Siemens WT47X940EU

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WT47X940EU op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

FenH 19-04-2019

Mooi apparaat met intuïtieve bediening

Geschreven voor: Siemens WT47X940EU

Zeer fraai apparaat, intuïtieve bediening met heel veel mogelijkheden, maar wel prijzig.

Deze droger is wel iets dieper dan onze vorige, waardoor het apparaat niet in onze lekpak past. Om het pluizenfilter en -reservoir te reinigen moet de serviceklep aan de voorkant helemaal plat / horizontaal open kunnen. Zeker iets om rekening mee te houden als je het apparaat in een lekbak wil plaatsen.

Hebben het apparaat nog maar een paar dagen in bezit, dus over de duurzaamheid kunnen we nog niets melden.
Op basis van wat wij nu weten bevelen wij deze droger wel aan.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Erg stil
  • Favorieten met eigen instellingen
  • Energiezuinig

Minpunten

• Paar centimeter dieper dan vorige drogers
  • Serviceklep moet horizontaal open kunnen
  • Prijzig

N. 05-12-2018

heel stil tijdens drogen

Mooie vormgeving.
Droger is heel stil tijdens drogen, je hoort een zacht bijna rustgevend geluid.
Was lijkt zelfs zachter dan bij mijn vorige droger.......

Fijn dat er een korf voor schoenen of een wollen trui bij zit.

Een echte aanrader dus.

Pluspunten

• stil geluid
  • wasgoed voelbaar zachter
  • korf voor wol, schoenen, knuffeldieren

Minpunten

• nog niet ontdekt

E de Boer 28-11-2018

mooie wasdroger

Geschreven voor: Siemens WT47X940EU

Een mooie en efficiënte wasdroger. Hebben het nu een paar weken in huis en bevalt ons goed. Hopelijk kunnen we er nog lang van genieten.

Pluspunten

• Energie zuinig

Minpunten

• Prijs

Ben 18-10-2018

Mooie droger voorzien van de laatste technieken

Geschreven voor: Siemens WT47X940EU

Deze droger gekocht omdat de oude Samsung droger na ongeveer 6 jaar dienst problemen begon te geven, was werd niet meer droog en apparaat begon heel erg veel lawaai te maken.
Dus besloten om maar een nieuwe aan te schaffen, dit is dus de Siemens AvantGarde geworden vanwege de vele mogelijkheden en mooie design.
De machine heeft intussen 2 keer gedraaid en wat een verschil met de oude droger, deze is een verdieping lager amper nog hoorbaar terwijl we met de oude in de woonkamer (2 verdiepingen lager) mee zaten te schudden.
Helaas is ook deze droger niet de snelste, dit komt natuurlijk vanwege de warmtepomp techniek, Maar de eerste resultaten waren veelbelovend, zelfs het dekbedovertrek was goed gedroogd.

• Warmtepomp (zuinig)
  • Mogelijkheden
  • WIFI en Homeconnect app)

Minpunten

• Prijs
  • duur droogprogramma's

Oscar 27-09-2018

1 prachtig 2 zeer stil 3 energie zuinig

Geschreven voor: Siemens WT47X940EU

Na een test periode deze prachtige machine aangeschaft, alles wat eerder teveel was in nu een lachertje!
Beddengoed is droog zonder dat er nog een vochtige plek in het dons zit, perfect!
Het grote vulgat is ideaal en de filters zijn eenvoudig schoon te maken.
Hij gebruikt zijn warmte optimaal en de ruimte word nauwelijks verwarmd door de machine.

