Indesit XWE 81683X WSSS EU - Reviews

A+++
Geluidsniveau centrifugeren
85 dB

Vosje560 01-11-2016 Product paar maanden in bezit

Goede machine, maar ook wat minpuntjes

Makkelijke machine voor weinig geld
- grote vulopening
- wast schoon

Minpuntjes
- de korte programma's alleen instelbaar op 30 en 60 graden (niet handig met veel was)
- even centrifugeren is er niet bij (25 min) bij alleen een badmat is dat niet handig. Ook moet het soms opnieuw want dan heeft hij het helemaal niet gedaan.
- kort snoer (trekschakelaar redde hij niet andere machine wel)

Pluspunten

• Grote trommel
  • Redelijk stil
  • Wast schoon

Minpunten

• Kort snoer
  • Te weinig keuze met korte programma's
  • Centrifuge programma duurt lang

ria 15-04-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie machine

7,6
Voldoet , ziet er goed solide uit. mooie grote vulopening opening. eenvoudig in gebruik. bediening spreekt voor zichzelf. goede prijs, zeker voor de kwaliteit die je voor het product ontvangt

Jill Dassen 30-03-2016 Product paar dagen in bezit

Goede functionele machine

We zijn tevreden met de aankoop van de INDESIT XWE81683XW wasmachine. De wasmachine is duurzaam, functioneel en heeft vele opties. Het kost wel enige moeite om alle mogelijkheden onder de knie te krijgen en om ze optimaal te kunnen benutten.

Sil 26-03-2016 Product paar dagen in bezit

Perfecte machine

Kort in bezit veel mogelijkheden zelfs in de programma's.
Zeer tevreden . Makkelijk in gebruik en snel klaar met wassen.
Gelukkig ook korte programma's en met 1600 toeren is de was al bijna droog.

de Haan 15-03-2016 Product paar dagen in bezit

veel voor weinig

9,6
een goede wasmachine voor weinig geld. Veel opties en relatief gemakkelijk in gebruik.
Mijn vorige indesit heeft 7 jr lang met gemiddeld elke dag 2 wasgangen. (kleine kinderen) probleemloos gedraaid. Nu lagers eruit. heb gekozen voor een nieuwe. In vergelijk met de zogenaamde A-merken kan ik met gemak meerdere wasmachines aanschaffen voor hetzelfde geld met een goed was en centrifugeer resultaat.

ar271161 09-03-2016 Product paar dagen in bezit

heel fijne wasmachine

heel fijne machine, goede wasresultaten, zeunig en geluidsaarm. 8 kg wasmeng is heel fijn, ook voor beddengoed fijn te gebruiken.

fam cauwels 09-03-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie wasmachine wat betreft vormgeving.
Veel Programma's met veel mogelijkheden.
Bij het wassen en centrifugeren erg stil tov vorige machine.

James1969 16-01-2016 Product half jaar in bezit

7,4
Het gebruiksgemak is groot, de keuzes ruim maar overzichtelijk. redelijk stille machine, de wasprogrammas lang maar uitgestelde start dus daar is mee te leven.
Minpuntjes; Er blijft water staan in het wasmiddeldoseer bakje en als je dat iets te wild opentrekt heb je dat dus op je vloer. Verder de tijdsaanduiding van het wasprogramma. Hier klopt niets van. de indicatie maakt sprongen. Dat hadden ze net zo goed niet kunnen doen dan... Verder is het een machine die doet wat je er van mag verwachten en good value for money

Jeroen 02-08-2015 Product maand in bezit

Superstille wasmachine, makkelijk instelbaar en doet wat hij moet doen. Veel verschillende soorten programma's en mogelijkheden.

M W 15-07-2015 Product paar dagen in bezit

Prima wasmachine, zeker voor het geld is het een koopje. Was komt er ook minder gekreukt uit door de grote trommel. En stil. Een aanrader

Gargamelnr1 14-07-2015 Product kwartaal in bezit

3,2
Zou hem niet nog een keer kopen. Gelukkig maar 250 euro betaald, maar meer is hij niet waard. Nadeel: Het duurt veel te lang eer hij start. Je kunt het centrifuge toerental niet zelf kiezen , dat moet je naderhand maar doen met de speciale instelling (duurt weer 25 (is 20) minuten extra en dat is veel te lang ten opzichte van een goede machine). Hij neemt veel te weinig water (droog kun je toch niet wassen ???) dus gooi ik er tussen de zes en tien liter extra bij. De speciale push en go knop is wel leuk maar werkt alleen met 30 graden , wie verzint zoiets ??? Men denkt bij Indesit zeker dat we allemaal stomme ezels zijn , anders hadden ze wel een drie knoppen machine gemaakt zoals mijn oude Miele (die heeft het dertig jaar goed gedaan). Hij had een knop voor de materiaal keuze, een voor de temperatuur en een voor de tijdsduur (om het programma verloop te verkorten) plus een toerental (centrifuge) knopje (900 of 1200). Jammer dat we nu zo gedwongen worden te luisteren naar de fabrikant.

