Miele WEI875 WPS PWash&TDos&9kg - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 47 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele WEI875 WPS PWash&TDos&9kg op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Theo 16-11-2023

Fraaie stabiele machine met goede waskwaliteit

Stabiele machine, eenvoudig te bedienen met echt schone was. Ik gebruik de machine nu 6 weken. Ruime programma keuze en hij wast sneller en schoner. Ik gebruik het twin dos systeem, heel handig! Het systeem met het wegen van de was en het meten van de vuilgraad werkt uitstekend met bij ons een fors kortere wastijd. Daarnaast is de machine superstil. Ik had eerder een AEG, deze maakte fors meer lawaai, overgestapt naar een topmodel van Bosch, was ook niet stil en deed heel lang over de wasprogramma’s. Had maar eerder voor de Miele gekozen.

Pluspunten

• Twindos
  • Stil
  • Stabiel gebouwd

a*****@k*********** 08-07-2023

Ultraschoon en TwinDos is onverwacht fantastisch.

Omdat onze eerste Miele 29 jaar zonder noemenswaardige klachten had gedraaid, was het zeker dat er weer een Miele moest komen. Alleen welk type......we hadden geen idee.
Vanwege de donkere opstelplaats leek trommelverlichting wel handig en met 5 personen kon ons gezin ook wel een 9 kg trommel gebruiken. Daarnaast wilden we ook graag op 1600 toeren kunnen centrifugeren.
Twindos hadden wij onze ernstige vraagtekens bij; poeder en gewoon vloeibaar wasmiddel voldeden prima.
Uiteindelijk voor dit type gekozen, omdat deze aan alle genoemde wensen voldeed.
Nu ca 2 maanden in bezit en we zijn er lyrisch over! Zeer stil en rustig tijdens het programma. De programma's zijn makkelijk, intuitief in te stellen. Heerlijke grote trommel die heel zacht aanvoelt door de speciale structuur. Trommel is ook nog bij te vullen tot diep in het programma.
En wat zijn we blij met het TwinDos! Verwachting was eigenlijk dat we dit niet zouden gaan gebruiken, maar we zijn helemaal om. Onvoorstelbaar makkelijk dat je niet hoeft te klungelen met wasmiddel. En gewoon de deur dicht kan duwen. 1 drukje op de knop extra.
En wil je alsnog een keer met poeder of wasbol wassen, is het met 1 druk op de knop uit te schakelen. We weten dat we met speciale cartridges ook eigen vloeibaar wasmiddel kunnen gebruiken en in het programma is dit ook makkelijk in te stellen. Maar totaal geen behoefte aan gehad. Het Ultraphase wasmiddel wast echt goed schoon en ruikt heerlijk. Wat ons betreft een waanzinnig goede keuze geweest om deze Miele aan te schaffen.

Pluspunten

• Twindos !! Heel erg makkelijk en schoon.
  • Trommelverlichting
  • Grote, gladde trommel
  • Stil en rustig
  • Instellen is makkelijk door slim programma

Minpunten

• Zware machine, dus op de plek laten bezorgen ;-)

g**********@h********** 06-07-2023

ontbrekende handleiding voor het internet gebeuren

Het wassen met TwinDos bevalt erg goed. Maar het geld voor het verbinden met de Miele app is niet alleen weggegooid geld, maar maakt de bediening ook erg lastig. Het verbinden met de wifi moest door de monteur gebeuren, doordat wij er niet uitkwamen. Na een software update van de router was het alweer niet mogelijk om te ontdekken, hoe de wasmachine opnieuw verbonden moest worden met de wifi. Wij moeten dus na elke update van het wifi netwerk een dure monteur laten komen.

Pluspunten

• stille wasmachine
  • goed was resultaat

Minpunten

• slechte handleiging

Rionna 03-06-2023
  • Product gekregen

Top wasmachine

Zeer goede wasmachine, erg zuinig en heeft uitgebreide programma's.
Alleen is er, in tegenstelling tot wat in het boekje staat, op de machine geen mogelijkheid tot uitzetten van de in- en uitschakeltoon.
En twindos kun je niet bij alle programna's gebruiken.
Ik ben benieuwd hoeveel wassen ik met de ultraphaseflacons kan draaien voor ze leeg zijn.
Mijn vorige Miele had een capaciteit van 6 kg, wat te klein werd vour ons gezin van 6 personen, maar nu hebben verschillende programma's alsnog precies dezelfde maximale beladingscapaciteit.