Pluspunten

• zuinig
  • stil
  • geen warmte in wasruimte

LANeelie 22-08-2018

Fijn en vooral mooi apparaat

Geschreven voor: Siemens WT47X940EU

Het is een mooie droger om te zien met een goede grote opening. Daarnaast is de trommel groot en kan je er veel was tegelijk mee drogen. Een nadeel is de duur van de programma's, sommige programma's duren 3,5 uur voordat de was droog is. De bediening is echter wel erg handig en gebruiksvriendelijk. Door de verschillende scroll opties kan je gemakkelijk tussen de verschillende programma's switchen en een keuze maken. Daarnaast is de functie om de schoenen te drogen ook erg handig, alleen moet het programma wel 2x draaien voordat het ook daadwerkelijk droog is. Een ander nadeel is dat er geen timer of melding is op het moment dat de droger klaar is. Daarnaast kan de droger in meerdere talen ingesteld worden waaronder Nederlands. Somige kleding komt echter nog uit de droger en is dan nog wat klammig, helemaal kastdroog is het nog niet. Wat je wel zou verwachten van het apparaat. Over het algemeen wel een erg fijne droger om mee te werken.

• Grote opening

Minpunten

• Lange duur programma's
  • Niet altijd goed droog

De Waal 22-08-2018

Op afstand alles op de bank inregelen wat een gemak.

Geschreven voor: Siemens WT47X940EU

Het oogt strak en met de glazendeur erg modern. De blauwe ring als een hardslag ritme. Ben verrast door de goede waarden A+++ en verbruik.

Pluspunten

• Grote opening
  • Binnenverlichting en filters
  • erg stil
  • home connect

Minpunten

• tijdens het draaien start aan de rechter
  • voorzijde (na 1,5 min) het onderdeel voor
  • de warmte dit veroorzaakt een extra geluid
  • 65 db kort (10 min)

Mellanie 13-08-2018

Veelzijdige droger

Geschreven voor: Siemens WT47X940EU

Wat een veelzijdige en uitgebreide wasdroger. Echt van deze tijd display is geheel digitaal.
Erg veel programma's en vooral veel schoonmaak mogelijkheden wat super snel gaat. Pluisjes worden vanzelf afgevoerd maar uiteindelijk moet je het toch schoonmaken. Dit schijnt hij aan te geven ik doe het gewoon na enkele droogbeurten controleren zo ontzettend simpel.
Vind alleen de prijs wat erg duur.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Veel verschillende programmas
  • Instelbaar zoals je zelf wilt

Minpunten

• Vind de machine erg prijzig

Oscar 11-08-2018

Prachtige machine maar meer verwacht in dit tijdperk

Geschreven voor: Siemens WT47X940EU

De montage duurde zeker 5 minuten, direct staat er een prachtige machine. Het scherm licht mooi op net als de blauwe led-verlichting rondom de trommel. Taal kiezen, programma kiezen en hij werkt al, fluitje van een cent. 3,5 uur gaf hij aan voordat de was droog zou zijn, dat is natuurlijk erg lang. Tijd word aangepast naarmate de was droger word, resultaat was dat de machine na 1,5 uur klaar was. De app is wat ouderwets en eigenlijk doet hij niet meer dan aangeven wat de machine doet en een melding geven wanneer de was klaar is.

Pluspunten

• Prachtig om te zien
  • Zeer weinig geluid
  • Mogelijkheid (vocht) afvoerslang te monteren
  • Zeer weinig warmte in de wasruimte
  • Groot vulgat

Minpunten

• Laag bij de grond
  • App wat slap
  • Tijdsduur

RS van Aalst 04-08-2018

Eco-droger in strak design

Geschreven voor: Siemens WT47X940EU

Mijn vriendin en ik hebben het product gebruikt voor verschillende type kleren. De droger heeft vele programma’s die op het grote scherm duidelijk verschijnen. Zelfs per programma kan je het naar eigen wens tweaken voor een de beste droogresultaten.
Dat alles heeft Siemens in een zeer strak design weten te vormgeven. De deur is omringd door zachtblauwe verlichting, dat samen met het wit en zwart de stoere lijnen goed accentueert.
De droger werd ‘Plug&Play’ afgeleverd. Stekker in het stopcontact, even taal kiezen en drogen maar.
Wij zijn erg te spreken over het feit dat de droger fluisterstil is. De 9kg vulgewicht en de meegeleverde rekjes zorgen ervoor dat je zowel je dekbedden als erg delicate kleding erin kwijt kan. Wat ook erg handig is, is de vochtsensor die automatisch registreert wanneer de was droog is. Dit scheelt tijd en daarmee ook energie.
Ik kan dit product zeker aanraden aan familie en vrienden, alleen de prijs is natuurlijk aan de hoge kant. Iets wat je mag verwachten van deze topline reeks.

