Bosch WTW85466NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 34 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch WTW85466NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

r**n@z**o.nl 09-09-2023
Geschreven voor: Bosch WTW85466NL

Xie mijn review hieronder we zijn weer wat verder in de tijd. Wederom hetzelfde probleem.met de droger. Dus weer aangemeld voor reparatie. Dit kan toch niet Bosch !! Dit kan toch niet bcc !! Ok ben benieuwd. Weer de hele machine uit elkaar om een stofpluis wegvte halen ?

Patricia 06-04-2022

Spijt van aanschaf

Geschreven voor: Bosch WTW85466NL

Droger aangeschaft in 2020 en er moet nu voor de tweede keer een monteur bijkomen. Na 1 jaar gebruik van de droger werd de was niet meer droog. Monteur bij geweest en kon niets vinden behalve dat het filter erg gevoelig is voor stof en hij adviseerde om extra droogtijd in te stellen, ruim 4 uur. Tevens het filter vervangen. Nu heeft de droger 5 uur! aan gestaan en de was is wel warm maar verre van droog. Zeer ontevreden en spijt van de aanschaf van deze droger.

Minpunten

• Voldoet niet
  • Filter te gevoelig?

Marjon 24-03-2022

Verstopping, machine moet uit elkaar, kan er zelf niet bij !

Geschreven voor: Bosch WTW85466NL

We hebben de machine gekocht op 14-10-2019 bij BCC. Op 27-01-2022 is er een monteur bij geweest omdat de was maar bleef draaien. De machine droogt niet meer. Er is een monteur van Bosch bij geweest. Er zat stof in de machine in het gedeelte waar wij het niet kunnen weghalen. Dit was bekend bij de monteur. Hij moest de wasmachine volledig uit elkaar schroeven om hem te kunnen schoonmaken. (meneer vertelde dat de machine tegenwoordig niet meer zo gemaakt wordt. Het is een bekend probleem) Stof zit opgehoopt, maar niet in de delen die wij zelf kunnen schoonmaken.
De machine is helemaal uit elkaar gehaald, monteur heeft hem gereinigd.
De monteur heeft ons geadviseerd om voor het verlopen van de garantie nogmaals een monteur van Bosch te laten komen om de machine weer uit elkaar te halen om te reinigen.

Gedurende de periode dat wij de machine in gebruik hebben is het stof dus opgehoopt, het is er waarschijnlijk ingeslopen dat de machine steeds minder warmte aan de was kon afgeven. Wij zijn dan natuurlijk ook heel erg bang voor brandgevaar nu wij weten dat er stof ophoopt op plaatsen waarvan wij er zelf niet bij kunnen.

De machine is dan qua energieverbruik duur en ook nog gevaarlijk nemen wij aan.

Zowel BCC als Bosch gaan dit niet voor ons oplossen. We zijn niet blij met de machine. We hebben standaard 2 jaar garantie en 3 jaar bijgekocht. Dat was nu onze mazzel, anders waren we geel geld kwijt geweest.

Pluspunten

• Prima zonder de minpunten

Minpunten

• Je kan hem niet helemaal schoonmaken
  • Bosch monteur haalt machine uit elkaar
  • Droogt dan niet meer
  • En blijft urenlang doordraaien

Jorn 25-02-2020

Mooie wasdroger

Geschreven voor: Bosch WTW85466NL

Prima wasdroger die doet wat hij beloofd.

Na een tijdje werkt 1 van de tiptoetsen iets minder goed. Ik hoop niet dat dit erger gaat worden.

Verder een mooie en goed werkende droger.

Theo 17-01-2020

Krachtige droger met veel inhoud

Geschreven voor: Bosch WTW85466NL

We hebben met de Bosch weer voor zekerheid gekozen. Ruime droger met veel mogelijkheden van droogprogramma's en toch overzichtelijk. Erg tevreden.

Pluspunten

• Variaties droogprogramma's
  • Ruime opening en inhoud

Minpunten

• piep als de droger klaar is ;-)

Keymaster 15-01-2020

Mooie stevige wasmachine heel stil

Geschreven voor: Bosch WTW85466NL

Super wasmachine , ziet er heel eenvoudig uit maar doet wat hij moet doen perfect.
zelf met 1600 toeren centrifuge super stil
I-dose werkt goed wel vervelend bijvullen(trechter of iets erbij)

Pluspunten

• simpel
  • duidelijk
  • stevig

Minpunten

• De manier van bijvullen i-dose

warmtepompdroger 07-01-2020

weinig geluid; grote trommel

Geschreven voor: Bosch WTW85466NL

warmtepompdroger; deze duurt wel wat langer dan een condensdroger, maar met gemiddeld 1 was per dag is dat geen probleem. Droger staat bij mij in een washok; maar met deze nieuwe droger heb ik niet meer dat het washok heel erg warm en vochtig wordt. Ook wordt er veel minder stof de ruimte in geblazen. Ik ben er heel erg blij mee!

