LG F4WV909P2E

• Test panel 8 jun 2022

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG F4WV909P2E op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

e*********@g******** 21-06-2022

Top machine, erg blij mee!

Geschreven voor: LG F4WV909P2E

De LG F4V909P2E is een mooie wasmachine om te zien, en dat vindt mijn zoontje van 3 ook. De capaciteit is ruim voldoende om een flinke wasbeurt te draaien (ook mijn dekbed gaat er moeiteloos in). Hij is een stuk zuiniger dan mijn vorige machine, wat in deze tijd enorm fijn is. Het verkorte programma TurboWash zorgt dat je snel een goede wasbeurt kan doen, met kleine kinderen is dat een groot voordeel. De machine maakt vrij weinig geluid (zeker met het speciale nachtprogramma). Via de app kun je de voortgang van de wasbeurt volgen en hem op afstand activeren. Erg blij met deze wasmachine!

Pluspunten

• Zuinig
  • Groot volume
  • Strak design
  • Makkelijke app voor beheer

Louna 20-06-2022

Louna

Geschreven voor: LG F4WV909P2E

Ik heb deze wasmachine een aantal weken getest. Mijn huidige wasmachine is met zijn 7 kg te klein voor een gezin met 3 kleine kinderen die binnen een oogopslag alles vies maken. Wat een verschil maakt deze LG wasmachine met een vulgewicht van 9 kg. Het scheelt toch aardig wat wasjes in de week. Het design vind ik ook stoer en modern met dat donkere glas. Wel zou het fijn zijn geweest als je binnen een lichtbron had om te zien wat er gebeurt. Op je telefoon kun je via de app bekijken wanneer je wasjes klaar zijn en kan je het apparaat op afstand aanzetten. Best handig als je zoals ik vaak vergeet om de wasmachine aan te zetten. De wasjes komen schoner en droger uit de LG wasmachine in vergelijking met mijn huidige apparaat. Wat ook fijn is, is het 39 minuten programma. Dit zorgt ervoor dat de wasjes in een mum van tijd gewassen worden. Ik zie eindelijk de bodem van de wasmand.
Minpuntjes Eigenlijk heel persoonlijk. Het melodietje op het eind vinden vooral de kinderen leuk die laten dan ook weten wanneer het wasjes klaar zijn. Dat had van mij niet gehoeven. En bij het centrifugeren maakt de LG wasmachine wel wat geluid maar dat is niet erg want mijn was komt er nagenoeg droog uit hierdoor droogt mijn wasdroger de kleren veel sneller.
Conclusie is dat ik al met al dik tevreden ben over de LG wasmachine.

Groetjes louna

Pluspunten

• 9 kg
  • Op afstand aan zetten

Minpunten

• Geluid centrifugeren

Meike J 19-06-2022

Wasmachine handig in gebruik!

Geschreven voor: LG F4WV909P2E

Ik heb deze wasmachine een aantal weken getest. Erg fijn dat er 9 kilo aan was in kan hierdoor hoef je minder machines in de week te draaien. Er zijn erg veel opties aanwezig op de wasmachine en makkelijk te koppelen met je telefoon.

