Samsung SDC14709

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung SDC14709 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

willy 10-06-2017

helaas korte levensduur en lees dat ik niet de enigste ben.

Geschreven voor: Samsung SDC14709

Helaas zeer korte levensduur bij ons 5 jaar nu dat is naar mijn mening tekort verder mooi en praktisch apparaat

Kies Meijer 08-11-2015
Geschreven voor: Samsung SDC14709

Fraai en stil apparaat met veel instel mogelijkheden, maar er zitten wel wat ontwerpfouten in deze droger.
't ding is namelijk 'stof lek'.
mijn vorige drogers maakte ik elke twee á drie jaar even open om deze met een 'omkeerbare' stofzuiger (=blazer)de boel helemaal stof vrij te zuigen en bazen.
Deze samsung echter spant wat dat betreft werkelijk de kroon. 't apparaat zit letterlijk helemaal vol, overal, en dan niet alleen een beetje stof, maar een vuilniszak vol met pluizen haal je uit het apparaat. tot achter het bedien paneel zit er overal een deken van stof. dit levert echt brand gevaarlijke situaties op.
Nu na enkele jaren geeft de droger een E3 storing.
Na aanzetten draait ie precies twee minuten (echter zonder warm te worden)en dan stopt ie met een E3 melding.
volgens de handleiding is E3 een motor storing, maar die draait nog prima, en ook de snaar is in orde. een onderdelen handelaar kan in zijn tekeningen geen sensor vinden die dat zou kunnen veroorzaken.
verder zit er op de bodem van het apparaat een klein vakje wat ook helemaal vol met prut komt te liggen. er zit een dekseltje op die je er af kan halen, en dan kan je dit enigszins schoonmaken. maar je moet wel precies weten waar die zit anders vindt je hem niet, dus handig is anders.

joshendrikx 14-02-2014
Geschreven voor: Samsung SDC14709

Droger heeft het een tijd lang goed gedaan. Pluizenfilter sluit niet goed aan en daardoor komt er achter bij de motor stof. Ook sluit de condensunit niet goed aan wat tot lekkage leidde. Nu net na de 2 jaar fabrieksgarantie krijg ik ook het probleem dat de droger na een half uurtje stopt met de indicatie dat het filter moet worden gereinigd. Dat is niet het probleem, want dat doen we altijd netjes. Ook de afvoerslangen is niet het probleem. Wat mij opvalt is bij het uitzetten en weer aanzetten de pomp het direct wel doet, maar daarna niet meer. Dit probleem lijkt dus te zitten in de aansturing van de afvoerpomp, want hij kan het wel doen, maar doet het na start waarschijnlijk gewoon niet meer. De droger denkt dan dat de afvoer verstopt is (indicatie schoonmaken filter) maar dat is niet het geval (anders deed de afvoer het bij start niet).
Al met al geen aanrader. Slechte zaak dat Samsung kennelijk zijn drogers voor de levensduur van 2 jaar maaktt.

nick 27-12-2016

Ik had hetzelfde; slangetjes achter het klepje ontkoppelen, de zwarte luchtslang eruithalen, schroeven eruit, kabeltje losmaken en twee schroeven van de vlotter. Het hele paneeltje met de motor kan er ook aan de achterzijde eruit. Bij mij was de vlotter en de motor vervuild met natte prut van stof. Schoongemaakt en weer monteren. Draait weer als een zonnetje, kosten €0,00!

joshendrikx 12-04-2014

Er is een monteur geweest a 120 euro om uiteindelijk een vlotter sensor (van misschien een paar euro) te vervangen. Nu doet de droger het weer goed.
Voor anderen die dit probleem hebben, de vlotter zit achter het plastic kapje waar de afvoerslangen zitten. Je moet nog een wit kapje verwijderen in de droger (zat met 2 kruiskoppen vast volgens mij). Dan kom je bij de vlotter. Het onderdeel wat je moet hebben is: Switch Float FS-3B-02, 1,2,POM,Float Swit nummer DC34-00010A.
Hopelijk kan je die ergens vinden en ben je minder geld kwijt met de reparatie.

Rob.schijven 22-09-2014

@joshendrikx: ik heb exact hetzelfde probleem dat de droger steeds stopt met een melding dat de filter schoongemaakt moet worden. Ook na het schoonmaken blijt de melding komen. Dit gebeurd steeds na paar minuten droger. De droger is net 2 jaar oud. Wat is er gedaan om dit probleem op te lossen?

terwir 30-03-2013
Geschreven voor: Samsung SDC14709

Tja, eerst een AEG droger gehad die meer energie verbruikte maar het altijd goed heeft gedaan. Droger gekocht in de aanbieding bij Media markt. Heeft het 2 jaar goed gedaan. Nu het probleem dat hij ermee stopt na enkele minuten. Led knop voor het reinigen van de filder gaat dan knipperen terwijl de filter schoon is. Met Samsung gemaild (geen antwoord). Tel. contact leverde het advies op om apparaat te recetten, 1 uur van de stroom halen. Helpt helaas niet. Samsung biedt coulance aan waarbij de kosten max. 102,- euro zullen bedragen. Apparaat is nu 2 jaar en 4 maanden oud. Ben niet blij, denk erover om weer over te gaan naar degelijke Duitse machine.

willy 10-06-2017

Het kan ook zijn bij filterstoring

Als je de filter links onder er uit haalt en je gaat ongeveer 35 cm met je arm naar binnen dan voel je net voor het achterste gedeelte een gaatje steek hier je vinger in en trek het klepje omhoog je zult zien dat ook hier vuiligheid zit verwijder dit en maak goed droog en met geluk is het filterprobleem opgelost

m.v. g Willy van Bree

Sonja-34 10-08-2012
Geschreven voor: Samsung SDC14709

Ik heb de machine sinds 2 weken in mijn bezit. De eerste paar droogbeurten hield ik mn hart vast omdat niet alles goed droog was. Ik hou het er maar op dat het nieuwigheid was, want nu droogt ie perfect. De vormgeving vind ik echt super, het gebruiksgemak is ook super. Dat je je eigen programma in kan stellen is erg handig, beetje onnodig omdat je in principe toch maar twee of drie knoppen in te drukken, maar geeft je wel een gevoel van luxe.

