Samsung WF70F5E0Q4W

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 627 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung WF70F5E0Q4W op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

M. Janssen 07-06-2023

Korte levensduur

In 2016 gekocht.
Maakte na 4 jaar heel veel lawaai. Rubbers scheurde het afgelopen jaar af. Regelmatig zaten er stukken rubber bij de was. Zojuist afgevoerd. Er kwam olie in de wastrommel. Geen aanrader.

Minpunten

• Korte levensduur
  • Olie is wastrommel
  • muffe geur
  • Rubbers scheuren af

Xardsa 08-01-2023

Aardbeving in huis

Geschreven voor: Samsung WF70F5E0Q4W

Na 5,5 jaar is deze aardbeving in huis overleden, van begin af aan al belachelijk getril tijdens centrifugeren, het apparaat loopt soms gewoon door de zoldergang heen. Ik heb in de eerste twee weken gebeld naar Samsung over het getril en ze gaven de laminaat vloer de schuld. Grootste onzin uiteraard.

Nu na 5,5 jaar draait de motor niet meer, storing 3E. koolborstels vervangen heeft niet geholpen. De kwaliteit is gewoon ondermaats en daarom voor mij nooit meer een Samsung!

Pluspunten

• Ziet er netjes uit

Minpunten

• Tijdens centrifuge trilt je hele huis
  • Na 5,5 jaar al vervangen ivm defect
  • Samsung klantenservice

Michel 30-07-2020

Waardeloze Samsung wasmachine

Geschreven voor: Samsung WF70F5E0Q4W

Kocht in 2014 deze wasmachine omdat hij duurzaam zou zijn. Mijn Miele was ruim 20 jaar oud en niet echt zuinig in vergelijking met deze. Maar wat heb ik een spijt. De was was nooit echt schoon en fris en na een paar jaar schudde de wasmachine bijna de hele badkamer door. De machine draaide gemiddeld 2 x per week, aangezien ik een eenpersoons huishouden ben. Ik koop nu maar Weer een Miele. Kost 2 x zoveel, maar ik denk/hoop dat ik dan weer tevreden kan zijn. Koop geen Samsung wasmachine!

Jacq 21-05-2018

Slechte wasmachine

Geschreven voor: Samsung WF70F5E0Q4W

4 jaar oud, maakt heel veel lawaai tijdens centrifugeren en het bedieningspaneel hapert. Verder is de was vaak erg nat. De wolwas temperatuur is standaard te hoog. Nooit meer Samsung.

Minpunten

• Centrifugeert slecht en met heel veel lawaai
  • Korte levensduur

dewateman 09-05-2018

A1- Samsung eco bubble met 10 jaar garantie 100% bedrog

Samsung eco bubble 12Kg met 10 jaar garantie dit is 100% bedrog
Gekocht bij de mediamarkt, zij geven geen service aan deze machine
Je word door verwezen naar Samsung, na 8 keer bellen .
Komt er een firma Servilux aan de telefoon om een afspraak te maken .
Zij beginnen meteen al kosten uit te leggen .
€ 95,- voorrij kosten, Ja maar ik heb 10 jaar garantie, en de machine is 3 weken oud !!
Nee wij zijn een ontvankelijke service firma en dit moet kas betaald worden.
Wat blijk nu alle Samsung eco bubble hebben een slecht digitale regelaar (Digital Inverter )
Alle soldeer punten zitten gewoon los .
En servilux weet dit , en je mag de machine 1 x per week gebruiken.
Dus mensen pas op wat je koop Samsung laat je gewoon betalen.

colinda 11-03-2018

mooie wasmachine om te zien

Geschreven voor: Samsung WF70F5E0Q4W

ik heb de machine gekocht om zijn uiterlijk,iets wat ik beter niet had kunnen doen foute keuze,
wasmachine bleef weglopen met centrifugeren ,monteur bij geweest nu nieuwe trommel erin en nieuwe schokbrekers wasmachine was net drie maanden oud absurd toch
heeft het even goed gedaan doet nu weer precies hetzelfde,
zou de machine niet aanraden

Pluspunten

• uiterlijk

Minpunten

• herrie bij pompen
  • loopt weg bij centrifugeren

SS 24-02-2018

geen lange levensduur!

