LG F4WV910P2

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 33 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG F4WV910P2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Ilona van Ingen 14-11-2020

Aanrader! Snelle wasjes met goed resultaat!

Geschreven voor: LG F4WV910P2

Wat ik het meest bijzondere vindt is dat er was schoon wordt, waarbij eerder de vlekken er niet uit wilden. Dit maakt dat ik met vertrouwen de was doe en weet dat vlekken eruit gaan. De turbo stand vind ik echt super handig. Als je de was wil doen, dat je het even snel kan doen en dan ook goed schoon is!
De wasmachine is gebruiksvriendelijk. De was programma's staan duidelijk aangegeven, zodat je zelfs zonder handleiding al kan starten.

Past de was erin? Je hoeft er niet meer ver na te denken, want het is een super grote trommel. Ik heb geen 1 keer meer mijn was hoeven te proppen.
Daarnaast houd ik van energiezuinige producten.
Ik zou de wasmachine iedereen aanraden!

De app heb ik het voordeel nog niet van gevonden.

Pluspunten

• Turbo wash: Snelle was met goed resultaat
  • Energiezuinig
  • Grote trommel
  • Makkelijk bedienbaar

Minpunten

• App vond ik onduidelijk

San M. 08-11-2020

Goeie wasmachine

Geschreven voor: LG F4WV910P2

Deze wasmachine is erg gemakkelijk in gebruik. Ik ben erg fan van de turbo wash functie omdat je was in 38 minuten klaar is. Wel moet je de trommel niet helemaal vol hebben want dan gaan niet alle vlekken eruit. Ik gebruik daarnaast de katoen optie. De trommel is groot, en bij deze optie weegt hij als je was. Zorg er dan voor dat het niet helemaal vol zit, want anders ben je zo 4 uur verder voor een complete was. Mijn dochter heeft een allergie. De anti allergie functie ben ik erg te spreken over. Het lijkt erop dat mijn dochter minder last heeft van haar allergie. Al met al een erg fijne wasmachine. Wel vindt ik deze machine erg prijzig, maar dan heb je ook wat. De machine had ik wel stiller verwacht

Pluspunten

• Ziet erg goed uit
  • Maakt de was goed schoon

Minpunten

• Minder stil als verwacht
  • Je was kan zo 4 uur duren
  • Wel een beetje prijzig

Anissa 06-11-2020

Veel opties, zuinig en handig!

Geschreven voor: LG F4WV910P2

Na ongeveer 2 weken gebruik schrijf ik hierbij mijn review. Ik heb verschillende programma’s gedraaid.

Voor de kleine wasjes met ‘normaal’ vieze kleding gebruik ik de turbowash programma. Verrassend genoeg is dit écht voldoende voor de normale kleine was. Ideaal voor wanneer je toch snel iets nodig hebt en geen volle wasprogramma kan draaien. Maar ook de volle wasjes zijn inmiddels gedraaid. Het fijne van deze wasmachine is dat ie eerst gaat wegen om te berekenen hoe lang het programma gaat duren.
Wij hebben thuis last van huisstofmijt allergie, daarvoor komt het programma anti allergieën perfect uit! Dekbedden, of andere stukken die veel stof vasthouden gebruiken wij hiervoor. En voor de donsdeken is er een speciaal programma voor.

Hoe warrig ik soms kan zijn, en dan toch een kledingstuk vergeet, is er een knopje hiervoor op de wasmachine waardoor de deur open gaat. Je hoeft dan niet (zoals bij vele andere machines) eerst een aantal minuten wachten totdat je toegang krijgt en de deur kan openen.

Verder is de wasmachine redelijk stil bij het draaien, behalve tijdens het centrifugeren wat logisch is. Moet eerlijk zeggen dat bij het centrifugeren ik het beneden voel trillen, terwijl de machine op zolder staat. Maar niet storend.
Tot slot heb ik de machine gekoppeld aan mijn telefoon via de app. Dit ging goed. En wat ik handig vind is dat je via je telefoon ook een melding krijgt wanneer de was klaar is.
Je kan via de app ook de machine op afstand starten, pauzeren en andere programma’s downloaden. Dat laatste heb ik nog niet uitgeprobeerd.

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Veel opties qua programma’s
  • Ruime trommel
  • Over het algemeen heel stil

Minpunten

• Centrifugeren maakt wel veel geluid

H&M 04-11-2020

Echt een aanrader!

Geschreven voor: LG F4WV910P2

Het is echt een aanrader! Het apparaat voldoet aan mijn hoge verwachtingen. Ik vind vooral de ruimte trommeninhoud prettig, waardoor veel wasgoed tegelijkertijd kan worden gewassen. Het apparaat heeft een mooi design met een grote bedieningsknop, mede hierdoor is het apparaat makkelijk te bedienen. Het verbinden van de app ging bij mij erg moeizaam. Wellicht dat de slechte wifi verbinding hier aan heeft bijdragen. Het koppelen is echter wel gelukt waardoor ik een berichtje krijg wanneer de wasmachine klaar is, dit erg handig. Er is een ruimte keuze aan verschillende wasprogramma's. Ik heb al vele programma's gebruikt bij de verschillende wasjes, en heb tot nu toe steeds schone was gehad.. Door de 'technologie AI DD™' wordt ook gekeken naar de zachtheid van de stof, en het programma wordt daarop aangepast, hierdoor kan ook de zeer gevoelige en zachte was gewoon de wasmachine in.

Pluspunten

• Via App te bedienen
  • Ruime trommelinhoud!
  • LG-steam

natas77 03-11-2020

Moeite om een bekwame wasmachine te vinden?

Geschreven voor: LG F4WV910P2

MOEITE OM EEN BEKWAME WASMACHINE TE VINDEN?

