Bosch WAXH2K90NL - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 58 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch WAXH2K90NL op Kieskeurig.nl.

9,1

ET_Bosch 18-12-2020

wat een gave wasmachine, wat een design!

Geschreven voor: Bosch WAXH2K90NL

Na 18 jaar trouwe dienst van onze vorige Bosch wasmachine, viel het display geleidelijk weg en was het tijd voor een nieuwe. De keuze zou tussen Bosch (groot in i-Dos) en Siemens (Sensofresh) zijn en uiteindelijk is het deze Bosch WAXH2K90NL geworden vanwege de goede referenties en i-Dos, met een supersnelle Q-drive motor met 10 jaar garantie.

Een dergelijke motor had onze vorige Bosch ook en je moest echt voor de wasmachine staan en in de trommel kijken of het wel draaide, ook na 18 jaar trouwe dienst.

en met de HomeConnect komt er weer wat comfort bij : )

Pluspunten

• design
  • gebruiksgemak
  • tormmelverlichting
  • home connect
  • i-Dos

Boukers 17-11-2020

Doseren en programma’s kiezen duidelijk en eenvoudig

Geschreven voor: Bosch WAXH2K90NL

Deze Bosch wasmachine weegt de was en doseert zelf met IDOS functie het wasmiddel. Met één verlichte ronddraaiende keuzeknop stel je het gewenste wasprogramma in. Een eenvoudig, duidelijk en overzichtelijk ledscherm geeft temperatuur, centrifuge toerental (tot 1600) en tijdsduur aan. Een kind kan de was doen, deze machine doét het voor je! Een waardige opvolger van onze Miele die 28 jaar dienst deed.

Pluspunten

• IDOS wasmiddel doseer systeem
  • Zuinig met water en electriciteit
  • Fijne ronddraaiende keuzeknop
  • Goed leesbaar Led scherm
  • Redelijk stille machine

Minpunten

• Nog niet ontdekt....
  • Nog niet ontdekt...
  • Nog niet ontdekt..
  • Nog niet ontdekt.

Loes 20-06-2021

Heel fijne wasmachine.

Geschreven voor: Bosch WAXH2K90NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Zeer gemakkelijke bediening van dit apparaat. Ook erg fijn dat je niet iedere keer wasmiddel en -verzachter hoeft toe te voegen, maar dat jij dit zelf regelt adhv de hoeveelheid was.

Desirée 19-06-2021

Wasmachine

Desirée 18-06-2021

Wasmachine

Geschreven voor: Bosch WAXH2K90NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Zeer tevreden over deze wasmachine. Erg makkelijk dat je niet meer hoeft te kijken hoeveel wasmiddel ik nodig heb met dit Idos systeem

Anke 10-06-2021

Geweldig apparaat. Duidelijk en wast super

Geschreven voor: Bosch WAXH2K90NL

Gekocht omdat ik een combi zocht van wasdroger en wasmachine. Dit was een mooie combi. Bosch is duidelijk en heeft een mooi overzicht. Met programmas

Pluspunten

• Programma duiding
  • Uiterlijk
  • Combi met wasdroger

Anita 08-06-2021

Super wasautomaat

Geschreven voor: Bosch WAXH2K90NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Idos, echt geweldig, kan deze machine iedereen adviseren. Ik gebruik beide wasmiddelvakken voor wit en bontewasmiddel. Stel je programma in en de machine doet letterlijk de rest. Ik heb er voor gekozen om een 1600 toeren aan te schaffen en dat beetje meer zorgt dat je wasgoed met zo min mogelijk vocht uit de wasautomaat komt. Dus met recht een Beste Koop! Ik adviseer deze machines

hugo hendriks 03-06-2021

EXCLUSIV!

Geschreven voor: Bosch WAXH2K90NL

Beste uit de test april 2021 Consumentenbond en terecht. Prachtig en stil apparaat . Simpele bediening en heel leuk: binnenverlichting.