J. van der Plas 06-01-2020

Prima droogresultaat

Geschreven voor: Bosch WTW85466NL

Prima droogresultaat. De trommel-aandrijving is wel behoorlijk rumoerig (vergeleken met de wasmachine), maar het is mijn eerste droger, dit is misschien wel bij alle drogers zo. De machine heeft een zelfreinigende condensor, maar het schoonmaken van de pluizenfilters moet nog steeds handmatig na elke droogbeurt.
Ik gebruik al jarenlang uitsluitend Bosch/Siemens-witgoed, alle vertrouwen in de degelijkheid.
Jammer dat de deur andersom draait dan de wasmachine uit dezelfde serie (ik heb de droger bovenop de wasmachine staan).
Gevoelsmatig vind ik zo'n droger duur vergeleken met de wasmachine uit dezelfde serie. Maar de Black Friday korting in combinatie met de Bosch cashback-actie maakt zo'n machine ineens heel betaalbaar.

Pluspunten

• droogt uitstekend
  • betrouwbaar fabrikaat
  • trommelverlichting

Minpunten

• geluid

Sven Lassing 24-12-2019

Goede zuinige droger

Geschreven voor: Bosch WTW85466NL

We waren op zoek naar een condensdroger, maar via de duidelijke website van BCC en die van Bosch zijn we uitgekomen op een warmtepompdroger type: BOSCH WTW85466NL. Hij bevalt ons super !!! hij is stil, zuinig qua gebruik stroom.. weinig schoonmaken van de condensor is zeker een extra pluspunt.. oja en de trommelverlichting.... kortom precies zoals beschreven op de website. Wij raden deze droger dan ook zeker aan.. ps ik ga weer even een wasje drogen ;-)

Pluspunten

• zuinig qua stroomverbruik
  • Trommelverlichting
  • Zelfreinigende condensor
  • stil wanneer in gebruik

Jeanet 21-12-2019

Fijne droger

Geschreven voor: Bosch WTW85466NL

Blij met onze aankoop, doet goed zijn werk. Paar puntjes van kritiek: - welk programma is nu het meest geschikt voor meer delicate was, die we toch in de droger willen doen? - Het touchscreen werkt niet altijd direct, dit is soms best irritant. Apparaat geeft vaak een overschatting van de benodigde tijd om de was te droger, maar dit is juist positief. Al met al heel tevreden.

• Veel programma's
  • Antikreuk en drogen op lage temperatuur
  • Verlichte trommel

Minpunten

• Niet helemaal duidelijk waar welk programma voor
  • Touchscreen werkt niet altijd direct

Martine 18-12-2019

Energie zuinige stille wasdroger tot 8Kg

Geschreven voor: Bosch WTW85466NL

Mooie wasdroger. Super stil, energie zuinig, goede service qua aflevering en plaatsing.
Echt alles kan er in door de lage temperaturen en toch snel goed droog.
Alles er op en er aan! Superblij mee.

Pluspunten

• Energie zuinig
  • Stil
  • Lage temperaturen
  • Korte droogtijd

Helga P. 10-12-2019

Zuinige droger

Geschreven voor: Bosch WTW85466NL

Energiezuinig en dus besparend.De vorige droger kookte de was. Dit was niet erg goed voor de was. Nu komt de was keurig warm, maar nier erg overstuur uit de droger

Pluspunten

• kreukvrij

Akkie 10-12-2019

Makkelijke bediening

Geschreven voor: Bosch WTW85466NL

Ik heb het product pas in gebruikt en vind het een prima apparaat die doet wat het moet doen. Het heeft een makkelijke bediening met veel mogelijkheden en een grote trommelinhoud waar je veel in kwijt kunt. De pluizenvanger is ook zeer makkelijk en goed te reinigen.

Pluspunten

• makkelijke bediening
  • niet luid

Pieter van der wal 08-12-2019

moderne zuinige droger

Geschreven voor: Bosch WTW85466NL

gekocht omdat het weer zuiniger is om met warmte pomp te werken. de snelheid is prima waarmee de was droogt.prijs kwaliteit is top.

