Miele TDB220 WP

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele TDB220 WP op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Timmer 25-10-2020

Warmtepomp wasdroger

Geschreven voor: Miele TDB220 WP

Wat een waardeloos apparaat.! Wij hebben deze zomer een warmtepompdroger gekocht vanwege de energiebesparing. We wisten dat deze apparaten er wat langer over deden. Dat dit in de paktijk echter in totaal wel ruim 4 uur (i.p.v. Een kleine 2 uur) zou zijn hadden we nooit verwacht. Wij draaien in het weekend zo'n 6 tot 8 wassen. Met deze droger betekent dit dat we zo'n twee volle dagen overdag ('s nachts draaien we geen droger vanwege de veiligheid) aan het drogen zijn. Voorheen waren we in 1 dag klaar met een droger met afvoer. We overwegen dit apparaat al na enkele weken weer te vervangen door een ander apparaat met acceptabeler droogtijden.

bebus 08-02-2019

Prima basic droger

Geschreven voor: Miele TDB220 WP

Het is een Miele, dat voel je aan alles. Het is een degelijk ding. Zwaar genoeg zodat hij stevig op een wasmachine kan staan. Tijdens het centrifugeren van de wasmachine blijft de droger gewoon op z'n plek. De bediening is gemakkelijk en wijst zich vanzelf. Alles is via het display duidelijk in te stellen. Er zijn de nodige verschillende programma's om van te kiezen, dus voor alle wasjes is er wel een droog-programma. De pluizenfilter is opgebouwd uit twee lagen. Een filter die je er gemakkelijk uithaalt en onder de kraan kunt uitspoelen. Daaronder zit een tweede filter die met een draaiknop vastzit en gemakkelijk met een stofzuiger schoongemaakt kan worden. Mocht je het willen kan ook deze filter via de draaiknop worden losgemaakt zodat je deze nog beter kunt reinigen. Het is ene optie om een geurflacon in het filter te zetten. Dit gaat via een simpel schuifje dat wat plastic en licht aanvoelt. Er zijn verschillende geuren te verkrijgen. Het grootste voordeel van de geur is dat ons huis wat minder naar droger ruikt, maar de uitgeblazen lucht ruikt wat frisser. De was uiteraard ook! Al met al een prima degelijke droger die hopelijk heel lang mee zal gaan.

Pluspunten

• Zuinig
  • Degelijk
  • Gemakkelijk schoon te maken

Minpunten

• Best veel geluid
  • Geurflacon bevestiging

Monica 03-02-2019

Echte Duitse degelijkheid

Geschreven voor: Miele TDB220 WP

Ik mag deze Miele droger testen via Revieuwclub. Deze Miele droger heeft een grote trommel met een vulgewicht van 7 kilo. Hij bezit ook het FragranceDos-systeem. Deze zijn in verschillende geuren te verkrijgen. Deze geur blijft lekker lang aanwezig in de gedroogde was. Vergeet wel niet deze dicht te draaien als je klaar bent met drogen. Als je dit niet doet is de geur zo op. Deze zijn wel redelijk prijzig. Doordat er licht in de trommel aanwezig is, draait geen sok meer een extra rondje. De touch-screen is zeer eenvoudig te bedienen. De gebruiksaanwijzing legt alles duidelijk uit, zelfs met foto's. Je kunt zelfs je eigen voorkeur programma's aanpassen. Alles wat ik vroeger niet in de droger durfde te doen, zoals bv een wollen jurkje, heb ik toch maar uitgetest. Deze zet ik op fijne was, extra behoedzaam, en daarna op de hanger. Strijken is eigenlijk niet meer nodig. Deze Miele droger doet wat ie belooft. De was komt er prima en met minder kreukels uit.

Pluspunten

• Grote trommel met licht
  • Stil
  • Geeft weinig condens af
  • Veel programma's
  • Eenvoudig te bedienen

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Susan 03-02-2019

Miele degelijkheid en kwaliteit.

