Beko DH 7533 RXW

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Beko DH 7533 RXW op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,1

d**n@g**l.com 01-10-2023
Geschreven voor: Beko DH 7533 RXW

De droger doet het goed! Het enigste probleem is dat de pluizenfilters aan de zijkanten veel stof en pluizen doorlaten. Dit had een betere afdichting moeten zijn!. Nu komen veel van de pluizen beneden bij het element terecht en daar zijn ze lastig weg tekrijgen

Jarown 27-01-2022

2 Beko warmtepompdrogers in 7 jaar: geen Beko meer voor mij

Geschreven voor: Beko DH 7533 RXW

De eerste 2 jaar werkte deze droger prima, daarna begon de droger steeds meer geluiden te maken en te rammelen. Het afgelopen jaar maakte de droger 1x in de zoveel weken een heel hard geluid alsof er een motor vastliep. De droger is nagekeken door een monteur, maar kon het probleem niet vinden. Een aantal weken geleden begon ook de was stinkend uit de droger gekomen en hebben ik besloten om 'm de deur uit te doen.

Dit is duidelijk een merk uit het middensegment, want zoals de winkelier over Beko drogers zei: "Je moet er een beetje geluk mee hebben". Bij mij was dat niet het geval, want ik heb 2 Beko drogers in 7 jaar verbruikt. De eerste Beko (de DPU7380X) ging stuk na iets meer dan 3 jaar, deze na 4 jaar. Geen Beko meer voor mij dus.

Pluspunten

• waterafvoerslang
  • draairichting deur aan te passen

Minpunten

• kwaliteit
  • stinkende was
  • lawaai/rammelen
  • slechts 1 programma maakt was echt droog

Puk 14-09-2021

Droogt niet!

Geschreven voor: Beko DH 7533 RXW

Nog nooit zo'n verschrikkelijke rot droger gehad. Hij schijnt erg energiezuinig te zijn al begrijp ik bijna niet hoe dat mogelijk is. Om een wasje te drogen heb ik dubbel zoveel tijd nodig en dan nog is de was NIET droog, ongeacht het 'kastdroge' programma. Volgens de verkoper duurde het iets langer (20-30m), maar dit klopt verre van. Daarbij komend moet je iedere keer 2 filters schoonmaken. De ene is die we allemaal kennen (een eitje), bij de andere krijg je stof /pluizen echt lastig van het schuimeviltje, een hele klus, waar je niet op zit te wachten. Het liefst zou ik hem op marktplaats zetten, maar om er nou een ander mee op te zadelen is ook zo wat ;-)

Pluspunten

• Grote trommel

Minpunten

• Droogt niet
  • Veel werk met 2 filters

Ton 08-03-2021

Vooral zonde van mijn geld

Geschreven voor: Beko DH 7533 RXW

Na onderzoek leek een warmtepomp droger zowel goed voor een laag stroomverbruik als goede prestaties. mijn vorige condensdroger was ook een Beko. Daar was ik tevreden over, dus nu weer een Beko aangeschaft. Wat een droevenis. Na met 1600 toeren gecentifugeerd, programma katoen extra droog, duurt 3 uur en dan nog niet droog, dus 2x hetzelfde programma laten draaien voor een droog resultaat. Kastdroog is het bepaald niet. Een miskoop. ik raad het af.

Pluspunten

• Laag stroom verbruik

Minpunten

• Veel te lang programma
  • slecht droog resultaat

A 03-05-2020

Vreselijke spijt van deze aankoop

Geschreven voor: Beko DH 7533 RXW

De was blijft klam en muf, het filter moet na iedere 2-3 beurten schoongemaakt worden en dat kun je alleen doen door het filter te wassen in de wasmachine dus je hebt meerdere filters nodig, heel omslachtig. En het ergst: hij begint nu steeds meer te stinken. Ergens lijkt er schimmel in de wasdroger te zitten maar ik kan er niet bij komen. Zo'n ontzettende spijt van deze aankoop! Besteed liever wat meer geld en koop een zelfreinigende droger van een goed merk!

