Miele WEG375 WPS PWash&9kg - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele WEG375 WPS PWash&9kg op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jip en Janneke gewone taal 08-10-2020

wasmachine

Geschreven voor: Miele WEG375 WPS PWash&9kg

Dit product werd ons aangeraden bij expert in Gennep. Het heeft een lange levensduur en is makkelijk in onderhoud en gebruik. Super fijne machine. Dus topkwaliteit. Tevens super zuinig.

Pluspunten

• zuinig
  • makkelijk te bedienen

Van P 06-09-2020

‘Miele er is geen betere’....Nog steeds het geval

Geschreven voor: Miele WEG375 WPS PWash&9kg

Het is zeker te weten meer dan alleen maar een wasmachine zoals zoveel mensen dat zien....hij wast goed schoon is stil en met het twindos systeem geen omkijken meer met wasmiddelen! Zoals je het mag verwachten van Miele!
Hiervoor hadden we ook een Miele wasautomaat welke 16 jaar is meegegaan.

Pluspunten

• Wast zeer schoon
  • Stil
  • Twindos (automatisch wasmiddel dosering)
  • Trommelverlichting
  • Bijvul optie tijdens wassen

Minpunten

• Makkelijk zoemer aan/uit zetten

N. 29-08-2020

Duidelijke menukeuzes, makkelijk aansluiten en instellen

Geschreven voor: Miele WEG375 WPS PWash&9kg

Wast schoon, hoe kan het anders, daarvoor koop je een wasmachine. Plaatsen is appeltje eitje, daar heb je geen installateur voor nodig: stekker erin, slangen koppelen, niet vergeten de transportvergrendeling te verwijderen, maar dat staat ook in het instellenmenu, menu doorlopen, proefwasje draaien en .... klaar voor gebruik. Kind kan de was doen(!) En je kunt gewoon je eigen vertrouwde wasmiddel gebruiken, hoor, geen probleem.

Pluspunten

• Past zich aan aan de hoeveelheid wasgoed

Minpunten

• prijs

H.G. Heijboer - Chevalking 06-07-2020

Groot laad vermogen. Makkelijk te bedienen

Goede prijs kwaliteit verhouding
met 1400 toeren, toch een goede droge was.
Duidelijke leesbare display

Pluspunten

• Duidelijk leesbare display
  • energie zuinig

Dijkstra 01-07-2020

Miele 375

Geschreven voor: Miele WEG375 WPS PWash&9kg

Wasmachine bevalt heel erg goed. De machine wast goed, de power functie is ideaal in 49minuten je was schoon! Ook de express functie van 20minuten ideaal voor het snel opfrissen van een shirtje/jurkje. Een wereld van verschil vergeleken met de LG machine die ik had, machine is ook een stuk stiller. En ik had gedacht dat wifi handig zou zijn. Ik krijg een melding binnen als de was klaar is, dat is ideaal zo vergeet je nooit meer je was.

Pluspunten

• Verschillende programma’s
  • Wifi melding telefoon was is klaar
  • Stiller

Christiaan Loeber 14-04-2020

Fijne stille maar langzame wasmachine

Geschreven voor: Miele WEG375 WPS PWash&9kg

Via een testpanel mogen wij deze wasmachine een tijd testen. Onze eigen wasmachine van Siemens is inmiddels 10 jaar oud, dus we zoeken zelf ook al een tijdje naar een opvolger. Deze Miele is pas net te koop en barst dan ook van de snufjes, zoals verbinding met een app en een powerwash programma.

Gevoelsmatig gaat er niet heel veel meer was in deze machine dan onze eigen 8 kg machine, maar bij een gezin met drie kinderen is elke kilo extra mooi meegenomen. Nadeel is wel dat een standaard programma (weliswaar intelligent dus water en tijdsduur afgestemd op vuilgraad) er erg lang over doet. 3 uur wassen is geen uitzondering. Wij draaien vaak meerdere wassen per (was) dag en dan is dat best lang.