Je hebt veel opties, veel merken en middels hoofdpijn van keuze overvloed. Dat is niet de beste wijze om je vrije tijd te spenderen, maar het is waar.. je kunt immers ook maar een keer het bedrag uitgeven.

Ook ik heb op het puntje van mijn bureaustoel gezeten, net als jij nu en om deze reden typ ik dan ook speciaal voor jouw mijn bevindingen.. LG heeft mijn was plezier met gemak tot een nieuwe hoogte weten te krijgen.

Wat staat er dan bij mij in huis? De LG F4WV910P2 dan de 10kg want je hebt ook nog een kleinere versie.

Ik neem je even mee terug naar mijn oude situatie; een wasmachine van AEG welke dominant aanwezig was voor de afgelopen vijf jaar in onze bijkeuken.
De stugge plastieken deur, draaide ik dan open stopte de was erin en met een ferme druk zat hij dicht. Vervolgens wasmiddel er toe en dan de draaiknop, het geluid was zeer herkenbaar..krrgg .. krgg..en hij stond op zijn programma.
Veel van jullie zullen dit vast herkennen.. na de vele krgg krggg krgg geluiden en de trommel die steeds meer ging trommelen, was het plots tijd voor een nieuwe.. de oude rakker moet weg en heeft plaats gemaakt voor de LG Wasmachine.

Het oog wil ook wat:
Deze wasmachine heeft een prachtige glazen deur welke zeer soepel opengaat en schoont te maken is. De display is ook prachtig en zeer helder af te lezen, dankzij de led verlichting welke de programma’s keurig aangeeft.
Ook hier zit een draaiknop op, eentje zonder krakende geluidjes dat wel.. en hiermee kun je dus eenvoudig je programma’s kiezen. Het aflezen van de keuze menu is absoluut niet ingewikkeld en iedereen van iedere leeftijd kan dit doen.
Hij meet zelfs door zijn technologie bij katoen Mix and Easy care programma, het gewicht en type stof, hierdoor past hij het programma zich aan.. wat uiteindelijk beter is voor je kleding. Wat bij ons de knoop echt heeft door gehakt was de
LG STEAM plus technologie, hiermee verwijdert de LG wasmachine voor 99% allergenen zoals stof mijt, honden haren en dus ideaal voor mensen met luchtweg problemen. Hoe meelevend kan een wasmachine zijn.. toch? En je denkt hierna stopt het, nee hoor mijn was komt er zowaar bijna kreuk vrij uit.. en dat is ook absoluut een fijn gegeven omdat strijken namelijk niet mijn hobby is.. ik kom er niet onderuit maar dankzij deze super machine is het het strijken lang niet zo intensief meer.. bijna kreukvrij eruit en daarna even met de strijkijzer erover glijden en klaar.

Wat meer technische details:
Hij komt binnen en je ziet gelijk een mega sticker erop met A+++ Deze wasmachine frist dus niet alleen mijn was maar ook mijn energie verbruik goed op. Volgens de energielabel is deze machine zeer zuinig. De wasmachine bepaald zelf hoeveel water er nodig is aan de hand van de hoeveelheid was die je erin hebt gestopt. Ook is het mogelijk om je eigen programma te creëren, hiervoor heb je wel de Thinq app van LG nodig op je telefoon. Het installeren van deze app ging ook zeer
snel en soepel met mijn android telefoon. Naast dat je dan je eigen programma voorkeur kunt creëren via de LG app, kun je ook op afstand de wasmachine aanzetten en hij geeft dan ook aan via een app melding dat de was klaar is. Dit is wellicht handig voor mensen welke de wasmachine op zolder hebben staan. Natuurlijk bij het aanzetten wel eerst de was erin en wasmiddel en dan kun je later op de dag via de telefoon de wasmachine aanzetten.

Misschien vraag je jezelf ook af wat het geluid is van deze wasmachine? Je hoort hem bijna niet draaien, hij is echt heel stil. Eenmaal zijn programma afgedraaid en de was is klaar, dan speelt hij een zeer vrolijk melodietje.. natuurlijk is dat niet technisch van belang, maar je loopt toch met een glimlach naar de bijkeuken en ik vind het stiekem toch leuker dan de irritante piep die mijn oude machine aangaf.

Kortom; een wasmachine welke na enig wikken en wegen en hoofdpijn momenten van vergelijken met andere merken, erg blij en gelukkig maakt en het geeft en met zijn vele handige en technologische vernuftigheden absoluut een geweldige wasgoed genot.

Ik kan absoluut geen negatief punt bedenken ..je kunt rondjes blijven draaien en wikken en wegen welke wasmachine aan te schaffen, hopelijk heeft mijn review je geholpen .. heb je nu iets minder druk in je hoofd en kun je straks ook net als ik genieten, dat deze wasmachine het gewoon voor je doet.

Pluspunten

• anti allergeen programma
  • zeer zuinig in gebruik
  • smart technologie
  • met app te bedienen
  • prachtig modern design

JustLizz 02-11-2020

Fijne ruime wasmachine

Geschreven voor: LG F4WV910P2

De installatie is heel eenvoudig en hij staat als een huis. heel soms gaat hij met centrifugeren een beetje aan de wandel maar er zitten pootjes onder waardoor je hem nog beter waterpas kunt zetten.

Bij eerste gebruik valt meteen op hoe ontzettend stil deze machine is. Dat is echt een groot pluspunt.
Verder is de capaciteit van 10,5 kg echt heel fijn. De wasmachine weegt zelf hoeveel erin zit en stemt daar het programma op af. Goed voor het milieu en voor je eigen portemonnee natuurlijk.