Anne078 13-07-2015 Product paar weken in bezit

Gebruiksvriendelijke wasmachine!

Programma's zijn duidelijk en gemakkelijk te selecteren. Het display is zeer duidelijk. De laaddeur is heel erg ruim dus erg prettig bij het uitladen van bijvoorbeeld dekbedovertrekken. De machine maakt weinig lawaai en heeft een handige pieptoon als het programma klaar is. Het wasresultaat is veel beter dan mijn vorige wasmachine.
Minpuntjes; was komt minder zacht uit de machine dan mijn vorige machine en het standaard programma 40 gr. duurt ruim 3 uur. Het verkorte programma is dan een goed alternatief, maar dan kies je voor 20gr of een laag centrifugeniveau.

van Assen 10-07-2015 Product paar weken in bezit

Met het huidige gebruik bevalt de machine prima!
Goed was resultaat en weinig geluid.
Met het huidige programma keuze is de duur van de wasbeurt wel wat lang, maar mogelijk duren andere programma's wat korter, echter hier hebben we nog geen ervaring mee.

lucotten 08-07-2015 Product paar dagen in bezit

sinds 2 weken in bezit van de indesit 81683X WSSS EU.
Gekozen voor deze omdat hier een koolborstel vrije motor in zit ( 10 jaar garantie ), 8 kg vulgewicht , uitgestelde start , display , en niet te vergeten goed wasresultaat en de prijs !!

Witteveen_Eindhoven 08-07-2015 Product paar weken in bezit

De Indesit XWE 81683X WSSS EU is een topmachine! De was is goed schoon, heerlijk fris en zo goed als droog. Voor ons geen ander merk meer! aanrader!!

J.A.M. van Leeuwen 06-07-2015 Product paar dagen in bezit

Ik vind de XWE 81683X WSSS EU een heerlijke, stille wasmachine. Het "Push en Wash" is erg handig en de programma's staan duidelijk en overzichtelijk weergegeven. Ik ben erg blij dat ik deze wasmachine heb gekocht. Over de duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen omdat ik de wasmachine nog maar een paar dagen in mijn bezit heb.

znmi 05-07-2015 Product paar dagen in bezit

De wasmachine heb ik nu bijna een week in het bezit, hij wast erg stil en in deze prijsklasse is het echt een topper. Kan niet anders dan aanraden. Ik wou eerst een tweedehandse kopen maar toen ik mij erin heb verdiept kwam ik erachter dat deze vaak met ouderwetse koolborstels geleverd worden heb ik toch voor een nieuwe wasmachine gekozen, op deze zit 10 jaar garantie op de motor dus dat geeft een veilig gevoel.

C.M. van Rijsewijk 05-07-2015 Product maand in bezit

Fijne wasmachine met grote opening, makkelijk in te stellen en goed afleesbaar scherm. Wat wil je in een huishouden nog meer! O ja en hij is ook nog stil...ssssttt

elvera11 05-07-2015 Product paar dagen in bezit

9,6
De wasmachine heeft een groot laadvermogen (8 kg) wat erg prettig is.
Mijn was komt er tevens droger uit na centrifugeren dan ooit tevoren.
De bediening is makkelijk en overzichtelijk en ik vind het geweldig dat ik kan zien hoe lang mijn programma nog nodig heeft.
Hij is in 1 woord geweldig!

Chris-Indesit 05-07-2015 Product paar weken in bezit

Na het sneuvelen van onze oude AEG op zoek naar een vervanger. N.a.v. de gegevens op de website besloten deze machine aan te schaffen. Alhoewel het niet de meest sexy machine is om naar te kijken, is hij van alle gemakken voorzien en (belangrijkst natuurlijk) hij was prima, al vanaf de eerste lading (en inmiddels hebben we er al weer aardig wat verstouwt). Hij is iets minder stil met centrifugeren dan gehoopt, maar desalniettemin een stuk stiller dan de vorige, zeker met wassen en spoelen hoor je hem nauwelijks.
Eén onduidelijkheidje (en voor ons jammer, want we waren anders gewend): de optie-knop 'snel' werkt maar in 1 programma (nl. het snelle programma 14), daar waar onze oude machine een knop had die de duur van elk gewenst programma nagenoeg halveerde... Overall conclusie: blij mee.