Samsung DV90M6200CW

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Samsung DV90M6200CW op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Henry van Benthem 15-12-2018

Wat een fijne warmtepompdroger

Geschreven voor: Samsung DV90M6200CW

Ik schrijf deze review, omdat ik op kieskeurig een aantal negatieve reviews aantrof over Samsung warmtepompdrogers. Aangezien onze oude droger aan vervanging toe was, waren we op zoek naar een nieuwe. Door de negatieve reviews ben ik ernstig gaan twijfelen of ik wel een Samsung droger zou kopen. Voornaamste reden voor ons om perse een Samsung te kiezen was, omdat we al een Samsung wasautomaat hadden en we graag een bijpassende droger wilden hebben. Uiteindelijk zijn we toch de uitdaging aangegaan.

De eerste ervaringen met de wasdroger zijn lauter positief. Het begint al met de handleiding die door de grote letters leesbaar is en bovenal duidelijk. Niet dat je deze perse nodig hebt, want het bedieningspaneel is overzichtelijk en intuitief. Eenmaal gevuld met was en de machine te starten, vraag je je af of hij het wel doet. Zo stil doet de machine zijn werk, ondanks dat deze bij ons op een keukenblad staat. Gelukkig is daar de trommel verlichting zodat je kunt zien dat de trommel draait. Het droog resultaat is gewoon goed/uitstekend, zeker als je de juiste droog intensiteit hebt aangegeven.
Kortom: Deze droger is een aanrader. Ik verheug me nu als op de energie rekening, want die zal lager uitvallen door deze zuiniger droger.
Als ik dan toch een negatief puntje mag noemen (om objectief te blijven), de deur van de droger is niet omkeerbaar, en dat is een beetje vreemd, aangezien bij onze wasmachine de deur andersom opent. Dit is storend als de machines boven elkaar staan, maar is een voordeel als de wasmachine en droger naast elkaar staan.

De enige keer dat me machine echt lawaai maakt is aan het einde van het droogprogramma. Dan hoor je een vrolijk muziekje.

Kortom. Alleen maar positieve ervaringen. Een wasje drogen is met deze machine en klein feestje.

Pluspunten

• Stil
  • Goed droog resultaat
  • Zeer zuinig
  • fraaie eigentijdse vormgeving

Minpunten

• Deur niet omkeerbaar