Siemens WT47X940EU - Reviews

tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht
Droogsysteem
warmtepompdroger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 22 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WT47X940EU op Kieskeurig.nl.

NvO 29-07-2018

Siemens wasdroger

Geschreven voor: Siemens WT47X940EU

Ik werd in de gelegenheid gesteld deze wasdroger te testen. Ik heb hem nu ruim een week en gebruik hem dagelijks. Liever droog ik in de zomerperiode in de buitenlucht maar ja, dan heb ik ook geen testresultaten. De uitdaging was om te zien of ik t.o.v. de zon, nu in de droger zachte was zou krijgen. Dát is gelukt. Op de stand "handdoeken" werd alles heerlijk zacht en goed droog.
De machine is een plaatje om te zien. Nadat je hem aanzet komt er een mooie neon blauwe ring rondom de deur en een leuk muziek signaal. Het gebruik van het display is opzich ook goed te doen. Ik ben eigenlijk wel iemand van de gebruiksaanwijzing boekjes doorlezen maar dit ging redelijk eenvoudig. Heb nog niet alle funkties uit kunnen proberen omdat ik die soorten was niet heb.
Mocht deze machine mij voordelig aan worden geboden dan zou ik zéker overwegen hem aan te schaffen, mits de prijs aantrekkelijk genoeg is.

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Geluidsarm tijdens gebruik

Minpunten

• Boekje komt mij onduidelijk over

Kim K 26-07-2018

Prima droger met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Siemens WT47X940EU

Prima droger, met enorm veel mogelijkheden. Wij hebben deze droger nu zo'n anderhalve week staan en intensief gebruikt.

Ik schrok wel van de duur van de programma's; 3.5 uur voor katoen vind ik nogal lang. Aangezien we een snelle wasmachine hebben en ik in zo min mogelijk tijd, zo veel mogelijk was wil wegwerken. Na enig proberen heb ik nu 2 favoriete programma's die in kortere tijd toch mijn was goed drogen, maar ergens is dit zonde als er zo veel mogelijkheden op zitten.

De bediening is heel prettig, een mooi touchscreen waar je op kunt "swipen" heel hip! Ook prettig dat dit allemaal verlicht is en dat je de droogtegraad nog kunt instellen per programma.

Het is een stille machine wat erg prettig is, want hij staat op zolder, naast een slaapkamer. Zo kan ik ook s nachts drogen, zonder overlast.

De deur is lekker groot, wat makkelijk is met laden en de blauwe ringverlichting is cool. Je hebt met deze machine wel echt iets staan!

Als je bewust kiest voor een energiezuinige machine en daar de investering voor over hebt, is het een aanrader.

• Grote deur
  • Veel mogelijkheden
  • Makkelijke bediening

• Duur van de programma's

mispoes1 08-07-2019

Fantastische en Mooi design Droogautomaat

Geschreven voor: Siemens WT47X940EU

Wij hebben de droogautomaat 2 weken geleden gekocht. Diverse wassen gedroogd op verschillende programma’s. Geweldig resultaat met vele programma’s. Vele hitech mogelijkheden en WiFi. En aan te sluiten op de Home Connect App wat zeer handig is. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Thierryc 02-07-2019

Stil, makkelijke bediening en app bediening!

Geschreven voor: Siemens WT47X940EU

Perfectie! Zo zou k deze wasdroger omschrijven. Werkt makkelijk, mooi touchscreen en via de app krijg je een berichtje als hij klaar is. Top! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

erik79 07-05-2019

Mooie, zuinige wasdroger maar niet perfect

Geschreven voor: Siemens WT47X940EU

Het is een prachtige wasdroger om te zien, zeer futuristisch met de blauwe led ring en het grote touchscreen als bediening. Helaas is dit touchscreen ook wel een nadeel en maakt het minder snel te bedienen. Besturing via de app is wel makkelijk maar moet elke keer opnieuw geactiveerd worden.

