Samsung WF70F5E5P4W

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 240 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung WF70F5E5P4W op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Jeroen 25-10-2021

Slechte kwaliteit en service

Geschreven voor: Samsung WF70F5E5P4W

Wasmachine aangeschaft in 2015. Binnen 3 jaar de eerste reparatie. Printplaat defect. Melding gedaan bij Samsung en uiteindelijk kwam er na 3 weken via Samsung een monteur. Kosten 200 euro.

Omdat wij een groot gezin zijn en er veel gesport wordt zijn wij gelukkig in het bezit van een 2e wasmachine (van Bosch) anders hadden we 3 weken lang naar de wasserette mogen gaan.

Volgens Samsung en de betreffende monteur kwam de defecte printplaat het doordat er te veel gewicht in is gedaan op het programma "dagelijkse was", maximaal 2kg.
Prima, nieuwe printplaat erin laten zetten en het "dagelijkse was" programma voor de zekerheid maar helemaal niet meer gebruikt. Nu 3 jaar later hetzelfde probleem.
We hebben maar besloten om monteur Pinokkio niet meer te laten komen.
Blijkbaar worden er printplaten ingezet die maar 3 jaar meegaan.

De Samsung laten ophalen voor de schroothoop en gewoon nog een degelijke Bosch aangeschaft. De Bosch die wij in bezit hebben was al eerder aangeschaft dan de Samsung en draait nog steeds prima zonder printplaten-gezeur en Pinokkio monteur.

Voor ons nooit meer een Samsung wasmachine!!!

Pluspunten

• mooi design

Minpunten

• onbetrouwbare componenten
  • slechte service
  • elke 3 jaar een nieuwe printplaat nodig

Bokito 04-10-2019

Advies: niet kopen

Geschreven voor: Samsung WF70F5E5P4W

Het is een fijne wasmachine, maar na 2,5 jaar is de printplaat op. Dit kun je laten repareren maar het gaat kapot buiten de garantie. Een nieuwe kost
€ 120,- en als je een elektricien kent, kan hij deze plaatsen voor een leuk prijsje. Samsung vraagt de hoofdprijs waar je bijna een nieuwe wasmachine van kan kopen. Ik raad dit product niet aan als nieuwe wasmachine.

Pluspunten

• Werkt goed als de printplaat niet stuk is

Minpunten

• Printplaat stuk na 2,5 jaar

Delissen 14-01-2019

Slechtste produkt ooit.

Geschreven voor: Samsung WF70F5E5P4W

Na 3 en half jaar, de eerste reparatie, kosten 180 euro. Nog geen half jaar later, het zelfde probleem. Samsung komt je niet tegenmoet, en doet ondanks dezelfde slechte reviews hier niets mee. Koop nooits een samsung wasmachine, een en al ellende.

Minpunten

• Veel mankementen
  • Geen service vanuit samsung
  • Totaal slechtste koop ooit

Anzjeliekje 13-01-2019

Slechte prjis/kwaliteit verhouding

Geschreven voor: Samsung WF70F5E5P4W

Het is op zich een fijn product maar zeker niet goed van kwaliteit. Heel veel mensen hebben na 2 jaar problemen met de printplaat waardoor de machine stopt met draaien. (kosten € 200,-)Dit gebeurd bijna altijd na afloop van de 2 jarige fabrieks garantie. Ik zeg, GEEN Samsung wasmachine kopen. Aftersales is er niet, en men gooit het op garantie terwijl het een productiefout is, aangezien het groot aantal mensen die last hebben van dit problem. Het is dus een veel te dure machine.

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Makkelijke bediening
  • Stil

Minpunten

• Kwaliteit printplaat
  • Niet duurzaam
  • Slechte service
  • Prijs/kwaliteit verhouding

A. van Maurik 09-11-2018

Belading wasmachine

Geschreven voor: Samsung WF70F5E5P4W

De capaciteit van de machine laat te wensen over daar de was nat gewogen moet worden. Dit is niet bekend bij de dealers en ook niet gebruikelijk bij andere merken. Het staat ook niet in de gebruiksaanwijzing. Door "overbelading" na 3 jaar reparatie van €220.-- .