Je hebt de keuze uit veel programma's dus voor elk kledingstuk zit er wel een geschikt programma tussen.
Daarnaast is de machine ook erg mooi vormgegeven. Niet dat ik dat het belangrijkste vind aan een wasmachine, maar het is een mooie bijkomstigheid.

Pluspunten

• Stil
  • Ruime trommel
  • Veel programma's

Rusticus 01-11-2020

Grote trommel

Geschreven voor: LG F4WV910P2

De wasmachine nu een kleine 3 weken in gebruik. Vanaf het eerste moment makkelijk in gebruik met veel mogelijkheden. De grote trommel zorgt ervoor dat je een best grote hoeveelheid was in 1 keer kunt doen. Het gewenste programma instellen is zeer gemakkelijk. Ook het downloaden van meer programma's lukt mij goed. Wel grappig om te zien dat als je de machine op kinderslot zet, je er via de app ook minder in het programma kunt veranderen, wel kun je hem op afstand op pauze zetten. Meer heb je naar mijn mening ook niet nodig, dan loop je toch al naar de machine toe.
Erg fijn is ook dat de wasmachine zelf eerst nadenkt over hoeveel was er in de machine zit, daardoor duurt het soms even een half minuutje, maar dan krijg je ook goed te zien hoelang de wasbeurt gaat duren. Het enige wat nog enige aandacht vereist is het "lopen" van de wasmachine bij snel centrifugeren, dit is echter een afstellingspunt en zegt niet specifiek iets over deze machine.
Ik ben zeer blij met de wasmachine, zowel de "look" als het presteren is zeer goed.

Pluspunten

• grote trommel
  • degelijk
  • bijbehorende app via wifi
  • mogelijkheid tot downloaden meer programma's
  • machine denkt zelf na

Raoul 29-10-2020

Eenvoudig in te stellen en mega stil

Geschreven voor: LG F4WV910P2

In één woord: top! Ik heb hem mogen testen en ben echt heel blij dat ik dat gedaan heb. Ik zal hem iedereen aanraden die nog een oud apparaat heeft staan.

Laat ik beginnen met de minpunten die mij opvallen. Het apparaat is superstrak in design, dus extra vervelend als je er een krasje op maakt. Dat is ons dan ook snel gelukt. In het display (geen hard materiaal) kwam al snel een kras door er langs te gaan met een riem. Zonde, vond dit wel snel gaan. Ook het snelle programma duurt een stuk langer als je wat instellingen anders wilt, bijvoorbeeld toeren of temperatuur aanpassen. Ook hem ik twee keer gehad dat de trommel niet meer open wilde. Dat liet zich oplossen door hem even aan en uit te zetten en kort te laten draaien. Raar, maar misschien een glitch in de software.

Dan nu de toppunten. Als eerste het deuntje als hij klaar is. Kleinigheid, maar goud. Een overdreven vrolijk deuntje, leuk extraatje. Dat deuntje krijg je ook op je telefoon als je hem gekoppeld hebt. Handig als je niet hoort dat hij klaar is. Want hij is heel stil, ook met centrifugeren. Je kunt hem aan je Google home koppelen, zodat je tussendoor ook status kunt opvragen.
Hoewel we wat pech hadden met een krasje is het display goed zichtbaar en af te lezen. Ook de toetsen doen het goed. De draaiknop werkt top en geeft goed aan met licht wat je hebt geselecteerd. Zelf vind ik de app nog fijner werken. Ik ben altijd aan het rommelen met de knoppen op de machine, maar in de app staat het omschreven voor dyscalculecten, dus of je niet kunt lezen én rekenen: het komt altijd goed. Perfect voor mij. En mijn vrouw vindt het ook fijn, want zo kan ik zelfstandig 😉 wat wassen doen.

Hij staat bij mij in het zicht en dat is niet onaardig. Niet dat ik er heel de tijd naar kijk, maar het is een mooi apparaat. De oude ‘saaie’ machine staat er nog even naast en dat is eigenlijk geen gezicht. Mocht je hem in de keuken willen zetten of op een plek waar hij meer in het zicht staat is dat zeker geen enkel probleem, zal een stuk mooier staan dan een oude machine.

De detectiefunctie ben ik nog niet helemaal uit, maar hem wel het idee dat het werkt. Hoe precies is mij nog een raadsel, maar ik merk duidelijk verschil met de oude machine. Ook de stoomfunctie is fijn, scheelt echt. We streken sowieso vrij weinig, maar dit is daar echt een uitkomst voor. Ook de LG Steam is prettig, ik heb soms wel eens dat een dekbed net niet lekker aanvoelt, maar dat is nu minder. Wat betreft de allergenen weet ik het niet zo goed. Misschien als ik hem wat langer gebruik zal het gaan opvallen. Vind dat nu nog lastig om te zeggen.

Ik had vooraf wat bedenkingen of dit wel echt een stap in een andere richting was, het blijft uiteindelijk een wasmachine die ‘gewoon’ wast, maar dit is wel echt andere koek. Slim, heel stil en hele frisse kreukvrijere was. Oh ja en ik heb even gekeken naar het energieverbruik versus de oude machine, dat scheelt ook echt. Hoeveel precies is lastig te zeggen, omdat de trommel groter is. Maar met een gelijk aantal wassen is het verbruik lager (en meer was pas erin).

