Miele TWJ580WP

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele TWJ580WP op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Esther G 20-02-2019

Mooi energiezuinig en gebruiksvriendelijke wasdroger

Geschreven voor: Miele TWJ580WP

De droger hebben wij nu een maand gebruikt. Het is een energiezuinige wasdroger met veel droogprogramma’s. Echter is het wel van belang om eerst goed de handleiding door te nemen om te weten welk programma geschikt is voor welke was.
Voordat ik de handleiding had gelezen kwam onze kleding er niet altijd droog uit maar na het lezen van de handleiding en de tips die erin staan droogt het mijn was prima!
Het design is simpel maar wel naar mijn smaak. Het is een normale witte wasdroger met een draaiknop en touchscreen.
De wasdroger kan ik ook in de late uurtjes gebruiken ondat hij weinig geluid maakt wat ik erg prettig vind. Ik raad dit product aan omdat hij doet wat hij belooft en simpel in gebruik is na het lezen van de handleiding.
De geurflacon heb ik nog niet gebruikt maar fijn dat deze optie er wel is

Pluspunten

• Droogt goed
  • Zuinig
  • Makkelijk te bedienen
  • Geluidloos

Minpunten

• Prijs

MarjanPL 19-02-2019

Super droger van Miele

Geschreven voor: Miele TWJ580WP

Wat een fijne droger heeft Miele met dit type op de markt gebracht.

Ik ben super blij met de grote trommel. In ons gezin met 7 personen moet ik veel wassen en drogen. Met deze droger gaat het drogen als een malle.

De geurcapsules zorgen voor een heerlijk geurende was. Die ook als de was even in de kast ligt nog heerlijk geurt.

Er kan wel 7 kilo was in de droger wat er in ons geval voor zorgt dat we binnen no time door de was heen zijn. Ideaal dus.

Verder is de machine lekker stil.

Het enige nadeel vind ik de droogtijd. Het duurt behoorlijk lang voor de was droog is.

En de app is voor mij persoonlijk overbodig. Maar dat s persoonlijk natuurlijk.

Pluspunten

• geurcapsules
  • stil
  • formaat trommel

Minpunten

• prijzig

Sieg 14-02-2019

Een fijne wasdroger met veel opties

Geschreven voor: Miele TWJ580WP

De Miele TWJ 580 WP Eco&Steam WiFi&XL is een warmtepompdroger met een capaciteit van 9 kg. Heerlijk als je veel was hebt om te drogen. De droger is stil en geeft in tegenstelling tot een condens- of afvoerdroger weinig warmte en of vocht af. De SoftCare trommel zorgt ervoor dat je wasgoed op een voorzichtige manier wordt gedroogd en nauwelijks slijt door de speciale honingraat structuur. De wasdroger beschikt over LED verlichting. De verlichting brand alleen tijdens de eerste seconden nadat je hem hebt aangezet. Deze warmtepompdroger valt onder de nieuwe design-lijnen van Miele en wordt de White Edition genoemd. Hij is vormgegeven met accenten van chroom. De wasdroger beschikt over FragranceDos², wat betekent dat er plek is voor 2 flacons (in de opening van het pluizenfilter). Met deze flacons geef je je kleding een extra frisse geur. Je kunt afwisselen tussen verschillende geuren en kunt zelf de sterkte van de geur bepalen door dit vooraf in te stellen. Het bedieningspaneel bestaat uit het display en verschillende sensortoetsen. Via het display kun je de droogtegraad zelf instellen. Dit geldt bijvoorbeeld voor de programma’s kast en strijkdroog. De warmtepompdroger beschikt eveneens over een gepatenteerd Perfect Dry-systeem. Dit systeem meet voortdurend het restvocht van het wasgoed en bereikt op deze manier de juiste droogresultaten. Dit werkt uitstekend bij elk programma. Wat ik het allerfijnste vind aan deze wasdroger is de SteamFinish functie die er op zit. Je wasgoed komt veel gladder uit de droger. Hierdoor heb je minder strijkgoed. Zeker met het strijken van o.a. overhemden scheelt dit al gauw 75% van het strijkwerk. Tot slot beschikt deze warmtepompdroger over WiFiConnect. Wanneer je hier gebruik van wilt maken (hoeft niet) dan is het van belang dat je WiFi router over WPS beschikt. Wanneer dit niet het geval is, kun je eventueel terugvallen op de Miele@mobile app. Hiermee verbind je de wasdroger met je thuisnetwerk.

Pluspunten

• Stil
  • Veel programma's

Minpunten

• Prijzig in aanschaf

Tom K 12-02-2019

topkwaliteit droger voor hoge prijs

Geschreven voor: Miele TWJ580WP

Wij mochten deze droger uit het topsegment testen. In vergelijking met onze huidige ‘oude’ condensdroger van een minder bekend merk, is deze Miele een verademing. Aan alles merk je dat het topkwaliteit betreft. Van de pluizenfilter, het led lampje, de condensbak tot aan het uiteindelijke droogresultaat. Noem het op en er is aan gedacht. Dat gezegd hebbende, vind ik ook dat dat dient te zijn voor een droger met een dergelijke prijs. Wat me dan tegenvalt is de omslachtige manier van installatie op de Wifi (heb dit daarom uitgesteld). De geurflacons waren naar mijn mening iets te sterk, waardoor ik deze uiteindelijk er weer uit heb gehaald (vond het onnodig bij net gewassen kleding). Ik kan me wel voorstellen dat het gebruik van een geurflacon prettig is als je alleen even iets op wilt frissen.
De trommel van de droger is zeer ruim, waardoor je er makkelijk een volle wasmachine in kwijt kan. De droogtijd is iets langer dan wij gewend waren, maar zeker niet slecht voor een warmtepompdroger! De was kwam er tevens altijd netjes droog uit en redelijk kreukvrij.
Kortom een topsegment droger welke van alle gemakken is voorzien, maar waar je ook zeker voor betaald.

