Miele WEJ135WPS

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele WEJ135WPS op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Joke maas 21-01-2021

Geweldige machine,

Geschreven voor: Miele WEJ135WPS

Geweldige machine, heel stil en stabiel. Was komt er al aardig droog uit. Echt een dijk van een machine

Diny 14-10-2020

Miele wasautomaat

Geschreven voor: Miele WEJ135WPS

Mij leven lang haast miele kan je op bouwen stel je nooit teleur had er 1 al 20jaar nooit in reparatie geweest.en toch veel gebruikt moeder met 6kinderen.wil nooit een ander merk

Pluspunten

• Gaat nooit stuk

Minpunten

• GEEN

Ilse 04-10-2020

Miele WEJ135wps voor ons nooit meer

Geschreven voor: Miele WEJ135WPS

Na uitgebreid voorwerk, hadden wij besloten de Miele WEJ135wps aan te schaffen.
Veel lovende reacties. Ziet er degelijk uit. Mooi product.
Echter merkte wij vrij snel dat de machine strepen en vuiligheid achterlaat op sommige kledingstukken. In het begin geef je hiervan jezelf de schuld, teveel wasmiddel? of misschien te vuile kleding?
Echter bleef het probleem aanwezig. Na contact op te hebben genomen met Expert bleek dat wij toch echt teveel wasmiddel zouden gebruiken. Na intensieve reiniging (zelf betaald) van het machine moest dit opgelost zijn. Ik draai ook geregeld 90 graden was. Het probleem bleef aanwezig. Vrij frustrerend als je een nieuw machine van 1000 euro hebt aangeschaft.
Hierna is Miele 1x komen kijken, niets aan de hand zeiden ze. Expert gaf aan maar waspoeder te gaan gebruiken. Helaas hielp dit ook niet. Onze kleding komt nog steeds geregeld met vlekken en strepen uit de machine, het was niet schoon. Echter doen ze hier verder niets aan.
Slechte service van Miele en Expert helaas. Ik zou dit machine niet aanraden.

Pluspunten

• ziet er degelijk uit

Minpunten

• Wast niet schoon

p.a.prins 30-08-2020

Miele wasmachine.

Geschreven voor: Miele WEJ135WPS

Miele is gewoon een top product onze eerste miele is 30 jaar oud geworden en onze tweede miele is 20 jaar oud geworden en zonder noemenswaardige mankementen.
Ook het gebruiks gemak is prima.
Dus de keus was voor ons niet oeilijk.

Annemieke 29-08-2020

Machine valt vies tegen.

Geschreven voor: Miele WEJ135WPS

machine 3 maanden oud, al 2x kapot geweest. De machine start niet op.
1ste keer nieuw deurslot gemonteerd en na 1 maand weer het zelfde.
Nooit geen Miele meer.
Machine wast ook niet schoon, en duurt veel te lang.

Minpunten

• wast niet schoon
  • duurt veel te lang
  • geen lange levensduur
  • klene vuldeur

Suzan 19-08-2020

energieklasse, startuitstel

Geschreven voor: Miele WEJ135WPS

wel duur maar ivm de vele mogelijkheden toch gekozen. Hoog centrifuge toerental mogelijk, grote programma keuze

Pluspunten

• Hoog centrifuge toerental
  • Grote programmakeuze
  • Stil

Minpunten

• Hoge prijs

Marieke 26-06-2020

Hele fijne wasmachine van Miele

Geschreven voor: Miele WEJ135WPS

Wederom super blij met een Miele product (vw. kk. en droger)Alles top, dus design, geluidsniveau, was resultaten en gebruiksgemak! Niet zozeer in deze volgorde, had bv graag een zwarte wasmachine gehad maar alla daar verzinnen we iets op. En een heel fijn programma voor overhemden waardoor dus nog weinig strijk!

Pluspunten

• Echt weinig geluid
  • Echt schone was
  • Etc etc

JMH 30-05-2020

zuinig en stil

Geschreven voor: Miele WEJ135WPS

Onze vorige Miele wasmachine heeft de leeftijd van 18 jaar bereikt, toen was het toch echt op.
Omgerekend heeft ons deze machine 5,94 per maand gekost. Besluit om een nieuwe Miele te kopen was om deze reden al snel genomen. Het werd dus deze WEJ135 WPS. Als beste getest in maart 2020.