• Handige app

Minpunten

• Soms wat luider bij centrifugeren

Vilanza 17-06-2022

Prima Wasmachine

Geschreven voor: LG F4WV909P2E

Ik heb deze wasmachine een aantal weken getest. Mijn eigen wasmachine is inmiddels 17 jaar oud, dus ik was erg benieuwd naar de nieuwe functies en vooral naar de stoomfunctie.
De wasmachine kan een dubbele was draaien, echter moet je daar een apart onderdeel voor hebben wat onder de wasmachine geplaatst wordt. Deze zat er niet bij, dus heb ik niet kunnen testen.
Over het algemeen ben ik zeer tevreden. Het is een lichte machine, centrifugeert het wasgoed goed droog, op afstand te bedienen met wifi en veel programma's. (wellicht iets teveel) Ook erg zuinig in gebruik, qua water en stroom. Het geluid was gelukkig uit te zetten. Persoonlijk vind ik een paar piepjes fijner, dan een melodietje. Je krijgt de melding immers ook op je gsm.
Heb ik ook wat minpunten?
Jazeker. De deur is niet wisselbaar en geen lichtje in de trommel. Tevens kun je met deze machine niet even opfrissen met stoom. Stoom kan alleen icm een wasprogramma. Dit is dan ook een programma vanaf 60 graden. In hoeveel kleding zit tegenwoordig nog een label dat je het op 60 graden kunt wassen? Alles is bijna 30 of 40 graden. Zelfs mijn dekbedovertrekken (katoen) mogen maar max 40 graden. Ik heb de stoomfunctie uiteraard wel geprobeerd. Wel met handdoeken , want dat was het enige die ik wat hoger kon wassen. Heeft de stoom dan wel zijn nut, vraag ik mezelf af. Een handdoek wordt eigenlijk nooit zo vies. Het aantal programma's is leuk, maar zijn er m.i. teveel. In het begin zoveel mogelijk geprobeerd, maar de laatste week gebruikte ik vooral TurboWash (39 min), Snel (14 min) en katoen.
De app heb je nodig om nog meer programma's te kunnen downloaden. Standaard 13 programma's en 27 downloadbare programma's. (van één kledingstuk tot mouwzomen en kragen) Als je deze programma's aanklikt, dan komt er veel overeen met de programma's op het wasmachine zelf. Eén kledingstuk is namelijk hetzelfde als de TurboWash, maar dan ingesteld op 20 graden. (wat jezelf ook in kan stellen op het wasmachine zelf bij Turbowash)

De helpdesk van LG via de app, reageert binnen twee dagen op je vraag. Dat vond ik persoonlijk iets te traag,

Mijn eindconclusie: Een fijne wasmachine, die zuinig is, goed droog centrifugeert, WiFi heeft en dus vanaf een afstand te bedienen. (tevens melding programma klaar) Gezien mijn verwachtingen en het niet kunnen wijzigen van de draairichting van de deur, zou ik zelf voor een model kiezen, waarbij je dus wel op kunt frissen met stoom.

m***********@h********** 15-06-2022

LG Wasmachine, zeer de moeite waard

Geschreven voor: LG F4WV909P2E

Wat een genot dat we deze wasmachine een aantal weken mochten testen. Met 2 pubers in huis is het een verademing om een wasmachine van 9 kilo te mogen uitproberen. (Dat scheelt toch aardig wat wasmachines in de week.)
Het was wel even wennen dat het glas behoorlijk donker is, zodat je niet tussendoor kan kijken of het allemaal goed gaat, maar dat is eigenlijk ook helemaal niet nodig. Op je telefoon kun je via de app precies kijken hoe het ervoor staat en hoelang het duurt voordat de was klaar is. En dan….ping…berichtje…dat de was klaar is!
Als je de was eruit haalt merk je meteen dat het lekker ruikt en eigenlijk helemaal niet zo erg gekreukt is, als dat we gewend zijn van onze oude wasmachine. Ook de wasprogramma’s die er standaard opzitten zijn fijn om te gebruiken. Zeker die van 39 minuten, die is toch zeker favoriet hebben we gemerkt. Zit je programma er niet bij, geen probleem…even op de app kijken of daar nog een programma tussen staat, downloaden en gebruiken maar.
De wasmachine maakt tijdens het centrifugeren wel iets meer geluid dan onze oude wasmachine, dus dat was even wennen. Maar gelukkig staat hij hier in de garage, dus dan heb je er niet zoveel last van.
En tot slot, als de was klaar is, komt er een vrolijk melodietje uit. Wij kunnen toch echt zeggen dat we zeer tevreden zijn over deze wasmachine.

Pluspunten

• Kort programma is erg prettig
  • Bericht via de app als de was klaar is

Minpunten

• Centrifugeren maakt meer geluid
  • Donkere kleur van het glas

Lars1986 14-06-2022

Stille en handige machine

Geschreven voor: LG F4WV909P2E

Omdat onze vorige wasmachine aan vervanging toe was, kozen we ervoor om deze te testen. Wat een verademing was dat! Deze wasmachine is stil, zowel met wassen als met centrifugeren.
Door de bediening door middel van de app, kun je eenvoudig zien hoe lang de was nog moet én kun je een programma toevoegen.
Handige optie is vooral het toevoegen van kledingstukken terwijl de machine al draait. Er is altijd wel ergens een sok die je tegenkomt nadat de wasmachine net is aangezet.

