Miele TWH620 WP Eco XL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele TWH620 WP Eco XL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

JPE Mathijsen 22-12-2019

Verademing van mooie en stille wasdroger

Geschreven voor: Miele TWH620 WP Eco XL

We weten dat Miele wat duurder is, maar daarentegen enorm betrouwbaar en indien nodig een zeer professionele service organisatie om problemen te verhelpen.
Deze wasdroger gekozen vanwege zijn ECO zuinige pluspunten, wat grotere trommel, mogelijkheid voor toevoegen van geur en diverse opties voor verschillend wasgoed.
Onze handdoeken was tevens de eerste test, die weer lekker zacht waren met aangename geur vanuit de geurflacon.

ECO stand van display tijdens gebruik is wat lastig om resterende tijd te zien. Echter klikken op display (start/stop), geeft weer alle informatie op display.

Pluspunten

• ECO zuinig
  • Ondersteuning van veel verschillend wasgoed
  • Veel stiller dan onze voorgaande
  • Gebruik van geurflacons
  • Makkelijk in gebruik en 2 filters

Minpunten

• Aflezen van resterende tijd lastig

Wilbert 18-10-2019

Heel goede en degelijke droger

Geschreven voor: Miele TWH620 WP Eco XL

Beste uit de test. Daarom gekocht. Maar ook in gebruik erg prettig. Bij aanvang lijkt het droogproces lang te zullen duren, maar wanneer de machine de inhoud leert kennen past hij dat snel aan. Daardoor duurt het in de praktijk helemaal niet zo lang voordat de was droog is. Ook goed jeans programma. Eenvoudige en heldere bediening. Groot laadvermogen. Echt heel tevreden.
Prijs is natuurlijk wel fors. Maar als je de beste uit de test wilt moet je er wat voor over hebben.

Pluspunten

• droog resultaat
  • snelheid
  • helder en eenvoudig

Minpunten

• prijs

StefanPH 13-02-2019

Fijne slimme wasdroger

Geschreven voor: Miele TWH620 WP Eco XL

Onze oude droger was na 10 jaar helaas aan vervanging toe. We hebben deze Miele gekozen vanwege zijn zuinigheid. Maar het oog wil ook wat. We vielen uiteindelijk op zijn LCD scherm en zijn grote laadcapaciteit.

Eenmaal in gebruik was het even wennen. Er zijn veel programma’s dus even kijken welke bij onze wasjes passen. Ik vind het fijn dat de droger zelf de tijd aanpast door de perfectdry technologie aan de hand van het gewicht zodat er niet onnodig gedraaid wordt als er maar een half wasje in zit.

De FragnanceDos vonden wij vrij sterk. Deze kun je gelukkig aanpassen en hebben wij nu op de laagste stand staan. De FragnanceDos zorgt er namelijk voor dat je was lekker gaat ruiken. Klein Nadeel.. je lekkere ruikende wasverzachter is dan wel verdwenen.

Het piepje bij einde programma was erg storend en hard. Mijn kinderen werden er zelfs wakker van. Gelukkig hebben we dit kunnen aanpassen.

Het gebruiksgemak van de Miele droger is ronduit eenvoudig te noemen, duidelijke programma namen en functie beschrijvingen maken dat deze droger voor ons optimaal te gebruiken is (zelfs voor mij als onhandige man… )

Pluspunten

• Grote laadcapaciteit
  • Energiezuinig
  • Verlichte trommel
  • Stil tijdens gebruik

Minpunten

• Harde pieptoon bij einde programma (aanpasbaar!)

sharon 10-02-2019

Grote droogtrommel en luxe design

Geschreven voor: Miele TWH620 WP Eco XL

Prachtige mooie droogtrommel, met veel mogelijkheden.
Veel verschillende droog opties, jeans, beddengoed etc.
Geeft aan hoe lang de droogtijd is.
Geeft pieptoon als de droger klaar is, deze blijft alleen wel heel lang doorgaan.
Het stof reservoir is snel vol, daar krijg je op het scherm een melding voor.
Heerlijke geurpads in de droger, zodat je was fris ruikt.
Al met al een prima droger, maar wel veel geld voor 'een droger' .

