Bosch WAN28095NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch WAN28095NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jo Martin 29-09-2022

Bevalt zeer goed, aan te bevelen zeker gezien de prijs

Geschreven voor: Bosch WAN28095NL

Na 10 jaar een nieuwe wasmachine van Bosch gekocht. Zoals gewend zijn van Bosch zeer gebruiksvriendelijk, makkelijk en overzichtelijk paneel. Pas een paar mogelijkheden te hebben gebruikt, wast zeer schoon en is m.i. zuinig in gebruik. Ook de korte programma's. Beveel deze machine aan, zeker gezien de aanschafprijs.

liesbeth 11-01-2022

bij nader inzien niet zo geweldig

Geschreven voor: Bosch WAN28095NL

ik heb hem nu ruim een half jaar in gebruik. Ik ben er minder positief over dan in het begin. Ik vind dat hij vaak niet voldoende centrifugeert (mijn vorige wasmachine had een hoger toerental met de centrifugefunctie) en dan komt de was er nog best nattig uit.
Ook is het leuk hoor, zo'n grote trommel, maar als je er dan een aantal lakens en dekbedhoezen en een molton in doet dan PAST het wel, maar hij gaat het op de een of andere manier als een grote klont in elkaar frommelen en dan centrifugeert hij niet meer. Want dan kan hij het gewicht niet meer goed verdelen.
Ik mis echt mijn oude miele.
Deze wast ook steeds oneindig lang, en ik snap niet hoe ik een gewone 30 graden was kan draaien. Hij vindt 40 en 60 de normale temperaturen. Het kan wel op 30, maar dan is het meteen weer 'fijne was' ofzo.
Ik denk er zelfs over om deze wasmachine en de droger die ik heb weer te verkopen en dan een miele wasdroogcombinatie te kopen. Gewoon 1 apparaat, is ook veel fijner in mijn kleine keuken.

Pluspunten

• zuinig
  • stil

Minpunten

• het wassen duurt en duurt maar
  • je moet een was vaak 2 x centrifugeren

liesbeth 25-06-2021

Ik zou het maar doen

Geschreven voor: Bosch WAN28095NL

Ik had hiervoor een Miele, maar heb inmiddels een een persoonshuishouden en ik vond dat ik ook wel met een wat minder robuuste en minder dure machine toe moest kunnen. Dus deze Bosch, met een trommel van 7 kilo wat ik eigenlijk te groot vind, maar de machine kan ook met kleinere wasjes overweg. Ik heb nu 1 handdoekenwas gedraaid, en was toch eigenlijk wel blij met de wat grotere trommel. Hij wast echt muisstil, het enige dat je hoort is het water dat in de machine loopt. Dat hoor je wel goed, ik denk dat de Miele dikkere wanden had ofzo. Maar het centrifugeren maakt wel flink wat geluid, niet verontrustend (wat bij mijn stokoude miele inmiddels wel het geval was, alsof er een man met een grote hamer inzat) maar ik ben wel blij dat hij niet de hele tijd zoveel geluid maakt. Ik ben nogal geluidsovergevoelig en dit is nog te doen. Het wassen duurt erg lang (ik heb ook wel de indruk dat het erg schoon is geworden, en ik vraag me wel af of de was daar niet sneller door slijt, maar het schijnt een trend te zijn: langer wassen, grotere trommels, minder hoge temperaturen... je ontkomt er eigenlijk niet aan). Ik ben kortom wel blij met deze machine. Jammer dat het deurtje naar links opengaat alleen, de miele ging (schijnbaar als bijna de enige) naar rechts open en daar had ik de keuken op ingericht. Maar deze Bosch wast, hij wast heel lang, hij wast heel stil, het centrifuren hoor je goed, en ja, het is geen miele. Maar er zit wel tien jaar garantie op de motor, en hij is heel makkelijk te bedienen ook. Ik zou het maar doen.

Pluspunten

• wast muisstil

Minpunten

• centrifugeert goed hoorbaar

frowo 14-05-2021

Frowo

Geschreven voor: Bosch WAN28095NL

Na vooraf me ingelezen te hebben wist ik wat we nodig hadden en was het in de winkel niet zo moeilijk meer. Voor 2 personen hebben wij voor deze wasmachine gekozen omdat het groot genoeg is. Dus minder verspilling van water en energie uiteindelijk. Is heel stil en je kan programma s in korten. Kortom prima

Pluspunten

• formaat , past in de ruimte die er voor is,
  • is heel stil

Jan Knol 09-01-2021

Herrie maker eerste klas

Geschreven voor: Bosch WAN28095NL

1 dag in bezit. Wat een herrie!!!! Een stille wasmachine.......... nou echt niet. Installateur vroeg nog of de vorige wasmachine veel lawaai gemaakt had omdat deze niet waterpas gestaan zou hebben. Nou ik kan je vertellen dat het een fluisterstille was vergeleken buij deze herrieschopper. Gelijk maandag maar bellen of ik hem weer kan inruilen.

Minpunten

• Herrie bij het wassen
  • Herrie bij het centrifugeren