LG F4DV709H1

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG F4DV709H1 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

MoederdiervanVier 27-06-2020

Liever twee losse apparaten

Geschreven voor: LG F4DV709H1

het lijkt zo mooi, één apparaat dat twee andere vervangt...maar helaas. Het valt toch weer wat tegen. In eerste instantie was in enthousiast, want het is een heel mooi apparaat en de basisbediening is vrij simpel. De bediening met behulp van de app is even wennen.

Hij was goed schoon op de verschillende programma's. Drogen doet hij ook goed, zo lang je hem niet te vol doet. Hij doet wel vrij lang over het drogen. Wat heel handig is, is dat je na het starten van de cyclus nog was kunt toevoegen.

Hij maakt bij het centrifugeren en onttrekken van water wel echt wat herrie. Bij het droogprogramma veroorzaakt hij een heel irritant geluid in de leidingen, wat je dus door het hele huis hoort. Een monteur heeft hier naar gekeken, maar kon het niet oplossen. Een andere kraan zou misschien kunnen helpen.

Het grootste nadeel vind ik toch wel dat hij bij het drogen heel heet wordt. Ik zou hem echt afraden als hij in een ruimte komt te staan waar ook (kleine) kinderen kunnen komen.

Pluspunten

• wast goed
  • veel programma's
  • één apparaat
  • mooi design

Minpunten

• wordt heel heet
  • maakt veel herrie
  • klein droogvermogen

VAB 15-06-2020

LG F4DV709H1 een mooie en veelzijdige was-/droogcombinatie!

Geschreven voor: LG F4DV709H1

Omdat ik kleiner ga wonen, leek mij deze was- /droogcombinatie ideaal.
Over mijn vorige LG wasmachine was ik zeer tevreden en daarom ben ik nu voor een LG gegaan.

Ik heb de machine nu een maand mogen testen. Het design van de was- / droogcombinatie vind ik mooi en daarnaast is de machine gebruiksvriendelijk. Op deze machine wordt maar liefst 10 jaar garantie gegeven op de motor.
De machine heeft een uitgebreide programmering. Dat geldt jammer genoeg niet voor de droogfunctie. De programma's geven een resttijd indicatie, welke niet altijd even betrouwbaar is. Over het algemeen duurt dit in de meeste gevallen 30 minuten langer.
Door de ruime vulopening is de trommel zo gevuld en ook tussendoor is het mogelijk om wasgoed toe te voegen.
Standaard is de was- / droogcombinatie voorzien van een waterbeveiliging door middel van een aquastop. De machine is stil, behalve bij waterinname. Ook bij centrifugeren maakt de was- / droogcombinatie meer geluid dan ik had verwacht.

Wat zeker gedeeld dient te worden is het uitstekende wasresultaat van deze machine.
Een perfect schone was, ook als u een Turbo wash draait in minder dan een uur.
Naast de Turbo wash functie zijn er nog meer speciale wasprogramma's zoals een stoom programma voor pollen en het verwijderen van dierenharen.
Het droogresultaat blijft wel wat achter en de verhouding 9 kg wassen en 6 kg drogen is niet optimaal. De totale duur van wassen en drogen varieert tussen de 6 en 9 uur.
De wasprogramma's zijn te volgen via een app. Deze zou nog verder doorontwikkeld mogen worden.
Door Diagnoses worden foutmeldingen snel gelokaliseerd.

De LG F4DV709H1 is een mooie en veelzijdige was- / droogcombinatie!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • 10 jaar garantie op de motor
  • Diverse programma's (Turbo wash, Steam)
  • Wasresultaat!
  • 9 kg was per trommel

Minpunten

• Droogresultaat
  • Geluid bij waterinname en centrifugeren

EstherH1980 15-06-2020

Fijne machine

Geschreven voor: LG F4DV709H1

Wegens ruimtegebrek heb ik geen plek voor een droger.
Lang nagedacht of ik een combi machine wilde, veel nadelen gehoord, lange programmaduur, geen frisse was, toch besloten voor deze te gaan.
Na de eerste was, was ik al overtuigd dat dit een goede keuze was.
Mijn beddengoed op wassen en drogen gezet, en het kwam er goed schoon en fris uit, klein beetje vochtig nog, maar na 10 minuten uithangen kon het zo mijn bed weer op.
Het programma nam 2,5 uur in beslag, wat normaal is voor wassen en drogen.
Het turbo-wash programma is ideaal, in 59 minuten een schone was.
Er zit zelfs een nog korter programma op van 15 minuten, erg handig voor een snel wasje als de kleding niet ontzettend vuil is.

