AEG L9FEN96BC - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 6 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG L9FEN96BC op Kieskeurig.nl.

Moenjef 16-07-2021

Super wasmachine

Geschreven voor: AEG L9FEN96BC

De was machine van Aeg werkt echt super geen spijt van voor heen een ander merk gehad dus nu over gestapt naar Aeg omdat ik ook een warmtepomp droger heb aangeschaft die ook top werkt echt een aanrader!!!!!

Ster 08-12-2020

Een fijne duurzame wasmachine

Geschreven voor: AEG L9FEN96BC

Heel fijn te merken dat tijdwinst te behalen is door stoomfunctie met de ProSense®-technologie ervoor zorgt dat elke waslading automatisch gewogen wordt om het programma op maat af te stemmen en stoom zorgt voor minder kreuk in de kleding! Speciaal handig voor overhemden, broeken etc. Fijn voor onze drukke agenda’s

Mies006 02-12-2020

Fijn apparaat!

Geschreven voor: AEG L9FEN96BC

De wasmachine is qua design en kleur een mooi apparaat. Zwart met wit! Hij staat hij ons in het zicht. Het bedieningspaneel is overzichtelijk, gemakkelijk in gebruik. Door de 9 kg, wast de machine veel kleding in korte tijd. Het is een stil apparaat. Dit is erg fijn met een baby in huis. Ik kan nu meer tegelijkertijd wassen. De machine biedt veel mogelijkheden. Verschillende soorten programma’s maar ook keuze voor temperatuur en tijd!
De was komt er schoon en goed gecentrifugeerd uit! Drogen in de droger is bijna niet nodig. Ik deed vaak dingen in de droger omdat ze anders wat hard opdrogen. Maar dit is niet nodig. Het is even zacht.
Connectie met de app heb ik nog niet het voordeel van gevonden. Maar misschien omdat we nu vaak thuis zijn. Zonder app vind ik hem prima in gebruik!

• Makkelijk in gebruik

19frans86 01-12-2020

Top klasse wasmachine

Geschreven voor: AEG L9FEN96BC

Deze AEG machine heb ik gekocht omdat hij mij aansprak door het verbruik, was resultaat en duur van het wasprogramma. Hiervoor had ik een wasmachine staan van 15 jaar oud en het verschil in stroom verbruik is echt aanzienlijk. In ons gezin staat de wasmachine toch zeker 10 tot 15 keer per week te draaien en dan merk je het snel op wanneer de machine zuiniger omgaat met het stroom verbruik. En het 49 minuten My-wash programma is echt een uitkomst. Dit programma doet zeer goed zijn werk. De overige wasprogramma's zijn wel vrij lang en variëren tussen de 3 en 4 uur. Deze wasmachine filtert en ontkalkt het water, dit is merkbaar je was is aanzienlijk zachter. Al met al echt wel een aanrader deze wasmachine van AEG. Nu afwachten of deze ook 15 jaar meegaat.

Pluspunten

• 9 kilo vulgewicht
  • 49 minuten my-wash
  • Kalkvrij

frans86 01-12-2020

Goede resultaten!

Geschreven voor: AEG L9FEN96BC

Ik heb deze wasmachine van AEG nu een aantal weken in mijn bezig. En tot nu toe ben ik zeer tevreden over de resultaten die deze machine levert. De normale was programma's zijn wel aan de lange kant maar ik gebruik zelf vaak het my-wash 49 programma wat heel verrassend slechts 49 minuten duurt. Maar in deze 49 minuten is de was wel helemaal schoon en fris. Een standaard katoen programma met volle lading duurt wel snel 4 uur. Maar goed wanneer je de wasmachine in de avond aan doen voor het slapen is dit natuurlijk heen enkel probleem. Deze machine is ook uitgevoerd met een wifi-verbinding en dit werkt heel makkelijk. Via een app heb je dan de mogelijkheid om meerdere instellingen te kiezen en heb je de keuze uit diverse extra wasprogramma's. Wat ook goed is om te vermelden dat deze machine je was wast met gefilterd en ontkalkt water. Dit komt de waskwaliteit te goede! In het zeep bakje kan je zout toevoegen voor dit proces. Je hoeft maar zelden zout bij te voegen en de machine geeft zelf aan wanneer het weer op is. Oja ook niet geheel onbelangrijk. Dit zout kost bijna niets.

