Samsung WF70F5E3P4W - Reviews

Geluidsniveau
74 dB (centrifugeren)
Vulgewicht
7 kg vulgewicht

Beoordeling op basis van 336 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Keizer 07-07-2017 Product half jaar of langer in bezit

Trommel laat los na 3jaar

Wasmachine deed het altijd goed alleen na drie jaar trilt de trommel nu zo veel dat hij niet meer aan kan. Vandaag een monteur gehad en die kan voor €160 de schokdempers vervangen. Heb maar een nieuwe besteld. Maar nu een Bosch. Geen Samsung meer voor mij. Mijn dolby surround set van Samsung zorgde na drie jaar voor stroomuitval in mijn gehele appartement.

• Korte programma's

Minpunten

• Levensduur

MRG 30-06-2017 Product half jaar of langer in bezit

Rotding: was krimpt en motor vertoont na 3 jaar kuren

Was krimpt zelfs op wol- en handwasprogramma op 30 graden.
Motor vertoont na 3 jaar kuren. Gaat piepen en stopt er mee. Geeft soms code 3E aan. Dat zou iets te maken hebben met de koolborstels, maar deze machine heeft een koolborstelloze motor.
Kortom: voor mij geen Samsung meer. Ik ga weer terug naar Bosch.

Minpunten

• motor
  • was krimpt

Roy 23-02-2017 Product half jaar of langer in bezit

Miskoop, na 3 jaar stuk.

Het was een gok om een nieuwkomer op de markt van wasmachines te kopen. Op zich deed hij het prima. Wel viel op dat de machine vrij licht is, waardoor hij erg trilt (hij stond wel goed waterpas). Soms had de was een raar geurtje. Na 3 jaar zijn er problemen met de regeleenheid (die stuurt een halve sinus). De motor ophanging was er ook niet best aan toe en er zat ruimte op het vliegwiel.
Wd hebben de beslissing genomen om weer voor een duitse machine te gaan.

Minpunten

• Snel defect
  • Trilt overmatig

Tinus 24-12-2016 Product half jaar of langer in bezit

Schoenmaker blijf bij je leest

Samsung producten zijn doorgaans prima. Echter, onze ervaring is dat ze geen witgoed moeten verkopen.

3 jaar geleden via Coolblue een Samsung wasmachine gekocht. Vrij snel al problemen (ratelend geluid) en toen is de machine omgeruild voor een nieuwe door Coolblue. Binnen 2 jaar weer problemen. Vreemd klikkend geluid en is de printplaat en de motor vervangen. Nu, weer een jaar later heeft hij echt de geest gegeven en is hij aan vervanging toe. De printplaat is blijkbaar weer stuk.

Helaas geeft Samsung niet thuis. Het probleem is vml. de printplaat en hoewel deze minder dan een jaar geleden vervangen werd, heb ik volgens Samsung geen recht op garantie, omdat de garantie op onderdelen die vervangen zijn, slechts 3 of 6 maanden is. (Ik heb daar correspondentie over gevoerd met de leverancier en Samsung, maar kreeg geen voet aan de grond.)

Kortom: nu, na 3 jaar een nieuwe besteld van een ander (Duits) merk. Voor ons geen Samsung producten meer, niet alleen v.w.b. witgoed, maar uit principe zullen wij nu ook geen andere Samsung producten meer aanschaffen. Dus als onze TV, de tablet van Samsung aan vervanging toe zijn, dan wordt het een ander merk....

Capeman 08-08-2015 Product jaar of meer in bezit

6,6
Twee jaar geleden een Samsumg wasmachine en droger van deze serie gekocht.
Droger na 1,5 kapot (gelukkig binnen garantie) en de gehele motor vervangen.
De wasmachine na 2 jaar en 1 maand kapot (net buiten garantie)
Kosten 150 euro...
Samsung maakt wat mij betreft mooie telefoons maar nooit geen huishoudelijk apparatuur van dit merk voor mij.

# Was komt er niet altijd even droog uit na het centrifugeren.
Voor dit geld vermoed ik dat er betere producten zijn.

Andre 05-12-2016

Zou het geprogrammeerd zijn, de mijne na 2 jaar en 2 weken motor kapot!!
Is inderdaad de laatste wasmachine van hun, slechte duurzaamheid en belabberde service!!