Geschreven voor: Samsung WF70F5E0Q4W

Had ik er maar nooit voor gekozen, stuk na 2 jaar en 2 maanden. Reparatie, coulance heel fijn, maar duurt wel 14 dagen voor hij is gemaakt. Tenmiste hopelijk ze moeten nog terugkomen.

Carla 10-01-2018

Slecht product .

Geschreven voor: Samsung WF70F5E0Q4W

Ik heb eind oktober deze machine gekocht, gelukkig via Wehkamp. Uitstel einde leek niet te werken zoals beschreven in het boekje. Na contact TD van Samsung, bleek dat hij eerst water pakt en dan gaat wegen. Tip van mij aan hun, zet dat in het boekje, want ik denk dat hij gaat draaien. Machine waterpas gezet, dit is wel 4x gedaan, heb er zelfs op moeten zitten. Maar het centrifugeren is drama. 1x niet waterpas gezet, dat heeft nog het langst geduurd, mijn man heeft dopjes eronder gekocht, dag later eraf, mat gekocht, toen was hij met de mat gaan schuiven. Mijn man heeft meerdere keren eronder gelegen. Ik durfde niet mijn machine meer te draaien , alleen nog maar als mijn man thuis was. Trommel vond ik ook erg flexibel de foute kant op bewegen. Ik contact met Wehkamp opgenomen, ik de klachten verteld en ik zei, ik hoef dit merk echt niet meer, kortom ik heb dankzij Wehkamp , want het had eigenlijk via Samsung opgelost moeten worden, maar dat zag ik gezien de berichten hier, niet zitten. Ik heb hem om kunnen ruilen voor mijn vorige merk een AEG. Na 1 week na mijn melding, belde de TD van Samsung mij over de klacht, ik zei niet meer nodig. Ik heb dat ding wat vervloekt zeg .

Lars 10-09-2017

Niet duurzaam!

Geschreven voor: Samsung WF70F5E0Q4W

Een kleine 4 jaar geleden hebben wij deze wasmachine gekocht gebaseerd op de vele positieve reviews op o.a. deze website en de aantrekkelijke prijs. Helaas is de machine er een paar weken geleden mee gestopt. Het programma dat gestart was, werd niet afgewerkt en na enkele tests kwamen we nogal snel tot de conclusie dat de trommel niet meer draait.

Contact opgenomen met Samsung, maar die lieten ons wat zaken testen welke je eigenlijk allemaal in de handleiding kan lezen (kalibreren, reset, ...). De bediening werkt nog, de machine haalt nog water binnen en pompt het ook nog weg, maar weigert te draaien. De 'Smart check' van Samsung detecteert geen probleem, blijkt dan toch niet zo 'smart' te zijn.

Dan maar zelf de bovenkant en achterkant verwijderd (zijn maar een paar vijzen) en onmiddellijk het probleem gevonden: de motor lag op de bodemplaat, de riem was gelost en er lagen 2 bouten (nog in de plastiek van de trommel) naast de motor, de plastiek was gewoon afgebroken met de bouten er nog in. Na wat verder onderzoek blijkt dat de rubber tussen die bouten en de ophanging aan de trommel bijna volledig verduurd is (je vindt nog wat restanten op de bodem), waardoor er vermoedelijk teveel trillingen op de bouten terecht kwamen en deze zijn afgebroken... tja, wat wil je met plastiek.

De motor zelf lijkt nog intact, maar bij verdere tests blijkt deze toch niet meer te draaien. Een nieuwe motor zelf kost al snel 200€ zie ik en als de ophanging ook vervangen moet worden, zal de reparatie makkelijk duurder worden dan een nieuwe machine.

Jammer dat er gekozen wordt voor dergelijke goedkope onderdelen. Ik lees hier nog meerdere reviews van mensen waarbij de motor is afgebroken na een aantal jaar, dus lijkt me duidelijk een ontwerpfout van Samsung.