Pluspunten

• Helaas niets

Minpunten

• Was blijft muf
  • Machine stinkt erg na verloop van tijd
  • Roosters om de 2-3 droogbeurten schoonmaken

Valesca 07-10-2019

Beko dh7533rxw warmtepomp droger

Geschreven voor: Beko DH 7533 RXW

Ik heb deze droger nu twee jaar en heb zo'n spijt van deze aankoop.
De was komt er klam uit en moet 'm altijd nog extra laten draaien en dan nog niet kurkdroog..
Heerlijk is dat als je onder de douche vandaan komt en je moet je afdrogen met een muf ruikende handdoek...
Spijt dat ik niet gelijk actie ondernomen heb om 'm om te ruilen voor een andere..

Pluspunten

• Veel programma's
  • Nacht stand

Minpunten

• Was komt er klam uit
  • Doet niet wat ie moet doen, drogen..

Sarah 18-04-2019

Wasdroger nu al stuk...

Geschreven voor: Beko DH 7533 RXW

We hebben de beko warmtepompdroger in november gekocht en nu in april heeft hij de geest gegeven.... wel kregen we via de 2 jaar fabrieksgarantie weer een nieuwe zonder gezeur.

Pluspunten

• Garantie is goed geregeld
  • Hij droogde goed tot hij het niet meer deed..

Minpunten

• Snel stuk

C. 08-01-2019

Fijne droger

Geschreven voor: Beko DH 7533 RXW

Deze droger droogt gewoon goed en kreukt minder dan mijn vorige droger deed. De ruimte waar hij staat wordt niet extreem warm zoals met een gewone condensdroger.
Ik heb hem nu een week en ben er erg blij mee.
Het enige maar ook grote nadeel dat ik tot nu toe ervaar is het feit dat je na elke 3 droogbeurten ook het onderste filter moet reinigen en dat lukt alleen goed met een stofzuiger. Heel omslachtig!

Pluspunten

• Droogt goed
  • Ruime trommel met verlichting
  • Zeer energiezuinig
  • Veel programmamogelijkheden

Minpunten

• Onderste filter moet te vaak gereinigd worden.

Pieter 22-08-2018

Wasdroger droogt slecht en draait erg lang

Geschreven voor: Beko DH 7533 RXW

Wij zijn erg ontevreden over deze wasdroger. Een droogprogramma duur meer dan 4 uur en de was komt er dan nog klam uit.
In een gezin met 6 personen (2 ouders en 4 kinderen) wordt dagelijks een was gedraaid en gedroogd. Een droogbeurt van meer dan 4 uur is dan ook niet acceptabel.

Minpunten

• lange droog tijd
  • was komt klam uit de wasdroger

Jarown 20-03-2018

Zuinig en stil (vervolg)

Geschreven voor: Beko DH 7533 RXW

Na 4 maanden gebruik kan ik wat kritischer kijken naar mijn ervaring met deze droger. Daarom een aanvulling op mijn review van 27-11-2017.

Drogen:
* na aanzetten is het standaardprogramma altijd 'eco' (2:35) dit is niet voldoende om de was goed droog genoeg te krijgen
* om de was wel goed droog te krijgen is het 'extra droog' programma nodig. dit is het langste programma (van 2:45), al is de droger wel vaak eerder klaar
* soms is het nodig om enkele stukken was nogmaals te draaien, omdat ze toch niet helemaal droog zijn. bijvoorbeeld pyjama's die tegelijk met dekbedden gedraaid zijn

Gebruik:
* het 2e pluizenfilter is zeer fijn van structuur. hierdoor vangt deze ook klein stof, maar moet wel elke 2-3 droogbeurten schoongemaakt worden
* het apparaat verspreidt redelijk wat stof/pluizen in de omgeving
* de droger is relatief stil, maar lijkt wel meer geluid te produceren dan op het begin (een rammelend geluid)

Pluspunten

• geeft weinig warmte af
  • draairichting deur aan te passen
  • waterafvoer via slang
  • relatief stil

Minpunten

• ervaring met importeur Asogem
  • 2e filter vaak schoonmaken
  • standaard 'eco'-programma bij aanzetten
  • soms niet alle was helemaal droog
  • verspreiding stof/pluizen

j.stam 22-01-2018

waarvoor dient een wasdroger....

