AEG L98699FL2 - Reviews

Geluidsniveau centrifugeren
73 dB

Koks_2014 05-07-2014 Product jaar of meer in bezit

3,2
De AEG L98699FL2 is een slechte wasmachine omdat hij niet schoon wast. we hadden hem 1 dag en deed het al niet meer. De was programma's duren erg lang en wast niet schoon.

We hebben een paar keer met Electrolux gebeld maar ze doen niets. Onhandig is je moet eerst de machine aanzetten voordat je de was in de wasmachine doet. Zet je de het niet meteen aan dan gaat hij uit, wil je er iets bijdoen, dan moet de hem weer aanzetten.

De was resultaten zijn bedroevend slecht.
Het volledige witte was programma duurt 2,5 uur en krijgt de was niet schoon.

Conclusie gewoon een waardeloos wasmachine, binnenkort bieden we hem aan op marktplaats.

Kokshoorn.

Marcel226 22-10-2013 Product paar dagen in bezit

Nadat mijn vorige AEG wasmachine (Topmodel) al naar zeven jaar de geest had gegeven en de reparatie minimaal 650 euro ging kosten was de keuze snel gemaakt om een nieuw model te kopen.

Als eerste toch maar naar de AEG gekeken, ook omdat ik dan 50 euro monteurs kosten terug zou krijgen van de AEG, die totaal 75 euro was. Bij de AEG kwam ik al snel uit op enkele modellen omdat ik een wasmachine zocht die wat meer wasgoed per keer kan draaien en bij de AEG was de grootste met 9 kilo belading. Ook heb ik gekeken naar de Miele en de Samsung ECO, die kan 12 kilo wasgoed aan. Maar op de Samsung kon niet mijn AEG wasdroger staan, en dat was echt een vereiste dus die viel snel af en bleef de Miele en AEG over.

Ik gebruik al lang AEG maar heb de laatste jaren last dat de machines niet zo lange levensduur hebben, de monteur noemde het pech, dat kan natuurlijk ook. Na veel vergelijken heb ik toch voor de AEG gekozen, ook omdat deze het gewicht van je wasgoed aangeeft bij het laden zodat je niet kan overbelasten.
De machine ziet er mooi uit met een draaitoets voor programma's en aanraaktoetsen die in het bedieningspaneel zitten, al met al een mooi modern paneel met veel functies waaronder stomen. Om de was te doen moet je eerst de machine aanzetten en de trommel openen, bij openen gaat de verlichting in de trommel aan waardoor je duidelijk kan zien of dat er nog iets achter gebleven is in de trommel.

Voordat je de was in de machine doet moet je het programma kiezen b.v katoen, op de display komt dan het programma te staan, die je natuurlijk zelf nog kan aanpassen met allerlei opties. Maar ook komt het maximale gewicht te staan wat bij dat programma hoort bij katoen is het maximale gewicht 9 kilo.

Nu kan je de was in de machine doen en de display geeft aan in stappen van 0,5 kilo de belasting aan zodat je precies kan zien hoeveel wasgoed er in de machine zit. Zit al je was in de machine of is de 9 kilo bereikt dan geeft de machine ook nog aan de hoeveelheid wasmiddel je het beste kan gebruiken voor een optimaal resultaat, is dat allemaal gedaan druk je op start en de wasmachine begint aan zijn programma.

Klinkt misschien een beetje ingewikkeld maar alles gaat vrij simpel.

Na het schoonspoelen van de machine ging ik de eerste was doen. Ik kies voor het programma katoen voor mijn handdoeken was, deze kan maximaal 9 kilo belading hebben. Maar omdat het de eerste keer was deed ik er toch maar 7,5 kilo drogen handdoeken in, deurtje dicht, de aangegeven hoeveelheid wasmiddel gebruikt en start. Na een uur ging de machine piepen, drie piepjes achter elkaar en om de display stond aangegeven overbelasting, maar ik had er maar 7,5 kilo wasgoed in gedaan i.p.v. de maximale 9 kilo die erin kan dus hoe kan deze dan overbelasting aangeven?
In het boekje kon ik het niet zo snel vinden en de machine bleef maar piepen, ik zag alleen staan bij overbelasting haal er wasgoed uit maar dat kon niet want de trommel stond vol met water. En er stond ook in de was bij overbelasting wel gedaan wordt maar dan duurt het langer en geen optimaal resultaat.
Ik heb de was maar laten door draaien, er zat immers maar 7,5kilo wasgoed in de machine. De was duurde inderdaad langer als vooraf aangegeven maar was wel lekker fris en schoon.