Helaas is de droger niet super stil en maakt deze een vrij luide bromtoon als het programma loopt. Het droogresultaat is voldoende, maar niet meer dan dat. Vaak moet je alsnog een extra programma draaien om het echt droog te krijgen.

FenH 19-04-2019

Mooi apparaat met intuïtieve bediening

Geschreven voor: Siemens WT47X940EU

Zeer fraai apparaat, intuïtieve bediening met heel veel mogelijkheden, maar wel prijzig.

Deze droger is wel iets dieper dan onze vorige, waardoor het apparaat niet in onze lekpak past. Om het pluizenfilter en -reservoir te reinigen moet de serviceklep aan de voorkant helemaal plat / horizontaal open kunnen. Zeker iets om rekening mee te houden als je het apparaat in een lekbak wil plaatsen.

Hebben het apparaat nog maar een paar dagen in bezit, dus over de duurzaamheid kunnen we nog niets melden.
Op basis van wat wij nu weten bevelen wij deze droger wel aan.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Erg stil
  • Favorieten met eigen instellingen
  • Energiezuinig

Minpunten

• Paar centimeter dieper dan vorige drogers
  • Serviceklep moet horizontaal open kunnen
  • Prijzig

nicole67 18-02-2019

Mooie en fijne droger.

Geschreven voor: Siemens WT47X940EU

Deze droger vorige maand gekocht en ben er erg blij mee. Erg fijn dat je hem kan koppelen aan Home Connect, zodat je op je telefoon een melding kan krijgen dat het programma klaar is.

Sybe 07-02-2019

Geweldige machine

Geschreven voor: Siemens WT47X940EU

Ik moest een nieuwe wasmachine hebben en dan ga ik toch voor een hele mooie nieuwe set dus ook een droger erbij.
Het is echt een super machine.
Wordt niet warm/heet zoals mijn oude beestje van 17 jaar.Dus uiteraard weer voor Siemens gekozen.
Kortom geweldige machine en een hele mooie set zo met elkaar

N. 05-12-2018

heel stil tijdens drogen

Mooie vormgeving.
Droger is heel stil tijdens drogen, je hoort een zacht bijna rustgevend geluid.
Was lijkt zelfs zachter dan bij mijn vorige droger.......

Fijn dat er een korf voor schoenen of een wollen trui bij zit.

Een echte aanrader dus.

Pluspunten

• stil geluid
  • wasgoed voelbaar zachter
  • korf voor wol, schoenen, knuffeldieren

Minpunten

• nog niet ontdekt

E de Boer 28-11-2018

mooie wasdroger

Geschreven voor: Siemens WT47X940EU

Een mooie en efficiënte wasdroger. Hebben het nu een paar weken in huis en bevalt ons goed. Hopelijk kunnen we er nog lang van genieten.

Pluspunten

• Energie zuinig

Ben 18-10-2018

Mooie droger voorzien van de laatste technieken

Geschreven voor: Siemens WT47X940EU

Deze droger gekocht omdat de oude Samsung droger na ongeveer 6 jaar dienst problemen begon te geven, was werd niet meer droog en apparaat begon heel erg veel lawaai te maken.
Dus besloten om maar een nieuwe aan te schaffen, dit is dus de Siemens AvantGarde geworden vanwege de vele mogelijkheden en mooie design.
De machine heeft intussen 2 keer gedraaid en wat een verschil met de oude droger, deze is een verdieping lager amper nog hoorbaar terwijl we met de oude in de woonkamer (2 verdiepingen lager) mee zaten te schudden.
Helaas is ook deze droger niet de snelste, dit komt natuurlijk vanwege de warmtepomp techniek, Maar de eerste resultaten waren veelbelovend, zelfs het dekbedovertrek was goed gedroogd.

• Warmtepomp (zuinig)
  • Mogelijkheden
  • WIFI en Homeconnect app)

• duur droogprogramma's

Oscar 27-09-2018

1 prachtig 2 zeer stil 3 energie zuinig

Geschreven voor: Siemens WT47X940EU

Na een test periode deze prachtige machine aangeschaft, alles wat eerder teveel was in nu een lachertje!
Beddengoed is droog zonder dat er nog een vochtige plek in het dons zit, perfect!
Het grote vulgat is ideaal en de filters zijn eenvoudig schoon te maken.
Hij gebruikt zijn warmte optimaal en de ruimte word nauwelijks verwarmd door de machine.

