De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 363 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG F147T op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Marofa 12-03-2018

Waardeloze machine en slechte service

Geschreven voor: LG F147T

Machine heeft 2 jaar gefunctioneerd daarna bleek de trommel gescheurd te zijn. Slim van Lg om maar 2 jaar garantie te bieden, dat redt hij net. Waardeloos nooit meer Lg voor mij!

Minpunten

• Na 2 jaar onherstelbaar kapot
  • Geen garantie of service

MAROFA 22-11-2017

Slechte kwaliteit, slechte service

Geschreven voor: LG F147T

Ik heb in januari 2015 de LG wasmachine gekocht. Na 2 jaar en 10 maanden lekte de machine water. De kuip was defect en een reparatie van 300 Euro bleek noodzakelijk. Dus na 2 jaar en 10 maanden kon ik de machine weggooien want qua service hoef je na de garantieperiode niets van LG te verwachten is inmiddels mijn ervaring. In november 2017 dus maar een nieuwe machine gekocht.

Minpunten

• slechte kwaliteit
  • slechte service

sami81 02-10-2015
Geschreven voor: LG F147T

Good one! already using it for a year.. bought it in sep.2014 for 550 E.
better than many machines I had..
1000 rpm doesnt make that noise.
1400 rpm kinda nosy.. but it deserve the price I bought it for.

ErgKieskeurig 27-05-2015
Geschreven voor: LG F147T

Heerlijk een wasmachine die lekker schoon wast, zuinig is en ook nog voldoende opties heeft. Persoonlijk heb ik gekozen voor een 7 kg model, maar voor grotere gezinnen is een model met meer inhoud zeker een aanrader.

Voor mij geen dure Miele en ook geen Bosch (vervelende geurtjes), maar helemaal verslingerd aan LG, niet voor niets Life's Good.

crossroads66 13-02-2015
Geschreven voor: LG F147T

Waar het bij een wasmachine/droger om gaat zijn:
- aanschafprijs
- wasresultaat
- alle kosten tijdens de levensduur (water, stroom, reparaties)
- een lange levensduur

En juist 'levensduur' wordt niet voldoende belicht in de meeste reviews. Kopers van deze wasmachine kregen een refund (=beloning) van 50 of 100 euro als ze onmiddellijk na ontvangst van de machine een positieve review achterlaten op kieskeurig. Heb ik zelf ook gedaan.
Mijn apparaat (F147T) is momenteel ruim een jaar oud en draait circa 5 wasjes per week. Maar de eerste lekkage en daarmee reparatie is een feit. In het apparaat is iets los geraakt, niet de slangen aan de buitenkant. Simpele verstoring, die niet had mogen voorkomen, al zo kort na aanschaf. Want mijn woning en eigendommen hebben behoorlijke waterschade opgelopen. In nieuwbouwwoningen worden wasmachines vaak op zolder geplaatst.
De schade aan houten vloer op 1e etage, plafond, stucwerk, muren, houten trap en badkamermeubel zijn vele malen hoger dan het prijsverschil met een betrouwbaar merk als Bosch of Miele.
Ik stel niet dat Bosch/Miele/etc. absoluut beter zijn dan LG. Die conclusie moet iedereen zelf maar trekken. Maar deze Duitse merken hebben zich al decennialang kunnen bewijzen en hebben dat ook daadwerkelijk gedaan, ze behoren tot de minder storingsgevoelige merken. De kans om zich decennialang te bewijzen heeft het merk LG nog niet gehad. Wel heeft LG bij mij het voordeel van de twijfel gekregen en heb ik er een aangeschaft.
Maar nu heb ik achteraf spijt niet toch voor een Duits merk te zijn gegaan. En tevens spijt van mijn positieve review van een jaar geleden.
Conclusie: bezint eer ge begint.
Lees je goed in en bel een paar witgoedreparatiediensten en vraag hen om merk- en typeadvies.

Nog even over de LG F147T: ziet er leuk uit (wat heb je daar aan in een washok?), biedt voldoende opties. Bijzonder felle led achtergrondverlichting van de programmakeuze/draaiknop. Deze verblindt de gebruiker en maakt uitlezen van de gemaakte keuze voor mij onleesbaar. NB: ik ben 45 jr oud en heb geen oogafwijkingen.
Ik heb het stroomverbruik van de wasmachine niet eigenhandig gecontroleerd.

