Miele TEE 735 WP Eco

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele TEE 735 WP Eco op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Svend 29-02-2020

Miele warmtepomp droger

Onze vorige droger hebben we meer dan 10 jaar plezier van gehad
Deze was nu aan vervanging toe
We gingen naar onze vaste witgoedwinkel Expert en die had van Miele alleen een warmtepompdroger
We hebben alles van Miele omdat dit gewoon een zeer goed en betrouwbaar merk is
Kost wel meer maar je hebt ook langer plezier van deze witgoedapparaturen

Pluspunten

• Zuinig
  • Mooie vormgeving
  • Makkelijk te bedienen

Ilva 29-04-2019

Fijne en ruime warmtepompdroger

Geschreven voor: Miele TEE 735 WP Eco

Ik heb deze warmtepompdroger van Miele een aantal weken mogen testen via de reviewclub.

De verwachtingen die ik vooraf had heeft deze droger het absoluut waar gemaakt.

Hij droogt er goed door middel van het PerfectDry-technologie en door de 7 verschillende droogprogramma’s kan je alle soorten kleding in deze mooi uitziende droger drogen. De was komt er redelijk kreukvrij uit en de droger geeft een heerlijke geur af door middel van het FragranceDos-systeem.

Door de SoftCare-trommel is het droger van je was ook niet zo schadelijk voor je kleding. Dit vind ik toch wel een groot plus punt voor een lui mens, die niet alles wil ophangen, zoals ik.

Met een kindje van 3, die nog wel eens de kleding goed smerig heeft heb ik een kleine was door middel van de Express functie snel droog.

De droger is erg fijn in gebruik. Echter als de droger klaar is met zijn programma blijft de zoemer erg lang zoemen. Dit is wel een nadeel. Maar ik heb gelezen dat je dit nog kan uitzetten.

Pluspunten

• kleding blijft mooi

Minpunten

• droger blijft piepen indien gereed

Luuk 09-04-2019

Betrouwbaar, zoals je van Miele kunt verwachten

Geschreven voor: Miele TEE 735 WP Eco

De Miele droger is zoals je van Miele verwacht, stabiel, degelijk gemaakt, geen gedoe en je kunt er vanuit gaan dat je was veilig uit de droger komt. Dus niet gekrompen, gekreukt, of dat naden los trekken. De binnenkant van de trommel is heel glad, dus ook hele fijne synthetische stoffen of kwetsbare blouses of overhemden worden veilig gedroogd. Dit is wel anders dan bij andere drogers waar alles in gaatjes of hoekjes blijft hangen en je halen krijgt in je mooie blouses.
De perfect dry technologie werkt - zoals beloofd - perfect. Bij andere drogers ging ik zelf de synthetische dingen uit de droger halen als de katoenen kledingstukken nog niet droog waren, zodat dit niet zou krimpen als de katoenen kleding verder moest drogen. Dan moet je dus de hele tijd je droger in de gaten houden. Nu laat je gewoon alles zitten en is alles even droog, waarbij niet het katoen droog is en je synthetische kleding ook droog maar gekrompen.
Wat ik ook erg prettig vind is dat er geen muffe lucht in je badkamer blijft hangen, het wordt niet heet of vochtig in je badkamer en de kleding zelf ruikt ook lekker fris. Het Fragrance Dos systeem zorgt daarvoor. Daarnaast blijft echt al het stof en vocht in de droger zelf. Het afgevoerde stof kun je overigens makkelijk verwijderen, je hoeft niet in allerlei hoekjes te gaan zitten pulken. Het vocht vangt ie op in een reservoir en is makkelijk leeg te gooien.
Verder vind ik de variëteit aan programma's prettig. Ook het wolprogramma. Op veel kledingstukken staat dat je het niet mag drogen maar met deze Miele krijg je alles netjes droog zonder de kleding te beschadigen. Dus ook m'n wollen truien heb ik er gewoon in gegooid, ging prima. En wat prettig is, is dat je met de express functie snel even een overhemd kan drogen als je die gauw aan moet. Op mijn wasmachine heb ik ook een express programma, dus in minder dan een uur heb je je kleding weer gewassen en gedroogd.

De machine oogt stabiel, design is netjes afgewerkt, weergave van programma's en opties is gemakkelijk, schoonmaken van de machine is makkelijk. Al met al kwaliteit. Wat ik had verwacht van Miele maakt ie ook waar, geen gezeur of behelpen met dingen, hij doet goed wat ie goed moet doen.

