LG F4WT409AIDD

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG F4WT409AIDD op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Angela 02-01-2021

Fijne stille wasmachine

Geschreven voor: LG F4WT409AIDD

Ik heb de wasmachine nu zo’n 2,5 week in gebruik. Aller eerst is het uiterlijk van deze wasmachine erg mooi. Ook is hij erg praktisch door de grote opening je kunt de was er goed en makkelijk in stoppen. Daarnaast is niet alleen de opening groot maar heeft hij ook een aardig grote inhoud er kan goed veel was in dit is erg praktisch met een gezin.

Er zijn veel programma’s waar je uit kunt kiezen eventueel kun je er zelfs meer toevoegen door middel van de app. Dit lijkt mij meer dan voldoende. Als de was draait hoor je dat amper. Dit is ook erg fijn. Met de app van de wasmachine kan je ook de wasmachine op afstand aan zetten erg handige functie als je bijv een dagje weg bent en je toch een schone was wil dan kan je hem later op de dag aanzetten zodat je precies als je thuis komt de net schone was er meteen uit kan halen. Verder krijg je een bericht op je telefoon als de was klaar is. Dit vinden wij erg handig aangezien onze wasmachine op zolder staat en wij dus niet altijd het “geluidje” horen. Al met al tot nu toe een erg fijne wasmachine. We hebben nog lang niet alle functies geprobeerd dus daar gaan we nog mee aan de slag.

Pluspunten

• Stille wasmachine
  • Smart functie app

tim046 28-12-2020

LG F4WT409AIDD

Ik heb deze wasmachine nu 3 weken in gebruik

Wat ik erg fijn vindt is dat die de was snel klaar heeft
Energie zuinig is en dat je hem kan bedienen met de lg app

Elke was komt er netjes uit en krijg meldingen op mijn telefoon als de was klaar is tot nu toe geen nadelen onder vonden nog altijd tevreden

Pluspunten

• Was snel klaar
  • Lg app
  • Maakt weinig geluid

Margret 20-12-2020

Wasmashine 9 kilo LG F4WT409AIDD

Geschreven voor: LG F4WT409AIDD

Na enige weken wachten was het eindelijk zover!!
Onze nieuwe LG test wasmachine werd 10 december geleverd,vakkundig en vriendelijk geplaatst!
De machine heeft een mooi design en een luxe uitstraling.
Wat meteen opvalt is de grote vulopening en de grote trommel, die heel handig zijn om b.v. dekbedden te wassen.
Hij is zeer gemakkelijk te bedienen en is fluisterstil!!!
Onze was is bij 1400 toeren bijna even droog als bij onze vorige Miele met 1600 toeren.
Het is alleen even wennen, dat hij de tijdsduur pas aangeeft als je het programma gestart hebt.
De was is superschoon,ook bij de korte programma's.
De hoofdprogramma's lijken lang te duren, maar omdat we de machine pas een week gebruiken zijn we daar nog volop mee aan het experimenteren.
Volgens onze eerste indruk is het een fantastische
wasmachine!!!!

JollieN 18-12-2020

Mooi design, stil, energiezuinig.

Geschreven voor: LG F4WT409AIDD

Allereerst is het design prachtig. Hij is stil en heel makkelijk in gebruik.
De 9 kg trommel is erg fijn. Er kan lekker veel in en doordat de machine de was zelf goed verdeeld voordat hij gaat wassen, maakt het centrifugeren ook been herrie. Hij geeft ook aan als te weinig of teveel was in zit. Heel erg handig.
Het verbinden met WiFi duurde even, maar eenmaal geregeld kun je heel makkelijk programma’s toevoegen met de app. Maar standaard zitten er al veel mogelijkheden op.
Het bedieningspaneel is overzichtelijk en makkelijk in gebruik.
Heel erg blij ben ik met de stoomfunctie. Je kleding kun je opfrissen en delicate stoffen goed reinigen.
Al met al super tevreden met deze wasmachine. Een echte aanrader!