Niels 29-11-2020

Topmachine!

Geschreven voor: AEG L9FEN96BC

Wassen wordt nooit een hobby maar met deze AEG kom je heel dicht bij!! Wat een fijn apparaat. Een mooi design en een hoog gebruiksgemak. Geen dagen meer aan het wassen maar in 1 dag door al mijn wasgoed heen.
Door de grote vulopening gooi ik het wasgoed er zo in en door de grote 9 kilo trommel gaat er heel veel wasgoed tegelijk in.
De AEG weegt het wasgoed en past het watergebruik daarop aan. Hierdoor werkt hij ook nog waterbesparend.
Verschillende handige programma’s zorgen voor snel wegwerken van de was. Zo is er het My-Wash programma waarin je in 49minuten een was compleet wegwerkt en is er een stoomprogramma om kledingstukken op frissen en te ontkreuken.
Ideaal voor gezinnen en mensen die weinig tijd met de wasmachine willen doorbrengen! Deze AEG werkt erg mee. Je kan ’s ochtends je was er in doen en ’s middags het programma laten starten via de app, zodat het programma klaar is als je thuiskomt. Ook kun je via de app zien hoelang het nog duurt.
Ik ben er heel blij mee!

Ellen 29-11-2020

Fijne wasmachine

Geschreven voor: AEG L9FEN96BC

De wasmachine is erg stil zelfs bij het centrifugeren. De wasmachine staat op zolder waar wij slapen en ik kan hem gemakkelijk uitstellen en in de nacht laten draaien zo geluidsvriendelijk is hij. De ruime keuze uit wasprogramma's en het gewicht van de was is uitstekend. Er zit een stoomfunctie op dus even een overhemd was minder laten kreuken is erg fijn, ook om een kledingstuk op te frissen de stoomfunctie handig. Het korte wasprogramma van 20 minuten is ideaal. De wasmachine heeft een mooie vormgeving zelfs het vulbakje voor het waspoeder is stevig.

Pluspunten

• zuinig
  • geluid
  • vulcapaciteit

Minpunten

• de app

digi_freak 25-11-2020

Mooie stille wasmachine met grote 9 kg trommel!

Geschreven voor: AEG L9FEN96BC

De installatie verliep erg gemakkelijk, vervoersbeugels losmaken, wateraanvoer aansluiten, afvoerslang aansluiten en klaar. Bij het “test” programma van 30 minuten viel meteen op hoe stil de wasmachine is, dat belooft veel goeds. Bij de wasmachine krijg je naast de handleiding, een speciaal inzetbakje voor vloeibaar wasmiddel en speciale strips voor onder de machine om trilling te voorkomen. De strips hebben wij er niet onder gedaan omdat hij bij ons in de garage staat.
De eerste indruk van de wasmachine is zeer positief. Het is een mooi apparaat met een helder display en een gemakkelijke bediening d.m.v. de touch knoppen en een draaiknop.
Terwijl ik nog aan het zoeken was op het display hoe ik de wifi kon aan zetten was mijn vrouw’s eerste reactie:” Mooi, er zit een eco stand op!” Dat is natuurlijk leuk maar volgens mij inmiddels wel standaard op de meeste moderne apparaten. Inmiddels had ik de app gedownload en had ik de toets combi voor de wifi connectie gevonden.
Helaas liep het aanmeld proces voor een AEG account niet soepel. Er zou een mail zijn verstuurd waarin je, je aanmelding moet bevestigen, maar die is nooit gekomen. Uiteindelijk is het door het resetten van het wachtwoord wel gelukt.
Wat meteen opviel t.o.v. onze huidige oude wasmachine is de grote trommel en opening. De trommel kan 9kg was aan. Wat deze machine o.a. bijzonder maakt is het MyWash programma van 49 minuten. Dus het MyWash programma leek me het beste om mee te straten. Bij het selecteren van dit programma zie je direct op het display dat dit programma maar 5kg was aan kan. Dat was wel even een teleurstelling maar het is niet anders. Gelukkig bleek bij het beladen dat 5kg was toch best veel is. De wasmachine heeft een beladingsdetectie en geeft bij de start aan als er te veel inzit. Na een uurtje weer bij de machine gaan kijken en hij was uit… o jee zou de stop zijn doorgeslagen? Maar het blijkt dat de wasmachine 5 minuten na beëindigen van een wasprogramma uit gaat om stroom te besparen. Supermooi natuurlijk maar helaas betekent dit wel dat het lampje in de trommel niet automatisch aangaat als je hem openmaakt. Je moet dan eerst op ‘aan/uit’ drukken en dan gaat het lichtje aan. Het eerste resultaat van de was is goed. Het is schoon en klaar voor de droger.
De app bediening vind ik vooralsnog een gimmick, als je toch naast de wasmachine staat kan je hem net zo goed met de hand programmeren want dat is een fluitje van een cent. Wel leuk aan de app is dat als je niet weet welk programma je moet kiezen hij je met de care advisor het beste programma aanbeveelt en ook via de app kan starten.
Na het de machine wat lange in gebruik te hebben valt hij niet tegen. Het was en centrifugeer resultaat is goed en de machine is vrij stil.
Wat het apparaat volgens mij pas echt handig maakt is de combinatie met hetzelfde type droger. Dan kan je de apparaten via de app koppelen zodat was en drogen in een keer instellen. Helaas heb ik dat de droger niet kunnen testen.