WvRossem 27-12-2014

Stil.... erg stil...

Veel mogelijkheden maar gelukkig betrekkelijk eenvoudig in te stellen, je kiest stof, temperatuur, spoel-intensiteit, centrifuge-toerental en starten maar. Voor de speciale wasjes ook nog stomen en opfrissen.

Wel een beetje een kerstboom, qua verlichting dan. En qua geluiden meer een videospel.

Maar het wasresultraat blijkt (na 10 wasjes) uitstekend.

Enige nadeel; de teksten zijn grijs versus zwart. Moeilijk leesbaar vooral gegeven de felle LED's waar je tegenin kijkt.
Maar goed, het is geen boek maar een wasmachine, en wassen doet hij!
---------------------------
Inmiddels een half jaar verder en nog steeds tevreden.
Bij de lage temperaturen is de stoomfunctie nuttig (zie ook de andere reviews) om een schoner effect te krijgen.
Geen perfecte machine (slecht leesbare tekst, mist 30 graden programma) maar het komt er dicht bij....

air mata 07-11-2014
Geschreven voor: LG F147T

Deze wasmachine nu een week in bezit. Al veel mee gewassen, heb diverse programma's uitgeprobeerd. Fijn is dat je temperatuur, centrifugesnelheid en extra spoelen zelf kunt bepalen.Als je merkt dat je een programma te lang vindt duren kun je ook tijdsbesparing instellen.Er zijn twee korte progamma's, ook fijn!!Verder is hij zeer stil( zonder koolborstels en dit merk je direct,ook bij het cenrifugeren) en heeft een prachtige vormgeving. Kortom ik ben zeer tevreden met de keuze voor deze wasmachine.

bierau 21-10-2014
Geschreven voor: LG F147T

Wat ontzettend blij ben ik met deze haast geruisloze L&G wasmachine.wat ook heel fijn is dat er een kort wasprogamma op zit van maar 30 minuten,ideaal voor de nieuwe kleding uit de winkel even lekker op te frissen,ook de uitstraling van deze wasmachine is zo mooi,ook als je hem aanzet is het een lust om naar te kijken,en hij zingt zo mooi als de was klaar is.in een woord Formidable.

scheeltje 27-09-2014
Geschreven voor: LG F147T

Fantastische wasmachine. Doet wat hij moet doen en dat doet hij ook nog eens heel goed. Dankzij de DirectDrive motor maakt deze wasmachine haast geen geluid en de 6motions zorgt voor een goed wasresultaat.
Eigenlijk hadden we veel eerder een nieuwe LG wasmachine moeten kopen.

linknl 23-09-2014
Geschreven voor: LG F147T

We hebben de wasmachine nu een week in gebruik zonder problemen.
de handleiding is erg duidelijk en zelf installeren is dan ook een piece of cake.
Machine is erg stil en het was resultaat is erg goed.
kortom wij zijn super tevreden.

WvRossem 08-09-2014

Stil.... erg stil...

Maar het wasresultraat blijkt (na 10 wasjes) uitstekend.

Maar goed, het is geen boek maar een wasmachine, en wassen doet hij!

Mevr. T.Jager 13-06-2014
Geschreven voor: LG F147T

Ik wil wat kritische noten plaatsen bij de machine op mijn eerdere review van 1-12-2013, waarin ik zo enthousiast was.
Waar ik mij bij mateloos aan stoor is het feit dat je geen 30 graden kunt instellen.Kun je wel denken, dan maar 20 graden i.p.v. 30 maar dan wordt het niet schoon.Of toch maar 40 dan? Maar daar kan de stof misschien niet tegen..
Ik vind de wasresultaten sowiezo tegenvallen.Wassen met lagere temperaturen, daar krijg ik geen schonere was mee. De zweetlucht van katoenen sportshirts zit er nog in. Dus nog maar een keer wassen dan, of eeerst spoelen en dan wassen, of extra spoelen om de was frisser te krijgen.
Dan heb je nog het led display, wat niet prettig werkt. De led is zo fel en de tekens klein dat ik mijn leesbril op moet zetten. Oke, ik ben dan 56 jaar, maar dat hoefde ik bij mijn vorige machine in ieder geval niet. En dan de eco stand waarbij de machine langer dan 3,5 uur er over doet. Het mag dan wel zuinig zijn, maar ik moet 'm ook al extra laten speoelen. De informatie over de machine en wasfilmpjes doen je geloven dat dit dé wasmachine is. Maar ik ben erin teleurgesteld. Ik heb spijt van mijn aankoop.

