Bosch WAXH2M70NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch WAXH2M70NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Fam_H 15-04-2022

Erg fijne machine, maar toch teleurgesteld

Geschreven voor: Bosch WAXH2M70NL

Wij hebben deze machine juli 2021 aangeschaft nadat wij zeer content waren over onze bosch droger.

De machine is erg stil tijdens het wasprogramma*, je hoort hem dan nauwelijks.Heeft veel verschillende wasprogramma's, ook in te stellen met je telefoon. Ook is het prettig dat we een melding op onze telefoon krijgen als het wasprogramma is afgelopen. Voor de rest wast hij goed. Gewoon wat je mag verwachten van een wasmachine.

Echter, * tijdens/met/voor het centrifugeren, maakt deze machine vaak een bonkend geluid. een hard bonkend geluid. Dit hoor je als je in de woonkamer zit (wasmachine staat op zolder). Het zelfde geluid waarom wij onze oude machine hebben vervangen (14 jaar oud) omdat een steun van de trommel defect was. Bosch claimt dat dit normaal is en door onbalans komt (de trommel raakt dan de zijkant, of iets anders.....). Een sensor grijpt dan in en de machine probeert de was te herverdelen. Dit laatste klopt. Echter geeft mij dit het idee dat dit niet ten goede van de levensduur komt. Daarnaast heb ik dit ook nooit met andere (goedkopere) machines ervaren. Had ik dit van tevoren geweten, gelezen, dan had ik deze machine niet gekocht.
Ik vind het zeer bijzonder dat bosch een wasmachine maakt die de hele wascyclus bijzonder stil is, maar net voor het centrifugeren harde bonkende geluiden maakt.

Looks machine 9
Programma's 9
Gebruiksvriendelijkheid 9
Kwaliteits ervaring: 3

Pluspunten

• Stil tijdens wassen
  • Instellen en communiceren naar/met telefoon

Minpunten

• Bonkend geluid voor centrifugeren
  • Geen hoog kwaliteitsgevoel hierdoor

Sharita 12-05-2021

Mooi formaat, en groots in gebruik

Geschreven voor: Bosch WAXH2M70NL

Nooit meer dan 300 euro uit willen geven aan een wasmachine. Nu wel, en wat een verschil! Ik ben voor deze Bosch gegaan niet alleen vanwege het merk, maar vanwege alle gebruiksopties en de inhoud. Deze 9 kilo trommel is echt een verademing. Met 1600 toeren dacht ik dat hij op zou stijgen op zolder waar onze oude met 1400 toeren dit wel deed, maar hij is echt stil en staat "rustig".

WiFi werkt goed, maar omdat hij op zolder staat is het soms lastig qua verbinding. Heerlijk om de was in de machine te doen en onderweg aan te zetten. Ik vind dit efficiënt. Startuitstel leent zich hier ook uitstekend voor.

De verschillende was programma's zijn ook nog eens diegene die je veel gebruikt. Ik althans. Zo kun je kiezen voor tijdsverkorting bij sommige programma's en waterbesparing etc.

Ik ben echt blij met deze machine van Bosch. Ik wil niet anders meer.

Pluspunten

• Stil met 1600 toeren
  • 9 Kilo trommel
  • Mooi qua uiterlijk