Ik heb slechts twee nadelen opgemerkt. En dat is dat de droger bij het einde van het programma de drie piepjes blijft laten afgaan. De piepjes zijn subtiel maar na 10x heb je het ding wel gehoord, dan mag die er wel mee ophouden. Daarnaast deed ik tijdens een programma de droger wel eens open. Als ik de droger dan weer dicht deed was de indicatietijd weer zoals aan het begin van het programma. Deze paste die later wel aan (waarschijnlijk meet ie dan de hoeveelheid was en de vochtigheid van de was) maar vaak was de tijd dan langer dan voordat ik de droger open deed. Ik kan dus niet goed inschatten of dit dan betrouwbaar is en of ie dan niet twee keer het programma gaat afdraaien. Een soort pauze knop zou dus wel fijn zijn.

Pluspunten

• Alles is droog
  • Veel programma's
  • Gebruiksgemak
  • Was ruikt fris

Minpunten

• Piepje blijft afgaan als programma klaar is
  • Duurt lang voordat indicatietijd aanpast

Splinter 05-04-2019

Erg fijne droger. Pro-tip: zet de zoemer uit.

Geschreven voor: Miele TEE 735 WP Eco

Wij zijn erg te spreken over deze wasdroger. Ten opzichte van onze vorige droger is dit het neusje van de zalm. Het typische Miele design wekt gelijk vertrouwen dat je kwaliteit in huis hebt. Maar het gaat natuurlijk ook om de prestaties van de droger. En die zijn wat ons betreft erg goed.

Voordat ik verder ga met mijn review wil ik andere consumenten die zeggen dat de Zoemer (het piepje wanneer de wasdroger klaar is) erop wijzen dat de Zoemer WEL uitgezet kan worden. Een beetje flauw om te zeggen misschien, maar ik raad iedereen aan om voortaan toch eerst de handleiding te raadplegen. Vroeger was dit niet nodig, maar de apparaten worden steeds slimmer en krijgen steeds meer functies.

Op pagina 66 en verder staat heel duidelijk uitgelegd hoe je de wasdroger naar eigen wens kunt instellen. Het hoofdstuk heet: Programmeerfuncties. Hier staat o.a. hoe je de Zoemer kunt uitzetten. Zo gepiept ;)

Er zitten een aantal droogprogramma's op de wasdroger die je kunt instellen, afhankelijk van het soort was dat je droogt. Het programma dat wij het vaakst gebruiken is: Katoen. Je kunt vervolgens zelf instellen hoe droog je de was wilt hebben: Extra droog, Kastdroog, Strijkdroog, etc.

Miele zegt dat de wasdroger erg zuinig is en daar ga ik maar van uit. Door de eco modus duurt het wel langer voordat de was droog is. Voor ons maakt dat niet uit, want wij drogen onze was terwijl wij slapen, of overdag wanneer wij aan het werk zijn. Iedere energiezuinige wasdroger zal op deze manier werken en zal er langer over doen om de was te drogen.

Als je wilt kun je er ook voor kiezen om de was snel te laten drogen. Aan jou dus de keuze, of snel, of energiebewust.

De trommel heeft een honingraatstructuur waardoor de was er minder gekreukt uit komt. Dit merken wij zeker ten opzichte van onze vorige wasdroger. Slimme innovatie, want ik ben eerder klaar met strijken.

De wasdroger is ook erg stil. Tijdens het drogen hoor je 'm amper; zeker met de deur naar de wasruimte dicht. Perfect wanneer je de droger 's nachts laat draaien.

Zoals je kunt lezen zijn wij er erg tevreden over en is deze droger de juiste keuze voor onze situatie. Met een klein kind in huis is de 8kg trommel ruim voldoende om alle was weg te werken.

Als Superman een droger zou zijn, dan zou hij deze Miele zijn geweest :) Al met al een aanrader!

Pluspunten

• Tip: Zoemer kan WEL uit
  • Eenvoudige bediening via touchscreen
  • Veel instellingsmogelijkheden
  • Was komt minder gekreukt uit de droger
  • Droogt of snel, of zuinig