Pluspunten

• Stil
  • Groot scherm
  • Intuïtief menu
  • Anti-kreuk

Uilable 03-08-2018

Droger

Geschreven voor: Siemens WT47X940EU

De SIEMENS WT47X940EU DROGER heeft een heel mooi design en een grote trommel opening.
De bediening is in verschillende talen in te stellen, waaronder nederlands. de programmering van de droger is erg makkelijk. fijn dat je ook favorieten droog keuzes in kan stellen dit verkort de scroll tijd door het menu. Het heeft even tijd nodig om de juiste droog instellingen te vinden die je prettig vind. Bij sommige instellingen komt de kleding er toch nog wel klammig uit. Het voordeel is wel dat het een ultra energiezuinige machine is die erg stil is. de droger snachts aanzetten is geen probleem. het enige wat ik ontbreekt aan de machine is een alarm als de was klaar is. Dit zit wel op mijn miele wasmachine en is erg handig! kortom een droger om aan te raden.

Pluspunten

• Opties
  • Trommel grootte
  • favo keuze intellingen
  • energiezuinig

Minpunten

• duur
  • geen alarm, wanneer klaar

Florian van ES 03-08-2018

Droger Wt47X940EU

Geschreven voor: Siemens WT47X940EU

Op alle fronten een geweldige apparaat. Voorlade nieuwe technologie is een plus punt bij een huishoudelijke apparaat.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • comfort bediening
  • Home connect

Armino 01-08-2018

Hele goede wasdroger

Geschreven voor: Siemens WT47X940EU

Wij zijn tevreden over deze wasdroger. De verschillende droogfuncties zijn geweldig en de bediening van het apparaat spreekt erg voor zich. Normaal neem ik altijd de boekjes door, maar deze droger is zo gemakkelijk te begrijpen dat het boekje alleen als naslagwerk gebruikt kan worden. Ook is de vormgeving erg stijlvol. Droogprogramma's lijken lang te duren, maar de tijd past zich automatisch aan aan de hand van welke vochtigheid de sensor meet tijdens het drogen. Dit betekent dat het voor de meeste gevallen een stuk sneller gaat dan de tijd die initieel aangegeven wordt. De was komt er goed droog uit, alleen gebeurt het sporadisch dat als je bijvoorbeeld beddengoed in de droger doet en hier andere kledingstukken in verstopt raken, dat deze er nog wat vochtig uitkomen. Verder vind ik een minpund dati de specificatie: 9kg max gewicht om te drogen aangeeft. Echter geldt dit alleen voor grof katoen. Wanneer er andere stoffen zijn wordt dit al gelijk een stuk minder (2 a 3 kg).

Pluspunten

• Over algemeen erg goed droog
  • Vochtsensor waardoor droogtijd vaak korter is
  • Erg zuinig
  • Stil

Minpunten

• 9KG droogcapaciteit geldt alleen voor katoen
  • Met grote stoffen soms iets minder droogresultaat
  • Alleen te bestellen met deur naar 1 kant open

Richarf 29-07-2018

Zuinige wasdroger

Geschreven voor: Siemens WT47X940EU

Stille droger met vele handige opties. Prachtig desgn. Mooie combinatie met de nieuwste wasmachine van Siemens.

Pluspunten

• Mooi desgn
  • Geluid

Minpunten

• Door de vele opties ietwat onoverzichtelijk.