Pluspunten

• Stil
  • Zuinig
  • Energie- en waterverbruik te zien

Minpunten

• In- en uitschakeltoon niet uit te zetten
  • Beladings vaak zelfde als kleine wasmachine
  • Niet voor alle programma's in TwinDos te gebruiken

w****************@k********* 01-06-2023

Geweldig resultaat met twindos

IK was eerst nogal sceptisch over het twindos systeem.... maar deze wasmachine overtreft alle verwachtingen. De was is super schoon als hij klaar is, sterker nog, we krijgen af en toe de was van onze kleinkinderen omdat de ouders die niet niet schoon krijgen en onze Miele dus wel! Kortom een Top apparaat, erg stil en zuinig....Onze complimenten aan Miele. Hopelijk gaat hij net zo lang mee als de vorige (W933) : dik 30 jaar!

Pluspunten

• zuinig
  • stil
  • perfecte resultaten
  • gemakkelijke bediening

w************@k*********** 05-02-2023

Prima machine. Zeker een aanrader.

Prima wasmachine. Wast super schoon en is zuinig in gebruik door gebruik te kunnen maken van diverse programma's.
Machine wast bijna geluidloos.
De Miele WEI875 WPS is een aanrader en door de gunstige prijs zeker de moeite waard.

Pluspunten

• zuinig in gebruik
  • nagenoeg geluidloos
  • was wordt superschoon
  • prijs /kwaliteit verhouding

g*******@g******** 20-12-2022

een hele goede wasmachine

prima machine, veel keuzes in programma's en toch uiterst simpel en gemakkelijk te bedienen. instructieboekje is eigenlijk niet nodig, machine wijst zichzelf

Pluspunten

• duidelijke programma's
  • fluisterstil

Minpunten

• forse prijs, maar wel topkwaliteit

Rie 07-10-2022

Bijzonder fijne wasmachine en goede service

Deze Miele wasmachine overtreft mijn verwachting en wast naar mijn idee beter dan aangegeven in de reclame/ gebruiksaanwijzing.
Hij is zuinig en na wennen aan het digitale programma en de remote app ben ik erg tevreden over het hele proces van wasprogramma’s instellen tot het eindresultaat. Het Twindos systeem daar keek ik tegenop, maar nu na ruime tijd in gebruik is het zelfs zuiniger wassen dan met gekochte wasmiddelen en praktisch in gebruik. Hopelijk gaat deze Miele ook weer 28 jaar mee😀

Pluspunten

• Goed was resultaat
  • Zuinig kwa water, stroom en wasmiddel
  • Stil
  • Instelbaar wanneer machine aan
  • Veel keuze mogelijkheden in programma’s

Minpunten

• Wennen aan complexere gebruiksaanwijzing

m***********@g******** 24-07-2022

Twindos

Product gekocht vanwege de twindos en powerwash. Ben erg tevreden over de machine. Wasmiddel wordt automatisch gedoseerd en dit scheelt veel in tijd en geen geknoei met wasmiddel. Was is schoon en daarnaast kun je ook een kort programma kiezen wat ook prima wast .Bijvoorbeeld t-shirts. Ik gebruik altijd de powerwas voor de vele handdoeken ideaal. Er zijn nog meer programma’s maar wat ik het meest gebruik is fijne was katoen was en de powerwash.
Ben er erg blij mee., sowieso fan van Miele, blij met mijn keuze. Prijs kwaliteit is erg goed.

Pluspunten

• Automatisch wasmiddel toevoeging
  • Schoon en zuinig
  • Eco
  • Zelf wasmiddel doseren is ook mogelijk

Minpunten

• Wasmiddel is niet goedkoop
  • Instellen programma’s

h*******@g******** 12-06-2022

Het moderne wassen

Na 26 jaar miele, weer een gekocht, nu met het twindos systeem, en dat werkt super. Machine regelt hoeveelheid zelf. Flacons 1 en 2 gaan lang mee

Pluspunten

• Geen wasmiddel kopen in supermarkt
  • Zuiniger in gebruik
  • Gebruikersvriendelijk

Anneke 04-04-2022

Positieve ervaring van een skeptici.

Ik heb een wasmachine met TwinDos gekocht en was eerst wel wat sceptisch ,maar na een poosje het product gebruik te hebben ben ik hellemaal om.
Ben erg blij met de keuze die ik heb genomen.
Altijd een goede dosering en de was is super schoon,
Ondanks op lage temperatuur wassen. Het product heeft ook een aangename neutrale geur wat ik erg prettig vind.
Ik had nog een voorraad wasmiddelen ,die heb ik gewoon op kunnen gebruiken maar daarna direct weer de twinDos gaan gebruiken.