Geert 23-10-2018

Na 3 jaar kapot

Geschreven voor: Samsung WF70F5E5P4W

Helaas na 3 jaar: wasmachine kapot. Na aanmelding bij Samsung gerepareerd maar tot mijn verrassing bleken de reparatie kosten bijna 300 euro te zijn. Na betaling de monteur vertrokken de schroefjes lagen er nog naast, wasmachine niet netjes dicht. Voor mij geen Samsung meer, een slechte ervaring.

Pluspunten

• Tot gebrek prima gefunctioneerd

Minpunten

• kapot na 3 jaar
  • slechte reparatie

Samantha 13-10-2018

Slechte machine. Na 3 jaar kapot.

Geschreven voor: Samsung WF70F5E5P4W

Deze machine leek heel degelijk, maar na 3 jaar matig gebruik, werkt hij niet meer. Het programma blijft hangen en de machine centrifugeert niet meer. Typisch dat de wasmachine, zoals ik bij wel meer mensen lees, precies buiten de garantietijd kapot gaat. Ik baal er heel erg van dat wasmachines tegenwoordig niet meer lang meegaan en je geforceerd wordt snel weer een nieuw model te moeten kopen. Deze wasmachine zou zuinig en duurzaam moeten zijn, maar als hij maar 3 jaar meegaat blijkt dat dus alles behalve het geval te zijn! Vroeger werden machines nog degelijk gebouwd en gingen ze jaren mee, maar tegenwoordig is er een enorme wegwerpcultuur ontstaan waarbij je als consument geforceerd wordt vervuilend door het leven te gaan en om de paar jaar nieuwe apparaten te moeten kopen. En ondertussen kunnen dit soort bedrijven op sluwe wijze hun zakken blijven vullen.

Jaco 16-08-2018

Slecht product

Geschreven voor: Samsung WF70F5E5P4W

Op zich een mooie wasmachine, maar zoals op internet staat te lezen krijgen de meeste machines na 2 tot 3 jaar problemen met de printplaat. Zo ook bij ons.

Pluspunten

• mooie machine met veel technische snufjes

Minpunten

• korte levensduur

Mikers 16-04-2018

Bezint eer ge begint......

Geschreven voor: Samsung WF70F5E5P4W

Bedenk u eerst goed voordat definitief wordt gekozen om dit apparaat aan te schaffen.
Hoewel het apparaat de eerste 2 jaar prima werkte (mooi design, goede wasresultaten) kreeg dit apparaat 2 maanden uit de garantie (na 2 jaar en 2 maanden dus) enorme kuren. Het apparaat begint vrolijk aan welk programma dan ook, maar stopt ergens halverwege. De trommel draait dan niet meer. De motor probeert de trommel een aantal keer op gang te trekken, maar dat lukt niet (meer). In lege toestand draait de trommel (met de hand) zonder problemen. Trommel kalibreren etcetera lost het probleem niet op. Oorzaak zit in een kapotte printplaat. Dit is een veel voorkomend probleem bij Samsung, of toch in ieder geval bij dit type wasmachine. Kijk het internet er maar op na, het staat vol met blogs en andere groepen met allemaal mensen met precies dezelfde problemen. En ook allemaal net uit de garantie. Het zal wel toeval zijn.......
Samsung doet hier niets mee. Ze bieden soms reparaties aan met een coulanceregeling. Kosten nog steeds minimaal 175 euro. En dan krijg je dus weer een zwakke printplaat, dus verwachting dat weer twee jaar verder .....
Ik zou verder kijken dan deze Samsung (uit eigen recente ervaring)

Pluspunten

• mooi design
  • uitgebreide programmakeuze
  • mooi display

Minpunten

• zeer onbetrouwbaar na iets meer dan 2 jaar
  • Samsung lost het probleem niet op
  • Veel identieke gevallen metdezelfde kuren

Sascha 04-04-2018

Uitleg printplaat

Geschreven voor: Samsung WF70F5E5P4W

Deze wasmachine nu 2 jaar in bezit....binnen een jaar ging het moederbord (printplaat) kapot.
Ik waste altijd op het programma dagelijkse was......Fout dus! dit programma is alleen geschikt voor een beetje was....katoen programma is voor een volle wasmachine. De monteur vroeg me gelijk op dagelijkse was gewassen zeker? Plintplaat is vervangen en sindsdien geen problemen meer! Verder een fijn apparaat!

