Whirlpool FFBBE 8638 BEV F

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Whirlpool FFBBE 8638 BEV F op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

bien2008 18-10-2021

Bevalt goed, prima prijs kwaliteit verhouding

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8638 BEV F

Mooie wasmachine, prijs kwaliteit prima in orde.
Apparaat heeft grote vulopening en is stil bij het draaien van een was. De programma's zijn overzichtelijk en het gebruiksgemak is dik in orde. Wasmachine maakt weinig geluid, alleen bij centrifugeren hoor je hem. Er zijn een aantal nieuwe technologieën die je was fris houdt als je de was niet meteen uit de machine kan halen. Enige minpunt is weinig korte programma's. Maar voor deze prijs een prima wasmachine

Pluspunten

• veel programma's
  • prijs

Minpunten

• weinig korte programma's

Maurits48 06-10-2021

Prima wasmachine!!

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8638 BEV F

Wat een vooruitgang met mijn vorige machine.
Veel keuze programma’s
Alles duidelijk aangegeven met programma duur
Mooi design
6 th sense technology om wasgoed te herkennen en juiste temperatuur aan te passen
Trommel met 8 kg capaciteit geeft voldoende mogelijkheid om evt. wasachterstand in te halen.
Speciaal programma voor snelwas 30 mins.
Ook speciaal programma voor wol wat functioneert prima

Pluspunten

• Snel was
  • Veel programma’s

MvO83 06-10-2021

Prima wasmachine met ruime keuze in programma's!

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8638 BEV F

Prima wasmachine met ruime keuze in programma's
De wasmachine ziet er modern uit met de zwarte rand om de deur. Bevat een mooie grote trommel van 8 kg en een toerental van 1600. Wasmachine is duidelijke en makkelijker in gebruik en bevat een ruime keuze aan programma's zo is er voor elke was wel een geschikt programma. De wasmachine maakt ook een stuk minder geluid met centrifugeren als dat ik verwacht had. De prijs voor deze wasmachine vind ik zeker niet duur. Al met al dus een prima apparaat zeker in een gezin met kinderen doet deze prima zijn werk!

Pluspunten

• Grote trommel
  • Verschillende programma's

NataschaK 03-10-2021

Fijne wasmachine met ruime trommel en vulopening.

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8638 BEV F

De nieuwe Whirlpool met 8kg inhoud is absoluut een blijver. De machine is mooi, simpel in gebruik en heeft een stevige deur met ruime opening. Het eco wasprogramma duurt behoorlijk lang, maar het verbruik is aanzienlijk minder dan onze oude wasmachine. Ook zit er een kort programma op wat ideaal is voor kleding die niet heel vuil is. Ook fijn is de stand als je hem niet gelijk eruit kunt halen, waardoor hij zonder te gaan ruiken wat langer in de machine kan blijven zitten. Door het 1600 toerental komt de was er ook droger uit. Je kunt zowel poeder als vloeibaar wasmiddel doseren in het laadje, geen speurtocht naar verloren wasbolletjes meer dus.

Pluspunten

• 8kg inhoud
  • 1600 toeren waardoor was sneller droog is
  • Simpel in gebruik
  • Ruime vulopening
  • Stoomfunctie

Minpunten

• Sneller uit balans bij grotere producten.

visserraymond 27-09-2021

Mooie wasmachine met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8638 BEV F

Het was even wennen aan deze machine. De 1e wasjes duurden best lang maar na de handleiding toch maar eens te lezen kwamen we er achter welk programma beter was. De standaard programma's worden toch het meest gebruikt maar de meest verrassende is de Steam Refresh. Dat werkt echt goed. We hebben nog lang niet alle programma's uitgeprobeerd maar dat komt nog wel.

• Mogelijkheden
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Kan wat lawaaiig zijn

p*********@l****** 23-09-2021

Goede prijs/ kwaliteitsverhouding

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8638 BEV F

Goede wasmachine voor een mooie prijs. Niet teveel poespas. Fijn is vooral de grote trommel. Hij wiebelt niet tijdens het centrifugeren. Wat fijn is als je dingen op de wasmachine zet. Hij is best stil voor een wasmachine. Hij staat bij ons beneden in de bijkeuken, maar hij stoort ons gesprek niet. Nadelen: er blijft nogal vaak een sok in de grijze rubberrand zitten. Deze is dan niet zo schoon en kleddernat. Persoonlijk was ik mn handdoeken graag op kookwas stand. Deze temperatuur is enkel in te stellen bij de functie 'witte was'.