Groetjes en een oprechte aanbevelingen voor het aanschaffen van een wasmachine met TwinDos
Anneke.

d***********@o********** 04-04-2022

Miele met TwinDos doseersysteem

Miele met TwinDos systeem aangeschaft. Reden is gemakkelijk in gebruik omdat flacons met wasmiddelen adequaat doseren en goedkoper in gebruik en passend bij circulaire economie

Pluspunten

• Geruiksvriendelijk
  • Goed was resultaat
  • Moeglijkheid 20 minuten was te doen

Minpunten

• geheel elektronisch mis fysieke draaiknop

a************@f**************** 11-01-2022

Top-wasmachine

Ik ben erg blij met mijn nieuwe wasmachine voor ons 9-persoonshuishouden. De 9 kg trommel kan veel in één keer wegwerken. Het gemak van het TwinDossysteem is ideaal omdat met een enkele aanraking op de tiptoetsen het wasmachine draait zonder dat je er zelf nog wasmiddels aan toe voegt.
De was kwaliteit vind ik uitstekend. Schoner en frisser dan ik ooit eerder ervaren heb. Ik merk niet meer dat er een vettig laagje achterblijft in de trommel en op de was zoals eerder. Dan gebruikte ik snel te veel wasmiddel. De TwinDos doseert zichzelf.
Het is wel opletten dat de voorraad TwinDos wasmiddel flessen in de kast op peil is zodat je niet ineens zonder zit. Je kunt ze makkelijk online bestellen of bij de dicht bij zijnde dealer kopen.
Het machine draait en centrifugeert stil en rustig, dat is een fijne bijkomstigheid.
Het is ook praktisch om zoveel verschillende wasprogramma's te hebben.
Een ideaal machine voor grote wassen, kleine wasjes en speciale wasjes.

Pluspunten

• Ideaal met ingebouwde wasmiddelsysteem
  • Praktische machine waarvan je op aan kunt

Popiejopina 10-01-2022

Slimme wasmachine

Super wasmachine met veel mogelijkheden.
Twindos is super handig.
Maar het allermooiste is dat hij een slimme jongen is.
Nooit meer voor jenkie doedul naar de wasmachine lopen en ontdekken dat hij nog niet klaar is. En dan nog op afstand starten stoppen, enz., daar scoor je punten mee.
En stil en simpel in bediening.

Pluspunten

• Bediening via app
  • Twindos, 200 x wassen zonder zeep toevoegen
  • Super stil en stabiel

y*************@g******** 07-01-2022

Miele

De 9 KG inhoud , het toerenaantal voor de centrifuge. Het energie verbruik TOP

Pluspunten

• 9 kg
  • 1600 toeren
  • Energielabel

i***@a************* 07-01-2022

zeker een aanrader

Erg fijn apparaat dat geluidsstil is en het twin dos systeem zuinig maar op de juiste wijze doseert. Echt een aanrader.

Pluspunten

• wast zeer schoon
  • geluidsstil

a***********@h********** 03-01-2022

Zonder twijfel De beste!

Mijn oude miele wasmachine was met z'n 20 jaar wel aan vervanging toe! Voor mij stond vast dat ik weer voor een miele zou kiezen. En ook het hoge 1600 toetental was voor mij een must. De was is al bijna droog wanneer de machine klaar is. Zeker handig omdat ik geen droger heb.
Over de twindos heb ik even getwijfeld, vooral omdat ik parfum vrij wasmiddel moet gebruiken ivm allergieën binnen het gezin.
Maar het bleek dat miele ook een sensitive middel in het assortiment heeft. Dus heb voor deze machine gekozen en na een half jaar kan ik overtuigd zeggen dat het een geweldige machine is! De machine pakt zelf de hoeveelheid wasmiddel wat hij nodig heeft. Heel handig! Ook de programmas zijn heel uitgebreid en bij de meeste van deze kun je kiezen voor een single wash van 1 kg. Deze functie gebruik ik ik met regelmaat.
Ik ben heel tevreden!

Pluspunten

• Hoog toerental
  • Doseert zelf het nodige wasmiddel
  • Single was
  • Degelijk

l*********@g******** 03-11-2021

Perfect voldoet aan al je wensen

Ik ben heel erg tevreden met de Miele TwinDis 9 kg. Je gebruikt precies de juiste hoeveelheid wasmiddel. Heb je minder was dan past de machine de tijd aan. Een aanrader, de vorige Miele was ook goed.

jo89 03-11-2021

prima wasmachine

De wasmachine doet het erg goed. Er zitten veel progamma`s op. De gebruiksaanwijzing is duidelijk beschreven en ook wat er in welke wasprogramma gebeurd.
Het Twindos systeem is erg makkelijk. 1x instellen en je bent klaar.
Het navullen van de TwinDos is makkelijk.
Via de App kan je op de hoogte gehouden worden wanneer de wasmachine klaar is en daar krijg je ook een melding van.