Pluspunten

• Stil
  • Mooi desing
  • Veel mogelijkheden
  • Zuinig

Minpunten

• WiFi contact koste even tijd

Nicole 18-12-2020

Mooi wasmachine met volop mogelijkheden

Geschreven voor: LG F4WT409AIDD

Ik heb de LG wasmachine nu een aantal weken in gebruik en ik ben er tot nu toe erg blij mee. Hij is erg gebruiksvriendelijk en er zitten veel verschillende programma's op waar je ook zo de temperatuur en de stand van de centrifuge kunt instellen. Dat vind ik echt ideaal. Bij een aantal programma's geeft hij wel aan hoe lang hij er over doet, maar bij een aantal ook niet. Dat doet hij naar aanleiding van de was die je er in hebt. Ik kan me voorstellen dat dit misschien vervelend is, maar ik ben niet anders gewend en ik weet nu hoe lang de was er ongeveer over doet bij een bepaald programma. Het is namelijk niet zo dat daar elke keer een heel groot verschil in zit. Misschien als je hem maar half vol doet. Daarnaast is het toch fijn dat de wasmachine jouw wasgoed en zich daarop aanpast. Ik was van tevoren ook erg blij dat ik programma's kan downloaden, alleen heb ik dit nog niet gedaan omdat ik het nog niet nodig heb gehad. Wel wilde ik via de app de tijd uitstellen zodat hij bijvoorbeeld 's nachts gaat draaien en je het in de ochtend eruit kan halen. Ik vind het namelijk niks om in de avond de wasmachine aan te doen en dat de was er dan de hele nacht in zit. Helaas heb ik dit via de app nog niet voor elkaar gekregen. Die vind ik niet echt gebruiksvriendelijk en had ik meer van verwacht. Verder had ik gehoopt dat de oude kwijlvlekken van mijn zoontje met de nieuwe wasmachine eruit zouden gaan, maar dat is helaas niet het geval. Wellicht dat hij wel nieuwe vlekken voorkomt, maar daar heb ik de wasmachine nog niet lang genoeg voor in mijn bezit. Ik vind dat de wasmachine een heel mooi design heeft en superfijn dat hij zo zuinig is. Ik ben ook erg blij dat er veel in kan, in mijn vorige wasmachine paste het soms net niet. Ik ben overall erg blij met de wasmachine!

Pluspunten

• temperatuur en centrifuge instellen

Minpunten

• Thinq app

JdeBull 18-12-2020

Fijne was(machine)

Geschreven voor: LG F4WT409AIDD

Wij hebben dit product mogen testen voor een aantal weken. Hiervoor hadden wij een vrij oude wasmachine, dus de wasmachine was zeer welkom.

Het design van de wasmachine ziet er goed uit, zeker in vergelijking met de oudere wasmachines die ik ken.

Na installatie als eerste de speciale spoelfunctie gebruikt, waarbij de wasmachine zichzelf schoonmaakt. Dit was al een goed begin! Deze functie daarna nog een keer gebruikt omdat de trap in huis geschuurd was en de wasmachine deur nog open stond. Ideale optie dus.

Het instellen van de app duurde even, omdat de wifi op zolder niet top is bij ons. Maar uiteindelijk werkend gekregen en gelijk gekoppeld aan de google home. In principe zouden we de wasmachine kunnen laten draaien door middel met het commando "hey google, zet de wasmachine aan". Het jammere is, is dat je eerst wifi module op de wasmachine eerst handmatig moet aanzetten. Ik heb begrepen dat dit een veiligheidsoptie is. Meer daarover is te lezen op verschillende forums.

Wat ook leuk is om via de app te doen, is verschillende wasprogrammas te downloaden naar de wasmachine zelf, als je er even niet uitkomt welk wasprogramma je nodig hebt.

De was zelf komt er schoon uit en werkt naar behoren. De functie speciaal voor babykleding hopen we snel uit te kunnen proberen :)

Dan nog een aantal minpuntjes. We hebben 1 maal de wasmachine op nachtprogramma gezet, dan is de machine stiller, wat klopt. Alleen dan zou wat mij betreft ook het LCD scherm gedimt mogen worden. Er komt zo veel licht uit dat het lijkt alsof er nog een lamp aanstaat. En dan zou ook nog het geluid uit mogen van mij bij het nachtprogramma. Want als de machine klaar is, maakt ie een behoorlijk geluid. 1 x is leuk, maar daarna word het toch wel irritant. Dit is wel uit te zetten door 2 knoppen tegelijk in te drukken.

De machine is niet superstil op normaal gebruik. De machine staat op zolder en beneden kunnen we em horen centrifugeren. Verder niet erg, maar ik denk dat er stillere machines op de markt zijn.

Al met al, zijn we er blij mee!