Pluspunten

• super stil
  • koppelbaar aan Google
  • grote trommel
  • strak design
  • handige knoppen en mooie app

Minpunten

• display krast snel
  • aanpassingen programma maken programma snel langer
  • trommel bleef even hangen

Jiska 24-10-2020

heel veel wassen

Geschreven voor: LG F4WV910P2

Wij hebben deze wasmachine nu enige weken in ons bezit. In de eerste plaats valt het design van de wasmachine op. De deur is volledig van glas en heeft een grote vulopening. De machine heeft een duidelijk leesbaar display die makkelijk te bedienen is.
Met twee kinderen, een kleuter en een baby, wassen we wat af in dit huishouden. Het is fijn dat er een flinke was (soms wel een hele wasmand) in kan, maar dat je ook gebruik kan maken van een verkort programma. Er zijn veel verschillende programma's, die wij lang nog niet allemaal hebben ontdekt (o.a. een anti-allergie programma).
De wasmachine werkt ook met een app, waarin ook weer verschillende wasprogramma's te downloaden zijn, hier hebben wij nog geen gebruik van gemaakt. In de app is ook te zien wanneer de wasmachine klaar is én wanneer de trommel gereinigd moet worden.
Nog wel het grootste voordeel aan deze wasmachine: hij is fluisterstil. Ik kan de was dus draaien, terwijl onze baby in de kamer ernaast op bed ligt.

De was komt er schoon en fris ruikend uit. In combinatie met onze nieuwe wasdroger heb ik het idee dat mijn was zelfs zachter is dan voorheen.

Pluspunten

• grote trommel
  • app
  • Nederlands display
  • veel keuze uit wasprogramma's
  • fluisterstil

Minpunten

• nog niet ontdekt

Josine 22-10-2020

Hele fijne wasmachine

Geschreven voor: LG F4WV910P2

Het is echt heel fijn dat er zo veel was in de wasmachine kan. Wij verschonen het bed elke week en sporten iedere dag, dus dan is het heel fijn dat de wasmand niet continu vol is. Maar ook als je een kleiner wasje wil doen, hoef je je niet schuldig te voelen omdat je de wasmachine voor niets laat draaien, want hij weegt hoe veel was er in de wasmachine zit en past daar het programma op aan. Hij schijnt zelfs te kunnen voelen wat voor stoffen het zijn, om ook daar op te letten, maar daar heb ik zelf nog niet op gelet.
Sinds een kleine week heb ik ook de app. Heel fijn voor mensen zoals ik die een was erin gooien en dan vergeten dat ze er een was in hebben gegooid :D Hij geeft namelijk een melding wanneer de was eruit gehaald kan worden (moet je dan natuurlijk wel meteen doen, anders vergeet je het alsnog). Je kan hem met de app blijkbaar ook aanzetten wanneer je weg bent, maar gezien we nu allebei thuis werken, hebben we dat nog niet uitgeprobeerd.
Wat ook fijn is, is dat je per was kan kiezen hoe veel graden/toeren je hem wilt laten draaien en daarnaast zijn er nog legio andere mogelijkheden voor verschillende soorten was! Het is in het begin even uitproberen, maar je komt er zelfs zonder boekje wel uit hoe de machine werkt en op welke knoppen je drukt voor wat (behalve dan voor een aantal mysterieuze pictogrammetjes).
De machine ziet er netjes uit en is fijn stil wanneer hij draait (iets minder tijdens centrifugeren).
Hij maakt zichzelf helaas niet automatisch schoon, maar dat is te overzien :)
Goeie prijs-kwaliteitverhouding!

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Stil
  • App
  • Programma aan te passen op lading
  • Programma aan te passen op wensen

Minpunten

• Met centrifugeren niet stil

Nobel83 22-10-2020

Grote inhoud

Geschreven voor: LG F4WV910P2

In een gezin met 2 kleine kinderen gebeuren er nogal eens ongelukjes die de wasmachine in moeten. Het is geen probleem om een dekbed, kussen en alle hoezen erbij tegelijk in de wasmachine te gooien. Doordat de wasmachine zelf kan bepalen hoeveel water erbij moet is de wasmachine erg zuinig. Ook de tijdsduur verkort bij minder was. De wasmachine heeft ook een AAA -50 % energielabel, wat ons ook erg aansprak, wij proberen zo duurzaam mogelijk te leven. Sommige programma's duren wel erg lang. Het is jammer dat je geen tijdbesparende knop heb. Of ik heb die nog niet gevonden, dat kan ook.
De wasmachine gaat aan de wandel bij ons, als we op de hoogste toeren tal gaan centrifugeren. Dit hebben we opgelost met een anti slip mat onder de wasmachine. Ik heb nog niet alle programma's op de wasmachine kunnen uitproberen, maar tot nu toe zijn we tevreden met het resultaat. Al met al zou ik deze machine aanraden.

Pluspunten

• Geluidsarm
  • Duurzaam

Minpunten

• Wandelen

Ellen 22-10-2020

Een grote topper!

Geschreven voor: LG F4WV910P2

Met een gezin met 2 kinderen is een grote wasmachine geen overbodige luxe. En groot dat is deze zeker. Een complete set bedlinnen inclusief dekbed kan er met gemak in. Aangezien onze dochter snachts nog wel eens een ongelukje heeft is dit wel makkelijk. Het makkelijke van deze wasmachine is dat er een nachtstand op zit. Het beddengoed wordt gewassen met een gereduceerd geluidsniveau. Uiteraard kan je er ook voor kiezen om uitgesteld starten te programmeren zodat de was klaar is op het moment dat jij smorgens je bed weer uit komt.
De wasmachine weegt eerst alle was voordat het weergeeft hoelang het wasprogramma duurt. Met een volle trommel duurt het wasprogramma 4 uur. Toch is de weging niet altijd goed. De ene keer doet de machine er een uur over, de andere keer 4 uur. Het apparaat beschikt over WIFI, na het downloaden van de app kan men nog vele andere wasprogrammas downloaden. Waaronder alleen centrifugeren.
Het turbowas programma is geschikt voor maximaal 4 kilo en ondanks de kortere wasduur doet het qua waskwaliteit niet onder voor het reguliere programma. Daarnaast is er een stoomfunctie aanwezig en eerlijk is eerlijk, het doet was het beloofd: minder kreukels.
Qua geluid is dit een hele vooruitgang met onze oude wasmachine. Uiteraard hoor je hem centrifugeren maar de oordoppen kunnen wij weer opbergen in de kast.
Op het moment van schrijven hebben wij de wasmachine 2 weken in huis, tot op heden hebben wij nog geen nadelen kunnen ontdekken

Pluspunten

• Turbowash
  • Grote trommel
  • Geluidsniveau

Vosje 19-10-2020

mooie wasmachine, met wat aandachtspuntjes voor de app!

