Bosch WAY32541NL - Reviews

9 kg
A+++-10%
Geluidsniveau
74 dB (centrifugeren)

Beoordeling op basis van 559 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,9

Chris 29-11-2015 Product paar dagen in bezit

Top aankoop! Ben enorm verrast door de wasmachine. Was even balen dat onze samsung al na 7 jaar het had begeven, maar hebben er een fijne aankoop voor terug. De machine hoor je inderdaad bijna niet, heerlijk voor de nachtelijke en vroege ochtend wasjes met de optie om de start uit te stellen. Fijne knoppen ook, even wennen dat je ze maar licht hoeft aan te raken en indrukken inderdaad niet nodig is. Goed dat het in de handleiding vermeld staat :-)
Daarnaast ook erg blij met de indicator bij het vullen van de wasmachine. Altijd erg lastig om bij de verschillende wasprogramma's zelf in te schatten welk gewicht je erin mag doen. De machine helpt je hierbij en geeft netjes aan hoe vol de wasmachine zit en of je de max van het programma hebt bereikt. Kan je het nooit meer fout doen! Daarnaast ziet de machine er mooi uit. Al moet ik toegeven dat ik altijd erg gecharmeerd ben van hippe machines tegenwoordig met zwart erin verwerkt. Dit keer niet voor het uiterlijk gegaan, maar de inhoud. Tot nu toe een verstandige keuze! Dankjewel :-)

E Zuidema 30-09-2016 Product paar weken in bezit

Waar voor je geld

Na 2 weken kan ik zeggen dat de wasmachine zo stil is als beloofd en hopelijk ook zo zuinig. Voor een gezin met 3 kinderen is een grote trommel ideaal. Ik spaar alles op en 2 keer in de week was ik 2 a 3 wassen. De wassen komen er schoner uit dan uit mijn oude wasmachine. Mijn oude wasmachine was van een ander merk en heeft de 7 jaar net gehaald. Als ik de reviews mag geloven gaat deze Bosch waarschijnlijk langer dan 10 jaar mee. De bediening van de machine is eenvoudig, via 1 knop en wat tiptoetsen. Vullen doe je na je programmakeus, zodat je kunt zien hoe vol hij is en hoeveel poeder je moet gebruiken. Heel handig. Meer toeters en bellen hoef ik niet. Ik mis wel mijn nachtprogramma van de oude machine, daarbij stel je het centrifugeren tot de ochtend uit, maar ik was inmiddels meer overdag, voor optimaal gebruik van onze zonnepanelen. o ja en ben je iets vergeten, na pauzeren kan je hem gelijk openen en nog iets toevoegen.
Het is een goed machine, die hopelijk zijn geld waar maakt.

Pluspunten

• grote trommel
  • waspoeder advies

Minpunten

• geen nachtprogramma
  • standaard lang programma

Jac Postma 02-09-2016 Product paar dagen in bezit

Heel stil

Al onze apparaten zijn van het merk Bosch en niet voor niets, betrouwbaar en solide. Deze wasmachine heeft de nieuwste aandrijfmotor met 10 jaar garantie, dat zegt genoeg. Wij hebben deze wasmachine nog niet zo lang, het fijnste vind ik dat hij vrijwel geruisloos zijn werk doet.

Pluspunten

• Zeer stil
  • water gebruik
  • Weinig wasmiddel nodig

Minpunten

• Aanschafprijs

Barbara 06-12-2015 Product paar dagen in bezit

9,4
Onwijs mooie wasmachine ook heel erg stil nu slaapt onze kleine mannetje van 10 maanden eindelijk door!
Is makkelijk in gebruik knopjes en vingerknopjes werken super goed je hoeft niet hard te drukken en is snel klaar.
Vind het super makkelijk dat hij aangeeft hoeveel kilo er in de wasmachine in kan en hoeveel wasmiddel ik het beste kan gebruiken.