Pluspunten

• stil
  • grote trommel
  • weinig poespas

Minpunten

• alleen kookwas op 'witte was' stand

a************@g******** 23-09-2021

Fijne, stille wasmachine

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8638 BEV F

Wat een fijne wasmachine!
Ruime vulopening waardoor je makkelijk beddengoed en badlakens erin kan stoppen.
Ook een flinke keuze aan programma's, waaronder gelukkig ook nog een 95 graden kookwas.
De machine maakt niet meer geluid dan nodig is en ik kan deze dus ook in de avond laten draaien zonder dat we er last van hebben (machine staat op zolder naast onze slaapkamer)

Pluspunten

• grote vulopening
  • weinig geluid
  • kookwas
  • steam en refresh

Lauren Visser 14-09-2021

De ideale machine voor mensen met een groot gezin

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8638 BEV F

Onze oude wasmachine was dringend aan vervanging toe. Veel van onze vrienden raadde aan om voor een Whirlpool te gaan. Ik begrijp nu waarom. Deze wasmachine ziet er namelijk elegant uit en is gemakkelijk in gebruik. Boekjes lezen doe ik eigenlijk nooit en dat was bij deze machine ook absoluut niet nodig (gelukkig!). De werking van de wasmachine spreekt eigenlijk voor zich. Naar het juiste programma draaien, op ‘aan’ en ‘start’ drukken, et voila! Het deurtje, de knoppen en het bakje voor het wasmiddel voelen allemaal degelijk aan en gaan naar mijn verwachting nog vele jaren mee. De grote glimmende zwarte deur, in combinatie met het dashboard (noem je dat zo?) geven een chique uitstraling aan de machine. De wastrommel van 8 kilogram is echt ontzettend groot en is ideaal voor een gezin waar veel gesport en gedoucht wordt. De wasmachine heeft ook verschillende standen, waardoor de handdoeken er bijna droog uitkomen, maar delicate kledingstukken met voorzichtigheid worden behandeld. Maar deze machine onderscheidt zich in mijn optiek pas echt met de Freshcare+. Een functie die aanvankelijk klinkt als een marketingtruc om de wasmachine te slijten, maar in werkelijkheid een geschenk uit de hemel is. Ik vergeet nogal eens dat ik de was in de machine heb gedaan, met als gevolg dat de natte was een beetje gaat ruiken. Met de Freshcare+ is dit probleem weg. De trommel blijft aan het einde van het programma schommelen en gebruikt stoom om de was fris te houden. Hierdoor gaat het niet langer vies ruiken wanneer je te laat bent. Perfect! Kortom, de gigantische inhoud van de machine, het gemak waarmee je de machine gebruikt en die ideale 6th sense functie maken deze wasmachine echt een grote upgrade in vergelijking met de vorige. Het is een ideale alleskunner voor gezinnen die vaak en veel moeten wassen.

Pluspunten

• Freshcare+

Godsgifttomen 08-09-2021

Prima wasmachine voor een goede prijs!

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8638 BEV F

Ik heb de wasmachine nu ruim een maand uitgeprobeerd en ben best tevreden met dit apparaat.
Hij is best stil en mooi qua vormgeving. Hij heeft ene mooie zwarte rand en er past ontzettend veel was doen. Hie rtegenover staat wel een langer wasprogramma maar anders ben je die tijd ook kwijt als je 2 wasjes moet doen.
Je kan per wasprogramma zelf de temperatuur instellen en het toerental wijzigen.\
Met de FreshCare+ functie kan je kleren die niet vies zijn maar niet fris meer ruiken even laten opleven. Best handig als je je favoriete truitje snel weer nodig hebt.
Ook de sportkleding van mijn kids kan ik met een soeciaal wasprogramma uitwassen waardoor zelfs de vieze voetbalkleren er weer schoon uit komen.
Al met al ben ik best tevreden over dit apparaat. Engie minpuntje is dat bij een hoog toerental de wasmachine tijdens het centrifugeren zich verplaatst/verschuift. Maar dit kan ook een andere reden hebben.
Nadeel van dit aparaat is dat er niet echt een snel wasprogramma bij zit die ik op 60 graden kan instellen met een hoog toerental, verder kan ik dit apparaat zeker aanbevelen.

Pluspunten

• stoomfunctie
  • Mooi apparaat
  • er kan veel was in

Minpunten

• geen kort wasprogramma

hetvleermuisje 04-09-2021

Fijne en stille machine

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8638 BEV F

Wij zijn heel tevreden over deze machine. Het is een fijne en stille wasmachine. De was komt er schoon uit. Er zijn genoeg wasprogramma's waar je uit kan kiezen. Voor een snelle opfrisbeurt kies je voor de stoomfunctie. Handig display waar je op kan zien hoelang de wasbeurt duurt. Ook kun je zelf de temperatuur en aantal toeren van het centrifugeren kiezen. Wij hopen nog vele jaren en vele wasjes gebruik te maken van deze machine.