Geschreven voor: LG F4WV910P2

Dit mooie apparaat van de week in ontvangst mogen nemen, wat ziet die er mooi uit zeg! De prachtige grote glazen deur is prettig om in je woning te hebben staan, het is niet het standaard uiterlijk van een wasmachine! Het apparaat is super makkelijk in gebruik, de knopjes wijzen zichzelf eigenlijk prima.
Wat fijn is aan deze machine is het minimale geluid en dus lage dB wat wordt geproduceerd, en het vrolijke deuntje waarmee het programma tot een einde komt is ook niet vervelend, beter dan een irritante toeter! Een ander enorm pluspunt is de ruimte in deze trommel, er kan niet normaal veel was in de machine.
Het AI systeem is erg prettig, maar soms ook mega irritant, want het ene moment is een volledige was klaar in een uur, doe je er nog iets bij wordt het ineens 3 uur, dat is iets waar ik nog niet zo aan kan wennen. Met een man in huis met allergieën is dat steam knopje erg prettig!
Het grootste minpunt vind ik de app waarmee de wasmachine bediend zou kunnen worden, deze werkt niet tot nauwelijks. Wat wel werkt is het berichtje op je telefoon als de wasmachine klaar is: het komt wel een beetje over van : hup huisvrouw, snel je was eruit halen!
Al met al een heerlijke wasmachine met een paar kleine aandachtspuntjes.

Pluspunten

• design
  • grote deur
  • gebruiksgemak op apparaat zelf
  • als de app het doet werkt het prettig

Minpunten

• erg slecht werkende app
  • erg lange programmas ook

Patrick 17-10-2020

Energiezuinige wasmachine

Geschreven voor: LG F4WV910P2

De wasmachine heb ik nu een ruime week in gebruik. Erg stevig verpakt voor het transport . Wat bij het aansluiten direct opviel was de afvoerslang. Deze is korter dan mijn voorgaande wasmachine. Echter kon er nog wat meer ruimte gecreëerd worden door een tie-wrap door te knippen en de slang iets meer lengte te geven. Het front van de wasmachine ziet er netjes en degelijk uit met een grote deur. Daarbij is de vulopening ook erg ruim zodat je het wasgoed makkelijk in de trommel kan stoppen. Dit is zeker een pre voor een wasmachine met een totale capaciteit van 10.5 kg. De deur voelt erg stevig aan sluit en opend daarentegen soepel en heeft donkergekleurd glas wat het geheel een strakke uitstraling geeft.
Het bedieningspaneel is erg overzichtelijk met in het midden een stevige draaiknop. Met deze knop kan het wasprogramma naar keuze worden geselecteerd. De indicator geeft door middel van verlichting aan welk programma geselecteerd is.
Link en rechts van de ronde programma knop zijn 2 kleinere knoppen geplaatst. Links van de selectieknop de aan/uitknop en rechts hiervan de start/pauze knop. Bij het inschakelen van de wasmachine door middel van de aan/uit knop hoor je een welkomstdeuntje en gaat de selectieverlichting rond de selectieknop langs alle programma’s. Daarbij is er een muziekje als de wasmachine klaar is met het geselecteerde programma. Al met al erg helder en overzichtelijk ingedeeld.
Het rechts geplaatste display is digitaal en erg overzichtelijk de verlichting is blauw gekleurd. Op dit display is de temperatuur in te stellen, extra programma’s te selecteren welke aan het hoofprogramma toegevoegd kunnen worden en het toerental in te stellen. Het toerental loopt van 400 tot 1400 toeren. Kleding komt er nagenoeg bijna droog uit. Tevens is het mogelijk om op dit display einduitstel en artikel toevoegen te selecteren. Dit laatste is erg makkelijk omdat er altijd wel een kledingstuk onderweg naar de wasmachine blijft liggen. Door deze functie is het dus mogelijk om, als de wasmachine gestart is, er nog een artikel bij te voegen. Tot nu toe bevalt de wasmachine uitstekend en presteert hij boven verwachting. De kleding komt schoon en heerlijk fris uit. Daarbij is de machine erg stil door de direct drive en zonder koolborstels voor een lange levensduur. Tot nu toe een grote plus voor LG en wat mij betreft een echte aanrader.

Pluspunten

• Stil
  • Grote vulopening
  • Grote capaciteit

Minpunten

• korte afvoerslang

Daisy 17-10-2020

Fijne wasmachine!

Geschreven voor: LG F4WV910P2

Ik vind het super dat er zoveel was in de machine kan, dat is voor mij echt een bijkomend voordeel. Daarnaast weegt de machine ook de was waardoor die aansluit op mijn hoeveelheid was. De uitstelfunctie vind ik ook erg handig in gebruik, evenals de extra stoomfunctie.
Minpuntje dat de app niet werkt, daardoor kan ik hem niet op afstand bedienen of een ander programma inladen.