Pluspunten

• 1600 toeren
  • stil en stabiel
  • modern uiterlijk

Klant Groningen 31-05-2021

Goede kwaliteit, mooi wasresultaat, energiezuinig

Geschreven voor: Bosch WAXH2K90NL

Beetje twijfel over de i-Dosfunctie (want waarvoor is die nou weer nodig, had om ons niet gehoeven) maar gekozen op kwaliteit en prestaties. Wasmiddel-autofunctie is ideaal, geen omkijken meer naar, nooit meer teveel wasmiddel en je kunt maanden vooruit met een vulling.

Pluspunten

• kwaliteit
  • wasresultaat
  • wasmiddel autofunctie

Minpunten

• weinig korte programma's

André Verheijke 29-05-2021

vertrouwen

Geschreven voor: Bosch WAXH2K90NL

Een vertrouwd merk met goede eigenschappen en testresultaten. Gaat goed om met energie, eenvoudige en duidelijke bediening. Ziet er ook nog goed uit.

Pluspunten

• kwaliteit
  • bedieningsgemak
  • vullen wasmiddelen wit en bont

angel 27-05-2021

schone was

Geschreven voor: Bosch WAXH2K90NL

Wat een top machine. Alles super makkelijk te regelen. digitaal maar zo duidelijk. Ben echt in mijn nopjes.

Inka 27-05-2021

wasmachine i-Dos

Geschreven voor: Bosch WAXH2K90NL

Royale wasmachine geschikt voor gezin en kleden van de beestenboel. De wasmachine is erg stil daar hij drie schokbrekers heeft en met het automatische programma kan een kind de was doen. Handig is ook de bediening via de app en je een seintje krijgt als de was klaar is.
Het speciale systeem zorgt er voor dat het wasmiddel zich goed verspreid over de trommel en dat merk je ook écht. Kleren komen prettig er fris uit. Ook een verademing is het i-Dos systeem, dat de wasmachine zelf de hoeveelheid wasmiddel regelt. Er kan zelfs een hele fles wasmiddel en/of wasverzachter in het reservoir. De programma's duren erg lang, maar dit kan versneld worden met de speedfunctie. Ben erg content mee met deze machine.

Pluspunten

• i-Dos systeem
  • erg stil

Minpunten

• programma's duren lang

Martijn 24-05-2021

Stille vriend voor grote gezinnen

Geschreven voor: Bosch WAXH2K90NL

Na 10 jaar en ruim 5.000 wasbeurten hield mijn oude Bosch Logixx 8 er mee op. Ik heb besloten om het merk en de serie trouw te blijven, in de hoop dat deze machine net zo duurzaam blijkt te zijn als zijn voorganger.

De wasmachine draait hier (5 gezinsleden) dagelijks en soms meermaals op een dag. Dan is het met name prettig dat de machine zo stil is. Ik heb de decibelmeter er bij gepakt en het apparaat blijft inderdaad onder de beloofde 70 dB bij centrifugeren op 1.600 toeren.

Het i-DOS systeem is niet alleen handig (vullen en de machine weegt en doseert zelf), maar bespaart aanzienlijk wat wasmiddel. Nu weet ik dus dat ik in het verleden teveel wasmiddel gebruikte en vandaag de dag mijn portemonnee en het milieu spaar.

De machine verbinden met het wi-fi is even een uitdaging (tip: Pak de volledige handleiding er bij. Die beschrijft het het beste.) en de HomeConnect-app is eigenlijk het enige wat teleurstelt. Na het instellen was de app de wasmachine al vrij snel weer kwijt terwijl ik wel berichten krijg dat de machine klaar is of wasmiddel nodig heeft. Die meldingen zijn overigens wel reuzehandig als je in hoog tempo wilt doorwassen.

Over hoog tempo gesproken: Met de SpeedPerfect-stand kan je rap doorwassen (

Pluspunten

• Stil (< 70 db)
  • Snel, maar ook schoon wassen
  • i-DOS doseert zelf de hoeveelheid wasmiddel
  • Melding op je telefoon als de was klaar is

Minpunten

• Home Connect-app
  • Instellen voor wi-fi is even doorbijten

Wilrieke 23-05-2021

Stil mooi

Geschreven voor: Bosch WAXH2K90NL

Energiezuinig een ruime trommel 9kg stille machine en het i-dos systeem is fijn je gebruikt hierdoor nooit teveel wasmachine. Ook prijstechnisch oké.