Voor ons dus geen Samsung meer, vraag is wat wel nog lang meegaat tegenwoordig.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Degelijk wasresultaat

Minpunten

• Niet duurzaam
  • Ophanging motor houdt het niet
  • Lawaaierig bij centrifugeren

Jeroen 21-08-2017

Na 4 jaar houdt de motor ermee op

Geschreven voor: Samsung WF70F5E0Q4W

Na nog net geen 4 jaar houdt de motor ermee op. De machine lijkt prima te werken, maar de trommel draait niet meer. Alles schoongemaakt, filter gereinigd, leeg gehaald en een tijd de stroom eraf gehad. Maar niets werkt.
Zoeken op internet levert heel erg veel vergelijkbare resultaten op. Vaak wordt aangegeven dat er "uit coulance" een monteur komt voor 150 euro om dingen te repareren, maar wel pas na een paar dagen. Maar er zijn ook berichten dat de machine dan na niet al te lang weer stuk gaat. Nee, die route ga ik niet op.

Het idiote muziekje aan het eind ga ik ook missen als kiespijn.

Minpunten

• na nog geen 4 jaar stuk
  • "coulance reparatie" duurt paar dagen

Jaap 08-06-2017

Maandagochtend machine

Geschreven voor: Samsung WF70F5E0Q4W

Beroerd apparaat dat vandaag na drieenhalf jaar ons huis gaat verlaten. Vanaf de eerste dag ellende met deze wasmachine gehad. Inmiddels voor diverse storingen om de paar maanden een monteur aan huis. Laat de Koreanen maar televisies of telefoons maken, aan wasmachines kunnen ze zich beter niet wagen. Nooit meer een Samsung in ons huis. We gaan weer terug naar een vertrouwde Bosch!

Minpunten

• Duurzaamheid
  • Storingen

inkie 07-06-2017

eerst tevreden nu niet meer

Geschreven voor: Samsung WF70F5E0Q4W

Ik heb de machine nu ruim twee jaar. Eerst lekte hij omdat ik te ruw de was uit de machine zou trekken, en daar is toen een nieuw rubber ingezet (na vier maanden al) en nu hij net buiten de garantie valt doet hij het niet meer. Een 3e storing en waarschijnlijk is de printplaat kapot. Samsung regelt zijn reparaties via Selectro en die zijn zo verschrikkelijk traag en onbereikbaar per telefoon. Wacht nu al bijna twee weken op een reparateur. Maar zo snel al storingen aan het ding....ben er klaar mee. Nooit meer een Samsung.

Pluspunten

• wast goed

Minpunten

• slechte servicde
  • snel kapot

Arjen 25-05-2017

Niet kopen!

Geschreven voor: Samsung WF70F5E0Q4W

Kort na aankoop al een eerste reparatie. Deze was nog onder de garantie maar bleek helaas een goede voorspelling voor de kwaliteit van deze machine. Het advies van de consumentengids is vaak nuttig maar duurzaamheid is blijkbaar moeilijk te testen.
Na 2,5 jaar is de machine zodanig defect dat een reparatie niet meer loont. Ophanging van de motor is afgebroken en aandrijfriem is ook kapot. Nu blijkt dat dit een vaak voorkomend probleem is bij deze machine. Zowel de monteur als de verkoper van onze nieuwe wasmachine zijn niet te spreken over Samsung. Goed om mee te bellen of naar te kijken maar ongeschikt om mee te wassen, aldus de monteur. Nu weer een betrouwbare Duitser.

Minpunten

• Gaat geen 4 jaar mee
  • Lawaai

Tee van Mourik 22-05-2017

Heerlijke wasmachine

Geschreven voor: Samsung WF70F5E0Q4W

Grote trommelinhoud. Duidelijk display. Bij 1400 toeren zeer acceptabel geluid. De service is zeer goed en beveel COOLBLUE bij iedereen aan!

Jolanda 30-03-2017

Mooie wasmachine. Goede prijs/kwaliteit verhouding.

Geschreven voor: Samsung WF70F5E0Q4W

Doet wat er van deze machine verwacht mag worden. Duidelijk bedieningspaneel, genoeg keuze in programma's en geluidsniveau van wassen en centrifugeren mooi in balans. Goed apparaat in deze prijsklasse.

Pluspunten

• Schoon en frisse was
  • Geluidsniveau centrifugeren niet overheersend.