hclomp 28-05-2014
Geschreven voor: LG F147T

Nog steeds een goede machine,wast goed en
is lekker geruisloos,meer hoef ik niet toe te voegen,want die 100 karakters invullen vind ik onzin

aagaat 17-05-2014
Geschreven voor: LG F147T

Hebben hem vandaag ontvangen en het is geinstalleerd. Eerste was al problemen. UE als melding en dit de laatste 7 minuten nog te gaan van de wascyclus. Wat stukken eruit voor balans maar na een kwartier (ipv 7 minuten) wederom zelfde melding en dit al 4 keer. Ik ben ruim 6 uur verder en de was draait nog steeds. De machine gaat terug. Ik ga maar voor een Siemens. Ik wil de was in de machine doen en na het ontwaken of na het werk moet de was gereed zijn om op te hangen en geen foutmelding wil ik zien. Ik heb een proline 7 lange jaren gehad en die kostte mij 199 eur zonder noemenswaardige mankementen. Dit is bagger. De LG servicecenter is alleen op werkdagen bereikbaar en wat nu, het is Zaterdag!

Timmerman64 14-05-2014
Geschreven voor: LG F147T

De machine wast wel goed maar heeft daar met de normale programmering zeer lang de tijd voor nodig. Dan vraag ik mij af of het energiezuinige label wel tot zijn recht komt. Bij de twee korte programma's is de was kwaliteit minder helaas.
De machine is wel geluidsarm gelukkig, zoals beloofd bij de aankoop. Ik mis de mogelijkheid om op 30 graden te kunnen wassen.

martijn1856 04-05-2014
Geschreven voor: LG F147T

Vijf jaar geleden een LG wasmachine gekocht en inmiddels de lagers versleten. Dit bij matig gebruik (2 keer per week). Zou minstens 10 jaar mee moeten gaan normaal gesproken. Ziet er aardig uit van buiten, maar slechte kwaliteit van binnen blijkbaar. Niet aan beginnen.

eschuller 01-05-2014
Geschreven voor: LG F147T

Dit is de tweede LG wasmachine die we hebben gekocht. Met ons eerste apparaat hebben we (met intensief gebruik) vele jaren gedaan. Deze machine is zeer redelijk geprijsd en wast gewoon goed. Het apparaat heeft ons nog nooit in de steek gelaten.

Theros 12-03-2014
Geschreven voor: LG F147T

De keuze voor een nieuwe wasmachine met een budget rond EUR600,- is geen gemakkelijke keuze omdat er zoveel modellen zijn die in aanmerking komen.
Ik geloof best wel dat de modellen prima wasresultaat leveren, energiezuinig zijn en minder herrie maken dan voorheen. Maar wat mij over de streep trekt bij een keuze van een wasmachine is levensduur en degelijkheid.
Teleurgesteld ben ik weggelopen bij mijn oude vertrouwde merk omdat de kwaliteit van de onderdelen aan de wasmachine sterk afgenomen zijn. De LG voelt echter meteen al goed. Stevige deur en knoppen, prima rubbers en robuuste onderdelen voor zover dat te zien is aan de buitenkant van het apparaat.

Eenmaal thuis blijkt het ook een prima apparaat te zijn. De was komt er inderdaad lekker fris uit en hij maakt veel minder herrie dan mijn oude wasmachine.

Ik heb de wasmachine nog niet zo lang en ik kan alle goede dingen wel opnoemen (want over het algemeen is het een heel fijn apparaat), maar ik wil me toch even richten op de (kleine) minpuntjes:
1) bij het instellen van een programma is niet te zien hoe lang het programma duurt, dit is pas te zien als je op de startknop drukt;
2) bij startuitstel weegt de machine van tevoren hoeveel gewicht erin zit, voor de mensen die wasbolletjes gebruiken (ik zelf niet, maar anderen misschien wel) is dit een probleem omdat de trommel bij berekening van de wachttijd een paar keer heen en weer gaat;
3) erg veel keuze, mijn ervaring leert dat je uiteindelijk maar een 10-20% van de totale instelmogelijkheden op een wasmachine gebruikt. Het gaat erom dat je met zo min mogelijk energie een zo goed mogelijk wasresultaat krijgt. Ik denk dat fabrikanten hun klanten hier best eens mee kunnen helpen door de helft van de opties weg te laten zodat de keuze voor het gepaste wasprogramma makkelijker te maken is.