De laaddeur is groot, wat ik erg prettig vind.

De machine is ook met een app te bedienen, vind ik persoonlijk niet een enorme toegevoegde waarde, maar wel grappig. Je kunt zien hoelang je programma nog duurt, en je krijgt een melding op je smartphone als je was klaar is.

Joelle 12-06-2020

Uitgebreide machine en supergebruiksvriendelijk!

Geschreven voor: LG F4DV709H1

Inmiddels hebben we deze was/droog machine een week of 3 in huis en we zijn er helemaal aan verslingerd. Het scheelt sowieso erg veel ruimte in huis, zeker wanneer er eigenlijk maar plek is voor één machine en je die droger moet missen. Een uitkomst! En daarnaast ziet hij er ook nog eens ontzettend mooi uit.

De machine heb ik na ontvangst - als vrouw - zelf even aangesloten. Een kind kan de was doen dus. Daarna was het wel even uitvogelen hoe het apparaat nou precies werkt. De automatische programma's spreken voor zich: was erin en draaien. Maar de rest instellen was wel even een klusje. Wel handig, als je de LG app op je telefoon installeert krijg je een melding wanneer de machine klaar is. Erg handig, want het apparaat is behoorlijk stil, dus je zult het bijna niet merken of hij nou nog draait, of niet.

Drogen doet het ook heel goed! Een puntje is wel dat je moet opletten hoeveel was je erin doet, want 6 kilo is ook echt 6 kilo: anders zul je toch een minder droge was in de machine aantreffen. De stoomfunctie is ook super en zorgt voor minder strijkwerk.

Waarschuwing voor mensen met kleine kinderen: de wasmachine zit vol met leuke geluidjes en de knoppen zijn dan ook erg aantrekkelijk voor kleine kinderen. En de deur kan best warm worden tijdens het drogen, dus dan kunnen de kleintjes er ook beter niet bij in de buurt komen.

Pluspunten

• Uitgebreide machine
  • Gebruiksvriendelijk
  • Mooi uiterlijk
  • Wassen én drogen
  • Stil apparaat

Minpunten

• Deur wordt erg warm bij drogen
  • Echt maximaal 6 kilo drogen, anders vochtige was

WVO 10-06-2020

mooie machine, was/droog concept duurt te lang

Geschreven voor: LG F4DV709H1

Enige weken ervaring met deze, optisch zeer mooie was/droogmachine met wisselende ervaringen, zowel positief als negatief.
Grootste voordeel voor ons zijn toch wel de korte wasprogramma’s variërend van 59 min tot zelfs 14 minuten en met goede/schone resultaten. Kleren opfrissen die slechts éénmalig gedragen zijn of een snel volledig wasje binnen een uur is ideaal.
Helaas tegenover dit grote voordeel direct het grootste nadeel; gecombineerde programma’s was/droog duren veel te lang en hierdoor is het voordeel van het 2 in 1 concept direct weg. Wanneer er veel wassen gedraaid moeten worden is dit niet haalbaar op een normale week/weekend dag. Dan is een losse wasmachine en losse droger sneller en ook makkelijker.
Enkele voorgeprogrammeerde programma’s zijn wel handig zoals het antiallergie programma (Hooikoorts).
Machine is zowel tijdens het wassen als het drogen erg stil, ook tijdens het centrifugeren. Wel wordt de machine erg warm aan de zijkanten, heb deze nog verder van de muur en kast gezet voor betere “ koeling” en voor veilig gevoel .
Lange tijd “ geworsteld” met wifi verbinding en daar aangekoppelde mogelijkheden met de app, wanneer eindelijk werkzaam gekregen leuke toevoeging met enkele handige features.
Mocht de machine werking hebben met kortwasprogramma (59min) en daaraan gekoppeld droogprogramma van max 120 min was dit goed apparaat, nu duurt het te lang voor ons gezien ons grote hoeveelheden was.