Pluspunten

• Zeer grote inhoud (9kg.)
  • Veel was opties
  • Goed wasresultaat

Minpunten

• Integratie met je telefoon via de app kan beter
  • Niet heel stil

joei84 17-12-2020

Prima wasmachine met leuke extra's

Geschreven voor: LG F4WT409AIDD

Wij kregen de mogelijkheid om deze wasmachine te testen. Wij hadden al een LG wasmachine, welke na 2 keer verhuizen na bijna 14 jaar toch een stuk minder werd. De "testmachine" heeft een mooi design en misstaat niet. De stoomfunctie die erop zit is erg handig gezien een aantal gezinsleden last hebben van bepaalde allergenen. De wifi-functie, voor ons totaal niet noodzakelijk is een leuke aanvulling. Wel vonden wij het in eerste instantie onduidelijk welk wifi wachtwoord voor de machine moest worden ingevuld. Slim dat het op afstand starten elke keer ingevuld moet worden, zodat als de kinderen een keer de telefoon te pakken hebben, de wasmachine niet een eigen leven gaat leiden :-). Je ontvangt een push melding wanneer de wascyclus is afgerond. Erg handig!

De programma's duren langer dan onze oude wasmachine, maar de resultaten zijn er niet minder om. Wast perfect schoon. Ook is hij lekker stil zodat hij s'avonds prima zijn werk kan doen en de kinderen lekker door kunnen slapen.

• Veel programma keuze
  • Functie voor allergenen

Minpunten

• Programma's duren wel wat lang

Flubje 10-12-2020

Frustrerende machine

Geschreven voor: LG F4WT409AIDD

Ik kreeg de kans om deze machine te testen en aangezien mijn oude Bosch op zijn eind liep leek me dat heel handig.

Helaas bij was je nummer 3 al spijt. Ik heb een groot gezin en dus veel wasgoed. Ook wel eens een dekbed. Ik ben gewend die met was overige was tegelijk in de trommel te gooien zonder problemen. Bij deze LG past het er ook keurig netjes in en begint hij met wassen. Maar dan... Ik krijg keer op keer code ue- onbalans fout. Hij weigert dus te centrifugeren als er een zwaarder artikel in zit. Een dag en 3 of 4 keer proberen verder heb ik de zeik natte dekbed eruit gehaald en de droger maar het werk laten doen. Super frustrerend als je nog meer wil wassen op 1 dag.
Een standaard optie 'alleen centrifugeren' was fijn geweest, al betwijfel ik dus of deze zou werken..

Wat ik nog meer nadelig vind is dat, hoewel stylish qua uiterlijk, je de was niet kan zien door het raampje.

Helaas zit er geen standaard optie versnellen op, wat ik heel hard mis want zoals gezegd een groot gezin en niet 3 uur tijd voor elke was. Ook kun je niet bij alle opties zien hoe lang de was er over gaat doen dus dat levert soms ook tegenvallers op als blijkt dat hij er opeens 3.5 uur over wil doen.

De app krijg ik met geen mogelijkheid werkend dus ik kan helaas niet beoordelen hoe handig dat kan zijn.

Wat ik positief vind tegenover mijn oude Bosch is dat hij echt heel veel stiller is en hij werkt. Meestal dan...

Pluspunten

• Stil
  • Wast meestal

Minpunten

• Foutmelding zonder oplossing
  • Niet meteen tijdsindicatie
  • App werkt niet

Appie72 10-12-2020

prima wasmachine

Geschreven voor: LG F4WT409AIDD

Prima wasmachine, zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. machine is met de app te bedienen, bediening is makkelijk en overzichtelijk. Ruime 9kg trommel , ideaal voor ons gezin met 3 kinderen. Met 1400 toeren redelijk stil qua geluid, Apparaat past zelf het programma aan , afhankelijk van wat er in de trommel zit. Bovenop het feit dat het een technisch goed werkende machine is, ziet hij er ook degelijk en stoer uit. ik kende LG alleen van naam, maar ben aangenaam verrast, Voor mij dikke voldoende.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • zuinig
  • wasresultaat
  • degelijk

Minpunten

• nog niet echt gevoonden

Marielle 07-12-2020

Grote wasmachine met mogelijkheden!