Mvv 08-12-2017

slechte kwaliteit

Geschreven voor: Samsung WF70F5E5P4W

De machine heeft een jaar of 2 redelijk goed gedraaid maar toen begonnen de problemen. Net zoals bij heel veel andere mensen blijft de machine soms hangen en krijgt dan de trommel niet meer rond. Dit is een probleem met de printplaat en als je zoekt op het internet hebben heel veel mensen hier problemen mee. Helaas niet alleen dit model. Reparatie kost rond de €200 ook al is deze pas net uit de garantie. De machine is het voor ons niet waard om hem te repareren dus wij gaan voor een andere kijken. Samsung laat weer zien wat voor betrouwbare apparaten ze maken. Verder stinkt de machine vaak erg ook al doe je regelmatig een trommel reiniging.

Minpunten

• Onbetrouwbaar

Ciska 14-05-2017

duurzaamheid

Geschreven voor: Samsung WF70F5E5P4W

De machine blijft tijdens het wasprogramma telkens hangen. Na 3,5 jaar blijkt de printplaat van de wasmachine kapot. Vervangen kan, maar dat kost zo'n 300 euro en dan heb je 3 maanden garantie. Voor deze prijs had ik meer kwaliteit verwacht!
Het wasresultaat vind ik niet geweldig en de programma's duren erg lang.

CHavers 09-08-2016

Mooie stille wasmachine

Geschreven voor: Samsung WF70F5E5P4W

Mooie bijzonder stille wasmachine die goed oogt maar ook heel gemakkelijk te bedienen is ondanks het zeer ruime programma aanbod.

Pluspunten

• Stil
  • veel programma's
  • makkelijk te bedienen

Rudie en Jet 19-03-2016

Nu ruim 1 jaar in gebruik : 2 grote storingen

Geschreven voor: Samsung WF70F5E5P4W

Wassen gaat goed. Mogelijkheden lijken ruim maar sommige combinaties zijn niet mogelijk. Gebruiksgemak valt tegen. Vaak boekje nodig. Vormgeving is wat je mag verwachten.

Nu 2 grote storing in 14 maanden. Eerst printplaat kapot. Is na een week vervangen. Nu weer ratel geluiden. Monteur komt binnenkort. Mijn oude was meer dan 12 jaar probleemloos en stiller. Beetje jammer.

Marty 20-12-2016

hier precies dezelfde storingen na 20mnd eest de printplaat, later het geratel

Koopjes 10-01-2016
Geschreven voor: Samsung WF70F5E5P4W

Ding nu een half jaar staan blijft een ramp helaas heeft de winkel deze speciaal voor mij besteld dus kan er niets mee. (Ander model wilde ik maar deze moest ook goed zijn vertrouwde op hun)
Al contact gehad met samsung de bekende dingen als oplossing gekregen
Maar die al standaard gedaan.
Winkel komt ook wrl elke keer met oplossingen denkt wel mee maar het helpt niets!!

Niet fris ruikende was, was komt er nat uit zou dat beddegoed zijn maak ik nu dixht voordat het erin gaat maar dan nog en ook met andere was.
Andere programmas geprobeerd. Minder was erin maar dat moet toh ook niet de bedoeling zijn.

Het zou een eco bubble moeten zijn heb er nog nooit gebruik van gemaakt was alleen maar de 60gr katoen want dat zou moeten helpen...niet dus!

Nu al week lang dat de was blijft staan op 9minuten al een paar keer open gedaan was eruit weer erin niets helpt. Filter schoon enzv

Elke 2weken trommelreiniging filter schoonmaken met heet water door wasbakje enzv enzv
Totaal een ramp deze beter gewoon goedkoop ding kunnen halen.
Dacht met dese een nieuwr gaat weer mooi jaren mee enzv wat een miskoop niet aan te raden!!