Pluspunten

• ZUINIG
  • VOORDELIG
  • MOOI APPARAAT OM TE ZIEN

Warmtepompdroger 05-12-2019

Waterpompdroger

Geschreven voor: Bosch WTW85466NL

Het product werkt naar behoren. Goede service en kwaliteit. Het artikel werd goed bezorgd en naar boven gedragen door de werknemers.

Raldo 02-12-2019

Efficient

Geschreven voor: Bosch WTW85466NL

This is pure joy. The product is very energy efficient and does exactly what is promised. Love the interior lighting as an extra value added feature. The touch screen is good and responsive. Easy to use. What a great product!

Pluspunten

• Touch screen
  • Interior Light
  • Energy efficient
  • Affordable
  • Quiet

Kaya 01-12-2019

Erg fijn!

Geschreven voor: Bosch WTW85466NL

Ik ben super blij met dit apparaat. Schilt mij zoveel minder tijd. Mijn was is erg snel droog. Maakt haast geen geluid.

Pluspunten

• stil
  • snel
  • handig

McJ 26-11-2019

eenvoudige bediening,stil,energie vriendelijk

Geschreven voor: Bosch WTW85466NL

was toe een aan nieuwe wasmachine en droger, na gezocht te hebben en diverse machines gevoeld te hebben in de winkels uiteindelijk toch een BOSCH wasmachine en droger gekocht. beidde uit de serie 6. goed te betalen en verzekerd van vele was en droogbeurten. Beidde machines zijn stil en energie vriendelijk. bediening is kinderlijk eenvoudig en laat zich in een kleine 5 minuten helemaal duidelijk zijn. Trouwens, de BCC waar ik deze set gekocht heb was zeer meedenken en zeer behulpzaam met plaatsen en aansluiten. Wat een topbedrijf!

Pluspunten

• energie vriendelijk
  • mooi design
  • eenvoudige bediening
  • stil!
  • goede service

Minpunten

• tijd zal dit leren

Wesley Kroon 18-11-2019

Mooie uitstraling prima kwaliteit warmtedroger

Geschreven voor: Bosch WTW85466NL

Een fantastische warmtepomopp droger. Prima geluidsniveau en werkt zeer naar tevredenheid. Voor ons een hele fijne verbetering.

Pluspunten

• Goed droog
  • Geluidsniveau

Minpunten

• geen

Eric 17-11-2019

geweldige droger

Geschreven voor: Bosch WTW85466NL

geweldige droger met diverse programma's. ik was gewend aan een afvoerdroger, maar bij deze warmtepompdroger kan ik alle was drogen. Grote verlichte trommel en afvoer via bestaande wasmachine aansluiting.

Pluspunten

• verlichte trommel
  • 8 kg inhoud

Ronald van Lith 16-11-2019

Wasmachine Bosch WTW85466NL

Geschreven voor: Bosch WTW85466NL

Geweldig gebruiksvriendelijke stille machine. Duidelijk display, gemakkelijke en degelijke aan en uitknop

super apparaat 14-11-2019

warmtepomp droger Bosch

Geschreven voor: Bosch WTW85466NL

Mooi product geeft een stuk minder warmte af als mijn oude Bosch condens droger geen energie verlies en droogt uitstekend.

Pluspunten

• ziet er goed uit
  • minder geluid

Minpunten

• droogtijd iets langer nodig
  • geen probleem

J.J.Schijf 12-11-2019

Fluisterstil en makkelijk te bedienen

Geschreven voor: Bosch WTW85466NL

Deze wasdroger doet zijn werk stil op de achtergrond en verzorgt het drogen heel goed. Het menu is eenvoudig, maar voor iemand, die net wat andere instellingen nodig heeft, is er binnen de ruime menu keuze nog voldoende bij te stellen. De mogelijkheid om condenswater af te voeren naar een afvoer is heel prettig: sjouwen met kilo's water om dat ergens anders weg te spoelen hoeft niet meer als er een afvoer in de buurt is. De afvoerslang voor water is overigens lang genoeg. Tot slot is het heel fijn, dat het pluizenfilter makkelijk bereikbaar is en uit te nemen zonder bijna op de knieën te moeten.