Pluspunten

• Stil
  • Zuinig
  • Veel programmastanden
  • degelijk product

P.A. Prins 12-05-2020

wasmachine Miele

Geschreven voor: Miele WEJ135WPS

Onze eerste Miele is 30 jaar oud geworden zonder noemenswaardige mankementen.
Onze tweede Miele is 20 jaar geworden (de stabilisatorstang was stuk)
Het was niet moeilijk om een keus te maken Miele staat bij ons op nummer een.

Pluspunten

• Lange levensduur
  • makkelijk te bedienen
  • goede resultaten

Minpunten

• geen
  • geen

Agnes 19-12-2019

Duurzaam en betrouwbaar merk

Geschreven voor: Miele WEJ135WPS

Hiervoor al een Miele WPS wasmachine gehad. Die is 14 jaar meegegaan. Miele is een duurzaam en betrouwbaar merk. Door de WPS functie heb je nooit water overlast.
Dit type heeft een hoog toeren centrifuge waardoor de was nog droger de wasmachine uitkomt. En door de 8 kg die erin kan hoef je minder vaak te wassen. Het resultaat van de was is super schoon. Zelfs de ergste vlekken zoals koffie, vet of bloed haalt hij er moeiteloos uit. Door de Softcare trommel wordt de kleding beschermt en blijft daardoor langer mooi. Daarnaast is het een stille machine waardoor ik hem amper hoor dat wel erg fijn is omdat hij in de keuken staat.

Pluspunten

• softcare trommel en WPS
  • stille machine
  • goede/schone wasresultaten
  • 8 kg inhoud
  • hoge toeren 1600

Minpunten

• geen

De huiswasbaas 23-10-2019

Optimale wasprogramma,s

Geschreven voor: Miele WEJ135WPS

De paar maanden dat wij deze machine nu gebruikt hebben en met meerdere programma,s de wassen gedaan zijn wij zeer te spreken over de resultaten. Tevens levert de centrifuge een was af die in de droger sneller droog aanlevert.

Pluspunten

• Uitstekende wasresultaten
  • Veel wasprogramma,s
  • Stille machine
  • Het resultaat van de centrifuge

Mases 17-08-2019

Goede stille wasmachine

Geschreven voor: Miele WEJ135WPS

Wij hebben de mogelijkheid gekregen om de Miele wasmachine een tijdje te testen. Dit kwam ons ook echt goed uit, aangezien onze wasmachine al een aantal jaren oud is. Het eerste wat me dan meteen opviel, was de inhoud van de trommel. Deze is 8 kg, wat betekent dat er veel was in kan. Met een gezin van 4 personen is dit echt ontzettend fijn! Ik ben nu minder vaak met de was bezig. Bovendien is de trommel ook voorzien van een SoftCare-system, wat het wasgoed goed beschermt.
Verder heeft de wasmachine ook een mooi design en maakt het nauwelijks lawaai. Ik doe het zo nu en dan zelfs 's nachts aan. Staat de wasmachine bijvoorbeeld naast een baby/kinderkamer, dan zou je zelfs de optie' extra stil' kunnen inschakelen. Het luide piepje dat aangeeft dat de was klaar is, kun je makkelijk bij instellingen omlaag zetten.
De wasmachine heeft verschillende soorten programma's. Zo kun je ook weleens kortere wasjes draaien. Ideaal is dan dat je ook het voorstrijkprogramma kunt aanzetten, zodat je was niet te gekreukeld eruit komt. Het is allemaal heel duidelijk en overzichtelijk te lezen op het touchscreen bordje.
Ik moet zeggen dat deze wasmachine wel echt een goede koop is! Het is misschien wel een beetje tegen de dure kant, maar het is een investering die je doet! Uiteindelijk zul je er heel lang profijt van hebben.

Pluspunten

• Stil
  • Grote wastrommel

René 16-08-2019

Duitse degelijkheid. Miele WEJ135 maakt het waar!