DD 01-12-2015 Product paar dagen in bezit

Fijne machine, heel erg stil wat voor ons belangrijk is omdat hij op zolder staat. Grote trommelinhoud, fijn met een gezin met kleine kinderen. Verder veel opties en eco /speed- standen waarmee je kunt variëren.

JP 30-11-2015 Product paar dagen in bezit

Besteld via CoolBlue met zaterdag aflevering inclusief plaatsing. Prima geregeld, zeer nette bezorgers!. Machine staat er pas net 2 dagen, maar al enkele wassen laten draaien. Het volgende valt op ten opzichte van onze vorige wasmachine (Miele)
-zeer stil
-er kan heel veel in
-heel veel opties/mogelijkheden
-degelijke uitstraling (behalve het zeepbakje, deze voelt erg los en goedkoop aan)

Bekker 21-03-2017 Product paar dagen in bezit

stille wasmachine

We hebben vandaag de wasmachine bezorgd gekregen. De eerste was aangezet.
Het eerste wat ons meteen opviel was het geluidsniveau hij is zo stil tegenover onze oude machine. Zelfs centrifugeren is stiller dan gewoon draaien van onze oude machine
Duidelijke beschrijving van het gebruik en veel handige functies zoals. wanneer wil ik dat mijn was klaar is geef tijd in b.v 6.00 machine begint vanzelf er zorgt dat hij om 6.00 klaar is.
Duidelijke display

HHW1 13-03-2017

alweer lekkage

Dit is nu al de tweede keer dat de machine lekt en de monteur zich niet houdt aan de reparatie afspraak.
Zit nu al de hele dag te wachten en dat ging de vorige keer precies zo.

ab 11-03-2017 Product paar dagen in bezit

Geweldig apparaat

Eerste indrukken zijn good. Mooi en rustig met alle mogelijkheden die we wensen voor een redelijke prijs. Het heldere display met grote letters/cijfers is een verbetering tov de vorge wasmachine. Perfect.
Ik hoop wel dat hij het langer volhoud. Na 6 en half jaar begaf de motor sturing van de ecosilence drive. Kosten 325 euro en dat valt *niet* onder de motor garantie. En de vijf jaar garantie de wij hadden afgesloten heeft hier ook niet geholpen.

Pluspunten

• geruisloos
  • groot display goed af te lezen
  • mogelijkheden

Minpunten

• motor garantie

Stephan 03-03-2017 Product paar dagen in bezit

Stil en goede wasresulaten

Plaatsen en aansluiten gemakkelijk, en na het uitvoeren van de eerste spoeling gebruiksklaar.
Past automatisch de wastijd aan naar gelang de hoeveelheid was. Machine is stil en de was komt er schoon uit. Bediening is eenvoudig, meer dan voldoende mogelijkheden

Pluspunten

• mooi uiterlijk
  • stil
  • makkelijk in bediening
  • grote trommel en vulopening

Nikki 01-03-2017 Product paar weken in bezit

fijne machine

Na 19 jaar heeft mijn oude machine het begeven, hopelijk gaat deze net zo lang mee.
Ik heb al een Bosch wasdroger waar ik tevreden mee ben, vandaar nu de keuze op deze Bosch wasmachine
Ik heb hem nu 2 weken en tot nu toe erg tevreden.
De grote trommel is ideaal.
Ook blij met de speed perfect functie, handig indien was niet erg vuil is, is binnen een uur klaar

Pluspunten

• de vele programma functies
  • stil
  • grote trommel
  • start uitstel
  • tussentijds wasgoed toevoegen

Minpunten

• geen binnenverlichting indien de deur open gaat

Nicol 01-03-2017

fijne machine

grote trommel is ideaal
erg blij met de speed perfect functie, was is in een uurtje klaar.

Ik mis alleen de verlichting in de trommel indien de deur open is.