NvO 29-07-2018

Siemens wasdroger

Geschreven voor: Siemens WT47X940EU

Ik werd in de gelegenheid gesteld deze wasdroger te testen. Ik heb hem nu ruim een week en gebruik hem dagelijks. Liever droog ik in de zomerperiode in de buitenlucht maar ja, dan heb ik ook geen testresultaten. De uitdaging was om te zien of ik t.o.v. de zon, nu in de droger zachte was zou krijgen. Dát is gelukt. Op de stand "handdoeken" werd alles heerlijk zacht en goed droog.
De machine is een plaatje om te zien. Nadat je hem aanzet komt er een mooie neon blauwe ring rondom de deur en een leuk muziek signaal. Het gebruik van het display is opzich ook goed te doen. Ik ben eigenlijk wel iemand van de gebruiksaanwijzing boekjes doorlezen maar dit ging redelijk eenvoudig. Heb nog niet alle funkties uit kunnen proberen omdat ik die soorten was niet heb.
Mocht deze machine mij voordelig aan worden geboden dan zou ik zéker overwegen hem aan te schaffen, mits de prijs aantrekkelijk genoeg is.

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Geluidsarm tijdens gebruik

Minpunten

• Boekje komt mij onduidelijk over

Joris Bink 27-07-2018

Super droger

Geschreven voor: Siemens WT47X940EU

Ik heb deze Siemens droger sinds een weekje. Ik ben er tot nu toe heel tevreden over.
Design: Ik vind dat de droger een mooi design heeft. De zwarte deur met de blauwe led passen goed bij elkaar. Ook is het leuk dat als je de droger aan ze de blauwe led een soort van rond draait. Wat ik een minpunt vind is dat de deur naar de rechte kant opengaat. Ik ben altijd gewend dat de deur naar links opengaat, maar hier wen je wel aan.
Gebruiksgemak: De droger is zeer makkelijk te gebruiken. Met de touchscreen is het even wennen. Soms tik je een programma aan wat je niet wilde hebben maar het is dan weer makkelijk om terug te komen bij het home screen. Het is eventjes een kwestie van wennen. De droger heeft veel droogprogramma’s voor elke soort stof. Ook kan je kiezen of je gewoon droog of kast droog of strijkdroog wil hebben. Het is ook zeer makkelijk om de droger aan te zetten met de app. Nouja de droger moet al wel aanstaan voor de app te laten werken maar de app verbindt zeer snel met de droger. Je moet alleen nog wel zelf de was erin doen😊.
Droog kwaliteit:
In tegenstelling tot mijn vorige droger blijf ik na een droogprogramma de wasverzachter, die ik in de wasmachine had gedaan, wel ruiken. De was is een stuk frisser en helemaal niet muf. De was is ook altijd goed droog. Er staat er ook op de droger hoelang een programma gaat duren maar dan is hij uiteindelijk toch eerder klaar.
Nadeel:
Ik had er een kussen in gedroogd alleen de droger stopte elke keer uit zichzelf en de droger meldde dat het kussen droog was, maar dit was niet zo. Daardoor rook hij best muf. Verder heb ik geen nadelen. Het is een hele goede droger en ik raad hem zeker aan bij andere mensen.

Pluspunten

• design
  • kwaliteit

Kim K 26-07-2018

Prima droger met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Siemens WT47X940EU

Prima droger, met enorm veel mogelijkheden. Wij hebben deze droger nu zo'n anderhalve week staan en intensief gebruikt.

Ik schrok wel van de duur van de programma's; 3.5 uur voor katoen vind ik nogal lang. Aangezien we een snelle wasmachine hebben en ik in zo min mogelijk tijd, zo veel mogelijk was wil wegwerken. Na enig proberen heb ik nu 2 favoriete programma's die in kortere tijd toch mijn was goed drogen, maar ergens is dit zonde als er zo veel mogelijkheden op zitten.

De bediening is heel prettig, een mooi touchscreen waar je op kunt "swipen" heel hip! Ook prettig dat dit allemaal verlicht is en dat je de droogtegraad nog kunt instellen per programma.

Het is een stille machine wat erg prettig is, want hij staat op zolder, naast een slaapkamer. Zo kan ik ook s nachts drogen, zonder overlast.

De deur is lekker groot, wat makkelijk is met laden en de blauwe ringverlichting is cool. Je hebt met deze machine wel echt iets staan!

Als je bewust kiest voor een energiezuinige machine en daar de investering voor over hebt, is het een aanrader.