Wir shaffen das🤓

Na jarenlang Japanse wasmachine merken te hebben aangeschaft zijn we nu overgegaan op deze Duitser, de Miele WEJ135 WPS 8kg. Absoluut opvallend is de degelijkheid. Zo voelt de deur van de machine solide en gaat deze soepel open en dicht. Dit geldt eveneens voor het wasmiddelbakje. De knop voor het instellen van de wasmiddelprogramma’s draait met stevige klikken rond. Dit alles geeft je echt het gevoel dat je met een kwalitatief goed gebouwde machine te maken hebt. Wat zo niet belangrijker is zijn natuurlijk de mogelijkheden van het wassen en de resultaten die je ermee boekt. Voor wat betreft de wasmogelijkheden heeft deze Miele een aantal luxe opties die tot veel gebruiksgemak leiden. De machine kent de standaardoptie energiezuinig of kort. Energiezuinig is een programma waarbij de machine langer over zijn wasprogramma doet, maar de was goed schoon krijgt. Bij de optie kort is het vanzelfsprekend net andersom met de uitzondering dat de was ook hier eveneens goed schoon wordt. Ideaal bij een groot gezin met jonge kinderen en een onregelmatig leven (nachtdiensten, sporten). Even snel een “vergeten” wasje erin en klaar! Daarnaast kan je gebruik maken van Miele caps. Dit betekent dat je altijd het juiste wasmiddel hebt in de juiste hoeveelheid voor de was. Met een huisman in huis die bij huishoudelijke taken, zoals het doen van de was voor gemak gaat, is dit ideaal. Verder biedt de Miele WEJ135 de optie om kleding te impregneren en zodoende waterafstotend te houden. Met een gezin dat geregeld buiten sport met functionele sportkleding is dit een welkome must have! De W1 Excellence is uitgerust met een softcare trommel. De trommel is zo uitgevoerd dat je was optimaal beschermd wordt en minder kreukels krijgt (scheelt weer met strijken). Bij het beladen van de machine geeft de machine duidelijk aan hoeveel was er nog in kan. Tot slot vermeld ik graag dat de machine erg stil zijn programma’s uitvoert. Er zit zelfs een optie “extra stil” op. Ideaal wanneer de machine naast je slaapkamer of baby/kinderkamer staat. Bij ons staat de WEJ135 in de bijkeuken en zorgt voor meer rust in de woonkeuken en woonkamer. Zodra het wasprogramma is afgelopen maakt hij dit met een bescheiden “piepsignaal” duidelijk. Uiteraard heeft Miele een hoger prijsniveau, maar dat verhoudt zich volledig tot de prestaties. Eerlijk is eerlijk Miele maakt zijn naam gewoon waar. Ik zou daar aan toe willen voegen “Wir schaffen das!” 😉

Pluspunten

• Degelijkheid
  • Wasprogramma’s
  • Stil

Vossen 12-08-2019

Energiezuinige machine, stil en makkelijk te bedienen

Geschreven voor: Miele WEJ135WPS

Deze wasmachine mogen we uittesten. Een energiezuinige wasmachine die makkelijk te bedienen is. De wasmachine hoor je bijna niet lopen. Was mooi schoon, soft trommel en veel wasprogramma's. Een programma voor onderhoud en tijdsinstelling. Wij zijn meer dan tevreden.

Pluspunten

• Energiezuinig
  • 8kg trommel
  • Softrommel

Minpunten

• Het alarm na afloop programma duurt lang

Michelle 11-08-2019

Fijne grote wasmachine

Geschreven voor: Miele WEJ135WPS

De wasmachine van Miele ervaren wij als erg prettig. Hij ziet er mooi uit en is gemakkelijk in gebruik. Je hebt keuze uit heel veel programma's. Er zitten lange programma's op, maar ook wat kortere voor kleine wasjes. Je kunt zelf de keuze maken voor een eco-programma. Als je dit niet wilt kan dat ook. De machine is in ieder geval erg water- en energiezuinig. Het programma dat ik niet kende is het voorstrijken-programma. Dit is een erg fijn programma voor overhemden, De machine heeft ook een startuitstel mogelijkheid. Dit is erg handig als je overdag wilt wassen terwijl jij aan het werk bent. De resttijdaanduiding is duidelijk en klopt ook precies. De trommel aan de binnenkant ziet er even wat anders uit, maar is speciaal ter bescherming van de kleding. De kleding wordt goed schoon en ziet er nog mooi uit. De knopbediening is duidelijk en simpel. Het heeft ook een mooi touchscreen. Wij zijn erg tevreden en zouden deze machine zeker aanbevelen.

