wassen kunnen draaien,
omdat wij geen droger hebben.
De was is schoon met weinig kreukels en komt bijna droog uit het apparaat.
De wasmachine is zuinig met stroom en water.

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • goede centrifuge
  • grote trommel opening
  • zeer stil in gebruik

Minpunten

• Wifi aansluiten lastig
  • App werkt niet altijd goed

Pebbel 26-01-2022

Nu wij +_ 4 maanden verder zijn en de wasmachine op zijn eigen permanente plaats staat, zijn wij nog steeds zeer tevreden met deze machine. Het apparaat blijft zeer stil en makkelijk in het gebruik als je er aan gewend bent. Echt veel stiller als onze oude wasmachine, en zuiniger. Aan het gebruik van de app is mijn vrouw nu meer gewend geraakt.

Kim 26-09-2021

Wassen was nog nooit zo leuk!

Geschreven voor: LG F4WV708S0E

Ik vind het tot nu toe een fijne wasmachine.

Gebruiksgemak
Eigenlijk spreekt alles voor zich. Er is een duidelijke programmaknop. Het was even zoeken hoe je de temperatuur kan wijzigen. Dit kan door kort op temperatuur te drukken. Dit gaf verwarring, omdat je de andere touch-knoppen 3 seconden ingedrukt dient te houden.

Wifi connected
Erg handig omdat je op die manier nog 26!! extra wasprogramma’s kunt selecteren. Ook kun je op afstand starten en zien hoelang de was nog draait tot deze klaar is. Het instellen van de wifi was even onhandig, maar als je de gebruiksaanwijzing erbij pakt en de app download dan komt het goed.

Wasprogramma’s
De machine heeft standaard 14 programma’s en met de app heb je er zelfs nog meer.
Ik vond vooral de hygiëne en anti-allergie programma’s echt een toevoeging tegenover andere wasmachines. Ook de Turbowash is fijn, snel en met lage temperatuur wassen en toch goed schoon!

Design:
Het is een mooie strak vorm gegeven wasmachine!

Duurzaamheid:
De wasmachine is veel zuiniger dan mijn vorige wasmachine. Ook wordt het watergebruik aangepast aan de hoeveelheid was. Dus op die manier verdien je je geld terug, ondanks dat de aanschafprijs wat hoger is. In vergelijking met mijn vorige wasmachine is de standaardstand al stil genoeg en dan heeft deze zelfs nog een nachtstand.

Verbeterpunt:
Als deze wasmachine ook nog zelf de hoeveelheid wasmiddel doseert dan zou ik een 10 geven. Dat is het enige wat ontbreekt.

Pluspunten

• Turbowash
  • past watergebruik aan
  • Aansturing via app
  • op afstand bedienen

Minpunten

• doseert wasmiddel niet
  • Wifi aansluiten lastig

h***************@m****** 23-09-2021

super wasmachine

Geschreven voor: LG F4WV708S0E

Geweldige wasmachine die ook in het bezit is van wifi.
Wat een vooruitgang is dat om op afstand de wasmachine kan programeren.
Je denkt dat is leuk voor de show,
De wasmachine heb een mooie grote capaciteit van maar liefs 8 kilo.
Nu kon ik eindelijk zelf mijn dekbed van 2 meter bij 2 meter in de wasmachine doen,en dat zonder problemen. Bij mijn oude wasmachine niet voor elkaar kreeg.
Ik heb alle 14 programma’s uit geprobeerd.
Alleen jammer dat de exo stand een lange programma is van ruim 3 uur.
De turbowash van 39 minuten is een mooie snelle was en ook heel weinig in gebruik.
De was kwam er mooi schoon en fris uit de wasmachine.
Als je de al direct drive zelfs die is gemakkelijk in te stellen.
Ook de stoomfunctie vind ik geweldig voor kleding die een opfrisbeurt kan gebruiken maar niet gewassen hoeft of mag.
Bij iedere was die ik heb gedaan, is de was met weinig kreukels er uit gekomen.
De (allergy care) is zoals het hoort ook heel goed en makkelijk te doen.
De energieklasse A , zelf zou ik zeggen AA want hij gebruik heel weinig electra.
De wasmachine sta bij mij in de keuken , en je hoor het bijna niet als die aan het draaien is.
Pluspunten
+ Schone was
+ Korte wasprogramma’s
+ Home connect
+ Bijna droog uit de wasmachine

Pluspunten

• schone was
  • korte wasprogramma
  • Home connect
  • Bijna droog uit de wasmachine

Minpunten

• eco was duurt te lang

Steven 22-09-2021

Super wasmachine!

Design
De wasmachine ziet er door de grote zwarte vuldeur strak uit. De tiptoetsen geven een moderne ‘touch’ aan de wasmachine en zijn daarnaast eenvoudig te bedienen. Het meegeleverde waterslot heeft geen invloed op het design, maar zorgt er wel voor dat – mocht er wat mis gaan- alles rondom je wasmachine droog en netjes blijft.

Gebruik
- Handleiding
De handleiding is duidelijk en niet al te lang om door te nemen. Ik had het boekje wel even nodig om de werking en de instellingen voor het eerste gebruik van de wasmachine goed te begrijpen. Eenmaal één of twee wasjes gedraaid, dan spreekt het allemaal voor zich. Een kind kan de was doen!