• Mooi apparaat
  • Grote trommel
  • 9kg
  • App

Minpunten

• Inzet bakje vloeibaar wasmiddel
  • Korte programma's voor max 5kg

Lorenzo 25-11-2020

Mooie apparaat maar niet perfect

Geschreven voor: AEG L9FEN96BC

Bijna 2 weken de AEG L9FEN96BC in gebruik. De wasmachine lijkt in vorm erg op onze 4 jaar oude AEG-wasdroger. Het is een mooi apparaat met zwart/ grijze trommeldeur en verlichting bij de trommel, erg handig zodat je goed kan zien wat je erin stopt. Het bediengispaneel ziet er strak en modern uit en is erg overzichtelijk. Op de aan/uit knop en de draai knop na het de wasmachine verder touch knoppen. Het aantal knoppen is beperkt en om toch volledige functionaliteit te bieden, hebben sommige knop combinaties een dubbele functie. Het scherm is overzichtelijk en goed leesbaar met goed contrasterende wit/ blauwe cijfers en letters. De procedure om de wasmachine met de Wi-Fi te koppelen is eenvoudig alleen moest ik de procedure 4 keer doorlopen om de koppeling tot stand te krijgen.
De grote deuropening en trommel zijn erg fijn en maken het vullen en uithalen van de was erg makkelijk. Het MyWash programma (voor was met een gemiddelde bevuiling) van max 49 minuten voor gemengde was is voor ons als gezin ideaal. Het nadeel is dat dit programma aangeeft dat je je de machine tot max 5kg moet beladen. Dit geldt ook voor enkele andere programma’s. Wil je de volledige 9kg van de machine benutten dan zit je vast aan de langere programma’s die langer duren. Een voordeel is wel dat de machine bij het sluiten van de deur zelf weegt hoeveel was erin zit en de tijd van het programma erop aanpast.
Het gebruik van de wasmachine met de app werkt goed. Wat wel jammer is dat wanneer je de wasmachine wilt instellen met de app je een extra knopje moet indrukken voordat je op start drukt. Vergeet je dit te doen dan kan je de machine niet op afstand bedienen.
De app zelf werkt eenvoudig, je kunt direct een programma kiezen of je kan gebruik maken van de ‘care advisor’. Door middel van een aantal vragen over je was geeft de care advisor advies over het programma. Je kan dan met een druk op de knop het programma instellen. Hoe wel ik blij ben met deze optie (ik vind namelijk dat je tegenwoordig alles op afstand moet kunnen bedienen) denk ik toch dat wij vaker gebruik zullen maken van het display. De wasmachine kan ook gekoppeld worden met de droger uit deze serie. De droger zou dan ook meteen na de was op het juiste programma staan, dat lijk mij erg handig. Verder is het fijn dat je op de app de voortgang van je was kan zien en hoelang het nog duurt. Bij ons staat de wasmachine in de garage dus wij horen hem niet piepen als hij klaar is en dan is de app wel erg handig. De stoom functie valt ons vooralsnog tegen. Wij hebben een testje gedaan met 2 vesten en een trui die naar rook van de tuinhaard stonken. Na de stoom functie was er aan de lucht niet veranderd. Wellicht dat het wel helpt met hele kleine geurtjes maar dan hang ik het liever even buiten.
Het was resultaat van de machine is goed, de was komt er op lage temperatuur schoon uit. Ook heb ik het idee dat we minder wassen omdat we toch vaak gebruik maken van de 9kg programma’s waardoor wij t.o.v. onze oude Miele veel meer was tegelijk kunnen doen.
Een nadeel is wel dat wij poeder en vloeibaar wasmiddel door elkaar gebruiken. Maar wanneer je vloeibaar wasmiddel in de machine wilt gebruiken heb je een inzet bakje nodig. Wanneer je dan weer poeder gebruikt moet dat inzet bakje er weer uit. Dit is omslachtig en iets wat ik niet eerder heb gezien.