Pluspunten

• Grote droogtrommel
  • geurpads
  • uitgebreide programma keuze

Minpunten

• stoflade snel vol
  • piept heel lang door
  • erg duur

Helen 07-02-2019

Goeie droger

Geschreven voor: Miele TWH620 WP Eco XL

Miele heeft de naam voor kwaliteit te staan en dat doet het bij deze warmtepomp droger ook. Hij droogt goed, veel keuze programma's, is eenvoudig te bedienen en droogt ook relatief snel voor een warmtepompdroger waarbij het geluid erg meevalt.

Pluspunten

• Geluidloos
  • Weinig vocht pluis uitstoot

Minpunten

• Prijs

EllenL 06-02-2019

Snel droge was met een heerlijke geur

Geschreven voor: Miele TWH620 WP Eco XL

Wij als gezin met 2 jonge kinderen mogen deze droger een aantal weken testen. De droger wordt geleverd met energielabel, de benodigde boekjes en een geurcapsule. Volgens de instructies zou de capsule 50 droogbeurten meegaan, maar dit aantal zijn wij al ver gepasseerd en de capsule is nog steeds niet aan vervanging toe.
Deze droger bied een tal aan droogprogramma's aan. Naast het katoenprogramma wordt er ook een wolprogramma aangeboden. Ondanks dat wol zeer krimpgevoelig is, hebben wij dat met dit programma nog niet geconstateerd. Verder zijn er programma's voor jeans, synthetische stoffen, beddengoed, impregneren, outdoor, overhemden en express. Na de keuze voor het programma, kan er afhankelijk van het programma nog gekozen worden hoe droog de was moet worden en is het een kwestie van de startknop indrukken om de droger zijn werk te laten doen. Tot nu toe heb ik bij geen enkel programma langer dat 1,5 uur hoeven wachten tot de was droog was. Het eindsignaal wat deze droger geeft is irritant en herhaalt zich elke 20 seconde totdat je zelf actie onderneemt. Uiteraard is dit naar wens te veranderen met behulp van de handleiding. Na het droger raad ik aan om de pluizenfilter direct schoon te maken, doe je dit niet dan bestaat de kans dat er allemaal pluisjes uit de droger komen zetten zodra de deur open gaat.
Het condenswater wordt in ons geval opgevangen in het reservoir maar kan ook afgevoerd worden via een slangetje.
Qua geluid zou de machine heel stil moeten zijn. Zoals Miele zelf zegt: "fluisterstil". Hier kunnen wij ons niet in vinden. Niet dat de droger veel lawaai maakt maar fluisterstil is hij zeker niet. Voor ons is dit geen punt want hij staat overdag aan, maar misschien dat het voor mensen die de droger snachts aan hebben wel een belangrijk puntje is.
Onze vorige droger was van een ander merk maar die hebben we wegens het beslaan van ruiten in de bijkeuken moeten zetten. Bij deze Miele heb je daar gegarandeerd geen last van.

Eindconclusie: een goede maar ook snelle droger met heerlijke geurende was dankzij de FragranceDos. Een aanrader voor als je budget toereikend is.

Pluspunten

• Droogtijd
  • Geur

Minpunten

• Pluizenfilter
  • Prijs

Spiky 05-02-2019

Overtreft alle verwachtingen WHOW....

Geschreven voor: Miele TWH620 WP Eco XL

Deze Miele TWH 620 WP Eco droger overtreft zelfs mijn hoog gespannen verwachtingen.De was komt echt geweldig uit de droger ruikt heerlijk door de fragancedos geurcapsule ,zelfs de hele kast ruikt ernaar en de geur is subtiel maar heerlijk.Ik heb zon beetje alle droogprogramma's uit geprobeerd en niet alleen is de droger fluister stil maar ook nog eens met een fantastisch droog resultaatcode was komt er glad en soepel uit,zit niet in elkaar verfrommeld en het condens water loopt via een slangetje in de wasmachine afvoer wat de condens waterbak legen overbodig maakt.Ook het stof rooster is handzaam ,degelijk en eenvoudig schoon te maken. Miele heeft me overtuigd vooral met het impregneer droogprogramma (een lange dames winterdons jas)fantastisch resultaten het beddengoed ,bijna glad komt het uit de droger (een twee persoons dekbed overtrek met molton en hoeslaken).Echt een goede aankoop voor degene die zuinig is op de mooie kleding , jassen ,beddengoed enz...Voor mij een dikke 10 met een griffel Miele!

Pluspunten

• fragance dos geur is heerlijk en langdurig
  • fluister stil
  • eenvoudige duidelijke bediening
  • makkelijk te reinigen

Minpunten

• prijs