Pluspunten

• Waterafvoer per slang mogelijk
  • Fluisterstil
  • Pluizenfilter comfortabel geplaatst

Marian Blommaert 11-11-2019

Prima prijs/kwaliteit verhouding

Geschreven voor: Bosch WTW85466NL

Per week gaat mijn droger 7 á 10 keer aan voor een witte of bonte was; ik wil er op kunnen vertrouwen. Omdat ik toch al goede ervaringen met Bosch had, heb ik specifiek naar dit merk gekeken, maar heb het ook vergeleken met andere merken. Het blijft voor mij toch een goed merk: geen flauwekul, maar een duidelijk bedienbaar apparaat. De verkoper wees me op de extra droogtijd van 3,5 uur, dat was even slikken, want ik draai op snelheid. In de praktijk heeft de droger me meer dan aangenaam verrast: hij is zelfs op 1,5 uur klaar en haalt daarmee makkelijk m'n wasmachine in! Statisch wasgoed komt niet meer statisch deze droger uit en dekbedovertrekken veranderen niet meer in een kunstig kleffe bal. Hij doet wat hij moet doen en nog vlot ook. Wel opgemerkt dat ik na iedere droogsessie het fijne filter met water schoonmaak en na enkele keren ook het grove filter. Ik ben nog iedere keer blij met deze aanschaf!

Pluspunten

• droogt de was sneller dan aangegeven
  • geen wasgoed dat statisch eruit komt
  • duidelijk paneel om af te lezen
  • een groot dekbedovertrek droogt hij ook prima
  • in de omgeving geeft hij niet extra veel warmte af

Minpunten

• stroeve openingsdeur
  • de klik van het automatisch reinigen is erg hard

VisserBl 07-11-2019

Mooie, zuinige wasdroger voor een goede prijs

Geschreven voor: Bosch WTW85466NL

Na tien jaar trouwe dienst ging onze wasdroger stuk. Dat was nog eentje met het energielabel B, een zogeheten condensdroger. Reparatie bleek geen optie, dus dit was een mooie kans om op zoek te gaan naar een energiezuinige warmtepompdroger. Die kun je kiezen met label A++, of zelfs A+++.
Ondanks de wat tegenvallende levensduur van de vorige, kozen we toch weer een Bosch. Dat staat gewoon mooi naast de wasmachine die ook van Bosch is. En je moet toch ergens beginnen; als je alle merken open laat, zie je helemaal door de bomen het Bosch niet meer. En ook binnen het Bosch-gamma valt er nog heel veel te kiezen.

Na wat zoekwerk viel de keuze op de WTW85466NL, die vrij gunstig geprijsd was, en bovendien alle gewenste opties had. Weliswaar geen wifi-verbinding en een app om de resterende droogtijd op te vragen, maar dat hoefden we ook niet perse. En bijkomend voordeel was dat er een geld-terug actie van Bosch liep (50 euro cashback), ook op dit model. Altijd meegenomen. Het enige nadeel dat we vonden was, dat de machine toch wel een 5 cm kleinere deuropening had dan soortgelijke warmtepompdrogers. Maar toen hij goed en wel stond viel dat eigenlijk heel erg mee, de opening bleek in ieder geval ruim zat. Hij is nog een stuk groter dan het deurgat van de wasmachine.
O ja, de droger heeft "slechts" een A++ energielabel. Voor het derde plusje zouden we toch snel 200 euro meer kwijt zijn...

Hij werd gebracht. Datum kon zelf gekozen worden. Plaatsing ging vlot en probleemloos, en de oude tikkende droger werd netjes meegenomen. Hopelijk vinden de onderdelen hun weg in het recyclingscircuit.
De eerste droogbeurt was genieten. Het apparaat zoemde mooi. Niet superzacht, maar ook niet hard. Geen getik en geknal meer in ieder geval, zoals de oude op het laatst deed.
Het leek wel wat langer te duren dan we gewend waren, maar ja, ik had gelezen dat een warmtepompdroger gemiddeld inderdaad iets meer tijd nodig heeft dan, en ook niet altijd dezelfde droogtegraad haalt als een condensdroger. Dat is dan maar het prijsje dat we betalen voor een lagere energierekening.
De was kwam er trouwens prima droog uit. Nou ja, het had misschien nog wel wat droger gekund, maar dan had ik misschien een van de andere 14 standjes van de draaiknop moeten kiezen. Keuze genoeg in ieder geval.

Nou ja kort en goed, u hebt het wel gelezen: ik ben blij met m'n nieuwe droger.

Pluspunten

• energiezuinig
  • fraai design
  • mooie prijs, zeker na refundactie

Minpunten

• deuropening iets smaller t.o.v. andere modellen
  • langere droogtijd t.o.v. condensdroger
  • geen A+++ label