Ik kan merken dat deze droger veel zuiniger is met mn wasgoed door die speciale trommel. Hiervoor had ik een AEG en daar had ik echt veel meer pluizen van dan met dit apparaat. Het filter vind ik wel een beetje onhandig, omdat niet alle pluisjes in het filter zitten, maar ook langs de randjes. En als je wasgoed er dan bovenop ligt als je deur opent, kleeft er toch wat pluis aan je wasgoed. Maar goed, hier kan ik wel mee leven.

Het enige nadeel van deze machine is dat de mijn superheet wordt. De gehele behuizing, zelfs de bovenkant. Dit geeft mij niet echt een veilig gevoel, vooral niet omdat je ook een hitte-lucht ruikt als je hem op de heetste stand hebt staan (die ik helaas moet gebruiken omdat bij kastdroog mn handdoeken niet door en door droog zijn). Ik vind dit wel een probleem omdat ik met een gerust hart de machine wil gebruiken en niet bang wil zijn dat er iets in de brand vliegt. Dit probleem heb ik bij Samsung aangekaart via mail maar nog niets van hen vernomen. Zodra ik meer weet zal ik het doorgeven.

Al met al vind ik het - tot nu toe een fantastisch apparaat. Ik was er huiverig voor om nu een goedkopere wasdroger te nemen (mn AEG lag rond de 500 euro en deze rond de 300 euro), en ik heb hem dan wel pas 2 weken, maar tot nu toe zeer tevreden. Mn AEG heeft maar 6 jaar meegedraaid en hoop toch stiekem dat deze machine langer leeft!

RPStap 08-11-2011

Ongelukkige droger.
Inmiddels toe aan het tweede exemplaar. Het eerste lekte water onder bij een stelpoot. Na een vergeefse reparatie werd aangeboden de droger om te wisselen. Het tweede exemplaar lekt ook. Nu onder de condensor.
Het ding droogt verder prima, alleen hoort er na een droogbeurt geen plaswater onder de droger te staan.

Inmiddels gemaild met de winkel waar ik 'm heb gekocht (Bobshop) met het verzoek om een passende oplossing.

happyandsound 15-05-2011
Geschreven voor: Samsung SDC14709

Werkelijk alles kun je eenvoudig instellen op deze droger: tijd, temperatuur (4 standen), programma voorkeur, geluidjes aan of uit. Daardoor is hij voor elk soort was(je) optimaal in te stellen.
Hij droogt niet alleen goed, maar ook snel. Bij mij is hij in één uur klaar in plaats van twee en daardoor gebruikt hij ook veel minder energie. Daar was ik echt heel blij verrast mee!
Wel lekt hij inderdaad wat stof, ik heb geen idee wat voor effect dat op termijn zal hebben maar ik haal het steeds zoveel mogelijk met een microfiber doek weg. Ook geeft hij iets condens aan de omgeving af. Dat is echter goed te doen als je ventileert.
In het algemeen vind ik de prijs/kwaliteitverhouding echter geweldig en heb ik onder de 800 euro geen droger gezien die ik liever zou willen hebben. Ik kan gewoon nooit wachten tot ik weer moet drogen, zo'n fijn apparaat is het. Ook maakt hij maar weinig geluid.

NancyP 29-03-2011
Geschreven voor: Samsung SDC14709

Het pluizenfilter lekt stof: door een ontwerpfout zit er een kier van een milimeter in het filter tussen de twee delen die tegen elkaar moeten klikken als je het filter dicht vouwt. Ik heb hierover twee keer contact opgenomen met Samsung via hun site, maar krijg iedere keer een stuur-maar-het-bos-in-antwoord: één keer dat ik de gebruiksaanwijzing moet lezen en één keer dat het sneller is als ik bel. Sufferds!

Een prima apparaat, werkt perfect, prima droogresultaat, makkelijk te bedienen, alles wat je wilt instellen kun je instellen, kreeukvrije en droge was, maar of dit nou een brandveilig apparaat is???

dennis668 24-12-2010
Geschreven voor: Samsung SDC14709

Een prima en makkelijke droger, is het zelfde als de SDC1H709 alleen heeft deze geen glas in de deur. Hij wordt geleverd met een slang die je eventueel op de afvoer kan aansluiten zodat je het condense bakje niet meer hoeft te legen. Verder kun je ook zelf een programma bepalen, zo zou je eventueel ook wol kunnen drogen. De opening is mooi groot en het pluizenfilter is makkelijk te bereiken en schoon te maken. Over de duurzaamheid kan ik niet veel zeggen omdat ik hem pas een paar dagen heb. Met de anti kreuk functie komt de was er nagenoeg kreukloos uit, ideaal! Verder past de tijd zich gaandeweg tijdens het droogprogramma aan. Bij mij is de was meestal al na een uurtje droog (katoen, kastdroog + antikreuk).

wilmaben 22-11-2011

Mijn zoon wil deze droger kopen en hoe bevalt hij?
Wat kan je zeggen over de duurzaamheid?

groetjes Wilma van der Vlugt