Pluspunten

• Stil tijdens wassen en centrifugeren
  • App voegt programma toe
  • Kleding toevoegen tijdens het wassen

Minpunten

• Pieptoon aan einde van was is zacht

m*************@h********** 14-06-2022

Wasmachine LG F4V909P2E

Geschreven voor: LG F4WV909P2E

Deze wasmachine heb ik mogen testen en is voorzien van vele mogelijkheden. De turbo was 39 is ideaal om een korte was te draaien die snel schoon is. Tijdens het centrifugeren maakt de wasmachine veel lawaai. Klinkt alsof er iets los zit. Ideaal is dat je de was via een app aan kunt zetten zodat wanneer je thuis komt de was al klaar is en je het direct kunt ophangen. Het instellen en downloaden van de app is duidelijk omschreven. De wasmachine is makkelijk te bedienen en van vele programma’s voorzien. De trommel is groot waarmaar liefst 9 kilo was in kan. Ook is het uiterlijk van de wasmachine mooi om te zien. Prima wasmachine dus maar vind zelf wel dat hij teveel lawaai maakt.

Pluspunten

• Veel wasprogramma’s

Minpunten

• Maakt veel herrie bij het centrifugeren

Erik 25-03-2021

Fijne wasmachine

Geschreven voor: LG F4WV909P2E

We hebben inmiddels de LG F4V909P2E wasmachine een paar weken in huis. Bij ons staat de wasmachine bijna dagelijks aan om alle was weg te werken. Onze twee jonge zoontjes helpen ook goed mee om erg vervuilde was aan te leveren. Gelukkig heeft deze wasmachine daar geen enkele moeite mee.
Onze vorige wasmachine had een capaciteit van 7 kg waarbij het wel eens voorkwam dat er kledingstukken niet mee konden met de was. Met een vulgewicht van 9kg is dat eigenlijk nooit een probleem.
Zoals veel apparaten tegenwoordig is deze LG wasmachine ook smart. Hiermee heb je naast de standaard 12 wasprogramma’s die je via de grote draaiknop kan selecteren nog de keuze voor 25+ andere wasprogramma’s.
Via de Turbo was kan je de was in wel 39 minuten doen als je weinig tijd heb. Als je meer tijd heb kan je ook een zuiniger programma draaien. Dit is ook ’s nachts te doen wat de wasmachine is ook erg stil. Alleen met centrifugeren kan die wel eens iets meer lawaai maken.
Voor het anti kreuk programma wordt 60 graden gebruikt wat toch wel te warm is voor overhemden. Deze hebben we dan ook nog niet gebruikt.
Al met al een fijne wasmachine voor een gezin met twee jonge kinderen.

• 9kg vulgewicht
  • Veel wasprogramma's via de app

Minpunten

• Blijft redelijk wat water in het rubber zitten

vdH 25-03-2021

LG F4V909P2E, wasmachine voor grote gezinnen.

Geschreven voor: LG F4WV909P2E

Wij hebben aardig wat wasmachines tot nu toe gehad, maar geen een had het laadvermogen van deze geweldige machine. Rekenkundig is 9 kg maar 1 of 2 kg meer dan de 7 of 8 kg machines... maar je merkt pas hoeveel dat is als je er was in stopt. Daarnaast duurt de 'turbo'-wash ook nog maar 59 minuten (zelfs maar 39 minuten op 1200 toeren), waardoor onze bergen was in no-time zijn weggewassen!
Wij hebben de wasmachine nog maar een paar weken in bezit, dus we hebben nog niet de kans gehad om alle functies uit te proberen. Maar ons is, naast het overweldigende laadvermogen, het volgende opgevallen:

* Er is een programma voor elke denkbare mogelijkheid qua was. Daarnaast kun je erg eenvoudig met een touchscreen de temperatuur, spoelbeurten, centrifuge toeren etc aanpassen.
* De was komt er goed schoon en fris ruikend uit
* De machine halveert de totale wastijd!
* Er is eindelijk een knop om het programma te pauzeren zodat je nog een stuk was erbij kan gooien

Er zijn echter ook wat punten aan te wijzen die voor verbetering vatbaar zijn:
* Er zit een zwarte glasplaat voor de deur, hierdoor zie je niet wat er in de machine gebeurd.
* Ook het geluid had iets zachter gekund. De machine geeft soms een metaalachtige klonk met centrifugeren.