Pluspunten

• zuinig
  • stil
  • geen warmte in wasruimte

Yose7 29-08-2018

Koppeling met smartphone is super handig.

Geschreven voor: Siemens WT47X940EU

Op mijn telefoon ontvang ik een melding dat de droger klaar is, zo kan ik niet vergeten de was eruit te halen of als ik meerdere wassen achter elkaar wil draaien weet ik dat ik er weer eentje in kan doen.

De droger is ruim en stil. Eenvoudig bedienbaar via touchscreen. En helpt je het juiste programma te selecteren dat je makkelijk kan aanpassen qua droogtegraad bijvoorbeeld, terwijl de machine voor jouw in de gaten houdt of dat mogelijk is voor het type van de stof.

De startknop ziet er uit als de knop om de deur te openen, maar nadat je dat een keer fout hebt gedaan weet je dat. Verder is het niet nodig om de handleiding te lezen. Het verwijderen van de stoffilters wijst zich vanzelf en is gemakkelijk te doen.

LANeelie 22-08-2018

Fijn en vooral mooi apparaat

Geschreven voor: Siemens WT47X940EU

Het is een mooie droger om te zien met een goede grote opening. Daarnaast is de trommel groot en kan je er veel was tegelijk mee drogen. Een nadeel is de duur van de programma's, sommige programma's duren 3,5 uur voordat de was droog is. De bediening is echter wel erg handig en gebruiksvriendelijk. Door de verschillende scroll opties kan je gemakkelijk tussen de verschillende programma's switchen en een keuze maken. Daarnaast is de functie om de schoenen te drogen ook erg handig, alleen moet het programma wel 2x draaien voordat het ook daadwerkelijk droog is. Een ander nadeel is dat er geen timer of melding is op het moment dat de droger klaar is. Daarnaast kan de droger in meerdere talen ingesteld worden waaronder Nederlands. Somige kleding komt echter nog uit de droger en is dan nog wat klammig, helemaal kastdroog is het nog niet. Wat je wel zou verwachten van het apparaat. Over het algemeen wel een erg fijne droger om mee te werken.

• Grote opening

Minpunten

• Lange duur programma's
  • Niet altijd goed droog

De Waal 22-08-2018

Op afstand alles op de bank inregelen wat een gemak.

Geschreven voor: Siemens WT47X940EU

Het oogt strak en met de glazendeur erg modern. De blauwe ring als een hardslag ritme. Ben verrast door de goede waarden A+++ en verbruik.

Pluspunten

• Grote opening
  • Binnenverlichting en filters
  • erg stil
  • home connect

Minpunten

• tijdens het draaien start aan de rechter
  • voorzijde (na 1,5 min) het onderdeel voor
  • de warmte dit veroorzaakt een extra geluid
  • 65 db kort (10 min)

Mellanie 13-08-2018

Veelzijdige droger

Geschreven voor: Siemens WT47X940EU

Wat een veelzijdige en uitgebreide wasdroger. Echt van deze tijd display is geheel digitaal.
Erg veel programma's en vooral veel schoonmaak mogelijkheden wat super snel gaat. Pluisjes worden vanzelf afgevoerd maar uiteindelijk moet je het toch schoonmaken. Dit schijnt hij aan te geven ik doe het gewoon na enkele droogbeurten controleren zo ontzettend simpel.
Vind alleen de prijs wat erg duur.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Veel verschillende programmas
  • Instelbaar zoals je zelf wilt

Minpunten

• Vind de machine erg prijzig

Oscar 11-08-2018

Prachtige machine maar meer verwacht in dit tijdperk

Geschreven voor: Siemens WT47X940EU

De montage duurde zeker 5 minuten, direct staat er een prachtige machine. Het scherm licht mooi op net als de blauwe led-verlichting rondom de trommel. Taal kiezen, programma kiezen en hij werkt al, fluitje van een cent. 3,5 uur gaf hij aan voordat de was droog zou zijn, dat is natuurlijk erg lang. Tijd word aangepast naarmate de was droger word, resultaat was dat de machine na 1,5 uur klaar was. De app is wat ouderwets en eigenlijk doet hij niet meer dan aangeven wat de machine doet en een melding geven wanneer de was klaar is.