Pluspunten

• pluzienfilter
  • grote trommel
  • droogresultaat

Minpunten

• Wifi installatie
  • geurflacon sterkte

Jbisschop 09-02-2019

Mooi duurzaam product!

Geschreven voor: Miele TWJ580WP

Miele er is geen betere dat is wat ze zeggen. Het is een prachtig apparaat en doet ook wat het beloofd. Vele klagen over hoe lang het duurt voordat je wasgoed droog is. Ik vind het reuze mee vallen. Hiervoor mij oude condensdroger wel eens vaker aangezet moest worden omdat de was biet droog was is het bij de Miele wel droog, je kunt zelf per programma bepalen hoe droog je het wasgoed wil hebben.

De geurfilter is heerlijk zelfs als je gewassen spullen na een tijdje uit de kast haalt ruikt het heerlijk. Nog een dik pluspunt is de pluizenfilter dat hebben ze heel goed bedacht om deze in een mooie ovaal bakje onder de deur te plaatsten. Gebruiksvriendelijk je wopt hem zo los en haalt de pluizen er uit.

Er zit een slang bij om aan te sluiten op de afvoer maar ook zit er een grote xl waterbak bij. Verder alleen maar lof voor dit product want het maakt ook nog eens weinig geluid en je blaast weinig vocht in de ruimtes.

Ik durf al mij dure merkkleding er in te doen want de binnenkant van de trommel gaat zorgvuldig met je kwetsbare spullen om. Wat ook handig is zodra je de deur open doet heb je verlichting in de trommel zodat je niets vergeet eruit te halen. Gemak dient de mens zo wordt het gewoon leuk om je was te doen. Heerlijk als na een paar uurtjes je was weer heerlijk ruikend in de kast ligt. Ik ben dan van deze super mooie warmtepomp droger. Echt er gaat een wereld open, was ophangen hoeft niet meer!

Pluspunten

• Grote trommel
  • Zacht voor kwetsbare kleding
  • Verlichting in trommel
  • Eenvoudig te bedienen

Minpunten

• Erg duur in aanschaf

Marianne 09-02-2019

Droger voor fijne stoffen

Geschreven voor: Miele TWJ580WP

Wat fijn is aan deze droger dat alle stoffen erin kunnen. Het heeft zelfs een wolprogramma, maar dat heb ik nog niet aangedurft met oma’s handgebreide sokken. Fijne stoffen gaan niet ‘pielen’ zelfs zo een dik fleece-vest kwam eruit als nieuw. Katoen komt er lekker zacht uit, zonder al teveel te slijten. Nadeel is dat sommige programma’s erg land duren. Korte programma’s zijn er ook, maar daarna moet je het nog even uithangen om na te dampen.

Pluspunten

• Voor alle stoffen
  • Pielt niet

Minpunten

• Duurt lang

Chaartje 06-02-2019

Veel opties, maar tegenvallende resultaten

Geschreven voor: Miele TWJ580WP

Wij hebben deze droger mogen testen. We waren al lange tijd op zoek naar een nieuwe droger, met name voor beddengoed en handdoeken vonden we het toch een gemis nu onze oude droger stuk was gegaan.

De droger is erg mooi. Formaat is niet te groot terwijl hij wel een zeer grote capaciteit heeft (9 kg).
Hij is makkelijk in gebruik. Het is alleen even uitvogelen wat het juiste wasprogramma is voor je type wasgoed (zijn wel erg veel opties qua programma's).

De droger heeft speciala geurflacons die je kan gebruiken om je was extra fris te laten ruiken. Deze werken erg goed. De droger staat bij ons op zolder en zodra je de zolder opkomt ruik je een heerlijk frisse geur.
De app is ook erg handig want dit scheelt een aantal keer onbodig naar boven lopen. De app laat namelijk zien hoelang het progrmma bog bezig is.

De droger heeft zoveel goede doordachte optues, maar, de voor ons belangrijkste optie valt tegen. Bij het droger van een volle trommel (lakens en handdoeken) doet hij er 3 uur en 15 min over (erg lang!). Vervolgens bij het openen van de trommel voelt de helft nog klam aan. Wij dachten dat hij wellicht te vol zat dus bij een nieuwe lading minder wasgoed erin gedaan, maar ook hier voelt het niet kurkdroog.

De droger is voor ons dan oom om die reden niet wat wij er van hadden gehoopt. Zeker voor deze prijs mag je een beter (droog)resultaat verwachten.

Pluspunten

• Zeer stil
  • Geurflacons zorgen voor een frisse geur
  • App om alles bij te houden

Minpunten

• Erg prijzig
  • Droogt niet goed
  • Lang wasprogramma