Pluspunten

• Grote trommel voor 8 kg
  • Startuitstel

Minpunten

• Piepjes zijn erg zacht

Wasvrouw 10-08-2019

Stille gemakkelijk bedienbare wasmachine

Geschreven voor: Miele WEJ135WPS

Deze stille wasmachine is een aanwinst voor mij. Hij is zo stil dat ik regelmatig kijk of hoi nog wel aan staat. Het uitgebreide programma is makkelijk te bedienen. De was komt netjes uit de wastrommel, dit zal zeker komen door de speciale caretrommel.
De voorstrijk instelling is een aangename bijkomstigheid, bij een niet al te volle wastrommel is het resultaat veelbelovend.
Ik ben zeer tevreden met deze aankoop en absoluut aan te bevelen.

Pluspunten

• Stil
  • Care trommel

Toermalijn 10-08-2019

Nooit wil ik meer anders!

Geschreven voor: Miele WEJ135WPS

Na jarenlang met andere merken te hebben gewassen nu toch eindelijk een Miele, Wat een verademing is dat! Laat ik beginnen bij het begin: Hij is niet lelijk, niet dat je hem in je woonkamer zet maar toch ;-) Er zit aandacht in het design en het display is mooi en duidelijk. In vergelijking met mijn vorige wasautomaat (een Siemens, ook niet slecht) kun je duidelijk kwaliteitsverschil voelen. Alleen al als je het zeepbakje open en dicht doet of de deur van de vulopening kun je goed voelen dat je een stevige Duitser vast hebt en geen Japanner.
De inhoud van de trommel is lekker ruim, ook grote dekbedden (wij hebben een lits jumeaux) past er makkelijk in. Ik heb er zelfs de topper van onze matras in gewassen!
Verder kun je natuurlijk zelf lezen welke specificaties hij allemaal heeft, daar zal ik je niet mee vermoeien maar wat ik wel nog even kwijt wil is hoe blij ik ben met de optie “voorstrijken”. Dat is echt een geweldige uitvinding. Als je dit aan doet gaat de wasautomaat op het einde van het programma warme stoom in de machine blazen en “strijkt” zo het wasgoed alvast voor. Op het einde geeft de wasautomaat een signaal dat hij klaar is maar stopt niet met draaien. Dit zorgt ervoor dat je was zo goed als kreukvrij uit de wasautomaat komt. Ophangen, drogen en klaar! Geweldig. Ik heb mijn strijkijzer amper aangeraakt sinds ik deze wasmachine heb.

Pluspunten

• Wast super schoon
  • De optie “voorstrijken”
  • Duitse degelijkheid
  • Makkelijk te bedienen

Maria M. 10-08-2019

Ontzettend fijne/mooie wasmachine!

Geschreven voor: Miele WEJ135WPS

Deze Miele wasmachine hebben wij nu inmiddels al een maandje thuis, en ik moet zeggen dat het ons ontzettend bevalt! Het mooiste vind ik dat de trommel veel groter is dan van onze oude wasmachine. Voor een gezin van 4 personen worden er veel wasjes gedraaid. Met de grote trommel van 8kg inhoud, past er in een keer meer in. Bovendien beschermt het je wasgoed met de SoftCare-System.
De wasmachine heeft een fraai design en heeft veel verschillende programma's, waaronder bijvoorbeeld het overhemdenprogramma. Wat echt ideaal is! Het is ook makkelijk in gebruik, omdat het bedieningspaneel niet duidelijker kon! Voor een nog lekkerder geurtje is het mogelijk om er Miele caps met speciaal wasmiddel bij in te voegen.
Wil je de was klaar hebben als je van werk thuis komt? Dan kan dat door het was voor te programmeren. Op het bedieningspaneel is de resttijd duidelijk aangegeven. Je kunt de wasmachine zelfs 's nachts aanzetten, want hij maakt echt nauwelijks lawaai.
Kortom, alles is mogelijk met deze wasmachine!