Ellen 24-11-2020

Fijne wasmachine

Geschreven voor: AEG L9FEN96BC

Deze wasmachine heeft een prachtig design zelfs het waspoederbakje is stevig. Ruime keuze uit wasprogramma's: de my wash 49 minuten is favoriet hier maar ook de 20 minuten wash is ideaal. Voor mijn delicate kleding is de wasmachine goed in te stellen naar mijn waskeuzewensen dat de kleuren zo lang mogelijk behouden blijven. Zelfs voor donsjassen is er een programma en ook het stomen is erg handig voor de overhemden van mijn man.
Enig minpunt is het contacten met de app ben er een zaterdag mee bezig geweest en het is nog niet gelukt. Het systeem loopt steeds vast. Op twee telefoons geprobeerd het wil niet lukken. Erg frustrerend en jammer.
Het vulgewicht is prima de machine geeft aan als het teveel is.
Als het wasprogramma klaar is schakelt de wasmachine zich volledig uit dus goed voor het stroomverbruik.
Conclusie: tevreden met deze aankoop
Punt van aandacht is de connectie met de app.

Ster 22-11-2020

Aeg Wasmachine

Geschreven voor: AEG L9FEN96BC

De was machine is, qua inhoud, zoveel ruimer dan onze vorige wasmachine en dat is fijn! Als eerste het synthetische programma uitgeprobeerd, aangezien ons gezin meerdere keren per werk sport en deze kleding dus weer snel schoon en fris moet zijn.
De machine is makkelijk te bedienen en qua geluid, rustig.

Pluspunten

• Inhoud
  • Rustig

Sanlfc 20-11-2020

Snel en stil

Geschreven voor: AEG L9FEN96BC

De wasmachine ziet er mooi en stijlvol uit met de zwarte accenten. Het 49 minuten programma is ideaal. De was is supersnel klaar en schoon. Ook door de baby gemaakte vlekken gaan er uit met dit programma. De machine werkt supersimpel en intuïtief. Je kunt makkelijk het aantal graden of toeren van de centrifuge aanpassen. Door de capaciteit van 9 kg kan er heel veel in. De machine geeft een handig piepje als hij klaar is. De app vind ik nog niet zoveel toevoegen. Je kunt het programma via de app starten maar uiteindelijk moet je toch zelf de was erin doen. Op de app heb je ook nog mogelijkheden voor andere programma’s zoals een handdoekenwas. De machine is ook met 1600 toeren erg stil.

Pluspunten

• Snel programma
  • Wast schoon

Minpunten

• App

Mini 19-11-2020

Wat een veelzijdige machine.

Geschreven voor: AEG L9FEN96BC

Wat voor mij erg belangrijk bij het zoeken van een nieuwe wasmachine was een grote vulopening voor de was. (Zodat ik ook de dekbedden kan wassen) Tot mijn verbazing heeft geen een ander merk dit, behalve de L9FEN96BC van AEG die net nieuw in de winkel stond. Dit en de vele mogelijkheden (stomen en het bezuinigingen op de energie, e.d) en goede uitleg van deze machine heeft mij niet lang laten twijfelen over de aankoop. Ook wat betreft design en duidelijk bedieningspaneel is deze wasmachine zeker een aanrader.