Al met al is dit een machine die ons, als groot gezin, echt helpt om de 'never ending story'... de was... snel klaar te hebben.

Pluspunten

• 9 kg trommel
  • Stopknop voor tussentijds toevoegen

Minpunten

• geen zicht door zwart glas voor de deur

I@mBrie 14-03-2021

Mooie ruime energiezuinige wasmachine

Geschreven voor: LG F4WV909P2E

Dankzij de ThinQ technologie van de LG F4WT409AIDD Direct Drive is er voor alle soorten kleding een wasprogramma. Via de app download je gemakkelijk nieuwe wasprogramma's voor de automaat. Zo was je alle kleding op de juiste manier. Met 9 kilogram vulgewicht is de wasmachine geschikt voor een groot gezin. Door de AI DD technologie blijft je kleding langer als nieuw. De sensoren meten namelijk de zachtheid van je wasgoed en past daar de trommelbewegingen op aan. Hierdoor raken je fijne stoffen niet beschadigd. Voor een hygiënische was gebruik je het Anti-Allergie programma. Deze verwijdert allergenen met stoom.

Pluspunten

• Stille machine bij 1400 toeren
  • zuinig in gebruik
  • mooi design door grote deur
  • downloadbare wasprogramma's

Vensaj 13-03-2021

Machine met uitgebreide mogelijkheden

Geschreven voor: LG F4WV909P2E

De wasmachine heeft een groot scala aan mogelijkheden. Er is een grote keuze is programma’s op basis van textiel soort en ook slimme mogelijkheden waarbij je de machine kan koppelen aan wifi en je slimme assistent zoals van Google. De programma’s waaruit je kan kiezen zijn nogal specifiek. Zo heb je een programma van sportkleding, dekens en handdoeken. Maar ook de ‘standaard’ programma’s zoals fijn was, katoen en wol ontbreken uiteraard niet. De onderscheidende factor voor die specifieke programma’s lijkt vooral in doorlooptijd te zitten. Een mooie functie is dat je ongeveer bij de helft van de programma’s gebruik kan maken van een ‘stoomfunctie’. Het apparaat maakt dan gebruik van stoom tijdens het programma, waardoor was er beduidend netter uit komt en strijken (bijna) overbodig wordt.
Het overgrote deel tijdens een programma is de machine zeer stil te noemen. Alleen bij de eind cetrifuge als de machine echt op toeren komt lijkt er het een en ander te trillen, waardoor en redelijk wat herrie geproduceerd wordt, jammer van een apparaat uit deze klasse.

Pluspunten

• Capaciteit
  • Mogelijkheden

Minpunten

• Geluid bij veel toeren

Eva test producten 10-03-2021

Sterke machine

Geschreven voor: LG F4WV909P2E

Ik mocht deze wasmachine testen voor 4 weken. Wat als eerste opviel, was het uiterlijk van de machine. Groot scherm, veel "knoppen" (lcd touchscreen) en tekst. Ik vind het niet een hele mooie machine, maar eenmaal in gebruik genomen, kwam ik er achter dat het een fijn product is.
Je moet even goed kijken naar alle programma's en mogelijkheden, want er zitten veel opties op. Dit maakte het juiste programma kiezen in het begin even zoeken.
Wat ik heel fijn vind is de ruime machine. Er is maar liefst ruimte voor 9kg was. Met ons grote gezin is dat heel fijn. Ik was aangenaam verrast toen de eerste was gedraaid had. Het rook heerlijk fris en het lijkt minder gekreukeld te zijn, door de steamfunctie. Ik heb gekozen voor een "Turbo wash", 39min. De vlekken in de kleding van mijn jongste telg waren er uit.
Wat mij wel opviel was het geluid dat de machine maakt. Hij zou redelijk weinig geluid maken, maar tijdens het centrifugeren rammelt er iets van metaal luid.
Ik ben voorzichtig enthousiast en wil graag het stoomprogramma proberen, om kleding te luchten.