Geschreven voor: Beko DH 7533 RXW

ontevreden over de droogprestaties. De was is niet droog, niet op programma kastdroog en niet op programma extra droog. Dus was uit de droger in de kast is niet aan de orde.
Enorme spijt van deze aankoop.

Pluspunten

• grote vulopening
  • licht in de trommel
  • mooie vormgeving

Minpunten

• doet niet waarvoor ie is aangeschaft = was drogen

Jeroen 27-11-2017

Zuinig en stil

Geschreven voor: Beko DH 7533 RXW

Na 3,5 jaar een Beko DPU7380X te hebben gehad (met terugkerende problemen), zijn wij overgestapt op dit model. De 7533 lijkt alle opzichten een enorme vooruitgang!

We gebruiken hem nu enkele weken:
• De was is vaak al droog genoeg op het 1 na langste programma
• ‎De droger maakt relatief weinig geluid
• ‎Hij is zuiniger (op papier). Maar in de praktijk merk je inderdaad dat de droger een stuk minder warmte afgeeft in de omgeving
• ‎De draairichting van de deur is relatief eenvoudig aan te passen
• Waterafvoer via een slang, zodat je niet na elke droogbeurt de waterbak hoeft te legen

De duurzaamheid van de DPU7380X was niet goed. Bij deze droger is daar nog niks over te zeggen.

Pluspunten

• droogt goed
  • relatief stil
  • waterafvoer via slang
  • geeft weinig warmte af
  • draairichting deur aan te passen

Minpunten

• ervaring met importeur Asogem

Wendel 02-01-2018

Is deze wasdroger middels een tussenstuk op een wasmachine te plaatsen?

Jarown 19-03-2018

Dat durf ik niet te zeggen. Ik weet wel dat er geen tussenstuk bij de droger geleverd wordt.

Chris 29-10-2017

Fijne droger

Geschreven voor: Beko DH 7533 RXW

Fijne droger en redelijk snel. Bij 1400 toeren wasmachine is de was (volle machine) in c.a. 1:30 - 1:45 klaar, ipv de 2:35 die hij aangeeft als je het programma start. Sensor sturing werkt goed zeker bij extra droog is de was echt goed droog.
Filter is gemakkelijk schoon te maken tweede filter bij de condensor is wat lastiger maar hoeft maar na 3x drogen. Beste is met de stofzuiger.

Onze vorige droger was een 16 jaar oude Miele afvoer droger, was erg goed maar knap onzuinig, 3,6 kWh per droogbeurt volgens boekje. In vergelijk is deze met 1,25 kWh dus bijna 3 x zo zuinig. besparing op de energie rekening op jaarbasis bij 150 droogbeurten komt dan op 67 euro bij een tarief van 19 eurocent per kWh. Betekend dus dat ik hem in 7 jaar geheel heb terugverdient.
In mijn geval zelfs een jaartje minder want ik heb de Miele verkocht voor 85 euro.

Pluspunten

• Zuinige droger
  • Grote opening
  • Verlichting
  • Voelt degelijk aan

Minpunten

• tweede filter lastig schoon te maken

Leen50 11-10-2017

Een snelle en heel zuinige droger!

Geschreven voor: Beko DH 7533 RXW

In combinatie met een wasmachine die goed centrifugeert droogt deze machine heel goed en veel sneller dan de programma's aangeven. Voorbeeld: Dagelijks programma, 4 kg mix, staat op 1 uur en 40 minuten, is binnen het uur droog. Met het starstuitstelprogramma kan je de machine ook 's nacht laten draaien, hij maakt heel weinig geluid. Stroomverbruik slechts 800 watt. Is voor een droger heel zuinig.

Pluspunten

• Droogt goed en snel
  • Weinig lawaai
  • Trommelverlichting
  • Veel programma's
  • Water afvoer kan met slang op afvoerbuis

Minpunten

• na elke droogbeurt waterbak legen
  • na elke wasbeurt filter schoonmaken