Pluspunten

• design
  • mogelijkheden
  • gebruiksvriendelijk
  • korte programma's
  • stil

Minpunten

• duur was/droog programma's
  • machine wordt warm

Patricia 07-06-2020

Top was / droog machine van LG

Geschreven voor: LG F4DV709H1

Ik heb deze was/ droog machine nu bijna twee weken in gebruik. Het was even een klus om deze naar de zolder te brengen want licht is deze machine niet maar eenmaal.boven dan heb je er ook een mooi product staan!
Het eerste wat ik merkte is dat de was er naar een was beurt behoorlijk goed gecentrifugeerd eruit komt. Daarbij hoorde ik de machine bijna niet centrifugeren dit komt door de koolborstelloze direct drive motor. IDEAAL!
Je hebt genoeg was programma's zoals bv voor allergieën, Baby kleding, sport kleding.
En je kunt zelf een wasje draaien in minder dan 14 minuten.
Wat ook handig is bij deze machine hij weegt zelf de hoeveelheid was af en past daar in ook de hoeveelheid wasmiddel aan.
Als ik een klein nadeel moet noemen is dat als je de machine gebruikt hebt voor te drogen en je gebruikt heb daarna voor te wassen er soms wat pluizen op de kleding kan komen te zitten. Dit moet je dus even goed controleren voordat je de machine weer gaat gebruiken voor te wassen.

Pluspunten

• 2 in 1 machine
  • Stil in gebruik
  • Anti kreuk programma
  • Zuinig in gebruik

Minpunten

• App bevat nog niet alle functies
  • Erg zwaar
  • Pluizen na drogen

Richard 05-06-2020

Mooi apparaat met wat tegenvallende puntjes

Geschreven voor: LG F4DV709H1

We hebben deze machine nu een paar weken in huis, heel mooi design en een handig en overzichtelijk programma om in te stellen. Belangrijkste is wel dat de was er schoon uitkomt, geen muf ruikend wasgoed zoals we wel eens met onze oude machine hadden. De app is ook makkelijk in gebruik, zeker als je meerder LG apparaten in huis hebt. De korte wasprogramma's zijn een grote plus voor ons. De mogelijkheid voor kleine wasjes is ook erg fijn, heb je echter een grote was en die wil je direct drogen kan en maar 6 kilo in, terwijl de wasmachine 9 kilo aan kan, toch wel een minpunt. Een ander groot minpunt betreft weer de droger, als je na een donkere was de droger gebruikt komt de droge kleding eruit met pluizen van de vorige was!, hierover een vraag gesteld aan LG maar geen antwoord gekregen.

Verder wordt de deur tijdens het drogen erg warm, veel warmer dan onze losse wasdroger. Je zal geen brandwonden krijgen maar met kleine kinderen toch oppassen. Deze machine maakt wel wat meer geluid tijdens het centrifugeren en drogen, hij staat bij ons op zolder en we horen hem duidelijk centrifugeren als de was klaar is.

Maar al met al een fijne en goede wasmachine maar de droger laat te wensen over, mijn voorkeur gaat dan toch uit naar twee aparte apparaten en beveel dit apparaat niet aan.

Pluspunten

• design
  • Smart Thinq app
  • zuinig

Minpunten

• geluid
  • droger
  • Ondersteuning LG

RSijstermans 05-06-2020

Top wasmachine, maar nooit meer een 2-in-1 voor ons

Geschreven voor: LG F4DV709H1

Dit apparaat is een mooi stukje high-tech apparatuur.
Een top wasmachine, want hij krijgt wasgoed schoon waar andere machines moeite mee hebben.
Als je echter een alles in 1 wasje doet, dan ben je echter minimaal 6 uur (sommige programma's zelfs 9 uur) verder eer je verder kunt. Niet handig bij gezinnen met kinderen dus.
Het apparaat geeft dan ook een enorme warmte af, dus een goede ventilatie is zeker gewenst.
Gooi je een machine vol met (nieuwe) handdoeken, dan heb je aan het einde van de rit de hele was flink onder de pluizen.
Kortom, een top wasmachine, echter een combi vind ik echt niet fijn!

Pluspunten

• WiFi, leuk maar zeker niet noodzakelijk.
  • Super kwaliteit wasmachine

Minpunten

• Erg lange alles in 1 programma's
  • Ruimt waarin hij staat wordt enorm warm
  • Pluist heel erg met handdoeken

Laura B 01-06-2020

Dé wasmachine voor een druk huishouden!

Geschreven voor: LG F4DV709H1

Wij hebben deze wasmachine en droger in 1 kunnen gebruiken en zijn mega enthousiast! We zijn veel meer wasjes aan het draaien omdat het gemak met deze machine zoveel makkelijker is dan als onze oude wasmachine. Je gooit er een was in, je kiest uit de vele programma's en zelfs met de 59 minuten kan je de stoomfunctie gebruiken! Met de app volg je de machine en krijg je een melding als hij klaar is, geen zin om je was op te hangen? Dan doe je er toch gelijk een droogprogramma achteraan?! Ideale machine als je een druk huishouden hebt en met 1 druk op de knop je was gedraaid wilt hebben.

