Bosch WAY32841NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 95 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch WAY32841NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Wim 14-06-2018

Pas op. Idos systeem moet je geregeld schoonmaken!

Geschreven voor: Bosch WAY32841NL

Om het instructieboekje te begrijpen moet je een electrotechnisch ingenieur zijn. Niemand heeft ons verteld dat je het idos systeem tweemaal per jaar moet schoonmaken. Heb het ding nu twee jaar en de idos motortjes voor € 300 moeten laten vervangen.

Minpunten

• Idos systeem werkt gewoon niet

Ozdemir 29-07-2017

Super uitstraling

Geschreven voor: Bosch WAY32841NL

Ik heb ervoor gekozen ten eerste voor de i-dos systeem je hoeft niet elke keer wasmiddel te vullen nu weet je dat het precies is niet te veel of te weinig

Pluspunten

• Heel stil
  • Zuinig

Trees van der Zee 01-07-2017

vraagtekens bij centrifugeren

Geschreven voor: Bosch WAY32841NL

Het is wel een mooie machine, met veel (eigenlijk té veel) programma's. Ik gebruik soms de I-dos, d.w.z. voor het wasmiddel dat ik het meeste gebruik, maar dus niet altijd. Het centrifugeren vind ik niet optimaal: Het verschil in restvocht tussen centrifugeren op 1400 toeren of 1600 is m.i. minimaal, dat valt een beetje tegen. Ik gebruik meestal speed perfect (dat is handig) en wat ik dan vreemd vind is dat, wanneer ik soms de temperatuur van 60 graden verhoog naar 70 (makkelijk dat dat kan) , het programma ruim een half uur langer duurt! Ik kan me niet voorstellen dat er een half uur nodig is voor 10 graden extra verwarmen! Kortom,. het is een meestal zeer bruikbare machine maar ik ben er niet zo 'lyrisch' over als andere gebruikers, als ik zo de reviews lees. Heb hem vooral gekozen vanwege de (bij sommige programma's) kunnen aanpassen van de temperatuur, met sprongetjes van 10 graden, en vanwege het toerental van 1600. Met name dat laatset valt me dus nogal tegen, qua resultaat.

Pluspunten

• temperatuur regeling
  • speed perfect

Minpunten

• centrifugerren
  • een half uur extra voor 10 graden warmer water

Helen 29-01-2017

Super stabiele en stille machine

Geschreven voor: Bosch WAY32841NL

A+++ en als beste getest daarvoor zijn we gegaan en geen spijt.
Hiervoor hadden we LG direct drive vanwege zijn zogenaamde stille karakter.
Dat ding zette de hele zolder aan het schudden en na 4 jaar afgevoerd vanwege dit probleem.
Nu kleine 2 maanden aan het wassen met de Bosch en gaat top lekker stil en super stabiel.

Burhan 26-01-2017

Burhan Akyuz

Geschreven voor: Bosch WAY32841NL

mijn oude bosch wasmachine doet het nog steeds goed. ik heb deze gekocht wegens verhuizen naar nieuwe huis. ik denk deze machine zal ook heel lang mee gaan. mooi ontwerp en duidelijke instellinge.

Pluspunten

• gebruikt weinig water en wasmiddel
  • heel stille machine
  • weinig trillingen

Minpunten

• het is wel zware machine

LadyinRed 07-01-2017

Wasmiddeldoseersysteem, gebruiksvriendelijkheid, schoon stil

Geschreven voor: Bosch WAY32841NL

Deze wasmachine is ideaal! Zeer stil tijdens het wasproces en tijdens het centrifugeren. Geen geknoei meer met wasmiddel/wasverzachter, doordat je deze middelen maar eens in de zo veel tijd in de reservoirs hoeft bij te vullen na een melding hierover. Deze Bosch wasmachine heeft automatische programma's maar ook speciale vlekkenprogramma's en ook is het mogelijk om 's nachts een Stille Was te draaien die nóg stiller is dan de andere programma's. Natuurlijk startuitstelknop en ook programma's voor mensen die te kampen hebben met allergiën. Verder ziet deze wasmachine er heel mooi uit, want het oog wil ook wat! Ik ben er heel tevreden over, want hij wast goed schoon, centrifugeert prima en stil zelfs op het hoogste toerental!

