Siemens WM14E447NL - Reviews

Geluidsniveau centrifugeren
75 dB

8,9

AstridvdJ 16-04-2014 Product kwartaal in bezit

Deze wasmachine was eerst even wennen. Je pakt al snel het katoen programma wat heel lang duurt (2,36 uur ongeveer) en dat is heel heel lang wachten. Door verder te zoeken vind je ook de andere programma's, zoals donkere was en snel/mix. Perfect. Zorg wel dat de was op een goed aantal toeren uitcentrifugeert, anders heeft je wasdroger (als je die hebt) een stuk meer werk te doen, en dat is vast duurder. Zeer goede en overzichtelijke display. Een aanrader.

Harrrrry 23-01-2014 Product kwartaal in bezit

Ik was nu al een tijdje met de Siemens wasmachine WM14E447NL. Tot nu toe kan ik alleen maar positieve punten benoemen.

Het variërende programma is erg handig! Je hoeft niet na te denken welk programma je voor welke was nodig hebt, dit is duidelijk in de beschrijving opgenomen. Wanneer het voorgeprogrammeerde wasprogramma niet voldoet voor de desbetreffende was kan dit ook gemakkelijk aangepast worden. Zo kun je bij bijna ieder wasprogramma het toerental en de warmte aanpassen.

De wasmachine staat in de berging, wanneer er een wasje gereed is, is dit duidelijk met een piep signaal in de woonkamer te horen. Erg handig! Wat ook erg handig is dat er duidelijk wordt aangegeven hoelang het nog duurt voordat de was klaar is. Leuke toevoeging zou zijn dat ik een notificatie zou krijgen op mijn mobiel, of dat je de status van de was kan uitlezen. Persoonlijk zou ik het ook leuk vinden dat het energie verbruik en waterverbruik in te zien zou zijn bijvoorbeeld via je telefoon of browser.

Het zou handig geweest zijn wanneer het eco programma standaard geselecteerd zou zijn.

Wanneer je voor het slapen gaan nog even een wasje wilt inzetten en deze de volgende ochtend pas wil ophangen is de timer functie erg handig! Je kunt gemakkelijk op de display aangeven over hoeveel uur de wasmachine moet starten. Dit voorkomt dat de was telang nat in de wasmachine zit en gaat stinken!

Kortom ben ik zeer tevreden met de wasmachine!

bertfri 02-09-2013 Product maand in bezit

9,6
Fijne wasmachine. Handleiding is heel dun, dit omdat de bediening zich zelf wijst.
Veel programma's van zeer kort tot lang. Allemaal zelf in te stellen. Lang programma kan via "speedperfect" omgezet worden naar kort programa.

De wasmachine kreeg zelfs een gedroogde wijnvlek uit mijn witte broek.

KJStol 28-08-2013 Product paar weken in bezit

Het is een mooi en goed apparaat waar we erg blij mee zijn, makkelijk in gebruik, goede was resultaat, waarvoor het natuurlijk ook voor bedoelt is. goede omschrijving, geen overbodige toetsen, maakt weinig tot geen lawaai, en vlgs Siemens energie zuinig, maar dat is afwachten, voor de rest een prima machine.

ingevanderster 28-08-2013 Product paar weken in bezit

De machine nu 2 weken goed in gebruik. Hij is stil, stabiel en wast prima. De 7 KG inhoud is handig, zeker omdat de wasdroger dat ook is. Werkt goed met wasbolletjes. Was komt lekker fris uit de machine. Duidelijk display. Veel mogelijkheden. Prima machine!

albertenyvonne 26-08-2013 Product paar weken in bezit

prima machine, met duidelijk en overzichtelijk bedieningspaneel. Ideaal is het korte programma van een kwartier. Machine heeft een moderne uitstraling. Ook handig is de mogelijkheid om zelf een dekbed te wassen. Kortom: een echte aanrader!

harryhabets 22-08-2013 Product paar dagen in bezit

Gebruiksvriendelijke machine waar veel was in kan. Het bedieningspaneel is duidelijk.
De standaard wasprogramma’s zijn prima en kunnen eenvoudig handmatig aangepast worden.
De wasmachine staat in een berging naast de woonkamer en is nauwelijks hoorbaar als er wordt gecentrifugeerd!
Wij hebben deze wasmachine nu een week in gebruik en zijn zeer tevreden.