Pluspunten

• De grote inhoud
  • Stoomfunctie

Minpunten

• De app die niet werkt

Henks 24-11-2019

Top wasmachine

Geschreven voor: LG F4WV910P2

Met deze wasmachine met 10,5 kilo inhoud hebben we altijd genoeg ruimte om alle was in één keer te doen. Zelfs al het beddengoed, overtrek en lakens, gaat er samen in. Na enkele weken gebruik te hebben gemaakt van deze wasmachine zijn we dik tevreden.

Het is een 'slimme' wasmachine: de machine weegt namelijk het wasgoed voordat het wasprogramma start en past het programma aan op het soort wasgoed dat er in zit. Dit zorgt er in theorie voor dat je kleding schoner wordt en langer mooi blijft. De was wordt inderdaad mooi schoon en de tijd zal ons leren of onze kleren langer mooi blijven.

De wasmachine is voorzien van een stoomfunctie. Met de stoomfunctie komt de was minder gekreukt uit de machine en het zou beter zijn wanneer je allergisch bent. Wij zijn niet allergiesch dus dat kan ik niet beoordelen, maar het klinkt wel logisch.

Het design van de machine is mooi. Het blijft natuurlijk gewoon een wasmachine , maar door de goede afwerking straalt de kwaliteit er vanaf.

De wasmachine is vrij stil tijdens het centrifugeren en de was komt er best droog uit. Al met al een top wasmachine die ik zeker aanraad.

Pluspunten

• Schone was
  • Vrij stil
  • Stoomfunctie
  • Veel opties

Mies-07 15-11-2019

Lg wasmachine

Geschreven voor: LG F4WV910P2

LG was bij mij onbekend op de wasmachine markt. Eenmaal uit de doos en geïnstalleerd zie ik een degelijk ogende machine met maar liefst een capaciteit van 10 kg. De ingebouwde waterstop geeft een veilig gevoel. Na een proefwas is de machine klaar voor gebruik. De interface oogt straight forward, desondanks kun je hem precies afstellen zoals jouw wensen zijn. Mocht het programma niet passen bij een specifiek kleding stuk dan kun je zelf ook een programma samenstellen via de App en hierdoor ook op afstand via wifi je programma starten. Eenmaal gestart kom je er wel eens achter dat die sok of handdoek vergeten was. Geen probleem, deze kan tussendoor worden toegevoegd wat de machine uniek maakt. Minpuntje is dat de kleding er af en toe wat gekreukt uit lijkt te komen. Even uitkloppen zorgt voor minder strijk. De centrifuge stand is dan ook krachtig op 1400 toeren. De wasmachine begint dan ligtjes te dansen wat zorgt voor het nodige geluid. Tijdens de nachtstand kun je snachts rustig je wasje draaien zonder dat je er al te veel hinder van ondervindt. Was ophangen en je hebt de gele dag nog voor je.

Waar wij erg blij mee zijn is de mogelijkheid om je dekbed uit te wassen.

Al met al een degelijk apparaat, wat in het hogere segment is qua prijs. Dit merk je ten opzichte van onze vorige machine

Pluspunten

• Grote was capaciteit
  • Stoomfunctie

Rene stolker 15-11-2019

Super mooie stille machine

Geschreven voor: LG F4WV910P2

Deze wasmachine LG F4WV910P2 Direct Drive is echt een hele goede machine. Wanneer je de machine aanzet word je verwelkomt met een hele gezellige melodietjes wat wassen toch altijd weer een stuk gezelliger maakt. Het design van de machine is heel mooi en futuristisch. De knoppen en programma’s zijn heel duidelijke en overzichtelijk geplaatst op de machine. De machine is heel stil wat zelfs maakt dat je soms denkt dat je hem niet aan hebt gezet. De inhoud die in de trommel kan is 10,5 kilo, waardoor je bijna een hele wasmand in een keer in de machine kan stoppen. Met een jong gezin is dit ideaal. Machine is zeker een aanrader!!

Tijs 14-11-2019

Fijne wasmachine voor wie veel te wassen heeft

Geschreven voor: LG F4WV910P2

Deze wasmachine is vooral groot. Erg groot. Het lijkt wel alsof er twee keer zoveel was in kan als in onze vorige wasmachine, terwijl dat toch een 7 kg model was.

Hij is echter niet heel stil; er is tijdens het wassen een rammeltje te horen, en ondanks dat hij perfect waterpas staat en niet wiebelt, is 'ie bij het centrifugeren niet altijd stabiel, wat dan weer gedreun oplevert.

De app is tamelijk nutteloos. Het vergt veel meer handelingen om hiermee een was te starten dan gewoon via de knoppen op het apparaat zelf. Het enige wat er eigenlijk écht handig aan is, is de melding dat de machine gereed is.

Er zit een aantal ecoprogramma's op, maar daarvan ben ik niet heel erg gecharmeerd: bij een volle wasmachine duurt een gewoon katoenprogramma in ecomodus bijna vijf uur! Gelukkig kan het ook sneller, door gewoon een non-ecoprogramma te selecteren. Over tijd gesproken: de wasmachine past automatisch de tijdsduur aan de belading aan. Da's wel mooi.

Waar ik ook erg blij mee ben, is de stoomfunctie. Deze werkt veel beter dan verwacht! De was is duidelijk minder gekreukt dan zonder. En ook erg droog, ondanks dat het "slechts" een 1400 toeren machine is.