Pluspunten

• wasresultaat
  • weinig geluid
  • veel programma's
  • mooi uiterlijk
  • I-Dos systeem voor wasmiddel en wasverzachter

Lieve 28-12-2016

Fijne stille wasmachine met veel wasprogramma's

Geschreven voor: Bosch WAY32841NL

Fijne machine, de opening is alleen wel minder groot dan het lijkt. I-DOS is heel fijn, alleen jammer dat er in deze tijd waarin je voor bijna elke was een ander wasmiddel hebt er maar 1 vakje voor 1 soort wasmiddel is. De meest gebruikte er dan maar in doen, en je wasverzachter, en dat scheelt toch al een hoop geklieder.

Iwan 23-12-2016

Bosch I-Dos Way32841NL

Geschreven voor: Bosch WAY32841NL

Top product. Is echt een aanrader voor huishouden voor een gezin van 5.
Is zeer stil, zuinig en makkelijk te gebruiken.

Pluspunten

• stil
  • zuing
  • makkelijk te gebruiken
  • veel was
  • kleren bijna droog

Minpunten

• deur niet om te draaien
  • niet

Blancq 12-12-2016

Bosch WAY32841NL

Geschreven voor: Bosch WAY32841NL

Na uitvoerig en gedegen onderzoek gekozen voor de Bosch wasmachine WAY32841NL.

Een prachtig apparaat met een strakke look.
De wasmachine is zeer gebruiksvriendelijk. Het bedieningspaneel is overzichtelijk.
Het apparaat is, zoals beloofd, uitermate stil, ook tijdens centrifugeren. Groot aanbod aan programma's.
Het i-dos programma is fantastisch; apparaat weegt was en doseert zelf hoeveelheid wasmiddel. Als grootverbruiker van wasmiddel scheelt dit enorm!
Energiezuinig en waterbesparend, wat willen we nog meer?!

Pluspunten

• mooie vormgeving
  • zeer gebruiksvriendelijk
  • i-dos is geweldig
  • zeer stil tijdens gebruik
  • energie en wasmiddelzuinig

Minpunten

• melding schuimvorming, ondanks gebruik I-dos

Jack 11-12-2016

Indrukwekkend

Geschreven voor: Bosch WAY32841NL

Volautomatisch wassen, indrukwekkend tov vorige machine. Weegt zelf de was af, erg stil en robuust. Mooi apparaat door vele functies duidelijke interface.

Pluspunten

• I-dos
  • Weegsysteem
  • Grote wassen
  • Stil

Minpunten

• Door felle scherm knoppen niet goed zichtbaar
  • I-Dos bakjes mogen groter

zzapp100 06-12-2016

Mooie machine

Geschreven voor: Bosch WAY32841NL

Mooie machine met veel opties, soms wel even zoeken, maar hij doet wat je er van mocht verwachten. Nu ook gevonden hoe je twee wasmiddelen kan gebruiken erg handig voor wit en bonte was.

Pluspunten

• ziet er goed uit
  • veel opties

Beentjes 06-12-2016

Bosch staat voor kwaliteit

Geschreven voor: Bosch WAY32841NL

Altijd goede service bij vragen naar informatie en een uitmuntende kwaliteit
Nooit geen problemen gehad met bosch

Pluspunten

• stil
  • zuinig
  • duurzaamheid

Belren 30-11-2016

Mooie zuinige wasmachine gemakkelijke bediening.

Geschreven voor: Bosch WAY32841NL

Omdat de machine in oktober is gekozen als een machine die zuinig is met energie en toch goede was resultaten heeft en hij mag ook nog es een keer gezien worden!

A. v.d. Tol 26-11-2016

Wasautomaat

Geschreven voor: Bosch WAY32841NL

Vrijdag kan de nieuwe wasautomaat, zaterdag en zondag er mee gewassen, maar bij het centrifugeren dit ging gepaard met enorme klappen wij moesten de wasautomaat goed vast houden, om hem een beetje op zijn plaats te houden. Ik heb zondag gelijk Correct gebeld. Dinsdag zijn er monteurs langs geweest. Zij constateerde dat de trommel los zat. Ra Ra hoe is dit mogelijk. Bij zo'n duur wasautomaat. Nu wordt hij donderdag omgeruild met een machine die in de winkel staat. Maar er is geen sprake van korting of iets dergelijks. Dit valt mij erg tegen. Ik hoop dat u als Bosch zijnde hier iets aan kan doen. Bij ons staat inmiddels 6 stuks Bosch apparaten in huis.