Minpunten

• Geen (althans nog niet ontdekt :-))

Jan 30-03-2017

wasmachine samsung

Geschreven voor: Samsung WF70F5E0Q4W

was machine blijft steken op 21 minuten bij dageijkse programma bij terug tellen van klok en blijft dan draaien van links
naar rechts en afpompen maar dan zit er al geen water meer in de trommel ,en zo gaat dat door 45 minuten ,dan blijft niets anders over als stekker uit kontakt doos te trekken.
en bij 15 minuten programma blijft die steken op 2 minuten en blijft maar door draaien

Minpunten

• klok blijft vast hangen op 21 minuten
  • klok blijft hangen op 2 minuten

robin 22-03-2017

samsung eco bubble wasmachine (ander type wel eco bubble)

Geschreven voor: Samsung WF70F5E0Q4W

onze eco bubble heeft er binnen 5 jaar de brui aangegeven. Ik "was" sowieso al niet erg tevreden met het apparaat, daar de "schone was" stinkend uit de trommel kwam, als je niet wekelijks het filter schoon maakte. Iets wat ik nooit eerder heb meegemaakt. Huidige problemen; lagers lijken versleten (enorme herrie bij centrifugeren, terwijl het apparaat stabiel staat. Nu slaat de machine bij elk programma na 10-20 seconden af en doet niets meer. Onze vaste reparateur was duidelijk; niet aan repareren beginnen en afscheid nemen. Voor ons alleen nog media-apparaten van Samsung, wasmachines niet meer.

Pluspunten

• ziet er fancy uit

Minpunten

• Was stinkt als je niet wekelijks filter reinigt
  • Na 5 jaar einde oefening

Flip 11-03-2017

Samsung WW70J3473KW/EN

Geschreven voor: Samsung WF70F5E0Q4W

Wasmachine nog geen jaar oud Sl 2 keer gemaakt .
Rubber en veer al 2 keer losgeraakt.
Was kapot , zeer slechte wasmachine.
Vorige merk ging 10 jaar mee deze nog geen jaar.

Ed 28-02-2017

Korte levensduur

Geschreven voor: Samsung WF70F5E0Q4W

De wasmachine ging naar 2,5 jaar stuk. De wasmachine stopte tijdens het programma en was niet meer aan de gang te krijgen. Door Selectro, de organisatie waar Samsung het onderhoud aan uitbesteed, werd de motor vervangen. Vervolgens heeft de wasmachine 14 dagen zonder problemen gedraaid. Toen weer hetzelfde probleem. Wederom motor vervangen. Weer draait de wasmachine maar een paar weken zonder problemen. Dan gaat de machine voor de 3e keer in 6 weken stuk opnieuw stuk. Samsung beslist de wasmachine niet te repareren maar te vervangen. Het duurt echter precies 21 dagen voordat de nieuwe wasmachine geleverd wordt. Samsung schijnt het normaal te vinden dat in Nederland, in 2017, een gezin van 4 personen, 3 weken zonder wasmachine zit. Hoe je in die tijd de was schoon krijgt interesseert ze niet. Erg slechte service, geen terugkoppeling, medewerkers die na 10 minuten in de wacht vragen " Sorry, maar ik ben vergeten wat de klacht is. Kunt u nog een keer vertellen wat er aan de hand is." Medewerkers die beloven binnen een paar dagen de nieuwe wasmachine te leveren maar vervolgens vergeten de machine te bestellen. Al met al erg incompetente klantenservice. Voor mij nooit meer Samsung!!!

Pluspunten

• Schone was zolang de machine werkt

Minpunten

• Korte levensduur
  • 4 Dagen voordat storingsmonteur komt
  • Incompetente medewerkers
  • Lange tijden telefonisch in de wacht
  • Steeds andere contactpersoon

Herman 06-02-2017

Lekker stille machine

Geschreven voor: Samsung WF70F5E0Q4W

Zeer goede machine, lekker stil en gebruiksvriendelijk. De machine is zeer netjes afgewerkt en ziet er op het oog erg mooi uit. Bij de hoogste toerental van het centrifugeren blijft hij mooi stil, na afloop een leuk deuntje muziek dat hij klaar is.