Valerie99 05-07-2013 Product paar weken in bezit

Zeer tevreden over de wasmachine. Ideaal voor gezinnen.. Heeft een grote opening.
Het gebruik vd wasmachine spreekt voor zich.. Piept als de was klaar is.
Wat ik zelf ideaal vind is dat het haast geluidloos wast en centrifugeert.

klaaske arendsen 01-07-2013 Product paar weken in bezit

Het is een prima wasmachine, met een mooie grote trommelopening. hierdoor gaat de was er goed in, vooral als het om grote dingen gaat(dekbed).Heeft een apart overhemdenprogramma, en een kwartierprogramma.Jammer vind ik het dat je niet op een kort programm kunt wassen die op 90gr kan.Dan ben je ruim 2 uur verder. Verder bevalt hij uitstekend.
En je hoort de machine niet, is ook heel plezierig.

pvanderwaarde 26-06-2013 Product paar dagen in bezit

Onwijs fijne machine,lekker grote opening en ideaal voor gezin's gebruik.
Het bedieningspaneel spreekt voor zich.(een kind kan de was doen haha)
Ook fijn dat als je nog iets vergeten bent erin te doen je de mogelijkheid hebt de deur tussentijds te kunnen openen.
Verder is hij heel zuinig en maakt niet al teveel lawaai.

Wiepke Bosma-den Hertog 18-06-2013 Product paar dagen in bezit

De kenmerken van de Siemens wasmachine WM14E447NL zou ik als volgt beschrijven:

S = simpel
Het bedieningspaneel is logisch ingedeeld en spreekt voor zich: volg je het van links naar rechts, dan doorloop je vanzelf de stappen die nodig zijn om een wasprogramma in te stellen. Het is duidelijk waar de verschillende knoppen voor dienen.
De gebruiksaanwijzing levert een goed overzicht van de mogelijkheden die deze wasmachine te bieden heeft. De lay-out van de handleiding zou wel meer gestroomlijnd kunnen worden, zodat benodigde informatie nog makkelijker terug te vinden is.

I = innovatief
De innovaties die voor mij in het dagelijks gebruik het meest eruit springen zijn de water- en energiebesparende programmaopties, de touch knoppen, het kinderslot, en de mogelijkheid de deur ook tijdens een wasprogramma te openen.
De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik een wat ouder B-model wasmachine gewend ben, en bovenstaande innovaties vooral betrekking hebben op wat ik gewend ben.
De innovaties die ik in de productspecificaties heb aangetroffen (bv. het 3D-aqualift systeem) zijn voor mij als niet-technicus niet 1-2-3 te doorgronden, maar ik merk wel dat de machine betrouwbaar en goed functioneert.

E = effectief
De wasmachine doet zijn werk heel goed. Ook met het kortste programma (van slechts 15 minuten) wordt de was lekker fris en schoon.

M = mooi
De vormgeving van de wasmachine is eenvoudig en strak. Wat op het bedieningspaneel staat is goed leesbaar, de display is duidelijk af te lezen, en de verschillende onderdelen van de machine maken een degelijke indruk. Ik ben wel benieuwd of zich geen problemen voor zullen doen met de touch knoppen; maar misschien moet ik gewoon wennen aan het idee dat dergelijke knoppen ook op een wasmachine thuis kunnen horen. Bovendien krijg je bij dit apparaat een jarenlage garantie; dus Siemens zal dit uitvoerig getest en er goede ervaringen mee hebben.

E = efficiënt
De energie- en waterbesparende opties maken het mogelijk om elke soort was zo efficiënt mogelijk te wassen. Heel fijn als je graag milieubewust wast.

N = nuttig
Het aanbod van wasprogramma’s is goed doordacht. Er zitten geen overbodige opties bij. Ik vraag me alleen af waarom de twee opties ‘eco’ en ‘speed’ niet standaard in alle programma’s geïntegreerd zijn (dus dat de programma’s al maximaal energie- en waterbesparend zijn); helemaal omdat het wasresultaat volgens de fabrikant net zo goed is als bij programma’s zonder deze opties.

S = sustainable
Voor wie duurzaam wil wassen is deze wasmachine ideaal. Of de machine zelf ook duurzaam is is na een week nog moeilijk te beoordelen. Maar het apparaat straalt wel uit dat het de Duitse degelijkheid en kwaliteit van Siemens alle eer aandoet.

DiamondLady36 18-06-2013 Product paar weken in bezit

9,6
ik ben zeer tevreden met deze wasmachine.
ideaal voor grote gezinnen gezien de 7 kg wastrommel.
een knop voor extra spoelen, ideaal!
een eco-knop (ben benieuwd wat het mij oplevert/bespaard)
Ook het kinderslot is makkelijk zelf in te stellen.
variërende programma`s van kort tot zeer intensieve programma`s