Pluspunten

• stil
  • veel keuze aan wasprogramma's
  • ziet er mooi uit
  • schone was

Minpunten

• blijft een laagje water in het rubber achter

InvincibleFox 31-08-2021

Mooie machine, makkelijk in gebruik

Eerste indruk:
Mooie machine, de vuldeur is groot en elegant glimmend zwart. De knoppen stralen luxe uit, en de bediening is vanzelfsprekend. De trommel is ook lekker ruim, waardoor een dekbed ook lekker gewassen kan worden. De machine is ook aangenaam stil, ook de geluiden bij het aanzetten en voltooien programma zijn niet irritant.

Gebruik:
Je zet de machine aan, met behulp van de draaiknop kies je het juiste programma, eventueel pas je de temperatuur, toerental, aantal keren spoelen aan. Ook kun je de start voor een lange periode uitstellen. Helaas wordt niet berekend hoe laat hij klaar is, maar wanneer hij start. Hierdoor heb ik me een paar keer verrekend en liet ik de machine toch te vroeg of laat starten. Gelukkig kun je met FreshCare+ de was nog wel even laten staan, omdat deze stand de was in beweging houdt en door middel van stoom ook nog soepel houdt.

Verschillende standen:
De meest gedraaide was is toch gewoon de gemengde was. Helaas is de maximale toerental bij deze stand wat laag en niet hoger in te stellen. Als ik deze stand gebruik, laat ik de was nog een keer via centrifugeren en afpompen op 1600 toeren draaien.

Daarna worden ECO40-60 en witte was vaak gebruikt. Deze programma's duren helaas wel lang (2+ uren).

Voor een snelle was is er een programma van 30 minuten. Voor deze geldt dan helaas wel weer dat hij niet hoger dan 1000 toeren gaat, dus dan komt de was er relatief nat uit.

Om een paar kledingstukken even op te frissen is er de Steam Refresh-functie. Deze bevalt mij heel goed, het gaat lekker snel en ook zijn de kledingstukken snel droog.

De stand voor dekbedden is helaas niet zo heet als ik graag zou willen. Hij gaat maximaal tot 30 graden en 800 toeren.

Eindoordeel: De machine wast goed, oogt mooi en is makkelijk te bedienen. Helaas hebben veel standen weinig mogelijkheden om de temperatuur boven 40 graden of het toerental boven 1400 toeren in te stellen. Wat ik ook mis, en bij andere machines wel gebruik, is de optie om programma's sneller te laten doorlopen. Uiteraard is langzamer en kouder beter voor het milieu en stroomverbruik, maar soms heb je het gewoon nodig dat een was wat sneller klaar is, en dan niet te nat uit de machine komt.

Pluspunten

• Mooi ontwerp
  • Grote trommel
  • Stil

Minpunten

• Lage toerental bij meeste programma's
  • Traag

Cella 28-08-2021

Super

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8638 BEV F

Mijn eerste indruk, zwz al blij dat ie keurig netjes thuis staat, aangesloten en draaiend achtergelaten door 2 zeer vriendelijke bezorgers. Komende dagen ga ik hem testen. Eerste indruk! Mooi! Helder bediening paneel, maakt niet veel lawaai, geeft piepje als ie klaar is. Degelijke machine. Stevig deurtje. Ik ben er zeer blij mee, wordt vervolgd.......... Wat opvalt, geen kookprogramma meer, maar dat schijnt ook niet meer van deze tijd te zijn. Daar moet ik aan gaan wennen, het wordt op 60 graden, ook goed schoon. Nu eerste was handdoeken erin op 60 graden. Hij maakt niet veel lawaai en het instellen was simpel, ik ben nog steeds erg blij. En de grote vulopening; handig! Nu verschillende wasjes gedraait, was programma's zijn overzichtelijk en makkelijk in te stellen. Een bescheiden piepje dat ie klaar is en ook, schakelt hij zelf helemaal uit. Dat deed de vorige niet. Al met al een erg fijne wasmachine, ik kan geen minpunten ontdekken.

• Grote opening
  • Heldere display

w********@h********** 27-08-2021

Goede stille wasmachine

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8638 BEV F

Deze Whirlpool wasmachine overtreft mijn verwachtingen. De was komt er allereerst heel schoon uit en het centrifugeren op 1600 toeren is heel fijn, de was komt vrij droog uit de wasmachine en hoeft daardoor korter in de droger of buiten te drogen. Het design is mooi, ik vind de wasmachine er mooi minimalistisch uitzien met de zwarte deur en het display. De wasmachine biedt veel soorten programma's aan die je zelf nog kunt instellen naar behoefte. Het eco programma wast zuinig en schoon. De wasmachine wast vrij stil, zelfs bij het centrifugeren. Ik ben erg tevreden met deze Whirlpool wasmachine.