Reza 26-06-2016 Product paar dagen in bezit

Vol tevredenheid

Deze wasmachine stelt me erg tevreden. Is makkelijk in te stellen en je hoort hem nauwelijks tijdens het wassen. Top wasmachine!

linda utrecht 18-02-2015 Product paar dagen in bezit

Goede prijs voor een wasmachine met A+++-label. Ziet er netjes en eenvoudig bedienbaar uit. Heb de wasmachine nog niet uit kunnen proberen met de was erin, dus heb geen inzicht in het wasresultaat.

Jacob84 17-02-2015 Product paar dagen in bezit

Sinds enige dagen hebben wij onze set van Wasmachine/Droger mogen ontvangen om onze oude bovenlader te vervangen. Wij hebben gekozen voor de Samsung wasmachine vanwege de volgende punten:

De wasmachine heeft een grote hoeveelheid aan voorgeprogrammeerde was programma's welke met gemak zijn aan te passen aan de wensen van de gebruiker. Even snel een paar sokken of een shirt wassen, geen probleem met de 15 min quick wash. De was wordt goed schoon en ik merk een duidelijk verschil met onze vorige machine.

De display is intuïtief en zeer duidelijk. Door lichtelijk tikken op de knoppen verander je snel de instellingen van de machine of een wasprogramma. Vormgeving is verder vrij standaard voor een wasmachine.

Het apparaat heeft een A+++ rating in energie verbruik, wat bijna de verbruikskosten voor ons wasgedrag met de helft verlaagt.

Meijerdesignstudio 15-02-2015 Product paar weken in bezit

Een fijne wasmachine, handig en duidelijk in gebruik en een goed wasresultaat. De vormgeving is ruim voldoende, de deurknop voelt iets losjes aan. Het display is mooi, duidelijk en erg overzichtelijk. Kortom erg tevreden.

LaEngel 14-02-2015 Product paar weken in bezit

Ik ben super tevreden over deze wasmachine.
Hij wast heerlijk schoon en de was ruikt lekker fris als hij eruit komt. Dat was bij mijn vorige wasmachine wel eens anders.
Er zitten meer dan genoeg programmas op. Sommige programma's duren wel kort vergeleken met mijn oude machine, dus dat vond ik wel even wennen in het begin.
Hij is makkelijk in gebruik en instelingen zoals het aan en uitzetten van de muziekjes/piepjes.

De grote deuropening vind ik ideaal, aangezien ik meestal de hele stapel in 1x naar binnen probeer te proppen, dus dat is erg fijn.
Wat wel apart is, dat er heel vaak 1 sok ofzo tussen de deur en het rubber komt, waardoor ik regelmatig een kletsnat sokje of ander klein kledingstuk aan het einde van de was overhoudt. Dat had ik eerder nooit met andere machines.

Over duurzaamheid kan ik na een paar weken nog niet zoveel zeggen.

Erg fijne machine, niets te klagen!

Naazma 11-02-2015 Product paar weken in bezit

9,4
Sinds ik eindelijk weer kan wassen, nadat ik 5 jaar, (maar) heb genoten (met veel problemen,die t al gaf na 2jaar) van mijn LG wasmachine en het stuk is gegaan... ben ik heel blij met mijn nieuwe eco bubble wasmachine. De wasmachine is mooi om te zien en heeft iets minder ruimte nodig dan de vorige wasmachine. Mijn was komt mooier uit de wasmachine na de was, de kleuren zijn mooier. De wasmachine is super stil! Ik kan zo veel progamma's kiezen, precies wat je nodig heb met verschillende kleding soorten en wasgoed soorten. Alleen soms vind ik t jammer dat donkere was niet droger word met 1200 toeren zodat mijn was sneller droogt in de droger... In mijn vorige wasmachine scheurde wel eens kleding, daarom koos ik voor deze wasmachine met een speciale trommel, en ik hoop dat er dus in de toekomst ook niks scheurt in deze geweldige wasmachine! tot nu toe zo blij, ik heb mijn wasmachine aan mijn hele familie en al mijn gasten laten zien! BLIJ.