Minpunten

• Zie beoordeling op dit moment

deslem 24-11-2016

Probleem met de pomp

Geschreven voor: Bosch WAY32841NL

we hebben dit apparaat nu net iets meer dan 2 jaar. deze week is de wasmachine gestopt met afpompen. ik heb het filter regelmatig geleegd en gewassen. probleem bleef bestaan. toen heb ik et een lampje in de pomp zelf gekeken en nu zie ik dat er haren om de waaier heen gewikkeld zijn. dit is vreemd en zou eigenlijk niet mogen kunnen. We hebben geen huisdieren. en bij inze vorige wasmachine (een LG) hebben we er in 12 jaar nooit problemen mee gehad. Ik heb Bosch gebeld en gevraagd er naar te komen kijken. uiteraard vond de dame het spijtig dat het net 2 weken buiten garantie gebeurd..... we wachten even af wat de monteur er van gaat vinden.

Voor het overige zijn we tevreden met de automaat, hij is stil en gemakkelijk in gebruik. wasresultaat is ook prima. alleen dit issue met de pomp is wel een vreemde zaak en ik vraag me dan ook af of er meer mensen zijn met soortgelijke pomp problemen.

Pluspunten

• stil
  • gemakkelijk

Minpunten

• de pomp verzamelt haren en draait zich dan vast.
  • effect wasverzachter is minder goed.

sAHIN 21-11-2016

Lekker makkelijk

Geschreven voor: Bosch WAY32841NL

I_Dos nooit meer iest anders, heel zuinig en gebruiksvriendelijk.
Beste kwaliteit machine die er eigenlijk bestaat. Bosch en voor altijd Bosch

Louisa 19-11-2016

Uitgebreide mogelijkheden

Geschreven voor: Bosch WAY32841NL

Beladingssensor is erg prettig. Machine geeft bij het vullen al netjes aan hoeveel lading er al in zit. (Let op: je moet daarvoor wel vantevoren het juiste programma instellen, dat is soms even wennen)
Machine doseert zelf het wasmiddel, die functionaliteit is uit te zetten (bv voor wolwas of wanneer je een keer ander wasmiddel wilt gebruiken) Hij heeft 2 vakjes voor automatisch doseren, 1 voor wasmiddel, ander naar keuze voor wasverzachter of ander wasmiddel.
Gebruiksvriendelijke paneelbediening, grote deur die volledig open kan (180 graden) en opvallend stil.
Energiebesparend programma duurt erg lang (zoals volgens mij bij alle machines), maar er is ook de keus voor snellere programma's.
Maar voor al dat leuks moet je wel stevig in de buidel tasten.

Pluspunten

• Wegen + automatische doseren (i-Dos)
  • Gebruiksvriendelijke paneelbediening
  • Erg stil

Minpunten

• Geen klok (wel resttijdindicatie
  • Prijzige machine

Lieke 16-11-2016

Dit apparaat kan alles

Geschreven voor: Bosch WAY32841NL

De WAY32841 is een veelzijdig apparaat met genoeg instellingen om alles mogelijk te maken. Temperatuur, centrifugesnelheid, extra water, van alles kun je ook handmatig aanpassen of instellen. De gebruikshandleiding is, als je naast het apparaat zit, handig om iets specifieks te ontdekken, maar ik vind het behoorlijk intuitief. Kijk vooral onder het programma 'Meer' voor centrifugeren, spoelen, extra water etc.
Ik vind vooral de Eco-knop (goed voor het milieu), de memory knop (voor het onthouden van zelf samengestelde programma's), het wegen van het wasgoed (alles schoon) en de iDos (geen geklooi met wasmiddel) erg prettig. Vergeet niet af en toe heet water door de iDos bakjes te spoelen, zodat deze niet vol aangekoekt wasmiddel kunnen komen. Ik heb jaren een Bosch gehad en wilde graag weer een nieuwe. Ik zag de WAY32541 met goede recensies, maar miste daar de iDos. Dat is mooi gecombineerd in deze uitvoering! Ik kan er weer jaren tegenaan.