Michael37 15-11-2015
Geschreven voor: Samsung WF70F5E5P4W

Duurzaamheid niet erg lang denk ik. Overrigens ik hem zelf ook. De automaat heeft veel plastic en blik en een gepoedercoate buitenkant op een stukje emaille aan de voorbaat na, en er zitten veel scherpe randen aan. Maar verder een uitstekende wasautomaat die alles goed doet. Fijne stofzuiger er bij cadeau! Ik hoop dat hij lang meegaat.

paul 06-11-2015
Geschreven voor: Samsung WF70F5E5P4W

na de uitleg van de verkoper over de zuinigheid en het gebruik waren we om, er zijn dan toch nog mensen die er echt verstand van hebben, hij is keurig geplaatst en getest, oke.

tinoz 07-04-2015
Geschreven voor: Samsung WF70F5E5P4W

Nadat mijn fijne 16 jaar oude AEG wasmachine het begeven had heb ik wat anders geprobeerd en een Samsung gekocht. Hij ziet er erg goed uit en maakt iets minder lawaai dan mijn AEG deed. Ook minder waspoeder nodig. Ik ben er nog niet heel tevreden over, omdat je te weinig controle hebt over de machine. Het niet-kreuken programma voor beddengoed met 800 toeren is ronduit dramatisch te noemen, de was komt er zeiknat uit en hij was 3 uur bezig! Vervolgens het natte beddengoed met 1400 toeren centrifuge programma gekozen. Zou 13 minuten moeten duren...vervolgens na 9 minuten blijft hij een half uur op 9 minuten staan...heel vervelend. Vervolgens komt de was er alsnog kletsnat uit. Blijkt dat de Samsung computer het (waarschijnlijk??) iets teveel gewicht vond(?), dus dan laat hij je een uur wachten voor niets. Bedenk wel dat het eerste programma normaal gedraaid had zonder waarschuwing. Deze wasmachine heeft een eigen wil. Gewoon ff snel centrifugeren zit er niet in, dat bepaalt hij zelf! Ik had achteraf liever een AEG genomen, ondanks de mooie looks.

Familie3062 29-03-2015
Geschreven voor: Samsung WF70F5E5P4W

Super wasmachine. Mooie vormgeving, veel mogelijkheden, was zuinig en stil. Hele familie is er blij mee!

Henk2526 27-03-2015
Geschreven voor: Samsung WF70F5E5P4W

Super handig om te gebruiken. Geen geluid, duurt niet te lang en je kunt er veel mee! Ook is het lekker ruim!

PATRICIA235678 19-03-2015
Geschreven voor: Samsung WF70F5E5P4W

DE WAS RUIKT HEERLIJK EN HEEFT EEN LEUK GELUID ALS WAS KLAAR IS.
WASMACHINE GAAT VANZELF UIT NA WASBEURT.

Fien60 16-03-2015
Geschreven voor: Samsung WF70F5E5P4W

mooie machine met voldoende mogelijkheden en prima wasresultaat voor deze prijs. Cenrifugeren maakt meer geluid dan ik verwachtte maar was komt en goed droog uit.

RCvalk 06-03-2015
Geschreven voor: Samsung WF70F5E5P4W

de wasmachine wast echt super!! heel schoon en is makkelijk in gebruik. design is ook mooi. Ook de droger van Samsung is heel goed!

Mwouters 05-03-2015
Geschreven voor: Samsung WF70F5E5P4W

Fijne wasmachine, eenvoudig in gebruik en duurzaam. Extra fijn is dat op het scherm , wanneer je een wasprogramma kiest, duidelijke informatie staat over wat het programma inhoudt zoals het aantal graden en toeren. De wasmachine is daarnaast erg stil.

Karinnetje895 05-03-2015
Geschreven voor: Samsung WF70F5E5P4W

Ben echt tevreden over deze machine. een aanrader!Alleen het muziekje bij "wasmachine klaar" ben ik niet zo over te spreken, maar dat kan je ook uitzetten. Goede wasmachine