Pluspunten

• Prachtig om te zien
  • Zeer weinig geluid
  • Mogelijkheid (vocht) afvoerslang te monteren
  • Zeer weinig warmte in de wasruimte
  • Groot vulgat

Minpunten

• Laag bij de grond
  • App wat slap
  • Tijdsduur

NvO1 04-08-2018

Prachtige machine

Geschreven voor: Siemens WT47X940EU

Deze droger mocht ik testen. Deze machine heeft een chique uitstraling, mooi design.
Bij het aanzetten van de droger heeft de deur een mooie blauw kleurige ring en een leuke deuntje. Er wordt een korf bijgeleverd, die je kunt gebruiken voor sportschoenen, wol en kussens. Ik heb alleen het kussen getest, wat er niet helemmaal droog uitkwam dus nog even laten nadrogen in de zon.De display is erg makkelijk in gebruik d.m.v swipen kies je een ander programma. De handdoeken zouden ruim 4 uur duren maar dat was veel korter, ik denk dat de machine het aanpast aan het gewicht. Anders vindt ik het wel een erg lang programma. De prijs vind ik erg hoog en zou deze machine dan niet aanschaffen wat ik wel jammer vindt

RS van Aalst 04-08-2018

Eco-droger in strak design

Geschreven voor: Siemens WT47X940EU

Mijn vriendin en ik hebben het product gebruikt voor verschillende type kleren. De droger heeft vele programma’s die op het grote scherm duidelijk verschijnen. Zelfs per programma kan je het naar eigen wens tweaken voor een de beste droogresultaten.
Dat alles heeft Siemens in een zeer strak design weten te vormgeven. De deur is omringd door zachtblauwe verlichting, dat samen met het wit en zwart de stoere lijnen goed accentueert.
De droger werd ‘Plug&Play’ afgeleverd. Stekker in het stopcontact, even taal kiezen en drogen maar.
Wij zijn erg te spreken over het feit dat de droger fluisterstil is. De 9kg vulgewicht en de meegeleverde rekjes zorgen ervoor dat je zowel je dekbedden als erg delicate kleding erin kwijt kan. Wat ook erg handig is, is de vochtsensor die automatisch registreert wanneer de was droog is. Dit scheelt tijd en daarmee ook energie.
Ik kan dit product zeker aanraden aan familie en vrienden, alleen de prijs is natuurlijk aan de hoge kant. Iets wat je mag verwachten van deze topline reeks.

• Groot scherm
  • Intuïtief menu
  • Anti-kreuk

Uilable 03-08-2018

Droger

Geschreven voor: Siemens WT47X940EU

De SIEMENS WT47X940EU DROGER heeft een heel mooi design en een grote trommel opening.
De bediening is in verschillende talen in te stellen, waaronder nederlands. de programmering van de droger is erg makkelijk. fijn dat je ook favorieten droog keuzes in kan stellen dit verkort de scroll tijd door het menu. Het heeft even tijd nodig om de juiste droog instellingen te vinden die je prettig vind. Bij sommige instellingen komt de kleding er toch nog wel klammig uit. Het voordeel is wel dat het een ultra energiezuinige machine is die erg stil is. de droger snachts aanzetten is geen probleem. het enige wat ik ontbreekt aan de machine is een alarm als de was klaar is. Dit zit wel op mijn miele wasmachine en is erg handig! kortom een droger om aan te raden.

Pluspunten

• Opties
  • Trommel grootte
  • favo keuze intellingen
  • energiezuinig

Minpunten

• duur
  • geen alarm, wanneer klaar