willem 23-01-2017

samsung service slecht en traag

Geschreven voor: Samsung WF70F5E0Q4W

de maschine ging stuk , duurt een week voor dat er een monteur komt print plaat stuk , binnen een week weer defect, duurt een week weer een monteur, u krijgt een andr duurt een week , hehe komen ze na 3 weken omruilen al die tijd geen was kunnen draaien komen ze na week 3 een ander bezorgen is hij kapot , belllen met samsung half uur in de wacht , ja het kan minimaal 1,5 week duren voor een ander, dus 4 weken wachten op een waschmaschine van samsung dus koop geen Samsung , slechte service en zeker niet klantvriendelijk

Minpunten

• servicre
  • snelheid van service
  • verwacht toch wel een goed product

natalie du pree 04-01-2017

Samsung ecobubble wasmachine

Geschreven voor: Samsung WF70F5E0Q4W

Onze wasmachine ging kapot. Op tweede kerstdag. Alle kleding stonk nog van het gourmetten..maar ons oude besje had er geen zin meer in. Snel maar een nieuwe bestellen. Bij Coolblue simpelweg gekeken naar de machine met het predicaat 'beste koop consumentenbond blablaba", daarna heb ik heel wat reviews gelezen. Onder andere las ik; de machine maakt herrie bij het centrifugeren, en maakt irritante muziekjes. Ik las in de apparaat omschrijving dat het centrifugeren maar 79dB is..wat wij ervaren hebben als wat gebrom op de achtergrond, want in het geroezemoes van een regulier huishouden is dat geluid echt te verwaarlozen. Of je moet hem midden in je woonkamer zetten en er naast gaan zitten. Onze oude machine klonk alsof er een goederentrein langskwam (kan ik weten, wij wonen aan het spoor), en deze machine is echt stil. Over de 'irritante muziekjes'; dat duurt echt waar; max 3 seconden. Eer dat je denkt; 'he, wat hoor ik nou?' is het al over. En nogmaals; bij gewoon rumoer hoor je het niet eens. De machine zelf is prima te bedienen,ik geloof dat mijn man dit kan, want je kunt alles aflezen van het display. We hebben de gebruiksaanwijzing nog niet eens opengemaakt, zo simpel werkt alles. Hij wast prima, in een kortere duur dan we gewend waren, en met 1400 toeren ook nog eens een 'droge' was.

Pluspunten

• stille machine
  • duidelijke afleestijd

Minpunten

• transportbouten in de trommel zitten muurvast

Bertine 15-12-2016

makkelijk bedienbare wasmachine.

Geschreven voor: Samsung WF70F5E0Q4W

Makkelijk bedienbare wasmachine. Hij is heel makkelijk en simpel in gebruik. Je hoeft niet eerst de volledige gebruiksaanwijzing te lezen voor je hem kan gebruiken. Wij hebben hem besteld via de webshop rond 22.00 uur en de volgende ochtend voor 8.00 uur stond hij al te draaien. We kregen een korte en nette uitleg over de wasmachine door de bezorgers. De programma's die erop staan gebruik ik altijd dus waarom een uitgebreide wasmachine als het ook makkelijk kan.

Pluspunten

• makkelijke bedieningsscherm

Arnoud Straakenbroek 07-12-2016

Slechtste wasmachine & service ooit

Geschreven voor: Samsung WF70F5E0Q4W

binnen 2 jaar tijd 3 monteurs langs gehad, manchet gescheurd, pomp kapot, stond midden in de kamer. Nu na 2,5 jaar gebruik weer manchet kapot met waterschade tot gevolg. Gevraagd voor coulance maar dat kennen ze bij Samsung niet. Voldoet totaal niet wat je van een degelijk product mag verwachten. Zojuist een AEG besteld!

Minpunten

• Geluid
  • Veel gebreken gehad
  • Samsung behandeld zijn klanten slecht

Huub Huls 23-11-2016

Prima wasmachine voor deze prijs

Geschreven voor: Samsung WF70F5E0Q4W

Goede prijs- kwaliteitsverhouding. Mooie vormgeving, grote keuze wasprogramma's via draaikeuzeknop en digitaal aanraakscherm en op hoeveelheid wasgoed afgestemd waterverbruik. Bovendien kan de gewenste eindtijd van het wasprogramma worden ingesteld (handig!) Dit alles maakt dit een prima wasmachine voor deze prijs.

Pluspunten

• waterverbruik
  • eindtijd programmering
  • vormgeving

Minpunten

• energieverbruik