Geschreven voor: LG F4WT409AIDD

Deze wasmachine heeft een ruime trommel van 9 kilo, dit is erg fijn want hierdoor past er erg veel was in. Dit bespaar mij ook erg veel tijd. De wasmachine heeft een ruimaanbod aan wasprogramma’s. Het is erg gebruiksvriendelijk en het is eenvoudig in gebruik, alles is makkelijk in te stellen. Daarnaast zit er een uitgebreide handleiding bij waarin je natuurlijk alles kan nalezen. De machine kan je ook op afstand bedienen en je kan het ook koppelen aan je smart home systeem. De stoomfunctie is ideaal, hierdoor worden de allergenen verwijderd. Dit merk je ook want de kleding, handdoeken en beddengoed komt er erg schoon uit. Daarnaast is het wasgoed ook niet heel erg nat als het klaar is, dit heb ik wel gehad bij mijn vorige wasmachine. De wasmachine heeft een luxe uitstraling, hij heeft een grote deur van glas. De wasmachine hoor je alleen op het begin een klein beetje, als er water in komt. Daarna is het zo goed als geluidvrij waardoor je de machine ook in de nacht aan kan laten staan. Ik beveel deze wasmachine zeker aan!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Met de app te bedienen
  • Geluidsvrij

Marteros 05-12-2020

Geweldige wasmachine

Geschreven voor: LG F4WT409AIDD

Wij kregen de wasmachine om te testen. Wat een verschil met de vorige wasmachine! Sinds ik deze wasmachine heb, doe ik de was maar 2x in de week, terwijl ik dit met mijn vorige wasmachine om de dag deed! Met de grotere trommel is dit nu mogelijk. Je hoort het ook nauwelijks, zo kan ik de was zelfs 's nachts draaien en worden onze kindjes er niet wakker van. Dankzij de AI DD functie wordt de duur van de was gebaseerd op de inhoud. Dus als je weinig kleren te wassen hebt, zal het niet zo lang duren als dat je een volle trommel hebt.
Verder is het wasresultaat echt geweldig! De kleren komen er bijna droog uit en de geur kun je er nog dagen in ruiken. Er is keus genoeg uit de programma' s. Met de stoomfunctie was ik de kinderkleren. Het programma kan ruim 3 uur duren, maar gebruikt stoom i.p.v water. Dat maakt het apparaat naar mijn mening inderdaad een A+++ waard! Kortom, een aanrader!

Pluspunten

• Is heel stil
  • Grote deuropening
  • Stoomfunctie voor kinderkleren
  • Stelt wasprogramma in op inhoud

Minpunten

• Instellen via app is niet duidelijk

Tessa-94 05-12-2020

Fijne degelijke wasmachine

Geschreven voor: LG F4WT409AIDD

Inmiddels heb ik deze LG wasmachine een aantal weken in gebruik en ik ben hier erg positief over! Ik had zelf nog geen ervaring met LG (altijd Miele gehad) maar mijn moeder heeft er wel een gehad en is daar altijd tevreden over geweest.

Toen de wasmachine binnenkwam viel mij als eerste het mooie design op, met name de glazen deur is erg mooi. De wasmachine oogt hierdoor modern en degelijk, heeft een luxe uitstraling.

De wasmachine is verder erg gebruiksvriendelijk; ik heb de gebruiksaanwijzing niet hoeven lezen om te starten met wasjes draaien. Het wijst zich eigenlijk allemaal vanzelf. 'Een kind kan de was doen'!

De ThinQ-app is ook heel erg handig; hierin kun je zien hoever de wascyclus is en wanneer de wasmachine verwacht klaar te zijn met de cyclus. Je kunt de cyclus ook pauzeren via de app. Tevens krijg je ook een melding als de wasmachine de cyclus heeft afgerond, heel fijn want als kersverse moeder wil ik nog wel eens vergeten dat er nog was in de machine ligt!

De wasmachine beschikt verder over de optie om de wascyclus pas later te laten starten (bijvoorbeeld in de nacht). Je kunt de was dus bijvoorbeeld om 20:00 erin doen en aangeven dat de cyclus pas om 4:00 start. Hierdoor kun je er dus voor zorgen dat je was in de ochtend klaar is en je deze direct kunt ophangen of in de droger kunt doen. Het enige verbeterpuntje hierin; het zou fijn zijn als je de eindtijd zou kunnen aangeven, bijvoorbeeld in de ThinQ-app. Het is nu enkel mogelijk om een aantal uren uitstel aan te geven, maar omdat de wasmachine daarna pas gaat berekenen aan de hand van het gewicht/soort was hoelang de cyclus zal duren, is het altijd even gokken hoe laat was dan klaar zal zijn. Wat wel fijn is; zodra je het aantal uitstel-uren hebt aangegeven en op de startknop drukt, kun je in de ThinQ-app zien hoe laat je was klaar is.

De trommelinhoud van 9kg is ook erg fijn; vooral met een baby heb ik voldoende was te doen, dus fijn als er lekker veel tegelijk in kan. De wasmachine herkent ook het wasgoed en past daar de cyclus op aan; heel fijn dus dat je letterlijk bijna alles bij elkaar erin kunt gooien zonder dat je bang hoeft te zijn dat de kleding er kapot/beschadigd uit komt.

