AEG L9WEE06W

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG L9WEE06W op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Sergio 19-04-2021

Ideaal apparaat

Geschreven voor: AEG L9WEE06W

De AEG L9WEE06W is een uitstekende machine. Wij hebben hem nu 6 maanden in gebruik en zijn er zeer tevreden over. Een ideale oplossing voor als je geen ruimte hebt voor twee apparaten en top apparatuur verlangt. We hadden vrij spel vwb de kosten, en kwamen bij dit model terecht vanwege de warmte pomp technologie. De concurrenten hadden dit nog niet in een was droog combinatie dus winst voor AEG. Dit model rangschikt zicht 1 model onder het topmodel ten tijde van de aanschaf. Het verschilde alleen in de mogelijkheid tot evt. de machine te bedienen via een app op je smartphone. Dit vond ik voor een wasmachine totaal niet interessant. De machine is zeer ruim en heeft enorm veel mogelijkheden. Hij geeft vanzelf aan of je hem hebt overbeladen voor het specifiek ingestelde programma. Als je niets doet gaat de machine verder met het programma, maar je moet dan geen optimale resultaten verwachten.
Er is een specifiek programma dat 3 kilo was in 3 uur wast en droogt. Werkt prima. Alle andere programma's kun je altijd wel verkorten, maar normaal gezien gaat dat voor een grote 6kg was niet sneller dan 6-7 uur. Natuurlijk kunnen de ingenieurs van AEG deze tijden inkorten, maar je hebt ook te maken met minimaal gewenste resultaten en de limitatie van de droogsnelheid. Zo'n warmte pompt is veel zachter voor je kleding, maar gebruikt ook minder temperatuur (en vooral stroom). Waarschijnlijk is een condens droger sneller.
Het enige nadeel dat ik kan vinden, maar dat geld dan waarschijnlijk voor alle wasdroog combinaties, is dat je geregeld (alleen na drogen) even een natte doek door de trommel moet halen en een kort spoelprogramma moet draaien. Tenminste, het moet niet maar daarmee voorkom je wel dat er pluisjes in je volgende was terecht komt. Dat is iets waar je rekening mee moet houden als je voor zo'n apparaat gaat. Verder kan ik hem van harte aanbevelen.

Pluspunten

• Resultaten zowel nat als droog
  • Energie verbruik
  • Mogelijkheden
  • Stil, degelijk

Minpunten

• Extra handeling ter voorkoming pluisjes

Steef Moring 17-08-2019

Fijne wasdroog- combinatie

Geschreven voor: AEG L9WEE06W

Super grote wasmachine met veel mogelijkheden. Je kan alle programma s die je wilt gebruiken makkelijk aanpassen aan je eigen voorkeuren.

Pluspunten

• 10kg was
  • Veel programma s