Pluspunten

• Groot
  • Erg groot
  • Wast en droogt erg goed

Minpunten

• Niet altijd even stil
  • App is tamelijk nutteloos
  • Sommige programma's duren wel erg lang

MMDBB 12-11-2019

Een prima machine waar ik alleen maar tevreden over kan zijn

Geschreven voor: LG F4WV910P2

Ik heb deze machine nu twee weken in gebruik en ik kan niet anders dan tevreden zijn. Op het kortste programma (dat nog geen uur duurt) toch een schoon resultaat. Ideaal voor de snelle wasjes, die niet echt vuil zijn. Maar ook echt vuile kleding wordt met het juiste programma gewoon schoon. Voor mij niet onbelangrijk met een zoon van 6 die van buiten spelen houdt. Het laadvermogen is enorm, waar ik bij mijn vorige machine wel eens ruimte te kort kwam, heb ik nu ruimte over. Helemaal prettig vind ik dat mijn dekbed (lits-jumeaux) er ook in past. De machine heeft enorm veel programma's, waardoor er altijd wel een passend programma is. Toch kan ik mij voorstellen dat de grote hoeveelheid wasprogramma's voor sommige mensen belemmerend kan werken. Buiten dat de wasmachine uitstekend functioneert, is deze ook nog eens mooi vormgegeven. Hij doet luxe aan. Via de app zijn extra programma's te downloaden, al kan er maar één extra programma per keer in staan. Via diezelfde app is de voortgang van het programma bij te houden en kun je ook zien wanneer de was klaar is. Tijdens het wassen is de machine stiller dan veel van zijn soortgenoten. Ik heb de wasmachine op zolder staan, maar in de slaapkamer hoor ik hem niet. Zelfs niet tijdens het centrifugeren. De machine heeft ook een stoomfunctie die ideaal werkt. De prijs-kwaliteit verhouding van de machine is erg goed en de machine is zijn geld zeker waard!

Pluspunten

• Groot laadvermogen
  • Stille machine
  • Via de app kijken hoe ver de was is

Minpunten

• Veel wasprogramma's

Irene 11-11-2019

Fijne wasmachine!

Geschreven voor: LG F4WV910P2

Qua vormgeving een mooie wasmachine met een `strak uiterlijk. Maar voor het uiterlijk koop ik geen wasmachine: Het gaat uiteindelijk om het resultaat! Maar voordat ik daarop kom; de machine zelf.
Er zitten veel functies op, welke zelfs nog zijn uit te breiden. Als je de machine aan zet blijkt wel dat alles zichzelf wel wijst, de instructies over de programma’s is eigenlijk bijna overbodig. De extra functies zoals wifi hebben wij nog niet gebruikt omdat het eigenlijk een luxe is die voor ons nu nog niet nodig is (net 2 weken in huis). De trommel is flink groot en er kan veel was in. Ideaal!. Eénmaal in de trommel is het wel lastig te zien hoeveel er in zit doordat het glas van de deur nogal donker is. Maar het ziet er wel mooi uit, zeker i.c.m. de droger van LG. Een fijne bijkomstigheid is dat je nog vrij lang de deur kunt openen om extra was toe te voegen. Als de machine aangaat is hij in het begin zo stil dat je twijfelt of de machine wel aanstaat. Op het moment dat de wasmachine bij het centrifugeren is aangekomen, trilt de machine wel wat harder… Wij hadden hem eerst in een bijkamer staan, waar de machine op een houten ondergrond met daaronder een houten draagconstructie stond. Daar bleek de wasmachine toch niet zo stabiel te staan en trilde de machine aanzienlijk (waarschijnlijk was de oude machine van +15 jaar een stuk zwaarder waardoor we hier eerder niet veel last van hebben gehad). We hebben hem vervolgens op een andere plek gezet met een betere ondergrond en dat scheelde aanzienlijk. Maar het belangrijkste van alles de was komt er goed schoon uit en ook goed droog wat uiteindelijk bij het drogen (of in de droger) weer aanzienlijk tijd scheelt!

Pluspunten

• Goed wasresultaat
  • Was goed droog na het wassen
  • Stoomfunctie
  • Grote was capaciteit

Minpunten

• minder stil bij centrifugeren dan verwacht

Elmo 11-11-2019

Prima wasmachine, maar niet geschikt voor het zware werk

Geschreven voor: LG F4WV910P2

De wasmachine ziet er prima uit. Zo ziet het geblindeerde glas er chique uit, maar waarom het er op zit is mij een raadsel, want door het donkere glas kun je niet in de wasmachine kijken... Dus een dichte deur had ook volstaan. Uiteindelijk gaat het natuurlijk niet om de looks, maar gaat het om het resultaat en dat is wisselend. De eerste wasjes die ik er mee waste, waren schoon. Let er wel op dat je de wasmachine stevig op zijn plek zet, want de eerste keer wandelde de wasmachine door mijn badkamer. Ondertussen staat de wasmachine stevig en valt op dat hij érg stil is. Verder zitten er een boel functies op, wat er in eerste instantie ingewikkeld uitziet, maar uiteindelijk wijst het zichzelf. De extra online functies daarentegen zijn lastiger om uit te vinden en willen bij mij niet werken (maar wellicht ben ik daar te dom voor;). De stoomfunctie die er voor zorgt dat er minder kreukels in de was zit, lijkt goed te werken. De wasmachine centrifugeert op 1400 toeren maximaal en daardoor komt de was er vrij droog uit. Ook handig is dat je nog vrij lang in het programma was kunt toevoegen. Een flinke tegenvaller was de flink bevuilde was na een dag werken in de tuin. Het zand zat nog steeds in de kleding, ondanks de was op 60 graden. Kortom: Voor een stel met een kantoorbaan die wonen in een appartementje is het een prima wasmachine, maar voor het zware werk zou ik deze machine niet aanraden.