• Centrifugeren op 1600 toeren
  • Eco programma
  • Geluidsniveau

Minpunten

• Soms lastig te zien welk programma je kiest

a*************@g******** 26-08-2021

Revieuw

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8638 BEV F

Veel keuze voor verschillende wasprogramma’s.
Makkelijk in te stellen ook met een timer. Geluid is fijn als de was klaar is een piepje. Ik vind het korte wasprogramma van 30 min heel fijn.

e*********@l****** 25-08-2021

Geweldige hulp in de huishouding!

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8638 BEV F

Sinds enkele weken is ons gezin uitgebreid met deze uitstekende hulp in de huishouding. Ze heeft een geweldige waskracht en de ruime keuze voor de verschillende programma's zijn een uitkomst. Of het nu gaat om sportkleding, fijne tere spulletjes of ernstig vervuild wasgoed, de Whirlpool draait er zijn hand niet voor om. Ik ben vooral fan van het korte spoelprogramma en de dagelijkse gemengde was. In korte tijd is het wasje gedraaid. Gisteren thuisgekomen van vakantie en dan is het heerlijk dat alle was weer snel aan kant is. Wij zijn fan!

Pluspunten

• keuze uit programma's
  • vormgeving
  • stil
  • schone was

Minpunten

• soms blijft er water achter in het rubber

j***************@h********** 24-08-2021

Hele fijne stille wasmachine

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8638 BEV F

Het is een hele fijne wasmachine met een zeer grote deuropening die heel handig is in gebruik.
Er zitten heel veel soorten programma's op, voor elk soort was wel 1 . Ook heel fijn dat er een kort wasprogramma op zit voor kleine wasjes.
Hij heeft ook een uitgestelde start knop die je in kan stellen hoe laat de machine aan moet, erg handig.
En ook maakt hij een zoem geluid als hij klaar is.
Ik vind het een top machine en de was wordt er heel goed schoon van .

Pluspunten

• Stil
  • Grote vul opening
  • Veel programma s

Minpunten

• Slap zeepbakje
  • Veel programma s mega lang

r********@y******** 24-08-2021

Ruime mooie machine

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8638 BEV F

Mooie ruime en stille machine. In vergelijking tot mijn vorige machine draait hij heel rustig. Het toerental is niet hoger te zetten. De was komt hierdoor wat te nat uit de machine,maar ik zet hem dan op de stand centrifugeren en afpompen. 10 minuten later is de was wel droog genoeg voor de droger. De stand gemengde was is een uurtje, de andere standen geven een erg lang programma wat niet nodig is voor licht bevuilde was. Fresh en steam zijn handige functies die ik al een aantal keren heb gebruikt. Met de 8 kg trommel draai je behoorlijke wassen in 1 x, erg tevreden over. Al met al een fijne machine, maar mijn voorkeur ligt echt bij het gekleurde was programma.

Pluspunten

• Ruim
  • Stil

Minpunten

• Te lange programma’s
  • Toerental niet hoger aan te passen

DJ 23-08-2021

Alleskunner

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8638 BEV F

Whirlpool was ook het merk van mijn vorige wasmachine. Uitstekende kwaliteit!

Pluspunten

• Grote trommel dus veel inhoud
  • Veel wasprogramma’s
  • Stoom functie

Minpunten

• Kon geen vinden

ReginaK 23-08-2021

Mooie wasmachine met overzichtelijke programma’s

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8638 BEV F

De wasmachine ziet er mooi uit ziet met de zwarte rand om het deurtje en heeft een mooie grote trommel van 8 kg en een toerental van 1600 rpm.
Deze wasmachine heeft minder keuzes dan mijn vorige wasmachine maar is duidelijker en makkelijker in gebruik.
Wat ik erg handig vind aan deze wasmachine zijn de Fresh Care+ en de Steam Refresh programma’s.
De fresh care+ is om dmv stoom vieze geuren in de wasmachine te voorkomen en de Steam Refresh is een programma wat kledingstukken die niet echt vies zijn, opfrist dmv stoom. De stoom verwijdert zo onaangename geuren, ontspant vezels en strijkt kreuken glad.
Echt perfect!
Wat mij opviel bij het programma ‘gemengde was’ is dat ik in deze stand niet hoger kon kiezen dan 1000 toeren centrifugeren.
Ik dacht, als de was te nat is na het wassen centrifugeer in ‘m wel extra maar tot mijn verbazing kwam mijn was er helemaal niet echt nat uit.
De was kon ik gelijk aan de lijn hangen ondanks dat hij maar op 1000 toeren heeft gecentrifugeerd. Echt top!
De wasmachine maakt niet veel lawaai.
De prijs voor deze wasmachine vind ik zeker niet duur.

Ik ben heel tevreden over deze wasmachine en zou deze ook zeker aanraden.

Pluspunten

• Overzichtelijke programma’s
  • Grote trommel
  • Weinig lawaai
  • Steam functie

Minpunten

• Witte was en katoen zijn erg lange programma’s