Samenvattend ben ik positief verrast over deze wasmachine en ik zou hem zeker aanraden.

Pluspunten

• Grote trommelinhoud
  • Handige ThinQ-app
  • Erg gebruiksvriendelijk
  • Mooi design, luxe uitstraling

wasberry7 25-11-2020

Mooie machine maar wast niet!

Geschreven voor: LG F4WT409AIDD

De machine is erg mooi! Dat moet ik eerst zeggen.

Via een website heb ik de mogelijkheid gekregen deze machine enkele weken te testen.
Ik kende het merk LG vanuit de winkels maar had hier zelf geen ervaring mee. Ik ben wel bekend met Miele (deze heb ik zelf), Samsung en Bosch/Siemens vanuit mijn werk.

De deur is mooi groot en ruim. De afvoerpomp is erg stil bij het afpompen.
Als je de wasmachine voldoende vult wordt het wasgoed ook goed schoon. Echter kan de machine niet of slecht overweg met kleine ladingen. De was hobbelt dan maar wat door de machine en wordt niet schoon. Er zitten geen wasgoedmeenemers in de machine maar rvs mini uitsparingen (3x 2). Deze krijgen het wasgoed niet goed meegenomen. Tevens wordt er geen water mee door deze wasgoedmeenemers over het wasgoed gegooid.
Ik heb veel fijne/delicate was. Het is belangrijk voor mij dat een wasautomaat hier voorzichtig mee omgaat. Deze machine doet dat veel te voorzichtig. Het wasgoed wordt niet voldoende meegenomen en omgegooid tijdens het wassen en hierdoor niet schoon. De machine is wat mij betreft daardoor waardeloos en ik raad deze machine absoluut niet aan!
Dit geld ook voor kleinere ladingen (±1kg) in elk ander programma. De was wordt een beetje gegolfd door het water maar van wassen mag je absoluut niet spreken.
De duurdere LG modellen (niet eens zo veel duurder als deze) hebben Turbowash 360, hierdoor wordt door 4 sproeiers continu water over al het wasgoed gesprayd. Als je wasmachine dit heeft kan de trommel wellicht wel werken. Ik raad dan ook eerder aan voor een LG met Turbowash te gaan mocht u een LG willen kopen.
Het stoomprogramma werkt maar op 2 programma’s. 1 voor kinderkleding en 1 voor allergie reductie. Het zou veel fijner zijn als hij bij ieder programma (of in ieder geval katoen) dit als optie bood.
Het standaard katoenprogramma duurt ongeveer 1.28 minuten. Dit is vrij kort.
Als je de optie intensief gebruikt duurt het gelijk minimaal 3.28uur. Dit is het andere uiterste. Het was fijn geweest als er hier een middenweg in te vinden was.
Ook mis ik een optie om de was te verkorten.
Wat ook een enorm nadeel is: De machine geeft de tijd pas aan nadat je een was hebt gestart.
Als je bijvoorbeeld 2uur de tijd hebt voordat je weg moet, kun je de was aanzetten maar je hebt geen idee hoe lang de was zal gaan duren. Het zou fijn zijn dat je weet hoelang een programma duurt voordat je de machine echt start.

Het wolprogramma heb ik van de week geprobeerd en dit is werkelijk een aanfluiting. De trommel draait ongeveer 10 cm en dit misschien 1x per minuut. Hier wordt niets schoon van.
Tevens krijgt de machine de was zo nooit nat laat staan goed gewassen. Ik had 1 dunne pantalon en 1 dun vest in het programma zitten, iets wat normaal makkelijk moet kunnen en samen nog geen 500 gram weegt. Ook hier speelt weer mee dat er geen wasgoed meenemers zijn en dat er geen spay is die het wasgoed continu nat spuit van boven af. Iets wat bij Bosch/Siemens/Miele/AEG/Zanussi etc. bij veel modellen wel gebeurt.

Al met al raad ik deze machine dus absoluut niet aan! (helaas)
Misschien is een machine met turbo-wash wel een optie waarbij je wasgoed beter besproeid wordt. Op de website van CoolBlue staat trouwens een machine afgebeeld die wel de 4 sprayers heeft in de machet (uitsparingen) Die heeft deze machine echter in het echt niet.

Pluspunten

• Mooi
  • Vrij stil

Minpunten

• Geen wasgoed meenemers
  • Wast wol niet (wordt niet eens nat van boven)
  • Wast delicate was niet
  • Wast kleine ladingen niet of nauwelijks