Siemens iQ700 varioPerfect - Reviews

Geluidsniveau centrifugeren
74 dB

woz3 04-03-2014 Product jaar of meer in bezit

5,6
Heb de WM16S444NL nu ruim een jaar in het bezit. De wasmachine is zuinig en stil. De vormgeving is wel mooi maar de tiptoetsen van het bedieningspaneel werken niet fijn: je drukt wel maar vaak pakt deze niet wat zeer irritant is. Belangrijker dan de vormgeving is het wasresultaat.
Het wasresultaat is wat je van een wasmachine zou verwachten: schone was. Echter, het wasresultaat heeft wel een bijeffect: kleine gaatjes in de kleding na het wassen en sokken en andere kleine kleding van de kinderen komen regelmatig in het waterfilter vast te zitten (foutcode e-18). Zelfs een dure katoenen jurk van mijn vrouw is kapot gescheurd.

We hebben spijt dat we Siemens hebben gekocht. We hadden 14 jaar een bauknecht in gebruik zonder problemen, totdat deze werd vervangen door de siemens omdat we een grotere trommel nodig hadden.

J.Ouwehand 09-01-2014 Product paar dagen in bezit

Ter vervanging van een oude Whirlpool hebben wij gekozen voor deze Siemens. De bediening is digitaal en intuïtief. Vooral de mogelijkheid om een wasprogramma sneller te laten verlopen (speedperfect) gebruiken wij vaak. Het droogresultaat is goed voor een 1400 toerenmodel. De duurzaamheid zal in de loop van de jaren moeten blijken. Maar dat bij Siemens denk ik wel goed (vandaar een 9 voor de duurzaamheid).

D. Diepeveen 07-01-2014 Product paar dagen in bezit

Mooi vormgegeven wasmachine met mooie trommel die gewoon goed doet wat hij moet doen. De verschillende programma's zijn makkelijk in te stellen.

Carolien13 07-01-2014 Product paar weken in bezit

Geweldige wasmachine! Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Wasgoed is goed droog met 1600 toeren, grote trommel 8 kg wasgoed. Bij minder wasgoed kun je korte was draaien. Wasmachine is super stil, een verademing. Zeker aan te bevelen.

F.garritsen 07-01-2014 Product paar dagen in bezit

Zeer prettige en duidelijke bediening, veel mogelijkheden, de was is echt schoon.
Machine heeft een mooie uitstraling, we zijn helemaal tevreden.

wout37 07-01-2014 Product paar weken in bezit

Stil & makkelijk in gebruik. Daarnaast alle toeters en bellen om zo energiezuinig/bewust mogelijk te kunnen wassen (automatisch bepalen van hoeveelheid was & aanpassen waterhoeveelheid, etc). En er kan veel in, handig met de veel was van kleine kinderen. Het droogresultaat is prima, mogelijkheden zijn zeer uitgebreid (meer dan wij nodig denken te hebben), en het gebruiksgemak is hoog want we konden direct aan de slag zonder lang de manual te moeten bestuderen. Vormgeving: een witte doos met rond glazen raampje, altijd even lelijk dus nvt voor mij, maar ik moet een score geven. Duurzaamheid: kan ik niets over zeggen want nog maar net in bezit, maar ik heb hoge verwachtingen van & goede ervaringen met Siemens.

Cees101 07-01-2014 Product paar dagen in bezit

Super stil Super bijna droog na centrifugeren van deze 1400 toeren machine. Ook het instellen van de toeren van het centrifugeren is in te stellen voor diverse soorten aan wassen. Als je de eco knop gebruikt weet je tot op de minuut wanneer de was klaar is. De grote knop voor de programma’s in te stellen geef zeer duidelijk aan wat de bedoeling is van de wasbeurt

Westendorp1975 07-01-2014 Product paar dagen in bezit

Trotse bezitter van de WM16S36SNL van Siemens. Mijn vorige wasmachine is dit weekend kapot gegaan. Zondagavond de WM16S36SNL besteld via internet en maandagochtend al in huis. Aangezien ik nog drie wassen had liggen, kreeg de WM16S36SNL gelijk de ultieme test.
Op alle aspecten een dikke 9!! En inderdaad zo goed als geruisloos. Het is weer een plezier om te wassen.

Jomas1979 07-01-2014 Product maand in bezit

Helemaal blij mee, stil, prima resultaat en met name het speed programma is heerlijk. Makkelijk in gebruik, werd geleverd terwijl mijn moeder thuis was en die heeft zonder hulp de eerste was kunne draaien, terwijl zij nooit machines begrijpt.

esthercoram 07-01-2014 Product paar weken in bezit

Fijne machine. Heel stil en wast lekker schoon. Veel opties. En makkelijk in gebruik. Ook opties tot besparen. Super efficiënt dus.

Sharmila koens 07-01-2014 Product paar weken in bezit

Komt kreukvrij eruit en droog.
Makkelijk te bedienen.
Mooie vormgeving.
Degelijk materiaal.
De volgende machine word zeer zeker weer een Siemens.

Jeroen o blenke 07-01-2014 Product maand in bezit

Ben erg tevreden met deze wasmachine. Wast goed schoon en is zeer stil.
Er zit niet te veel poes pas op en het is erg makkelijk in omgang. Er staat bij hoelang hij nog bezig is en dat vind ik persoonlijk erg prettig.
Ook scheelt het maandelijks in de portemonnee.

EWKL 19-10-2012 Product paar dagen in bezit

Paar dagen in bezit.
Dinsdags geconstateerd dat de oude wasmachine overleden was. Dinsdagmiddag besteld bij Bemmel & Kroon.

Heren kwamen woensdagsochtend.

Wasmachine is heel erg mooi, de deur is erg stevig. Je doet ook echt iets dicht. Een groot verschil met de Ariston die ik had.
Was is fris en schoon, wat droger dan dat we gewend waren. Trommel lekker groot. Eco-stand scheelt een hoop stroom en water, en kan prima als ik de wasmachine 's ochtends aan zet. Dan hang ik toch pas 's avonds de was op. De snelle stand scheelt een hoop tijd als je snel iets gewassen wilt hebben. Dan is een uur klaar.

Enig nadeel is: als het wassen klaar is dan blijft de machine piepen. Enige oplossing is het geluid volledig uit zetten. Het is dus of veel gepiep of geen gepiep.
Zou zelf liever een enkele luide piep hebben als de wasmachine klaar is.

Duurzaamheid zal moeten blijken.