Minpunten

• Nog niet tegengekomen

Yvonne 30-03-2019

Fijne warmtepompdroger

Geschreven voor: Miele TEE 735 WP Eco

De warmtepompdroger van Miele heeft een mooi design.
Er wordt aangegeven dat de binnenkant een softcare trommel heeft en dat hierdoor de kleding netjes blijft. Mijn ervaring is dat dit ook zeker klopt.
Er zijn verschillende programma’s en ook de PerfectDry-technologie zodat alle textielsoorten nauwkeurig worden gedroogd.
Deze programma’s heb ik getest en doen absoluut wat ze beloven.
Alleen vind ik het fijn om veel was in een keer te doen en gebruik ik het liefst het programma katoen en dan zet ik het programma op extra droog.
Ze komt alles helemaal droog uit de trommel.
Wat ik ook veel gebruik is het programma voorstrijken.
Hier doe ik de was in die ik wil strijken en sommige kledingstukken komen er dan al bijna zonder kreukels uit zodat ik niet meer hoef te strijken.
De Express-functie voor kleine beladingen vond ik weinig toevoegen aan de droger.
De trommel is groot (8 kilo) dus er kan veel was in dat is een groot pluspunt.
Wat ook een enorm groot pluspunt is het FragranceDos-systeem. Dit heeft een geurtje af aan het wasgoed.
Ik heb op deze manier de hoofdkussens van de bedden, de dekbedden en de kussens van de bank gelucht met het programma warme lucht.
Hiermee rook alles weer heerlijk fris.
Je moet hiervoor een geurflacon plaatsen in het filter. Dit was wel even uitzoeken en moet zorgvuldig gebeuren anders lekt het.
Dat klepje gaat ook moeilijk open
Ik vind het wel een fijne droger vergeleken met onze oude droger dit was een condensdroger.
De was is bij deze Miele warmtepompdroger echt goed droog als hij piept.
Het nadeel is wel dat het blijft piepen als hij klaar is en ik vaak voordat ik naar bed ga nog de droger aanzet.
Bij de vorige condensdroger stopte het piepen na een aantal keer.
Toch ben ik heel blij met het apparaat.

Pluspunten

• De was wordt goed droog
  • Grote trommel
  • FragranceDos-systeem

Minpunten

• klepje in de filter voor de geurflacon is stroef
  • Piepje op het einde blijft afgaan

Barry 30-03-2019

Degelijke warmtepompdroger, maar had meer verwacht.

Geschreven voor: Miele TEE 735 WP Eco

Omdat wij al 15 jaar een condensdroger hebben en deze enorm veel energie verbruikt zijn we overgestapt naar een warmtepompdroger.

Het design is zoals je kunt verwachten van een Miele, degelijk en wat je nodig hebt zit er op.
De binnenzijde is voorzien van een SoftCare-trommel, hierdoor blijft de textiel netjes. Ik heb gemerkt dat dit klopt, alles wat wij de afgelopen weken hebben gedroogd is netjes uit de machine gekomen. Verder zijn er zeven verschillende droog programma's, wij gebruiken eigenlijk de Express-functie het meest, dit omdat wij meestal veel was ineens drogen en dit niet altijd één soort is. Voor ons is het dan ook perfect dat de capaciteit 8 KG is.

Wat ons is opgevallen, is dat het drogen een stuk langer duurt dan onze oude condensdroger, ik weet dat dit te maken heeft met de energiezuinigheid, maar toch even wennen. Wat wij ook hebben gemerkt is dat een condensdroger de was beter droogt, dit heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat een condensdroger een stuk warmer wordt. Zelfs wanneer wij kiezen voor extra droog blijft de was een beetje vochtig aanvoelen.

Wat wij positief vonden was het FragranceDos-systeem, dit is een soort cassette waarin een soort geurstofje zit. Hierdoor ruikt de was nog lekkerder. Let wel op bij het insteken van deze cassette; als je deze verkeerd om houdt loopt de geurstof eruit, niet echt handig dus. De cassette zit trouwens vast aan de stoffilter. Opletten dus bij stof verwijderen dat je deze niet op de kop houdt, ook dan loopt de vloeistof eruit.

Het stoffilter... hier ben ik niet echt over te spreken. Het gebruiksgemak vind ik niet goed. Wanneer je de droger opent valt er vaak stof uit de machine. Ook bij het verwijderen van het filter, het wordt altijd een beetje een rommel zeg maar.

Wat ook een vervelend detail is, is dat het piepertje niet uit kan, hierdoor blijft hij maar door piepen wanneer de droger klaar is.

Al met al een degelijke droger die zeker goed is voor onze portemonnee i.v.m. energieverbruik. Wel moet ik zeggen dat mijn verwachtingen van tevoren hoog waren en dat onze ervaring voor wat betreft het gebruiksgemak niet echt positief zijn achteraf.
Prijs-kwaliteitsverhoudingen liggen ver uit elkaar.

Pluspunten

• resttijd indicator
  • stil
  • energiezuinig
  • lampje in de machine

Minpunten

• Het piepertje kan niet uit
  • stof valt uit machine bij openen
  • prijs-kwaliteitsverhouding
  • was blijft vochtig

barryvdh 13-04-2019

Nog even een reactie op mijn opmerking over het piepertje, deze kan wel uitgezet worden! Ik had de gebruiksaanwijzing niet helemaal goed gelezen en dacht dat ik deze alleen zachter kon zetten... Naast dempen kan de pieper ook uit, bij ons staat deze nu dus uit!