Pluspunten

• Stil
  • Uiterlijk
  • Drogen en wassen in 1

Minpunten

• App mag uitgebreider

EsthervdW 01-06-2020

Fijne was droog combi, ideaal in gebruik!

Geschreven voor: LG F4DV709H1

Heerlijke was droog combi, we zijn er blij mee! Mooi qua design, vrij stil in gebruik, handige programma’s (korte was van 14 minuten bijvoorbeeld) of een stoom functie. Dit apparaat is zeer veelzijdig.

Vooral de inhoud zijn we blij mee, 9 kg is behoorlijk wat en dit zorgt er voor dat we niet iedere dag de was hoeven te doen, maar wat meer kunnen verzamelen.
De droog functie is top, was komt er heel droog uit en is niet extreem lang bezig.

Deur sluit soepel, de machine is makkelijk te bedienen. Symbooltjes zouden wel iets duidelijker mogen, maar met de handleiding er bij heb je dat ook snel door.

De SmartThinq app is een mega pluspunt, je kan precies bijhouden in welke fase van wassen de machine is en je krijgt een berichtje als de was klaar is.

De machine maakt wel wat meer geluid bij bijvoorbeeld het water pakken of tijdens het centrifugeren, maar verder is hij juist heel stil.

Kortom: wij zijn er blij mee!

Pluspunten

• Smart Thinq app
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Niet altijd even stil
  • Symbolen wat onduidelijk

Moederrr 31-05-2020

Fijne 2 in 1 wasmachine en droger

Geschreven voor: LG F4DV709H1

Wat een fijne 2 in 1 wasmachine is dit. Het wassen bevalt me heel goed. De trommel is lekker ruim. Het grote voordeel is onder andere de vele programma's die dit apparaat heeft. Wat ik ook fijn vind,is dat ik via mijn mobiel de wasmachine kan aanzetten en pauzeren. Hij stuurt zelfs een bericht als het programma afgerond is. Ik ben nog aan het proberen hoe ik het best kan drogen. Ik had gisteren een programma die er bijna 3.5 uur over dat leek me wat lang, misschien toch kleinere wasjes drogen. Dat is dus nog een beetje uitproberen. Het design van de wasmachine en droger is mooi,het getemperde glas ziet er gaaf uit. Ook maakt hij weinig geluid (hoor hem niet aanstaan beneden behalve als hij aan het centrifugeren is) ik vind het echt een fijne machine. Had gedacht dat het systeem ingewikkeld zou zijn door de combinatie van 2 apparaten in 1,maar dit is totaal niet zo.

Pluspunten

• Fijn via wifi te bedienen
  • 2 in 1 combinatie

Minpunten

• Drogen rook wat muf na zo lang drogen wat chemisch

Bernard1958 31-05-2020

Een goede combimachine

Geschreven voor: LG F4DV709H1

Na jarenlang een gezin met 4 volwassenen de was gedaan met een 5 kg machine is dit een enorme opluchting. van soms 2 wassen per dag naar max 1. De wasmachine voldoet aan alle eisen die je van een wasmachine mag verwachten. De 9 kg trommel is perfect, hij is vrij stil, zuinig en ook zeer gemakkelijk te bedienen. Ook zitten er snelle programma's (60 minuten, 15 minuten) op om kleine wasjes goed schoon te krijgen. Je kan de machine opnemen in je thuisnetwerk en via een app op telefoon zijn er nog meerdere programma's te downloaden. De machine is ook te starten vanaf je telefoon, je kan ook zien hoelang het wasprogramma nog duurt. Dit is b.v. handig als je machine op zolder staat of in de kelder, je hoeft niet naar de machine toe om te kijken hoelang het nog duurt. ook kreeg ik op mijn smartwatch de melding wanneer de machine zijn programma voltooid had. Daarentegen het drooggedeelte van de machine is niet 100% perfect, het is beslist niet kastdroog maar na ca 30 minuten uithangen van de was kan je hem toch opbergen. Al met al een goede, betrouwbare kwaliteitsmachine.

Pluspunten

• zuinig
  • stil
  • mooi design

Minpunten

• geen