Pluspunten

• Stille wasmachine

Minpunten

• Nog niets

Rob 17-05-2021

Prachtige wasmachine met heel veel mogelijkheden.

Geschreven voor: Bosch WAXH2K90NL

Werkt uitstekend met duidelijk scherm en goede bediening. Als je vragen hebt heb je een snel beschikbare en deskundige helpdesk.

Pluspunten

• Prima kwaliteit
  • Heel veel mogelijkheden

Ruiter 16-05-2021

Makkelijk te bedienen, veel programma's, handige HomeConnect

Geschreven voor: Bosch WAXH2K90NL

Deze Bosch wasmachine viel op door de vele mogelijkheden. Ideale ruime trommel, 9kg, handig te bedienen, veel keuze in programma's.. de i-dos functie is zeker een groot pluspunt. In de HomeConnect app zijn de hoeveelheden makkelijk aan te passen. Verder is de app ideaal in gebruik, ja kan op afstand je was aanzetten op de door jou uitgekozen tijd.
Zelfs hardnekkige vlekken krijgt deze wasmachine stralend schoon. Met een jong gezin en veel was ben ik daar erg blij mee!

Pluspunten

• Bediening via app
  • Veel keus in programma's
  • Ruime trommel
  • Makkelijk in gebruik

De ma wo is 16-05-2021

Fantastische wasmachine, stil en energiezuinig

Geschreven voor: Bosch WAXH2K90NL

Een fantastische wasmachine met diverse wasprogramma's. Zuinig qua energieverbruik en verbruik van wasmiddel vanwege het iDos-systeem.

Pluspunten

• Zuinig

S. Donkers 16-05-2021

i-DOS i-DEAAL

Geschreven voor: Bosch WAXH2K90NL

Deze wasmachine werkt erg fijn en stil (de kinderen slapen er doorheen). Het i-DOS systeem is ideaal, af en toe bijvullen en nooit te veel doseren. Ons apparaat draait zo gewenst veel toeren, dus met onze hoeveelheden was droogt het sneller aan de lijn.

Pluspunten

• i-DOS
  • Hoog toerental
  • Korte programma's en lange zuinige programma's

Minpunten

• Geen programma beddengoed(muggenziften ik weet 't)

JanH 14-05-2021

Bosch Wasmachine met automatische dosering wasmiddel

Geschreven voor: Bosch WAXH2K90NL

i-DOS automatische wasmiddeldosering is echt een uitkomst. Minder verbruik van wasmiddel en met de 2 doseerreservoirs is het makkelijk wassen; je kiest voor bijv. voor wol of bonte was met de juiste keuze voor wasmiddel. Ook de trommelreiniging is een must. belangrijk voor het behoud en lange levensduur van de machine. Home Connect lekker WIFI makkelijk om van afstand je machine in te stellen en te controleren. En dan natuurlijk het wasresultaat is echt goed; wasmiddel wordt effectief in het wasgoed gedoseerd en centrifugeren kan tot 1600 toeren , waardoor de was al optimaal droog is. Al met al een prima machine met goed prijs/kwaliteit verhouding

Pluspunten

• i-DOS
  • Bediening
  • Home Connect
  • beveiliging
  • 4D Wash systeem

René 11-05-2021

Zeer stille wasmachine en zeer goed resultaat. Top!

Geschreven voor: Bosch WAXH2K90NL

4 jaar geleden een ander merk wasmachine gekocht, zal het merk maar niet noemen, maar grote spijt. Nu al stuk. Wat ben ik blij terug te zijn bij BOSCH. Omdat ons gezin uit 6 personen bestaat hebben we nu voor de 9kg versie gekozen i.c.m. 1600 toeren. Erg blij mee. Alles werkt handig en het resultaat is geweldig. Het fijnste van deze machine is dat hij bijna geruisloos is, echt super stil. Hier kun je nooit spijt van krijgen.

• programma keuzes
  • I-dos systeem handig