Pluspunten

• Ruime machine
  • Veel programma's

Minpunten

• Geluid

JipF 08-03-2021

Prima machine met slimme functies!

Geschreven voor: LG F4WV909P2E

Sinds een paar weken aan de slag met deze LG wasmachine, wat een genot. Wij zijn een jong gezin met een zoontje van 6 maanden, dus wassen geregeld slabbertjes met erwten, wortel en andere hardnekkige vlekken. Geen probleem voor deze krachtpatser van LG.

Het grote laadvermogen springt er uit, verder is de machine uitermate connectief wat ik persoonlijk super handig vind. Push notificaties als de was klaar is, op afstand starten, het maakt mijn leven een stuk makkelijker.

Ook het stomen van delicate was is echt super, de machine voelt naadloos aan wat nodig is. Qua gebruik is het een eenvoudig ding om mee om te gaan. Duurde even voor ik doorhad hoed het touch paneel naast de knop werkte, maar toen ik dat eenmaal doorhad was bediening een eitje.

Grootste pluspunt: je hoort de machine amper! Wij hadden hem altijd in de schuur staan maar hij gaat binnenkort naar binnen verhuizen. Verder is ie zuinig in verbruik, wat ook gewoon mooi meegenomen is anno 2021 :)

Pluspunten

• Fluisterstil
  • Slimme functies
  • Groot laadvermogen
  • Optie om te stomen

Fam. Vos 03-03-2021

Hoge capaciteit, veel mogelijkheden

Geschreven voor: LG F4WV909P2E

Deze machine hebben wij getest. Hieronder onze ervaring.
Het betreft een mooie machine met veel capaciteit - tot 9 kg (alleen bij het standaardprogramma). Het apparaat heeft een mooi uiterlijk. Het zwarte glas is even wennen; je kunt namelijk zo goed als niets zien in de trommel (niet dat je dat vaak nodig hebt, maar toch).
Ingebruikname is gemakkelijk; mooie grote knop met duidelijk aangegeven programma en et. opties.
De resterende wastijd is duidelijk zichtbaar op het grote scherm met touch-knoppen.
Direct op de startknop drukken start het standaard programma, zodat je niets hoeft in te stellen. De machine weegt de was en bepaald de stofsoort om de wasbeweging af te stemmen op de stof.

De machine is erg stil.

De detectie voor de benodigde wasbewegingen (voorzichtig omgaan met zachte / delicate stoffen) lijkt wel erg goed te zijn.

De stoomoptie voor kreukvermindering werkt goed. De was komt er veel netter uit. We hebben niet uitgebreid kunnen testen hoe dat zich verhoudt met extra wastijd en energieverbruik e.d., maar het is een mooie optie.

Snel - 14 minuten - is ook echt snel. Iets hogere temperatuur of meer toeren centrifugeren kost een paar minuten extra, maar het is echt een snelle was.

Het wegen van de was is meestal erg prettig; omdat de was niet langer dan noodzakelijk draait. Een aantal stukken wasgoed uit een handsopje verstoord de bepaling echter behoorlijk. En met kleine kinderen heb je een sopje van een ongelukje gewoon nodig.

Het is voor een aantal programma's ook iets minder makkelijk. Een voorbeeld hiervan is vitrage; weegt niets, maar voorwas is geen kiesbare optie bij het programma 'fijne was'. De tijdsduur is dan zo kort dat het wel net schoon is, maar handmatig zou ik langer gekozen hebben. Een paar hardnekkige vlekken blijven gewoon zitten. Met de hand voorweken is dan geen optie ivm automatisch gewichtsbepaling. Dit is wel iets om wat mee te stoeien.

1400 toeren voor centrifugeren is voldoende, maar had misschien wel meer gemogen. Meer toeren is dan wel weer meer kreukels uiteraard; en voor 1400 toeren doet hij het nog niet zo slecht, de was is niet veel natter dan onze huidige 1600 toeren machine.

