AEG L9FEN96BC

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG L9FEN96BC op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Mies006 02-12-2020

Fijn apparaat!

Geschreven voor: AEG L9FEN96BC

De wasmachine is qua design en kleur een mooi apparaat. Zwart met wit! Hij staat hij ons in het zicht. Het bedieningspaneel is overzichtelijk, gemakkelijk in gebruik. Door de 9 kg, wast de machine veel kleding in korte tijd. Het is een stil apparaat. Dit is erg fijn met een baby in huis. Ik kan nu meer tegelijkertijd wassen. De machine biedt veel mogelijkheden. Verschillende soorten programma’s maar ook keuze voor temperatuur en tijd!
De was komt er schoon en goed gecentrifugeerd uit! Drogen in de droger is bijna niet nodig. Ik deed vaak dingen in de droger omdat ze anders wat hard opdrogen. Maar dit is niet nodig. Het is even zacht.
Connectie met de app heb ik nog niet het voordeel van gevonden. Maar misschien omdat we nu vaak thuis zijn. Zonder app vind ik hem prima in gebruik!

Pluspunten

• Stil
  • Makkelijk in gebruik

19frans86 01-12-2020

Top klasse wasmachine

Geschreven voor: AEG L9FEN96BC

Deze AEG machine heb ik gekocht omdat hij mij aansprak door het verbruik, was resultaat en duur van het wasprogramma. Hiervoor had ik een wasmachine staan van 15 jaar oud en het verschil in stroom verbruik is echt aanzienlijk. In ons gezin staat de wasmachine toch zeker 10 tot 15 keer per week te draaien en dan merk je het snel op wanneer de machine zuiniger omgaat met het stroom verbruik. En het 49 minuten My-wash programma is echt een uitkomst. Dit programma doet zeer goed zijn werk. De overige wasprogramma's zijn wel vrij lang en variëren tussen de 3 en 4 uur. Deze wasmachine filtert en ontkalkt het water, dit is merkbaar je was is aanzienlijk zachter. Al met al echt wel een aanrader deze wasmachine van AEG. Nu afwachten of deze ook 15 jaar meegaat.

Pluspunten

• 9 kilo vulgewicht
  • 49 minuten my-wash
  • Kalkvrij

Ellen 29-11-2020

Fijne wasmachine

Geschreven voor: AEG L9FEN96BC

De wasmachine is erg stil zelfs bij het centrifugeren. De wasmachine staat op zolder waar wij slapen en ik kan hem gemakkelijk uitstellen en in de nacht laten draaien zo geluidsvriendelijk is hij. De ruime keuze uit wasprogramma's en het gewicht van de was is uitstekend. Er zit een stoomfunctie op dus even een overhemd was minder laten kreuken is erg fijn, ook om een kledingstuk op te frissen de stoomfunctie handig. Het korte wasprogramma van 20 minuten is ideaal. De wasmachine heeft een mooie vormgeving zelfs het vulbakje voor het waspoeder is stevig.

Pluspunten

• zuinig
  • geluid
  • vulcapaciteit

Minpunten

• de app

digi_freak 25-11-2020

Mooie stille wasmachine met grote 9 kg trommel!