Daarna heeft mijn vrouw enkele ander wassen gedaan op fijne was en andere programma's en dat ging vlekkeloos:) Maar toen deed ze er weer een was op katoen met handdoeken en deed er 7 kilo in i.p.v. de maximale 9 kilo en weer ging de machine na een uur piepen en gaf weer overbelasting aan, hetzelfde probleem dus.

Hierover ga ik als het nog een keer voorkomt contact opnemen met de AEG, als dat zo is ga ik dat zeker hier vermelden.

Als conclusie, het is een mooie moderne wasmachine, grote verlichte trommel, duidelijk display met veel opties, geeft de hoeveelheid wasgoed aan met het daarbij behorende hoeveelheid wasmiddel, kan zelf programma's in het geheugen zetten zodat je met 1 druk op de knop klaar bent, kan makkelijk de duur van de programma verkorten, en nog vele andere functies en opties.

De was is schoon en we zijn erg tevreden met de machine, alleen moet deze wel doen waarvoor we hem gekocht hebben, namelijk grotere wassen van 9 kilo aan kunnen. Als de storing terug komt gaan we de AEG bellen en zal ik de uitkomst daarvan plaatsen in deze topic.

Heb deze machine pas vier dagen in huis dus kan nog geen conclusie geven over de duurzaamheid maar ik hoop wel langer dan de laatste apparaten van de AEG die ik heb gehad anders ga ik toch denken aan een Miele.

Verder een TOP machine.

Marcel

chjoode 27-09-2013 Product paar dagen in bezit

Deze week het apparaat binnen gekregen, ziet er qua vormgeving mooi uit en werkt goed. Alleen het display werkt niet goed, AEG gebeld en wordt als het goed is vandaag vervangen.

naam1858 23-08-2013 Product jaar of meer in bezit

6,8
Dit zogenaamde "topmodel" van AEG is een ramp........De elektronica is steeds kapot. Melding E-90.....De machine is 2 weken geleden gerepareerd, maar geeft nu weer dezelfde melding. "AEG laat je nooit in de steek".......Nou, die van mij doet niet anders!

jmhsmits 26-04-2013 Product paar weken in bezit

Deze machine is een uitstekende keuze gebleken. Tot op heden zijn we zeer tevreden. We hopen weer vele jaren met deze machine vooruit te kunnen. Op basis van onze ervaring met AEG zal dat wel goed komen.

A.Donk 27-03-2013 Product maand in bezit

9,4
Fijne machine, door de grote trommel en de mogelijkheid er 9 kg in te doen, draai ik momenteel veel minder vaak. Een flinke besparing! Moet ik wel zeggen, dat ik nog niet aan 9 kg ben gekomen. Het stoomprogramma heb ik nu 1x gebruikt, om erg gekreukte was te ontkreuken. Ik weet niet of ik dit vaak ga gebruiken. Tiptoetsen werken zeer goed. Instelmogelijkheden zeer duidelijk en handig. Voor de donkere was of jeans doe ik bijv. een extra spoelgang. Ben zeer tevreden!

P. de Mink 05-01-2013 Product paar dagen in bezit

Prima machine in België gekocht (incl bezorgen) voor nog geen 800 euro.!!!
In Nederland kost dit app, nog steeds 1149,- euro??
Eindelijk geen knopjes meer maar gewoon aantippen op het displee.
Is ook erg stil en zuinig met alles.
Bij AEG krijg je wel heel veel wasmachine voor je geld.!!