De machine staat bij ons op zolder en je hoort hem bij het wassen niet boven de mechanische ventilatie uit. Centrifugeren met de deur dicht en je hoort bijna niets! Dat is echt een enorm verschil met onze oude machine, die je beneden kan horen centrifugeren.

Het instellen voor het eerste gebruik was best lastig, vooral het koppelen met de app en wifi. Maar het is uiteindelijk wel gelukt en werkt sindsdien prima. Alleen gebruiken we het weinig dus het biedt voor ons geen meerwaarde.

Pluspunten

• Stil
  • Schoon
  • Uitgebreide functionaliteit

Minpunten

• Standaard wasprogramma duurt lang
  • Instellen en verbinden met app was lastig

Allina 02-04-2020

Fijne wasmachine

Geschreven voor: Miele WEG375 WPS PWash&9kg

Deze Miele wasmachine werkt samen met een app. Het was even puzzelen om de machine met de app te laten verbinden, maar als dat eenmaal gedaan is werkt het ook goed! De app geeft netjes aan hoe lang het wasprogramma gaat duren en geeft een notificatie wanneer de was klaar is. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je de was in de machine vergeet. Ook heeft de app een handige functionaliteit waarbij je kan aangeven wat voor soort kleding je wilt wassen, hoe kwetsbaar deze kleding is en wat voor kleuren er bij zitten. Op basis van deze informatie geeft de app een suggestie voor het wasprogramma. Dit is lekker makkelijk als je niet uitgebreid wilt uitzoeken welk programma het meest geschikt is of het meest zuinig is voor een specifieke wasbeurt.

Verder beschikt deze Miele over een QuickPowerWash programma. Deze is bedoeld voor licht verontreinigde was en duurt 49 minuten. Een nadeel hiervan vond ik echter dat deze functie alleen te gebruiken is bij een kleine belading (kleiner dan 4 kilo). Daarnaast merk ik dat de was iets vochtiger is na dit programma, dus doe ik er vaak een extra centrifugeerprogramma achteraan. Overigens heeft bijna elk wasprogramma ook een sneltoets, waardoor de wastijd verkort wordt (dit gaat dan ten koste van de zuinigheid).
Al met al een fijne wasmachine met een grote trommelinhoud, dus kan hem zeker aanraden!

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Erg stil
  • Uitgebreide programmakeuze
  • App met was-assistentie

Minpunten

• 1400 tpm

Raymond 02-04-2020

Goede en stille wasmachine

Geschreven voor: Miele WEG375 WPS PWash&9kg

Het uiterlijk van de machine is stijlvol en strak en ziet er naar onze mening mooi uit. De machine beschikt over een uitgebreid aantal mogelijkheden om in te stellen in vergelijkbaar met onze andere machine. De machine beschikt als optie over de mogelijkheid om een app te gebruiken. De installatie op WiFi is hiervoor nodig. Deze hebben we handmatig moeten invoeren aangezien de automatische installatie niet werkte. De app maakt het mogelijk om de status van de machine te volgen. Zo kan je waar je ook bent zien hoe lang het nog duurt voor de was gereed is. Ook krijg je een melding binnen op je mobiel. Hierdoor hoeven we niet iedere keer naar boven te lopen of de was als klaar is. De machine maakt de was erg goed schoon. De wasmachine heeft een verkort programma waardoor een volle machine binnen een uur de was volledig schoon wast. Het te gebruiken wasprogramma is gemakkelijk en snel aan te passen bijvoorbeeld het aantal toeren, temperatuur, extra inweken en kreukherstellend. Het gebruik van een programma met donkere was maakt het erg gemakkelijk om snel de juiste instellingen te vinden. De mobiele start maakt het mogelijk om via je mobiel de machine vanaf afstand te starten. Dit is vooral gemakkelijk om te plannen dat de machine op een bepaald tijdstip dient te starten, zodat je thuis komt wanneer de was gereed is. Dit is meer luxe maar werkt goed. De tijd die wordt aangegeven klopt met de daadwerkelijke tijd. We merkten bij de eerste keer direct dat de machine erg stil is. Hij maakt alleen veel geluid als de wasbeurt gereed is. De machine blijft piepen totdat je hem uit zet. Gelukkig zit er een optie op om het piepen uit te zetten.