Uiteraard zijn er ook wat aandachtspunten: de zeeplade voelt niet al te sterk; er moet wel met beleid om worden gegaan, anders kon het wel eens knappen.

Verschillende keren vallen er bij het openen van de deur een aantal druppels voor de machine langs. Dit is op zich niet erg; maar je krijgt er wel lelijke strepen van.

Nadat de was afgelopen is, klinkt er slechts éénmalig een geluidssignaal. Daarna gaat de wasmachine helemaal uit. Energiezuinig; maar niet altijd praktisch, omdat je niet altijd in de buurt bent.

Tenslotte; er kan gebruik gemaakt worden van de LG app, om een melding te krijgen wanneer de was klaar is. Dit heeft echter weinig toegevoegde waarde. De was starten vanaf de app is absoluut overbodig, omdat je er toch bij moet zijn om de trommel te vullen.

Pluspunten

• Stil
  • Hoge capaciteit
  • Hogere bescherming van de stof
  • Gewichtsbepaling voor kortste wastijd
  • Minder kreukels met stoom

Minpunten

• Alleen standaardprogramma kan 9 kg
  • Weegoptie niet te 'forceren'
  • Slechts éénmalig geluidssignaal

Aleida 03-03-2021

LG F4V908P2E 9 kilo wasmachine

Geschreven voor: LG F4WV909P2E

De wasmachine nu een week in gebruik.mooie grote tromnel waar 9 kilo was in kan.Al meerdere programma's uitgeprobeert wasronder het stoom programna.Mooi programma de was komt er met weinig kreukels uit.Het geluid is stukken rustiger als mijn oude machine.Het mooie is dat je de tempratuur en cenrtifuge zelf kan bepalen.De app is ook handig maar zal hem zelf niet vaak gebruiken.Ik hou er niet van dat de was draaid en ik niet thuis ben.Tot mu toe te vreden

Pluspunten

• Erg rustig
  • Mooie grote vulopening
  • Veel mogelijk heden

Minpunten

• Tot nu toe geen minpunten

Review Roy 02-03-2021

Schitterende wasmachine met kleine kanttekening

Geschreven voor: LG F4WV909P2E

Wow, de wasmachine kwam binnen en wat een uiterlijk vertoon. Een mooi ding om te zien citeerde mijn vader. Helder wit met een enorme deur die mij deed denken aan de kluisdeur uit de serie van Casa de Papel. De knoppen zijn groot en het display is helder.

Aangezien ik een man ben houd ik van simpel. De wasmachine gaat met 1 druk op de knop aan, kies je programma en duw op de de play knop. Simpel. Er kan veel was in de machine zo'n 9 kg. Scheelt een was maar bleek wel problemen te geven met de was ophangen aangezien we maar 1 wasrek hadden wat normaal precies vol hing maar nu dus niet meer paste door de capaciteit van de trommel. De kwaliteit is hoogwaardig en ziet er mooi uit. Alles werkt soepel, knoppen ,deur en bedieningspaneel. De Turbowash functie heb ik nog niet gebruikt maar in 39 min klaar kan soms wel handig zijn, als je een droger erbij hebt. Anders moet je tenslotte alsnog wachten tot je kleding droog is.

De Steam functie vind ik zeker van meerwaarde vooral met de kinder kleding en het beddengoed. Ik heb geen metingen gedaan met bacterieen of iets dergelijks maar het lijkt inderdaad schoner eruit te komen als normaal.

Zitten er nog nadelen aan deze machine?
Jazeker wat kleine dingen: Er zaten bijvoorbeeld kleine kindersokken vast in de rand van de wasmachine. Ook is er bij een volle trommel met een dekbed en een kussen een foutcoude opgetreden. Overbeladen. Vermoedelijk doordat het kussen zich vol had gezogen met water.
Ik heb echter niet mijn dekbed en kussen gewogen van te voren dus weet niet of dit de 9 kg overschreven heeft.

Conclusie:
Een mooi apparaat, een zuinige machine en een aanwinst voor het gezin.

Pluspunten

• mooi design
  • zuinig

Minpunten

• lage bromtoon
  • kleine kleding kan in de rand komen