D. Reijnen 22-10-2013 Product paar dagen in bezit

7,4
Wasmachine een paar dagen in bezit. Als huidige alleenstaande vader juist voor deze wasmachine gekozen vanwege de eenvoudige bediening en zuinigheid. Installatie verliep probleemloos, staat duidelijk omschreven in de handleiding. Voor het eerst van mijn leven een was gedraaid, instellen wasprogramma ging snel en duidelijk door aanwijzingen op het display. De machine is stil en het wasresultaat is ook prima. Duurzaamheid zal moeten blijken of dat ook in orde is. Kortom tot nu toe dik tevreden met de aankoop.

mdfanatik 26-09-2013 Product paar dagen in bezit

7,6
Heb deze wasmachine net in huis, al een wasje mee gedraaid en ben verbaasd over hoe stil hij is! Zelfs het centrifugeren maakt weinig geluid. Enorm ruime trommel met ruime vulopening. Hij ziet er compact uit, kleiner nog dan de oude die we hadden staan, waar minder in kon! Over d eduurzaamheid kan ik og weinig zeggen, maar 10 jaar garantie op de motor geeft wel vertrouwen in de toekomst.

mnaa61 30-05-2013 Product paar dagen in bezit

Super machine draait rustig en veel programmakeuzes, wasresultaat is prima,vloerbaaiwasmiddel in wasmiddella ivm ecobubble systeem.

Bas 24-07-2017 Product half jaar of langer in bezit

Mainboard defect

Wast prima, is schoon en zuinig. Daar is echt niets mis mee. Maakt wel een klappend geluid bij het nemen van water. Ik heb er daarom een waterslagdemper tussen gezet en dat helpt (kost wel weer 30 Euro).
Maar wel een serieus probleem is dat de afgelopen week, na 2,5 jaar (net buiten de garantie) de wasmachine niet meer draaide. Oorzaak is een defect mainboard en deze is vervangen door een reparatiebedrijf van Samsung. Kosten 225,- Euro minus 50 Euro coulance van Samsung = 175,- Euro. Dus geen slijtage maar de pech een maandagmorgenproduct te hebben gekocht. Samsung kijkt nog wel of zij misschien iets meer voor mij kunnen doen dan de 50 Euro coulance. Ik ben benieuwd en zal het verloop hier posten.

Pluspunten

• schoon
  • zuinig

Minpunten

• build kwaliteit
  • waterslag

Bas 06-10-2017

Wel netjes van Samsung om na aandringen toch nog een extra coulance van 87,50 te geven. Uiteindelijk 87,50 betaald, maar dat kan niet mijn frustratie bevredigen. Geen Samsung Wasmachine meer voor mij.

Pstok 02-02-2017 Product half jaar of langer in bezit

Samsung wasmachine

Wasmachine gekocht omdat hij zuinig zal zijn en goed wassen. Grote nadeel is dat wasmachine een enorm kabaal maakt tijdens het wassen.

Ik verwacht dat een wasmachine minimaal 10 jaar meegaat. Voor mij geen Samsung meer. De vorige wasmachine was een Bosch die 17 jaar is meegegaan.

Paul 06-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

Prima wasmachine

Fijne wasmachine, makkelijk te bedienen, Werkt probleemloos, ook nu naar meer dan een jaar. De machine is vrij licht en bij zware belading lijkt hij soms wat moeite te hebben om zich te balanceren en bonkt daarom soms een beetje. De meldingsgeluidjes zijn van een kermisachtige kinderachtigheid en heb ik dus maar uit gezet.

Erg handig is de handwas optie, dagelijkse was en ecobubble

Pluspunten

• ecobubble was
  • handwas optie
  • uitsteltimer
  • Resttijd indicatie

Minpunten

• bij zware belading niet helemaal in balans

Bert van Bergen 04-08-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie machine met voldoende mogelijkheden

Mooie wasmachine met ruim voldoende wasprogramma's, zuinig (A+++) door ecobubble technologie. Lange garantie op de motor, geeft een betrouwbare indruk.
Machine was makkelijk zelf te installeren en in gebruik te nemen.
Het kiezen van het juiste programma wijst zichzelf, de handleiding is voldoende duidelijk om het uiterste uit de machine te halen.

Marina N. 23-03-2015 Product maand in bezit

De wasmachine is makkelijk in gebruik, kleding wordt goed gewassen en qua instellingen heb je genoeg keuze.. ik ben tevreden!

jen111 10-03-2015 Product paar weken in bezit

Prima wasmachine voor weinig geld. Hij is ook lekker stil. De levering was ook erg snel. In de winkel kregen wij te horen dat Samsung problemen had met de levering maar dat was zeer zeker niet het geval.