Pluspunten

• Stil
  • Grote deur
  • Veel mogelijkheden
  • Makkelijke bediening

Minpunten

• Prijs
  • Duur van de programma's

arend1974 23-07-2018

Top droger

Geschreven voor: Siemens WT47X940EU

Sinds enkele weken heb ik de machine in huis, wat een ding zeg haast en pc, diverse programma's prachtig touchscreen, blauwe led verlichting.
De machine is makkelijk instelbaar en eventueel kun je ook je eigen programma samenstellen.
De drogers is fluisterstil en heeft een uitstekend drooggraad.
Grote donzen dekbedden kun je gewoon in de machine doen.
Gewoon een super machine
Maar de droogcyclus duurt wel heel lang maar ondanks dit is de machine energiezuinig

• Grote capiciteit

Minpunten

• Fors aan de prijs

Othman 23-07-2018

Wasjes drogen anno 2018

Geschreven voor: Siemens WT47X940EU

Wij hebben inmiddels diverse wasjes laten drogen door deze Siemens warmtepompdroger en zijn tot nu toe alleen maar vol lof over het apparaat. Om te beginnen is het design super strak met de touchscreen en blauwe verlichting rondom de deur. Wij hebben voor deze uitvoering gekozen vanwege de positieve ervaring met het merk siemens en waren opzoek naar een zuinige warmtepompdroger, met zijn A+++ moet dit wel goedkomen. De prijs lijkt in eerste instantie aan de hoge kant, maar voor ons is het een investering voor de lange termijn wat zich in energiebesparing over de jaren heen zal terugverdienen. Iedereen kan dit apparaat bedienen, waarbij je uit meerdere programma’s kan kiezen en ook nog eens de droogtegraad kan instellen naar eigen wens. De grote trommel, elektronische deuropener en de led trommelverlichting vinden wij ook pluspunten, zo heb je bijvoorbeeld geen vette vingers meer op de glazendeur zitten. Apparaat is zeer stil in gebruik, de eerste paar keer hebben wij moeten kijken of deze niet was uitgevallen tijdens het drogen, hierdoor kunnen wij ook in de nacht onze wasjes drogen, wat met het dal tarief nog meer besparing zal opleveren. Ik kan dit apparaat aan iedereen aanraden, je moet in het begin wel de lange termijn investering overzien.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Stille warmtepompdroger
  • Energiezuinig A+++

Michel 10-07-2018

Bevalt super goed

Geschreven voor: Siemens WT47X940EU

Super fijne wasmachine. Erg overzichtelijk waardoor je niet eerst alle boekjes hoeft door te nemen. Droogt goed.

Pluspunten

• overzichtelijk

Minpunten

• stevig in de prijs

Paul 16-06-2018

Onze nieuwe siemens Wasmachine, wat een kanjer!!!!

Geschreven voor: Siemens WT47X940EU

Nadat we afscheid moesten nemen van onze oude siemens wasmachine, moesten we noodgedwongen over naar een nieuwe. Vanwege de goede ervaringen en de lange tijd dat we de machine gebruikt hebben zonder enige storing was de keuze voor Siemens ook dit keer een logische. We hebben de Avant Garde serie bekeken en waren meteen verkocht. Mooi design, alle denkbare functies en snufjes zitten erop. Echt een top apparaat!!!!

Pluspunten

• Wasprestaties

Jeltje 08-05-2018

Siemens Droger WT47X940EU

Geschreven voor: Siemens WT47X940EU

Super apparaat, te bedienen met de app en op de touchscreen van de droger zelf. Werkt perfect en droogt zoals het hoort.
De prijs is redelijk, maar met een retour van Siemens is dit te doen.
Wij hebben ook de Siemes wasautomaat hiervan en wilden graag dezelfde droger dit ook ivm de zeer mooie uitstraling en verlichting in de deur.
Lang gewacht voordat hij uit kwam maar echt de moeite waard!
Echt een aanbeveling de nieuwste droger en natuurlijk ook de wasmachine van Siemens!

Pluspunten

• Bediening via de app met meerdere programma's
  • Droogt zoals het hoort
  • Wolmand
  • Erg stil
  • Groot leesbaar Touchscreen