Geschreven voor: AEG L9FEN96BC

De installatie verliep erg gemakkelijk, vervoersbeugels losmaken, wateraanvoer aansluiten, afvoerslang aansluiten en klaar. Bij het “test” programma van 30 minuten viel meteen op hoe stil de wasmachine is, dat belooft veel goeds. Bij de wasmachine krijg je naast de handleiding, een speciaal inzetbakje voor vloeibaar wasmiddel en speciale strips voor onder de machine om trilling te voorkomen. De strips hebben wij er niet onder gedaan omdat hij bij ons in de garage staat.
De eerste indruk van de wasmachine is zeer positief. Het is een mooi apparaat met een helder display en een gemakkelijke bediening d.m.v. de touch knoppen en een draaiknop.
Terwijl ik nog aan het zoeken was op het display hoe ik de wifi kon aan zetten was mijn vrouw’s eerste reactie:” Mooi, er zit een eco stand op!” Dat is natuurlijk leuk maar volgens mij inmiddels wel standaard op de meeste moderne apparaten. Inmiddels had ik de app gedownload en had ik de toets combi voor de wifi connectie gevonden.
Helaas liep het aanmeld proces voor een AEG account niet soepel. Er zou een mail zijn verstuurd waarin je, je aanmelding moet bevestigen, maar die is nooit gekomen. Uiteindelijk is het door het resetten van het wachtwoord wel gelukt.
Wat meteen opviel t.o.v. onze huidige oude wasmachine is de grote trommel en opening. De trommel kan 9kg was aan. Wat deze machine o.a. bijzonder maakt is het MyWash programma van 49 minuten. Dus het MyWash programma leek me het beste om mee te straten. Bij het selecteren van dit programma zie je direct op het display dat dit programma maar 5kg was aan kan. Dat was wel even een teleurstelling maar het is niet anders. Gelukkig bleek bij het beladen dat 5kg was toch best veel is. De wasmachine heeft een beladingsdetectie en geeft bij de start aan als er te veel inzit. Na een uurtje weer bij de machine gaan kijken en hij was uit… o jee zou de stop zijn doorgeslagen? Maar het blijkt dat de wasmachine 5 minuten na beëindigen van een wasprogramma uit gaat om stroom te besparen. Supermooi natuurlijk maar helaas betekent dit wel dat het lampje in de trommel niet automatisch aangaat als je hem openmaakt. Je moet dan eerst op ‘aan/uit’ drukken en dan gaat het lichtje aan. Het eerste resultaat van de was is goed. Het is schoon en klaar voor de droger.
De app bediening vind ik vooralsnog een gimmick, als je toch naast de wasmachine staat kan je hem net zo goed met de hand programmeren want dat is een fluitje van een cent. Wel leuk aan de app is dat als je niet weet welk programma je moet kiezen hij je met de care advisor het beste programma aanbeveelt en ook via de app kan starten.
Na het de machine wat lange in gebruik te hebben valt hij niet tegen. Het was en centrifugeer resultaat is goed en de machine is vrij stil.
Wat het apparaat volgens mij pas echt handig maakt is de combinatie met hetzelfde type droger. Dan kan je de apparaten via de app koppelen zodat was en drogen in een keer instellen. Helaas heb ik dat de droger niet kunnen testen.

Pluspunten

• Stil
  • Mooi apparaat
  • Grote trommel
  • 9kg
  • App

Minpunten

• Inzet bakje vloeibaar wasmiddel
  • Korte programma's voor max 5kg

Ster 22-11-2020

Aeg Wasmachine

Geschreven voor: AEG L9FEN96BC

De was machine is, qua inhoud, zoveel ruimer dan onze vorige wasmachine en dat is fijn! Als eerste het synthetische programma uitgeprobeerd, aangezien ons gezin meerdere keren per werk sport en deze kleding dus weer snel schoon en fris moet zijn.
De machine is makkelijk te bedienen en qua geluid, rustig.

Pluspunten

• Inhoud
  • Rustig

Sanlfc 20-11-2020

Snel en stil

Geschreven voor: AEG L9FEN96BC

De wasmachine ziet er mooi en stijlvol uit met de zwarte accenten. Het 49 minuten programma is ideaal. De was is supersnel klaar en schoon. Ook door de baby gemaakte vlekken gaan er uit met dit programma. De machine werkt supersimpel en intuïtief. Je kunt makkelijk het aantal graden of toeren van de centrifuge aanpassen. Door de capaciteit van 9 kg kan er heel veel in. De machine geeft een handig piepje als hij klaar is. De app vind ik nog niet zoveel toevoegen. Je kunt het programma via de app starten maar uiteindelijk moet je toch zelf de was erin doen. Op de app heb je ook nog mogelijkheden voor andere programma’s zoals een handdoekenwas. De machine is ook met 1600 toeren erg stil.

Pluspunten

• Snel programma
  • Stil
  • Wast schoon

Minpunten

• App