Pluspunten

• Memory knop voor zelf samengestelde programma's
  • Eco-knop voor zuiniger gebruik
  • iDos is echt heel gemakkelijk
  • Wegen van wasgoed: alles schoon

Minpunten

• Er zijn zuinigere machines qua energie en water
  • iDos wordt alleen met koud water gereinigd

Andre Smits 14-11-2016

Fantastich apparaat

Geschreven voor: Bosch WAY32841NL

Buiten dat deze er mooi uitziet, voldoet hij aan al onze wensen.
auto doserings-systeem is helemaal top.
En hij is ontzettend stil, eenvoudige begrijpelijke bediening.
echte aanrader!

Pluspunten

• Looks
  • Stil
  • Eeenvoudige bediening

Minpunten

• geen

Patrick 02-11-2016

Prettige wasmaschine

Geschreven voor: Bosch WAY32841NL

Prettig in gebruik, voldoet aan wat ik ervan verwachtte: Schone was en goed gecentrifugeerd. i-Dos systeem is ook erg handig in gebruik: gewoon de reservoirs vullen, was erin en de maschine doet de rest.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Handig i-DOS systeem
  • Schone en goed gecentrifugeerde was
  • Goede prijs-/kwaliteitverhouding
  • Energie- en water zuinig

Minpunten

• Nog geen

Revieuw bosch wasmachine 30-10-2016

Duidelijk, makkelijk in gebruik en alle optie's beschikbaar

Geschreven voor: Bosch WAY32841NL

Ik heb voor dit product gekozen omdat je zelf de graden in kan stellen. Dit was voor mij heel belangrijk en er zijn weinig apparaten die dit kunnen. Overigens heeft de wasmachine een groot scherm, zeer makkelijk in gebruik, duidelijk en heeft alle optie's die je je kan bedenken beschikbaar. De wasmachine heeft ook een idos waar is super tevreden overn ben, al met al een heerlijk apparaat. Ik ben superblij met de keus die ik uiteindeljk gemaakt heb.

Pluspunten

• Duidelijk
  • Makkelijk
  • Idos
  • Zelf in te stellen graden
  • Groot scherm

Wassen met plezier 29-10-2016

Kind kan de was doen

Geschreven voor: Bosch WAY32841NL

Gezocht naar een energiezuinige wasmachine. Tevens naar een wasmachine met een bijpassende droger. We zijn heel blij met onze nieuwe hulp in de huishouding. Goed de gebruiksaanwijzing lezen. Fijn dat de machine zelf de dosering kan bepalen. Onze dochter van 4 zou de was kunnen doen. Voorheen altijd verschillende wasmiddelen gebruikt voor donkere, gekleurde en witte was. Dat kan nu niet.
Ook even wennen aan de langere wasprogramma's. Je hoort de wasmachine bijna niet draaien. FIJN! Al met al erg tevreden. En wat fijn dat t oog mooi in t oog springt.

Pluspunten

• i-dos
  • bedieningselementen
  • verschillende keuze opties
  • erg stil
  • wasmiddel in de lade en klaar is kees

Minpunten

• 1 soort wasmiddel

Gommans 28-10-2016

Mooie en stille wachmachine

Geschreven voor: Bosch WAY32841NL

De wasmachine ziet er mooi uit en is eenvoudig te bedienen.
Het i-dos systeem is ook super handig. Af en toe wasmiddel erbij doen en voor de rest gewoon aanzetten en wassen

Pluspunten

• Mooi
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding
  • I-dos
  • Stille machine

Michel 10-10-2016

top machine

Geschreven voor: Bosch WAY32841NL

Deze machine is super stil en bespaart echt geld. hij doseert zelf, ik gooi er altijd teveel wasmiddel en wasverzachter in.

Pluspunten

• stil
  • zuinig

Luigi20vt 06-10-2016

Top wasmachine

Geschreven voor: Bosch WAY32841NL

Zoals belooft werkt deze wasmachine. Berekend de was enz. en de was komt er zuiver en fris uit. Je hoeft niet meer erbij na te denken. De was wordt gewogen en het I-Dos systeem zorgt voor de juiste verhouding was en wasverzachtermiddel.

Pluspunten

• I-dos Systeem
  • Stille motor
  • 9 kg vulgewicht.

Minpunten

• prijs