Siemens iQ500 WT45W491NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens iQ500 WT45W491NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

N.M. 07-04-2021

Siemens warmtepompdroger WT8HXM90nl

Geschreven voor: Siemens iQ500 WT45W491NL

Nog geen half jaar geleden Siemens warmtepomp droger gekocht. Siemens mag de droger op komen halen en afvoeren. Spijt van de aankoop. Hoewel de droger voldoende tot goed droogt, vind ik het ding zeer slecht scoren op gebruiksgemak. Bovenlade lekt bij openen standaard waardoor ik na openen ook altijd de vloer moet dweilen. Het filter onderin loopt vol met stof en water wat na 2 dagen gaat stinken. resultaat: het wasgoed dat uit de droger komt, stinkt ook of ruikt op zn zachtst gezegd erg muf. Het apparaat zou aangeven wanneer het filter geleegd moet worden, maar heeft dat feitelijk nog niet 1x gedaan, terwijl het filter propvol stof en water zat. Het reinigen en legen van het stoffilter geeft ook een hoop ellende. Vieze stinkende kleddernatte stofproppen die afgevoerd moeten worden. En een laag water onder het stoffilter dat dan provisorisch droog gedept kan worden met een oude handdoek (geen schone, want het ruikt niet fris). Kortom, zeer onhandig apparaat.
Onze Witgoed Specialist probeert al maanden contact te leggen met Siemens. Ofwel zij geven geen thuis. Ofwel de technische dienst van Siemens erkent en herkent het probleem niet. Siemens verschuilt zich achter 'onderzoeken tonen aan dat....'. Ik denk een knap staaltje van de slager die zijn eigen vlees keurt. Siemens zou er beter aan doen zijn oor te luisteren te leggen bij een klant die niet tevreden is over een van diens producten.

Pluspunten

• wasgoed droogt wel
  • aardig ontwerp van droger
  • warmtepomp technologie

Minpunten

• lekkende bovenlade
  • ophoping van stof en stinkend water
  • schoonmaken van filter: lekkage op de vloer
  • muf/ stinkend wasgoed

Schotanus 02-04-2018

mooi model

Geschreven voor: Siemens iQ500 WT45W491NL

is perfect zeer tevreden handig in gebruik energie zuinig makkelijk te inhaleren door jezelf goede handleiding ik kan niks negatiefs bedenken bij deze droger top product klasse siemens

Pluspunten

• grote vulopening
  • makkelijk te bedienen goed resultaat
  • stil

Kees 28-01-2018

Prachtige machine

Wat een machine!
Simpel te bedienen en snel in zijn programma's.
Stil, geen warme ruimte meer en dan ook nog een stuk zuiniger!
Het is zijn geld echt waard!

Pluspunten

• Snel klaar
  • Zuinig

Siemens wasmachine en droger 25-01-2018

Wasmachine en Droger

Geschreven voor: Siemens iQ500 WT45W491NL

Ik heb 13 jaar een Miele wasmachine gehad maar die ging kapot dus was ik wel genoodzaakt een nieuwe te kopen. Nu werd mij deze wasmachine en droger geadviseerd en ik ben er zeer tevreden over.

Minpunten

• bij de wasmachine kun je niet alleen centrifugeren

Steven08 25-01-2018

Doet wat het belooft!

Geschreven voor: Siemens iQ500 WT45W491NL

We hebben deze droger nu een paar weken in huis. Als eerste valt op dat het er super mooi uitziet. Maar het belangrijkste is dat het doet wat het belooft! Het droogt de was prima, de ruimte waar de droger in staat wordt niet vochtig, de droger is heerlijk stil (voor een droger) en we verwachten dat de energie rekening een stuk lager gaat uitvallen.

Pluspunten

• droogt de was prima
  • ruimte wordt niet vochtig
  • geluidsarm
  • ziet er mooi uit

Huib 15-01-2018

Warmtepompdroger siemens

Geschreven voor: Siemens iQ500 WT45W491NL

Weet nog niet alle voordelen van dezewarmtepompdroger maar ziet er heel goed uit had een afvoerdroger. Dus ben hier heel bij mee

Pluspunten

• Hele goede droger zijn er heel blij mee

Jwoude 14-01-2018

Wederom een Siemensdroger

Geschreven voor: Siemens iQ500 WT45W491NL

Droger gaat lang mee, droogt goed. Heeft goede prijs/kwaliteitverhouding daarom opnieuw gekozen voor Siemens. Kleding krimpt niet.