- Capaciteit
Deze wasmachine heeft een capaciteit van 8 kilo droog wasgoed. Ideaal voor mensen die veel vuile was produceren én voor mensen die graag zelf hun dekbedden uit willen wassen. Een dekbed of slaapzak kunnen hier namelijk prima in gewassen worden. Wat ook handig is: door de knop ‘artikel toevoegen’, kun je een vergeten sok of handdoek nog in de -al reeds gestarte- machine stoppen.

- Wasprogramma’s
De wasmachine heeft maar liefst 14 wasprogramma’s en daarnaast kun je er ook nog verschillende downloaden via de app. Het fijne is dat je bij de wasprogramma’s de temperatuur, toerental voor het centrifugeren of andere extra opties (zoals bijvoorbeeld extra spoelen) nog kunt aanpassen. Als de machine klaar is, hoor je een vrolijk muziekje. Deze is uiteraard ook uit te zetten.

- TurboWash 39 minuten
Soms heb je een wasje dat ‘even snel maar toch goed schoon’ moet. Dat is de TurboWash van 39 minuten erg handig. Standaard staat deze op 1200 toeren maar wil je deze toch op 1400 toeren laten centrifugeren, dan kun je dat aanklikken. De was duurt dan maar 3 minuten langer, maar komt er wel voelbaar droger uit.
Voor een nóg snellere was kun je ook voor het wasprogramma ‘rapide’ kiezen, deze duurt slechts 14 minuten. Deze is geschikt als je maar een paar kledingstukken hebt die even opgefrist moeten worden.

- Steam
Ik kon me niet zo goed voorstellen wat deze optie zou doen, maar ik ben aangenaam verrast. Deze optie werkt bij een wastemperatuur van 60 graden of hoger en reinigt de was extra. Als je een was hebt ingesteld voor 30 of 40 graden en je zet de optie ‘steam’ erbij aan, dan springt de temperatuurinstelling automatisch (!) naar 60 graden. Let dus wel even goed op of je wasgoed daar tegen kan.
Mijn witte was, op 60 graden gewassen, was echt opmerkelijk schoner dan dat ik gewend was. Oude vlekken uit theedoeken waren er nu wel uit en de onderkant van de sokken was zo schoon, dat de sokken wel nieuw leken. Ook voor de lakens vind ik deze optie ideaal. Opvallend is ook dat de was bij deze optie nog frisser ruikt dan ‘normaal’.

- Al Direct Drive: herkenning kleding en past wasprogramma hierop aan
Ik moest er even aan wennen, dat ik de tijd voor een wasprogramma niet direct op het display zag verschijnen, maar pas na ongeveer een halve minuut; als het programma al gestart is. Dit komt doordat de machine nog een berekening doet aan de hand van het gewicht. Hierdoor heb ik wel het idee dat de tijdsindicatie heel precies is.

- Hygiëne
Door de opties ‘trommelreiniging’ en ‘extra spoelen’ (handig voor personen die snel last hebben van wasmiddel) krijg je een positief beeld van de hygiëne.

- App
De machine kan aangesloten worden op het WiFi- netwerk. Dit was wel even wat uitzoekwerk maar daarna is het ook klaar. Via de app kun je nog extra programma’s downloaden, de machine op afstand bedienen (de was en het wasmiddel zul je er uiteraard wel eerst zelf in moeten doen) en je krijgt een seintje als je machine klaar is. Handig als de wasmachine niet op dezelfde verdieping staat.

Centrifugeren
Ik heb een positieve indruk van de kwaliteit van centrifugeren van deze wasmachine. De was komt met minder kreukels uit de machine en centrifugeert echt goed. Bij het eco-wasprogramma (deze duurt wel wat langer, maar dan heb je ook wat!) komt de was écht heel droog en niet gekreukeld de machine uit. Zo is het ook lekker snel en netjes droog.

Geluid
De wasmachine is uiteraard niet stil maar het geproduceerde geluid is niet onaangenaam of heel erg hard. Als de was gewoon draait, dan hoor ik deze met slechts één deur ertussen, niet. Pas bij het centrifugeren maakt het apparaat, logischerwijs, wat meer geluid maar het is nog steeds een heel acceptabel geluid. Door de wasmachine nog even extra goed af te stellen (waterpas erop en dan aan de pootjes draaien) werd de machine nog stiller.

Duurzaamheid
Deze wasmachine heeft een energieklasse A en doet daarnaast ook sterk en robuust aan, waardoor je het gevoel hebt dat je nog een hele tijd met deze machine vooruit kunt. Dat is nu juist het idee van duurzaamheid; dat je niet al teveel energie en water verspilt en lang met je machine toe kan. Voor mij een heel belangrijk aspect bij de koop van een nieuw apparaat.

Conclusie
Deze wasmachine is echt een fijn apparaat! Duurzaam, eenvoudig in gebruik, er kan veel in, er zijn veel opties om de programma’s aan te passen en de was komt er écht schoon en goed gecentrifugeerd uit. Een aanrader.

Pluspunten

• programma's aan te passen
  • programma's downloaden via app
  • Steam- functie
  • Centrifugeren functioneert heel goed
  • Eenvoudige bediening

Minpunten

• Display bij zonlicht moeilijker af te lezen