Wat ik verder erg jammer vind is dat de machines beginnen bij 7 kg inhoud. Voor een alleenstaande zoals ik betekent dit dat je je was erg lang moet opsparen om de trommel vol te krijgen. Helaas geldt dit voor bijna alle wasmachines op de markt.

Al met al vind ik het een fijn apparaat, met een paar kleine minpuntjes.

Ineke van der Waart 10-03-2014
Geschreven voor: LG F147T

Een geweldige wasmachine! Deze was aangeraden door mijn moeder die dit model ook onlangs gekocht heeft. Ik ben erg tevreden, hij is geruisloos, makkelijk in het gebruik en een schone heldere was!

WouterO 09-03-2014
Geschreven voor: LG F147T

Wij hebben de wasmachine gekocht als vervanging van zeer oude wasmachine. De verbetering is groot.

De machine heeft een groot aantal wasprogramma's. Variatie van normale katoen was tot delicate zwarte was en zelfs een stoom wasprogramma.

De machine is ook erg makkelijk in gebruik. Wanneer je het juiste wasprogramma instelt stelt de machine automatisch het programma in qua graden, toeren en tijd. Zeer handig. Mocht je een aparte instelling hierin maken kan je hem ook nog in je favoriete opslaan.

Andere handige optie is het uitstellen van tijd. Zo kan je makkelijk aangeven hoe laat de was klaar moet zijn bijvoorbeeld op het moment als je thuis komt uit het werk.

Verder vinden wij de grote deur een grote uitkomst. Hierdoor haal je makkelijk de was uit de machine.

Verder vinden wij de machine zeer stil. Hierdoor kunnen wij de machine 's-nachts makkelijk laten draaien zonder hier wakker van te worden als de machine centrifugeert.

Wilma1112 05-03-2014
Geschreven voor: LG F147T

We zijn enkele dagen in het bezit van de LG149T. Een prachtige wasmachine om te zien. Hij is eenvoudig in bediening. Zeer uitgebreide mogelijkheden inclusief stoomfunctie om snel op te frissen. Het wasresultaat is prima. De duurzaamheid valt nog weinig over te zeggen. Onze oude LG wasmachine is acht jaar lang intensief gebruikt. Geen enkele reparatie aan gehad en nu nog niet defect. De trommel begon echter te ruiken, op de nieuwe zit een trommelreinigings functie, waar we hoge verwachtingen van hebben.

Wilma1112 02-05-2014

Op de aankoop van deze wasmachine zat een 100 euro cashback van LG. Helaas heeft tot op heden LG de cashback NIET uitbetaald!

Jeanne van der Waart 05-03-2014
Geschreven voor: LG F147T

Geweldige machine, geruisloos en gebruiksvriendelijk, ik ben erg blij met deze aankoop. Mijn dochter heeft hem op mijn aanraden ook gekocht.

kozy23 04-03-2014
Geschreven voor: LG F147T

Our LG washing machine is very good! It is quiet and energy efficient. We are a family of 4 and it is able to handle all of the hard work that we give to it. We are very happy.

markheller 03-03-2014
Geschreven voor: LG F147T

Ik heb de wasmachine nu 5 dagen, en ik moet eerlijk toegeven, ik heb nog nooit zo een stille wasmachine gehad,ik moet soms goed luisteren of ie wel aan is.
De was komt er lekker schoon uit en de bediening is heel makkelijk. het ziet er ook nog eens mooi uit.
Ben er erg blij mee en hoop er nog lang van te genieten.

MiekeF 02-03-2014
Geschreven voor: LG F147T

Deze machine gekocht n.a.v. reviews en de conclusie van de consumentenbond. Omdat ik nieuwsgierig was naar een stoomprogramma heb ik de machine met stoomprogramma gekocht. Lijkt me wel handig, maar moet ik nog uitproberen. Wat ik wel mis is wassen op 30 graden ...??