Gert 10-01-2018

Droger Siemens

Geschreven voor: Siemens iQ500 WT45W491NL

Droogt goed. Lekkere zachte handdoeken. Maakt weinig geluid en geen last van condens.
Mooie uitstraling

Pluspunten

• mooi formaat

Mathijs 06-01-2018

Perfecte wasdroger, zeer makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Siemens iQ500 WT45W491NL

We hadden al een wasmachine van Siemens, welke uitermate goed presteerde. In dezelfde serie hebben wij een wasdroger aangeschaft en deze werkt ook top. Installeren was easypeasy, wasdroger waterpas zetten en stekker en Go.

Pluspunten

• Stil
  • Stijlvol

Hans van der Heiden 01-12-2017

Miele, er is geen betere! Oud gezegde maar nog steeds geldig

Geschreven voor: Siemens iQ500 WT45W491NL

Het apparaat voldoet aan de strengste eisen die een gebruiker kan stellen. De nieuwste technieken verenigd met een groot bedieningsgemak en een prachtig design, in combinatie met subtiele zaken als een lichtje in de trommel om de aanvang van het droogproces met eigen ogen te kunnen zien. Je moet wel erg enthousiast zijn om op dit niveau apparaten te ontwikkelen. Daarom is er voor mij maar een; Miele er is geen betere!!

Pluspunten

• Zie mijn motivatie.
  • Duurzaamheid.
  • Energie zuinig.
  • Geluidsniveau.

Minpunten

• Moet hier iets staan? Alleen in wit verkrijgbaar.

Fam. Hendriks 05-11-2017

Siemens apparaten zijn gewoon oke.

Geschreven voor: Siemens iQ500 WT45W491NL

Al sinds jaar en dag levert de fa Henk van den Akker Siemens produkten aan ons. Siemens apparaten worden aanbevolen door fa Henk van den Akker. En dat niet zonder reden natuurlijk. Gewoon prima appartuur. Daarbij komt ook nog eens de geweldige service. Niet alleen vanuit Siemens maar zeker ook vanuit fa Henk van den Akker die met een gerust hart Siemens apparaten aanbeveeld.

Pluspunten

• Geweldige apparatuur.
  • Geen problemen.

Minpunten

• geen

Rietepiet54 02-11-2017

Mooie uitstraling!

Geschreven voor: Siemens iQ500 WT45W491NL

Ben zeer blij met mijn nieuwe Siemens warmtepompdroger WT45 W491NL. Heb hem eigenlijk nog te kort om een heel goede indruk te geven van mijn bevindingen. Heb hem nu drie keer gebruikt en ik ben vol lof over hoe het wasgoed is gedroogd! Ik zal over een paar maand opnieuw een review schrijven omdat ik dan een beter beeld heb van het geheel.
Ik heb 2 jaar geleden een Siemens wasmachine gekocht extra klasse en deze warmtepompdroger is ook een extra klasse.
Het staat erg mooi bij elkaar en mijn wasmachine is zo wie zo helemaal perfect! Ik twijfel er eigenlijk niet aan dat mijn nieuwe droger dat ook zal zijn. Wordt vervolgd!

Pluspunten

• Mooie uitstraling!

hobertshof 31-10-2017

warmtepompdroger

Geschreven voor: Siemens iQ500 WT45W491NL

Apparaat ziet er geweldig uit. Belooft heel laag energieverbruik. Nog maar enkele droogbeurten gedaan maar wat mij betreft zeer goed droogresultaat en redelijk stil.

Pluspunten

• ruime inhoud
  • alleen pluisfilter verschonen
  • heeft afvoerslang naar riool

Minpunten

• nog geen ontdekt

TWE 30-10-2017

Stil, ruim en energiezuinig

Geschreven voor: Siemens iQ500 WT45W491NL

Stil in gebruik. Er past veel wasgoed in. Je kan handig de programma's zoals kastdroog aanpassen en dan blijft de laatst ingevoerde instelling automatisch staan voor de volgende keer.

Pluspunten

• stil
  • ruim
  • genoeg keuze in programma
  • energiezuinig
  • zelfreinigend