AEG L86560TL4

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG L86560TL4 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Onno 01-06-2021

AEG Lavamat binnen 4 jaar al versleten lagers !!

Geschreven voor: AEG L86560TL4

In 2017 een AEG Lavamat bovenlader gekocht.
Sinds kort veel lawaai tijdens het centrifugeren (lijkt sterk op versleten lagers !!).
Vandaag met de Service-afdeling van AEG (zelfde als Electrolux) gebeld na eerdere schriftelijke probleemmelding.
Geen verlengde garantie (tijdens aankoop via CoolBlue geen duidelijke optie), dus flink betalen voor een monteur: € 185,00 all in (materiaalkosten komen hier nog bij !!).

Pluspunten

• Waskwaliteit
  • Mogelijkheden

Minpunten

• Duurzaamheid
  • Vulopening te klein voor groot wasgoed

J.J. 15-08-2019

fijne machine/korte levensduur

Geschreven voor: AEG L86560TL4

Een fijne machine met veel mogelijkheden zoals stomen en opfrissen.
Helaas rond het 6e /7e levensjaar begonnen de problemen, Eerst stoppen midden in wasprogamma op willekeurige momenten en bij willekeurige progamma's. De monteur heeft daar geen oorzaak voor kunnen vinden. Daarna begon de machine steeds luidruchtiger te worden vooral tijdens het centrifugeren . Na nog geen 8 1/2 jaar -toen de herrie echt te gek werd- hebben wij hem vervangen. Opgemerkt dient te worden dat de machine in een 2 persoons- huishouden werd gebruikt.

Pluspunten

• veel (instel) mogelijkheden
  • stoom- en opfrisprogamma

Minpunten

• korte levensduur
  • storingen
  • toenemend geluid tijdens levensduur

Anoniem 27-12-2018

AEG roest_geen garantie! slechte service AEG!

Geschreven voor: AEG L86560TL4

De machine doet het goed, MAAR, binnen garantietermijn had het al roestplekken op de bovenklep (zoiets is bij mij nog nooit voorgekomen met andere wasmachines!) AEG wil dit niet kosteloos repareren/vervangen (je dient dan minimaal 99 euro voor monteur te betalen). AEG reageert ook laat op klachten. Uiteindelijk als antwoord ontvangen: " In onze garantievoorwaarden geven wij in artikel 8 aan dat garantie niet geldt voor schade veroorzaakt door ''chemische en elektrochemische inwerking van water''. Roest valt hieronder."
Dat is zoiets als zeggen, dat je fiets/auto niet buiten mag staan, of dat je niet in de regen mag fietsen/rijden, want dan is het je eigen schuld als je fiets/auto roestig wordt. Ik vind dat echt stijlloos!

Annemarie 09-01-2017

Wast goed, centrifugeert goed

Geschreven voor: AEG L86560TL4

Nog maar kort in ons bezit, dus er is nog niet alles van te zeggen, maar de wasmachine wast goed, en na het centrifugeren met 1500 toeren is de was als heel wat vocht kwijt.
Het display is goed zichtbaar en de machine is makkelijk te bedienen.
Als je tussendoor nog wat was toe wilt voegen, is het deksel snel van het slot af; handig!
Tijdens het centrifugeren blaast hij bij het deksel stootsgewijs een beetje lucht af, lijkt me niet echt de bedoeling, maar er komt geen water mee.
Overigens wel een behoorlijk kleine trommel, deze machine zou dezelfde inhoud moeten hebben als onze vorige bovenlader wasmachine, maar deze heeft toch echt minder inhoud.
Maar de machine is ook wat smaller.
Het centrifugeren maakt wel erg veel herrie, en ondanks dat hij waterpas staat, trilt hij nog behoorlijk, maar het gekke is dat het na een paar keer wassen minder heftig werd.
Deze machine gekozen omdat van de bovenladers deze redelijk goede reviews had.
Verder heeft deze machine best een aantal prettige dingen; geen koolborstels, kan tot 1500 toeren centrifugeren, A+++, de deksels van de trommel klappen niet open, maar gaan heel langzaam enz.

Pluspunten

• wast goed
  • centrifugeert goed
  • makkelijk te bedienen
  • neemt weinig ruimte in beslag
  • zit een vertraging op de deksels

Minpunten

• centrifugeren maakt veel herrie
  • centrifugeren veroorzaakt behoorlijk trilling
  • lange programma's, wel te verkorten

An 29-11-2016

Gebruiksvriendelijke wasmachine

Geschreven voor: AEG L86560TL4

Prettige wasmachine in gebruik met een duidelijk & groot display!
Mooi qua vormgeving zeker omdat de wasmachine in de badkamer staat, in het zicht!
Aparte knop voor vloeibaar wassen & een stoom/opfris mogelijkheid.
Zeer zuinig in energie!!!