Pluspunten

• Was is snel gereed
  • Uitgebreide instelmogelijkheden
  • Groot volume 9 kg
  • Laag energieverbruik A +++
  • Mobiele app met veel informatie

Minpunten

• Piepen als de machine gereed is gaat lang door
  • Eenmalig instellen WiFi lastig

MP 30-03-2020

Goede wasmachine

Geschreven voor: Miele WEG375 WPS PWash&9kg

Deze Miele wasmachine met grote trommel is ideaal voor mijn gezin met jonge kinderen. Iedere dag stond onze oudere Miele wasmachine aan om de kleding van vooral de kinderen schoon te wassen. In deze wasmachine kan ik meer kwijt per wasbeurt en dit scheelt in het aantal wassen. De wasprogramma’s kunnen echter wel lang duren. Met het wasprogramma QuickPowerWash is de was wel sneller klaar. De was komt er dan ook schoon uit. Handig als je niet veel tijd hebt en de was snel wilt ophangen. De bediening van de wasmachine is ondanks de vele programma’s gemakkelijk. Dit waren wij al gewend van onze oudere Miele wasmachine. Ook ben ik tevreden met het 1400 tpm toerental, een groot verschil met onze oudere wasmachine met 1600 tpm toerental merk ik niet. De App bediening is een nieuwe functie waarmee je een melding krijgt wanneer de wasmachine klaar is. Dit vind ik vooral handig als ik een lang wasprogramma heb aangezet; ik hoef niet meer zelf op de klok te kijken. Aangezien onze oudere Miele wasmachine zo goed beviel, hadden wij hoge verwachtingen van deze wasmachine. Nu wij hem in gebruik hebben, heeft hij aan deze verwachtingen al voldaan. Hij is vergelijkbaar met onze oudere wasmachine en heeft daar bovenop verbeterde en aangevulde functies.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Veel programma's
  • Grote trommel
  • Volgen was via App

Hepi 30-03-2020

Miele WEG 375 WPS

Geschreven voor: Miele WEG375 WPS PWash&9kg

Ik heb deze wasmachine mogen testen. De wasmachine straalt eenvoud en degelijkheid uit. De trommel is zeer goed verlicht.
Voor mij was het een genot dat deze wasmachine 9 kg was aankan. Ik draai zo beduidend minder was gangen.
Heb je minder als 9 kg was te doen, dan past de wasmachine zich hier automatisch op aan door minder water, stroom en wasmiddel te verbruiken. De wasmachine is makkelijk te bedienen ook via een app. Het was wel even een karwei om hem op mijn wifi netwerk te krijgen, maar eenmaal geïnstalleerd werkte alles keurig. Heel handig in de app is de was-assistent weet je niet welk programma je voor je was moet gebruiken dan helpt hij je hierbij.
Dan heeft hij een QuickPowerWash deze kun je bij ieder wasprogramma aanvinken dit verkort de was duur terwijl de was net zo schoon wordt. Het Express programma is om de was even op te frissen wat nog niet echt vuil is. Dit programma heb ik zelf nog niet gebruikt, ik was namelijk als het ook noodzakelijk is.
Mijn persoonlijke mening is dat de programma's wat uitgebreider mogen zijn. Mijn vorige wasmachine had 1600 tpm deze heeft 1400 tpm dit maakt toch wel een verschil i.v.m. droogtijd.
Dan vindt ik persoonlijk fijn als een machine automatische was dosering heeft, dat heeft deze helaas niet. Wat hij wel heeft capsdosering van Miele dit is heel fijn ,maar in verhouding duur.
Het is een fijne machine, echte minpunten zijn er niet is maar net wat je gewend bent.

Pluspunten

• via app te bedienen
  • 9 kg was
  • energie zuinig
  • quick programma
  • led verlichting in trommel

Minpunten

• 1400tpm
  • vlekkenoptie mis ik