Pluspunten

• Trommel van 8kg inhoud
  • SoftCare-System trommel
  • Meerdere programma's
  • Fraai design
  • Miele CapDosing

Minpunten

• Hoge prijs

Venreview 31-07-2019

Wassen wordt weer leuk!

Geschreven voor: Miele WEJ135WPS

Ik gunde mezelf nooit een luxe wasmachine, vaak een B-merk met een paar simpele programma’s. Deze wasmachine is voor mij echt een verademing. De was doen wordt weer leuk voor mijn gezin! Het design is goed en heeft een gemakkelijk bedieningspaneel. Het is fijn om de was alvast voor te kunnen programmeren (tot 24u). De tijd die nog resterend is lees je af op het bedieningspaneel. Dit geldt ook voor de wastijd, welke overigens automatisch wordt aangepast aan de inhoud van de trommel.
De kwaliteit is erg goed! Eveneens de SoftCare trommel, deze beschermt je wasgoed. Je kan verschillende programma’s kiezen, ideaal en gebruiksvriendelijk. Zo kan ik een opfriswasje op 20graden gebruiken om de was op te frissen en de spijkerbroeken wassen met een apart programma. En alles komt er netjes uit. Ten opzichte van mijn eerdere wasmachines geeft dat een duidelijk verschil.
Als laatste wil ik vermelden dat ik heb ervaren dat de wasmachine vrij stil is.

• Prettig gebruiksgemak

Robbert 29-07-2019

Mooie degelijke wasmachine

Geschreven voor: Miele WEJ135WPS

Deze Miele wasmachine is een fijne simpele machine. Hij ziet er mooi uit en de kwaliteit is prima. Er zitten voldoende programma's op welke voor verschillende doeleinden kunnen worden gebruikt. Er zit ook een kort programma op van 20 minuten. Dit vind ik persoonlijk altijd erg fijn zodat je ook een klein wasje even snel kunt doen. Er kan maximaal 8 kilo in de machine. Dit is voor ons gezin van vier ruim voldoende. De SoftCare trommel ziet er mooi uit en onze was komt er ook goed uit. Je kunt de start uitstellen waardoor de was klaar is zodra je thuis komt van het werken. De resttijd wordt ook prima weergegeven. De tijd die aftelt klopt ook met de eindtijd. Dit was bij onze oude machine wel anders. De machine is gemakkelijk in gebruik. De toetsen wijzen voor zich. De machine is daarbij ook erg energiezuinig. Van te voren was ik erg benieuwd naar het voorstrijken-programma. De kleding komt er inderdaad mooier uit dan bij de oude machine die wij hadden. Onderaan de streep is deze wasmachine een aanrader.

Pluspunten

• Startuitstel
  • 8 kg
  • Energiezuinig

Minpunten

• niet smart

Monique Vossen 29-07-2019

Echt een fijne wasmachine, die ik iedereen zou aanraden

Geschreven voor: Miele WEJ135WPS

Voor het eerst dat ik een product getest hebt. Heel eerlijk gezegd wilde ik gewoon weten of een dure wasmachine echt zoveel beter zou zijn dan een goedkoop. Daar is maar 1 antwoord op... JA!!!
Wij zijn puppypleeggezin voor KNGF Geleidehonden en hebben nogal wat honden wasjes. Deze komen en schoon en geurloos uit. Na afloop een reinigingsprogramma laten draaien en de wasmachine is weer als nieuw.

Pluspunten

• Was uiteraard goed schoon
  • Is bijna geruisloos
  • Er zijn ontelbare programma's
  • Energiezuinig
  • 8kg trommel

Minpunten

• Het alarm na afloop programma duurt erg lang