Zanussi ZDC8245NW

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Zanussi ZDC8245NW op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

Monz 27-05-2021

Titel: Fijne droger, wel even goed instellen.

Geschreven voor: Zanussi ZDC8245NW

We hebben voor deze droger gekozen omdat de 2 + 2 jaar garantie ons aansprak en ook omdat onze vorige droger van dit merk ons 11 jaar trouwe dienst heeft bewezen.

Het was voor ons echt even wennen en uitzoeken hoe deze censor gestuurde droger in te stellen. In het begin kwam onze was er steeds klam uit en kregen al spijt dat we deze droger hadden aangeschaft. Een programma nogmaals aanzetten hielp niet, want na enkele minuten stopt ie dan automatisch. ( De sensoren geven immers droog aan) Dus gebeld met de fabrikant.

Het blijkt dat deze droger verschillende niveaus van droogte kent:
C0 ≡ (Sandaard droog wasgoed) C0= (droger wasgoed) en C0_ (maximum droog wasgoed)
Vanuit de fabriek staat deze dus ingesteld op de laagste stand: C0 ≡ (Sandaard droog) waardoor de was gewoonweg niet droog is als het programma klaar is. Door het apparaat (eenmalig) in te stellen op C0_ (maximum droog wasgoed) doet de droger nu wat we willen dat ie doet.

Daarnaast zijn er nog 4 opties die je steeds mee kan geven aan een programma om de droogtegraad in te stellen: ☼ Extra droog , ☼ Sterk droog, ☼ Kast droog en ☼ strijk droog.
We draaien alle was op het mixprogramma met de extra droog optie. Met deze instellingen drogen we nu zonder problemen al onze was. Het fijne is dat de droger vanzelf stopt wanneer de was droog is. Dus een bijvoorbeeld mixprogramma van 110 minuten loopt meestal veel korter. Het ligt er maar aan hoeveel was erin zit. De droger is stiller dan onze vorige en wordt ook minder warm aan de buitenkant. Verder is de ‘klaar’ zoemer erg prettig, iets wat onze vorige droger niet kende.

Kortom: Zanussi ZDC8245NW was voor ons bepaald geen plug & play droger. Na een zeer bedenkelijke start is deze droger ons toch wel erg goed gaan bevallen. Al met al, (weliswaar met terugwerkende kracht) een 8 voor dit apparaat, dat wellicht ook een 9 had kunnen verdienen als de standaard fabrieksinstellingen gelijk optimaal waren geweest.

Pluspunten

• 4 Jaar garantie
  • Grote trommel
  • Mogelijkheid voor waterafvoerslang
  • Makkelijk reinigen filters

Minpunten

• Energielabel B
  • Fabrieksinstellingen niet op droogste niveau

minoumulder004 29-06-2021

Deze review is zeer nuttig. Wij liepen tegen hetzelfde probleem aan. Ik maak al ruim 25 jaar gebruik van wasdrogers (weliswaar ander merk) zonder problemen. Deze droger een half jaar geleden aangeschaft en voor het eerst problemen. Bij het meest voor de hand liggende programma (logica) werd de was gewoonweg niet droog. Bedankt voor de tip van het instellen van de juiste fabrieksinstelling (moet ik nog even uitzoeken) en de keuze voor het mixprogramma met de maximale droogte. Nu maar afwachten ;-).

Ingrid de Jong 26-10-2020

Fijne droger. Grote deuropening. goed resultaat

Geschreven voor: Zanussi ZDC8245NW

Ik vind dit een heel fijn apparaat. Hij doet wat hij moet doen en in makkelijk in de bediening. Het droogresultaat is prima. Het pluizenfilter is makkelijk te reinigen. Ik droog bijna alles in de droger met prima resultaat.

Pluspunten

• Grote vulopening
  • programma voor fijne was
  • ruime keuze in temperatuur

Minpunten

• kort snoer

Gina 05-08-2019

Slechte kwaliteit

Geschreven voor: Zanussi ZDC8245NW

Ik heb de droger gekocht nog geen anderhalf jaar geleden. Het eerste half jaar deed hij het prima en zeker voor het bedrag wat ik ervoor betaald heb. Helaas na het half jaar begon hij al mankementen te vertonen. Het begon bij af en toe een storing aangeven maar bij nogmaals aan drukken was de storing weg. Toen kregen we het probleem dat hij het niet meer deed.. de storing liet het niet meer toe of de display bleef hangen waardoor hij dus niet aangedrukt kon worden. Bedrijf is langs geweest (3x) omdat de storing voor korte duur verdwenen was.. scheen een technische fout te zijn bij de Zanussi. Ik was blij dat hij na anderhalve maand eindelijk gemaakt was. Toen het volgende probleem.. de droger werd kokend heet vanaf de buitenkant!? (Wat mij niet helemaal oké leek) ook hier gelukkig iets aan gedaan.. maar helaas vanavond het probleem dat de droger niet meer draait.. helaas dus geen garantie meer op en ben bang dat de kous daar mee af is...

Nee ik zou dit product zeker niet aanraden voor regelmatig gebruik van de droger!!!

Pluspunten

• Prijs

Minpunten

• Veel mankementen
  • Na een half jaar is de droog capaciteit slecht