Pluspunten

• Groot display
  • Aparte stoom/ opfris functie
  • Wast stil

Minpunten

• Was klaar, trommel doordraaien naar opening

Maja 22-07-2016

Bovenlader AEG

Geschreven voor: AEG L86560TL4

Geen seconde spijt van mijn aankoop. Ik heb deze wasmachine gekocht via AO-webwinkel. Geweldig, wat een service en vriendelijkheid. De machine nu twee maanden in mijn bezit. Zo gebruiksvriendelijk en wat een uitvinding dat stoomprogramma. Het enige minpuntje is dat de machine tijdens het centrifugeren nogal wat lawaaierig is.

havenbroeder 01-07-2016

Aeg laat je niet in de steek!

Geschreven voor: AEG L86560TL4

Aeg wasmachine gekocht bij witgoedhuis,er prettige ervaring,correcte afhandeling.de machine is veel stiller dan mb oude Aeg wasmachine ook met centrifugeren iets stiller dan de oude. Veel programma mogelijkheden in te stellen. Nadeel erg kort netsnoer waardoor het niet lang genoeg is voor een trekschakelaar.

Havenbroeder 16-08-2016

Herziene review op de vorige hierboven!!! De bovelader zoals hierboven beschreven reed varvangen ivm lekkage via de klep/deur van de wasmachine,ook lekte hij een hele plas water via de onderzijde van de machine.Na bellen werd deze keurig vervangen voor een nieuwe echter weer hetzelfde euvel en met name lekken van de onderzijde van de machine!! Dit moet toch niet kunnen met zo'n duur apparaat!! AEG komt nog weer langs om de situatie te bekijken,echter lijkt het erop dat het een fout is in de constructie/bouwkwaliteit. Erg teleurgesteld in deze machine!!Aangezien deze machine de beste mogelijkheden kent......maar lekkage.Ik overweeg teruggave van het apparaat. ;-(

Trynske 25-06-2015
Geschreven voor: AEG L86560TL4

Ik ben blij met m'n AEGeetje. Hij wast goed schoon, centrifugeert zeer droog. Hij wast heel stil. Het centrifugeren is beetje luider. Je kunt keus maken uit vele mogelijkheden. Ik las net in de review's dat de stoom-keuze heel handig is. Dit ga ik dus nog uitproberen.

12jfemeijer 25-06-2015
Geschreven voor: AEG L86560TL4

Het is een goede wasmachine. De stoomfunctie is ideaal om je kleren kreuk vrij uit de wasmachine te krijgen. Bediening is erg overzichtelijk. De trommel is erg groot en het is een stille machine.

Marijke KiesKeurig 03-06-2015
Geschreven voor: AEG L86560TL4

Vormgeving: bovenlader, mooi compact past goed in een kleine badkamer.
Wasgoed komt na 1500 toeren centrifugeren goed droog uit de trommel.
Display erg duidelijk.
Stoomprogramma: Bij stoffen die na het drogen nog kreuken, in het stoomprogramma doen, het strijkt daarna erg makkelijk.
Zeepbakje makkelijk schoon te maken.

a.gessel 15-10-2013
Geschreven voor: AEG L86560TL4

Zuinige machine;goede resultaten zowel op wasgebied als drooggebied!
Door zijn afmetingen makkelijk overal te plaatsen.
Zeker ook een stille machine.

j.van.Aert 01-05-2013
Geschreven voor: AEG L86560TL4

Wij zijn zeer tevreden met de wasmachine. Veel keuze in wasprogramma's, makkelijk te bedienen, en een goed resultaat.
Er zit bij deze ook een stoomfunctie op ,wat ik ideaal vind.

NadineKieskeurig 27-03-2014

Beste,
Nu je de wasmachine een tijdje in gebruik hebt, gebruik je de vele wasprogramma's? Alsook de stoomfunctie?
Maw is de meerprijs voor de vele programma's zijn geld waard of koop ik beter een goedkopere versie van AEG lavamat?

Mvg, Nadine

gbongers 03-04-2013
Geschreven voor: AEG L86560TL4

Het is een heel prettige wasmaschine. Erg gebruiksvriendelijk en wat heerlijk is dat hij erg stil is. Kortom een goede aankoop en ik ben er blij mee.

G.Methorst 26-03-2013
Geschreven voor: AEG L86560TL4

We zijn zeer tevreden mat de machine. De was is goed schoon, veel verschillende programma's die zeer eenvoudig in te stellen zijn. De machine is compact en maakt in verhouding met mijn vorige AEG bovenlader bijna geen geluid. Hoop er lang plezier van te hebben.