Wij zijn erg blij met onze nieuwe wasmachine

Pluspunten

• Twindos
  • Veel ver schillende wasprogramma`s

Minpunten

• Navul verpakking zijn prijzig
  • Fijne was, kan maar tot 3 kg.

d***********@g******** 12-10-2021

Waardeloos

Na 15 jaar werd het tijd om onze oude Miele wasmachine te vervangen en we gingen natuurlijk weer voor een Miele. Dit is echter een waardeloos apparaat! Het wordt verkocht als zijnde milieuvriendelijk, maar de kleding slijt ontzettend en er is zo veel pilling en vervorming dat ik op deze manieer maar moet kiezen tussen kleding te vaak vervangen of de machine wegdoen. Het wordt natuurlijk de tweede: de machiene wegdoen (want met onze oude machine hadden we dit probleem niet, dus het ligt aan dit apparaat). Miele helpt overigens ook helemaal niet. Ze zouden "een onderzoek instellen" (met een kluitje in het riet???), en dan hoor je weer niets van hen. Dus voor ons nooit meer Miele.

Pluspunten

• niets vergeleken met onze oude Miele

Minpunten

• Was slijt enorm
  • Witte was wordt grijs met Twindos

Kmaxima 11-09-2021

Miele twindos

Het twindos wasmiddel is wel een beetje duur, maar wel makkelijk om te gebruiken. Als je het niet gebruikt, dan zegt de wasmachine dat je dezemoet reinigen met een speciale hulpstuk dat niet inbegrepen is--onhandig!

Pluspunten

• Makkelijk
  • Stil

Minpunten

• Duur
  • Handleiding alleen in het nederlands

j**********@g******** 11-09-2021

kan beter

De Miele wasmachine heeft na het plaatsen 3 x een was gedaan we lopen tegen het volgende probleem aan.
Dat het twindos systeem steeds vermeld dat de voorraad leeg is, dit met nieuwe flessen als ik de flessen opnieuw plaats dan geeft hij weer voldoende voorraad aan maar halve wege het programma gaat het weer dus fout ik zal Miele daar over bellen.
De app. van Miele werkt wel maar reageert/is een beetje traag.
Voor de rest veel instel mogelijkheden en een stille werking hij wast wel schoon.
Een dag zonder Miele is een verloren dag.
Gaat voor als nog niet voor ons op, ik ga er vanuit dat de kleine problemen wel zal worden opgelost.

Joep Janssen 09-09-2021

zeer goed een aanrader

Dit is onze tweede miele wasmachine. De eerste machine heeft 27 jaar zijn diensten bewezen. Het beste en betrouwbaarste produkt

Pluspunten

• Bijna onverslijtbaar
  • perfekt wasresultaat

Minpunten

• jammer dat we deze na 27 jaar moesten vervangen

Erwin2 08-09-2021

Korte levensduur, hoge reparatiekosten

Ik heb de voorganger van deze machine die technisch vrijwel vergelijkbaar is en voorzien van steamcare en automatisch doseersysteem(DOS). De machine kostte ooit 1800 euro, is 8 jaar oud en weinig gebruikt; ca 3300 uur en zou gemakkelijk 10000 uur / 20 mee moeten kunnen.

Deze week bleek de machine er 30 min voor einde programma mee opgehouden. Het water stond er nog in. Machine doet niets meer, lampjes blijven uit.

Miele, die alleen al 130 euro voorrijdkosten rekent, heb ik niet laten komen. Een ander bedrijf constateerde dat de printplaat ( 400 - 600 euro excl. reparatiekosten) kapot is. Daar was zichtbaar een klein onderdeel doorgebrand. Wat een kosten na 8 jaar voor zo'n dure machine die dus zijn geld niet waard blijkt. Daar kun je een nieuwe machine van ander Duits merk met DOS voor kopen.

Ik ga de machine niet meer laten maken. O.a.ook omdat de wastrommelkruizen bij Miele wasmachines van de laatste 10 jaar vaak blijken te scheuren door wassen op lage temp met vloeibaar wasmiddel. Daar zit ik op een later moment alsnog niet op te wachten. Mijn keuze gaat nu uit naar het andere Duitse merk met DOS van ca. 900 euro. Als deze na 8-10 jaar op zou houden ben ik alsnog jarenlang veel goedkoper uit geweest.

Wendela 07-08-2021

Zeer zuinige en fijne wasmachine

Deze wasmachine is super stil en zuinig. Ook is hij makkelijk in gebruik door het twin dos systeem.

Pluspunten

• Heel stil
  • Makkelijk in gebruik
  • Zuinig

Minpunten

• Het switchen van wasmiddel gaat niet gelijk.