Pluspunten

• Stil
  • Zuinig
  • Mooi apparaat
  • Tijdens wassen extra was toevoegen mogelijk

Minpunten

• Ondoorzichtige glazendeur
  • Zwaar vuile was wordt niet goed schoon

Chaartje 09-11-2019

Geen wasmachine maar een WOWmaschine

Geschreven voor: LG F4WV910P2

Ons dochtertje is nu 7 maanden oud. Wassen hoort tegenwoordig bij onze dagelijkse routine. Met een wasmachine van een vulcapacitiet van 6 kilo nam dit veel tijd in beslag. De LG wasmachine heeft een vulcapaciteit van 10,5 kilo. Wij wassen nu dus bijna 2 keer zoveel en ook nog eens in de helft van de tijd (gem. Rond de 5 kwartier is je programma klaar). Met de app krijg je een melding wanneer het programma is afgerond en kan je hem tevens op afstand laten starten.

De wasmachine heeft heel veel opties en binnen de programma's kan je ook nog eens de temperatuur en het toerental aanpassen. Het vergt even wat tijd om alle opties te leren kennen (en goed in te stellen). Zo kwam ik er later achrer dat je ook niet bij alles de trommel volledig mag vullen.

De wasmachine ziet er heel mooi uit met het geblindeerde glas. Als hij draait is hij ook nog eens muisstil. Je hoort alleen een harde tik op het moment dat hij zich vergrendelt

Het snelprogramma is onze favoriet. Met een baby wordt er nogal eens iets vies en voordat de vlekker erin kunnen blijven wassen wij het meteen. Binnen 20 minnis het programma afgerond.
Wij hebben het alleen al een aantal keer gehad dat hij leek vast te lopen bij het centrifugeren. Wij denken dat de sendor niet goed registreet als de trommel te leeg is.

Wij zijn toch super blii met deze wasmachine. Hij geeft zoveel gemak, echt de moeite waard!!!

Pluspunten

• Zeer stil
  • Toevoegen wanneer programma is gestart
  • ThinQ app
  • Grote vulcapaciteit

Minpunten

• Alle opties leren kennen
  • Snelprogramma soms nog erg nat
  • Draairichting deur niet aan te passen

Jeroen E. 07-11-2019

Wast prima en is eindelijk 'stil' na reparatie

Geschreven voor: LG F4WV910P2

Vanaf het begin maakte onze wasmachine een zeer storend tikkend geluid tijdens het centrifugeren. Een wasje draaien terwijl onze kinderen sliepen was niet mogelijk. Dus toch maar gebeld met de service dienst en na een week stond er een monteur op de stoep. Het probleem was gelukkig snel verholpen. Er waren verschillende onderdelen (luchtslang, vlotter, isolatiemateriaal) niet goed geïnstalleerd welke het tikkend geluid veroorzaakte. Gelukkig was de reparatie snel verholpen en nu maakt onze wasmachine een stuk minder geluid. Toch had ik verwacht dat deze machine stiller zou zijn. Onze oude wasmachine van 16 jaar oud is niet veel luider.

De wasmachine wast erg goed schoon. Waar je vroeger 2 wasjes voor moest doen kan nu in 1 keer gewassen worden. Zelfs ons 2 persoons donzen dekbed gaat met gemak in de machine!
Er zitten een hoop speciale programma's op, maar dan mag je de machine niet maximaal vullen.
Bij het super snelle Turbo Wash 360 programma mag je maar 5kg was laden. De was is dan wel in 39 minuten klaar. Dus handig als je nog snel een wasje moet doen.
Ook de standaard programma's kun je sneller laten wassen door de Turbo Wash functie te selecteren.

Verder zijn er nog opties oa voor intensief wassen, extra spoelen, stomen en kreukvermindering.
Wanneer je de optie stomen selecteert dan is de wastemperatuur minimaal 60 graden. Ideaal voor mensen met een allergie.
Je kunt ook stoom toevoegen tijdens het centrifugeren (functie kreukvermindering). De was komt er dan wel vochtiger uit, maar is wel een stuk minder gekreukt.

De wasmachine heeft Wifi waardoor je gebruikt kunt maken van de Smart ThinQ app. Hiermee kun je de wasmachine op afstand bedienen. Een programma selecteren, eindtijd instellen, een nieuw wasprogramma downloaden, energie verbruik zien en krijg je melding van eventuele storingen. Ik vind het zelf super handig om te zien hoe lang de wasmachine nog moet draaien en je krijgt een push notificatie wanneer de was klaar is. Super handig!

Conclusie: Super tevreden over de opties, vulcapaciteit en het wasresultaat. Wel een beetje teleurgesteld in de bouwkwaliteit van de wasmachine en het geluid tijden het centrifugeren.

Pluspunten

• 10,5Kg
  • Smart ThinQ app
  • Wasprogramma's downloaden
  • Turbo Wash 360
  • Stoom functie

Minpunten

• Bouwkwaliteit
  • Geluid tijdens centrifugeren

Benjamin1990 05-11-2019

Top product

Geschreven voor: LG F4WV910P2

Zeer tevreden over het product. De wasmachine is heel erg zuinig, dat was te merken aan onze slime energiemeter. Vergeleken met onze oudere wasmachine, is deze heel erg stil, dus haast geen geluid, geen trillingen en blijft ook netjes op de plek staan, heerlijk voor als je een kleine in huis hebt die lekker ligt te slapen. De disign is heel mooi, heel erg modern, waardoor het mooi past in onze interieur. De AI DD motor, die het type kleding herkent en het wasprogramma aanpast is ook echt top. De TurboWash360 functie maakt egt het verschil, maak veel beter schoon en je kleding is dan ook droger. SmartThinQ app met Wi-Fi is ook super tof, want je kan kiezen uit veel programma's. Als de wasmachine klaar is, hoor je een leuk muziekje waarbij je weet dat hij klaar is, ideaal gewoon! Om alles te samenvatten, het is een goed product, goede prijs, en werk naar behoren. Geen minpunten gevonden.

Pluspunten

• Zuinig
  • Stil