Rosier 01-03-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi uitziend robuuste machine

Zojuist de nieuwe machine laten instaleren, en direct de eerste draai gedaan. De machine laat zich makkelijk bedienen, gebruiksaanwijzing lezen is een pré, anders mis je de leuke snufjes.
Buiten alle voorgeprogrammeerde programma"s kun je zelf ook aantal toeren en temp regelen. en met de hyspeedknop de programma's in tijd verkorten.
Er gaat een massa wasgoed tegelijk in, zodat ik veel minder draaien per week nodig heb.
Mijn eerste bak katoen op 40 graden, was super schoon, maar mag in de volgende draai op 1400 toeren gecentrifugeerd, want de was op 1600 toeren was erg gekreukeld, maar wel op de waslijn binnen no-time droog.
Ik heb nog nooit geen Bosch gehad, maar weet nu al dat ik veel plezier van deze machine ga krijgen.

E 24-02-2017 Product paar dagen in bezit

Kan veel was in

Mooie wasmachine, past veel in. Ook handig dat je nog was kunt toevoegen. Hij is stil en je kunt er veel was in kwijt.

Pluspunten

• stil
  • veel ruimte
  • veel programma's
  • kort programma

Bastiaan 20-02-2017 Product paar weken in bezit

Goed zoals verwacht

Wasmachine is stil en wast erg goed schoon. Kan ook veel in (9kg). Bediening is eenvoudig en wijst vanzelf. Nog geen negatieve punten ontdekt.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Kan veel in
  • Wast erg goed schoon

Alice 15-02-2017 Product paar maanden in bezit

Had meer verwacht

Ik heb na een miele van 18 jaar voor deze Bosch gekozen vanwege de goede recensies. Echter, ik ben helemaal niet zo tevreden. Bijna bij elke draai duurt het programma veel langer dan aangegeven. Bijv geeft ie bij korte draai 50 graden aan dat de draai 1u gaat duren. In werkelijkheid minimaal anderhalf uur. Staat ie het ene moment nog op 28 min te gaan, kijk je na 5 min weer en staat ie weer op 36 min. Verder is ie helemaal niet zo stil als ik gehoopt had. Vaak is ook het centrifugeren niet goed gegaan en is de was zeiknat. Kortom, ik heb de verkeerde keuze gemaakt. Pluspunt is de grote vulopening.

Pluspunten

• Grote vulopening

Minpunten

• Duurt altijd langer dan aangegeven tijd
  • Niet zo stil
  • Vaak niet goed gecentrifugeerd

Slobbe 30-01-2017 Product paar weken in bezit

Fantastische wasresultaat met een muisstille machine

Aanvankelijk waren we van plan om een Miele te kopen maar na het lezen van de recensies hebben we daar van afgezien. De recensies van deze Bosch waren heel erg goed, een 9 gemiddeld. We hebben de machine nu in gebruik en hij is de 9 dubbel en dwars waard. Een uitstekende wasmachine!

Pluspunten

• makkelijke bediening
  • zeer stil
  • goede prijs
  • wastijd goed te regelen
  • ziet er mooi uit

Martin 22-01-2017 Product paar dagen in bezit

Stille machine

Een prima apparaat. Doet netjes, maar vooral ook zachtjes zijn werk. Een goed overzichtelijk display. En van alle benodigde gemakken voorzien.

Theo 05-01-2017 Product paar dagen in bezit

Stil en veel gebruiksmogelijkheden

Het is een stille machine, waarmee je veel mogelijkheden hebt. Ziet er degelijk uit en de naam Bosch geeft vertrouwen in de duurzaamheid.

• Veel instellingsmogelijkheden
  • 1600 toeren
  • Bewezen techniek

Minpunten

• ben ze niet tegen gekomen

mieswies 18-12-2016

Wasmachine met heel veel verschillende programma's

Zeer gebruikersvriendelijke wasmachine met heel veel keuze aan programma's. Machine is heel stil tijdens gebruik.