Geschreven voor: Miele TDB220 WP

Ik heb de machine 4 weken in huis om te testen zodat ik bij aanschaf van een nieuwe machine zeker weet dat ik wederom de juiste keuze maak. Ik heb voor mijn was altijd gekozen voor Miele. Niet alleen vanwege de degelijkheid en kwaliteit, maar zeker ook vanwege de service als er iets niet helemaal goed gaat. Ik was vooral nieuwsgierig of er merkbare verbeteringen zijn in technologie. Droogresultaat is prima, maar is niet opvallend beter dan mijn oude machine. Geurflacon gebruik ik niet omdat ik geen fan ben van geurtjes in mijn was. Pluizenfilter beetje onhandig en plakkerig. Gebruik is niet moeilijk, hoewel ik voor het eerst het boekje er toch even bij heb moeten pakken om het verschil te begrijpen tussen 'katoen' met en 'katoen' zonder pijltje.

• Degelijkheid
  • Kwaliteit

Minpunten

• Pluizenfilter
  • Geurflacon

Martinus 02-02-2019

perfecte droger: relatief snel, zuinig en goed resultaat

Geschreven voor: Miele TDB220 WP

Onze ervaring met de Miele is nog beter dan verwacht. Let wel, afgezet tegen een condensdroger die we hadden staan. Dan is de vergelijking simpel en achteraf de beslissing ook: condens eruit warmtepomp erin! Waar de condensdroger veel warmte en vocht aan de omgeving afgaf, speelt dat totaal niet bij de Miele, zeer beperkte warmte afgifte en geen vocht in de lucht! Gaat met name in de zomer prettig zijn en geeft het gevoel dat je geld bespaart door niet de omgeving maar de was te drogen! Droog resultaat is perfect, was komt er veel minder gekreukt uit, strijken gaat veel makkelijker, met name bij overhemden superhandig. Zal door de goed afgewerkte trommel en de wijze van droger (veel rustiger) komen. De machine is gewoon echt stil in vergelijking met onze vorige condensdroger, kids klagen niet als ze naar bed gaan en de droger staat boven aan. De droogtijd waren we eerlijk gezegd in het begin wat huiverig voor. Staan veel verhalen op internet over lange droogtijden bij warmtepompdrogers. De machine geeft bij aanvang aan dat de droogtijd 2,5 uur is, maar in de praktijk komen wij op iets meer dan een uur uit (we centrifugeren meestal op 1200 of 1400 toeren).De droger is wellicht niet helemaal vol als we hem aanzetten maar zeker niet leeg. Viel ons dus reuze mee. Verschillende programma's werken prima, hoewel je in de praktijk waarschijnlijk vaak op de katoen programma's zal terugvallen. Apparaat doet het kort samengevat gewoon prima en alles van bediening tot filters etc voelt gewoon aan als goed doordacht en topkwaliteit. Enige ding dat wij niet gebruiken is de geurflacon, wellicht handig als je een keer iets wil opfrissen zonder te wassen maar tot nu toe niet gebruikt.

Pluspunten

• stil
  • zuinig
  • relatief snel
  • was komt er goed droog en kreukvrij uit

Minpunten

• geurflacon systeem overbodig

AJonas 01-02-2019

Wasdroger met veel functies en grote trommel.

Geschreven voor: Miele TDB220 WP

Deze machine heeft een hele grote, 7 liter, trommelinhoud. De wanden van de trommel zijn glad en de machine beschikt over een FragranceDos-systeem. De touch-screen is zeer eenvoudig te bedienen, net als de grote programmaknop. Erg handig is de binnenverlichting, geen gezoek in donkere trommel naar de verloren achtergebleven zwarte sok.
Het gebruik van deze grote wasdroger is na het lezen van de het ingebruiknemenboekje zeer goed te doen. Voor de duidelijkheid zijn foto's toegevoegd, je zou zeggen een kind kan de was doen.
De stoffilters in de machine kun je makkelijk uit de machine halen en schoonmaken. Wel even denken om het cupje van de Fragrance-Dos, die kan iets lekken als het uithalen van het filter te snel gedaan wordt. De geur van het Frangrance-Dos systeem is prettig en blijft lang in de gedroogde was aanwezig. De machine heeft voor voorgeprogrammeerde mogelijkheden, die zoals in het boekje staat beschreven, nog op persoonlijke voorkeur kunnen worden aangepast.
De machine produceert meer lawaai dan verwacht. Jammer is dat er geen eindsignaal is in te stellen aan het einde van de programma's.

Pluspunten

• grote inhoud
  • gladde trommel
  • veel functies
  • persoonlijke voorkeur programmeerbaar
  • binnen verlichting

Minpunten

• geen eindsignaal
  • geluid